פורסם 2011 בפברואר 2214 שנים היי, כשירדתי אתמול מהרכבת בארלוזורוב ראיתי דוכן של חברה שמשכירה אופניים חשמליות. שאלתי את אחד העובדים אם הם גם מוכרים אופניים, ולא רק משכירים, והוא אמר לי שהם מוכרים אופניים חדשות החל מ 4000 ש"ח, ויד שניה החל מ 2500 ש"ח. הוא אמר שיד שניה משמע אופניים שהם השכירו בהמשך כשלושה-ארבעה חודשים, ולאחר כל החזרה נערכה להם בדיקה כדי לדעת שהם משכירים ללקוח הבא אופניים תקינות. לטענת המוכר האופניים עמידות לגשם, יש באפשרותי לפרק את הסוללה על מנת להטעין אותה בבית מבלי להעלות את האופניים במדרגות, והאופניים סוחבות בעליות של חיפה (מרבית הנסיעות שלי יהיו מהטכניון לשכונת רמת אלון). כרגע אני בכיוון של לקנות אופניים חשמליות יד שניה. אם למישהו יש חוויות טובות/רעות מאופניים חשמליות, או סתם רוצה לתת עצה - אשמח
פורסם 2011 בפברואר 2414 שנים יש 2 בעיות עיקריות באופניים חשמליות: 1. אורך חיי סוללה 2. גניב לגבי מספר 2 אין מה לעשות - אם מספקים לך אחריות של לפחות שנה על כל המערכת - אני גם אבוא לקנות אשמח בכל מקרה לקבלת כתובת של החנות פיזית ווירטואלית
פורסם 2011 בפברואר 2414 שנים תשכיר את האופניים לשעה עד יום (אם אני זוכר נכון השכרה עולה משהו כמו 80 שקל ליום) ותראה אם הם מתאימות לך, אני חושב שזה הדרך הכי טובה, גם אני ראיתי את האופניים האלה וזה בהחלט נראה פתרון טוב לבעיות של תל אביב, אבל בגלל שאני עדיין לא גר בתל אביב לא ניסיתי אותם עדיין.. לגבי מספר 2 אין מה לעשות - אם מספקים לך אחריות של לפחות שנה על כל המערכת - אני גם אבוא לקנות אשמח בכל מקרה לקבלת כתובת של החנות פיזית ווירטואלית הם נמצאים בתחנת רכבת ארלוזורוב, בתוך המתחם של התחנה ליד היציאה
פורסם 2011 בפברואר 2414 שנים יש גם מנועים על דלק (2 פעימות למשל 49 סמ"ק, אני לא יודע כלום לגביי חוקיות בארץ וצורך ברישוי) חסכוניים מאוד, שאפשר להרכיב לבד על אופניים קיימות (גם מנועים חשמליים אפשר להרכיב לבד) אין צורך לקנות אופניים ממונעות באלפי שקלים כשאפשר להזמין קיט (מאיזה אתר סיני ) במאות שקלים ולהרכיב בקלות על האופניים הקיימות שלך - במידה ויש לך אופניים כמובן (תקף כמובן למנועים חשמליים וגם בנזין)
פורסם 2011 בפברואר 2414 שנים מחבר יש 2 בעיות עיקריות באופניים חשמליות: 1. אורך חיי סוללה 2. גניב לגבי מספר 2 אין מה לעשות - אם מספקים לך אחריות של לפחות שנה על כל המערכת - אני גם אבוא לקנות אשמח בכל מקרה לקבלת כתובת של החנות פיזית ווירטואלית http://zoombike.co.il/ ומצאתי גם את http://www.greenmotion.co.il/. תכננתי להשכיר קודם, פשוט חשבתי שיכול להיות שיש לגם טיפים מישהו מבין בהבדלים בין סוגי המנועים (שרשרת/האב) ומה עדיף?
פורסם 2011 בפברואר 2414 שנים אני רק אחזור על ההצעה שלי: נסו לחפש למשל באיביי ELECTRIC BICYCLE KIT E בעלות של כ-1000 ש"ח פלוס מינוס וקצת עבודה אפשר להפוך אופניים קיימות לחשמליות לבד ולחסוך סכום נכבד.
פורסם 2011 בפברואר 2414 שנים מחבר אבל זה עמיד בפני מים אם אני מרכיב את זה לבד (נראה לי קצת מסוכן)? ולאיזה מהירות האופניים יגיעו? בארץ הבנתי שמגבילים ל 25 קמ"ש. אם הערכה יכולה לנפק מהירות גבוהה יותר זה יכול להיות נחמד.
פורסם 2011 בפברואר 2514 שנים העליות של חיפה לא קלות, אתה חייב לנסות את זה כמו שאמרו לך פה. ת"א זה סיפור אחר. מנועים זעירים מגיבים בקיצוניות להבדלי טופוגראפיה...
פורסם 2011 בפברואר 2614 שנים אבל זה עמיד בפני מים אם אני מרכיב את זה לבד (נראה לי קצת מסוכן)? ולאיזה מהירות האופניים יגיעו? בארץ הבנתי שמגבילים ל 25 קמ"ש. אם הערכה יכולה לנפק מהירות גבוהה יותר זה יכול להיות נחמד.לא יודע אם זה עמיד בפניי מים, אבל יש בהחלט קיטים שנותנים ייותר מ25 קמ"'ש. למעשה, יש גם 50/60/80 קמ''ש, ובקיצוניות 120, רק מה, המחיר יקר. (ולשים על אופניים רגילות קיט של 80/120 קמ''ש זה לא בידיוק חכם)
פורסם 2011 בפברואר 2614 שנים מחבר כבר הספקתי לקבל תשובות מהמוכר באיביי. זה לא עמיד בפני מים (בניגוד למה שמוצע פה בארץ), ואכן יש קיטים שמציעים מהירות גבוהה יותר מ 25 קמ"ש. עם זאת, הקטע של העמידות קריטי מבחינתי, ולא בא לי להשקיע הרבה זמן (וכסף) בתחזוקה של האופניים. כפי שגם נכתב פה קודם לכן - נראה לי שעדיף יהיה אם אנסה את האופניים לפני הקנייה.בקשר להבדלים בין שני סוגי המנועים - מישהו יודע מה ההבדל, ומה עדיף?
פורסם 2011 בפברואר 2614 שנים כדאי שתיכנס לאתר של החברה (שנתנו פה כבר בשרשור) ותסתכלבמיוחד על הדף הזה - http://zoombike.co.il/content/מכירהמנוע המורכב על גלגלי השרשרת:מדובר במנוע עזר חשמלי המנצל את ההילוכים הקיימים באופניים.יתרון: ניתן להגיע למהירות של עד 40 קמ''ש עם מנוע תקני של 250w.חסרון: טווח הנסיעה המקסימלי קטן ככל שהמהירות גדלה.המחיר: המחירים נעים בין 5,500 ש''ח ל 7,500 ש''ח תלוי בדגם האופניים עליהם מורכבת המערכת החשמלית.מנוע HUB המורכב בתוך גלגל האופניים:מדובר במנוע עזר חשמלי הנמצא לרוב בתוך הגלגל הקדמי ולפעמים בגלגל האחורי.יתרון: בלאי קטן יותר ביחס למנועי שרשרת וטווח נסיעה ארוך יותר.חסרון: במנוע תקני של 250w, המהירות המירבית היא 25 קמ''ש.המחיר: המחירים נעים בין 4,900 ש''ח ל 9,500 ש''ח, תלוי בדגם האופניים עליהם מורכב הקיט החשמלי.איזה סוג מנוע הכי כדאי לי לקנות?הכל תלוי בצרכים שלך, אנו ב-ZOOMBIKE נשמח לעמוד לשירותך ביעוץ מקצועי על מנת להתאים לך את זוג האופניים החשמליים המתאימים ביותר עבורך הן מבחינת צרכים והן מבחינת תקציב.
פורסם 2012 בינואר 2613 שנים ההמלצה שלך נשמעת כנה לחלוטין, בעיקר עם כמות ההודעות הנכבדת שהגבת בפורום מנהלים לחסום בבקשה...
פורסם 2012 בינואר 2613 שנים אכן ההמלצה הזו תמוהה, כשהיא באה ממשתמש שנרשם במיוחד לצורך הודעה זו : . ולעניין, בארץ אופניים חשמליות סובלות מהרבה מגבלות: 1. הספק ומהירות: החוק מגביל את המהירות החוקית לכ25 קמ"ש (מותר לסוע מעל מהירות זו, אך המנוע צריך להתנתק אוטומאטית) ואת ההספק ל250W. באופניים עם גלגל שרשרת אפשרי למצוא לפעמים מנועים חזקים יותר ואני מניח שלא מסובך במיוחד לנטרל את הכיבוי האוטומאטי של המנוע מעל להילוך שני, אך זה יהפוך את האופניים לבלתי-חוקיות לשימוש בארץ. 2. עליות: בעוד שאופנים כאלה עשויות להיות שימושיות בעיר שטוחה כמו ת"א, בחיפה למשל כבר מדובר בבעיה. נניח ומשקל האופניים יחד עם הרוכב הוא 100 קילו, ואתה מנסה לעלות שיפוע של 1:12 (שיפוע ממש לא חריג לחיפה). חשבון אנרגיה פשוט מראה שנסיעה בקצב של 3 מטר לשנייה, כ10 קמ"ש, תדרוש הספק של 250W - וזה עוד מבלי לקחת בחשבון הפסדים מכאניים או כל הסיון להאיץ. 3. מרחק נסיעה: היצרן מבטיח טווח נסיעה של עד כ50 קילומטר - אך יש להניח שמדובר בנסיעה בתנאים אידאליים (כביש אופקי בלי יותר מדי עצירות בדרך). ניתן להניח בביטחון שבנסיעה בתנאים עירוניים (דרך לא מישורית, רמזורים וכו') אמיתיים לא תתקרב לזה: ניקח סוללה טיפוסית של אופניים כאלה - 36V, 10AH, שהם 360WH. אם במהלך כל הנסיעה המנוע מנוצל במלואו (אפילו בהנחה שמערכת החשמל אידאלית, והיא לא) תקבל שתוכל להפעיל את המנוע במשך 360/250 שעות - קצת פחות משעה וחצי. ב25 קמ"ש ממונעים תקבל שתגיע בקושי ל40 קילומטר - וזאת, כאמור, בתנאים אידאליים. בנוסף, צריך לקחת בחשבון שהדרך היא דו-כיוונית, כלומר שצריך גם לחזור גם לחזור על אותה הסוללה - אלא אם כן יש לך אפשרות לטעון את הסוללות בנקודת ביניים כלשהי... 4. סוללות: עם הסוללות יש שלוש בעיות. הראשונה היא שסוללות זה דבר מתבלה, ויקר להחלפה (סוללה כמו זו בסעיף הקודם עולה כ2000 שקל!). השניה היא שמשך הטעינה של סוללות כאלה הוא ארוך - כ6 שעות לטעינה מלאה. השלישית היא שהסוללות הללו כבדות - משקל טיפוסי של כ5 קילו, מה שהופך את הפירוק וההטענה כל פעם לעסק לא כיפי, במיוחד אם תכננת לטעון את האופניים שלא בצמוד למקום חנייתם.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.