מסלול גיימר - למה זה לא כך מלכתחילה?! - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסלול גיימר - למה זה לא כך מלכתחילה?!


Marks

Recommended Posts

היי!

לאחר בעיות איטיות רבות בגלישה לאתרים מחו"ל המליצו לי לעבור למסלול גיימר בבזק בינלאומי. הזמנתי את השירות, תמורת 20 ש"ח נוספים בחודש והפלא ופלא - אני מקבל את המהירות המירבית שלי בהורדות וגלישה, וגם הסטרימינג באתרים כגון השתפר משמעותית!

אני תוהה, למה ניתוב נורמלי ומהירויות סבירות מחייבות תשלום אקסטרה? האם הספקיות מאטות את המשתמשים ה"רגילים" בכוונה כדי להפוך את מסלול לאטרקטיבי יותר? למה אנשים שותקים בעניין?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא תמים, אני יודע שזה לא בסדר, אבל התוספת הזו מאוד חשובה לי כי אני מוריד הרבה גם בשעות העומס ולכן ה-20שח האלו שווים את זה.

השאלה היא למה אנשים לא עושים משהו בנידון, והאם יש ספקיות (אולי אחת מהמתחרות החדשות בשוק?) שלא עושות דברים כאלו ללקוחות שלהן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי דעתי כל חברה צריכה להגדיר בדיוק איזה חיבור אתה הולך לקבל שאתה מתחבר אליה ומה יהיה טיבו.

מהירות חיבור זה כבר לא מספיק.

אם אפשר צריך להכין איזהשהו מדד לאיכות חיבור האינטרנט.

אפשר למדוד את זה בזמן תגובה לחו"ל.

הגדרה של כמות מידע שאחריה משתמש הופך להיות מתועדף פחות.

וגם לספק למשתמש בזמן אמת נתונים לגבי איכות החיבור שלו, האם הוא נמצא בתעדוף נמוך (Throttling) וכו...

לפי דעתי צריך להחליף את מדד המהירות, והתקן הזה צריך להיות מפוקח על ידי משרד התקשורת.

כמו שהיום לכל רכב מוגדרת רמת זיהום, ככה לכל חבילת תהיה 'רמת איכות', מעבר למהירות הורדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יודע שלמצב הנוכחי היום, זה רעיון מאוד נאיבי, אבל לזה צריך לשאוף.

אתה צריך לדעת בדיוק בשביל מה אתה משלם. מצב שבו יש אי בהירות לגבי איכות השירות שאותה אתה תקבל זה לא מקובל.

כשאתה מתחבר לחברת טלוויזיה כמו Hot או Yes אתה יודע בדיוק איזה ערוצים את מקבל ואיזה ערוצים אתה לא, ואם אתה לא מקבל ערוץ שעליו אתה משלם יש לך עילה אל מול החברה.

כשחברת מפלה לרעה פרוטוקול כמו Bittorent\Emule, או חוסמת אתרים מסוימים (TL), זה בדיוק כמו לחסום לך ערוץ שעליו אתה משלם.

ואם היא רוצה לעשות את זה, היא חייבת לפרט את זה בחוזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין פה שום דבר מיוחד.

בכל ציר תקשורת אתה יכול לשלם על רמות שונות של quality of service.

זה שלא מציינים מה מדיניות השירות ומה הביצועים המובטחים ללקוח ה"רגיל" בצורה מפורטת זה כבר סיבה אחרת.

מצד שני 98% מלקוחות החברות האלו גם ככה לא יצליחו להבין את זה אז כנראה בגלל זה גם לא מפורסם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא תמים, אני יודע שזה לא בסדר, אבל התוספת הזו מאוד חשובה לי כי אני מוריד הרבה גם בשעות העומס ולכן ה-20שח האלו שווים את זה.

אז אתה חלק מהבעיה... כי הגיימר לא נוצר כדי שמשתמשי כבדים ינצלו את התיעדוף שלהם להוריד על מקסימום אלא שגיימרים יקבלו פינג נמוך גם בשעות העומס. בשביל שיהיה להם את זה הם מקבלים תיעדוף אבל בנוסף יש עיצוב תעבורה על מורידים כבדים כי הם יכולים להרוס את הפינג. מתי שאתה מוריד המערכת מזהה שאתה לא צריך פינג טוב ומחליפה קצת את העדיפות שלך. עדיין חשבון גיימר מקבל ביצועים יותר טובים מחשבון רגיל.

אם הבנתי נכון החשבונות הרגילים של 014 זה בערך כמו ג'ונגל ושם כולם חונקים את כולם. בנוסף לזה יש סיכוי שכל אילו שמנסים להוריד על מקסימום עם הגיימר שלהם חונקים את יתר המשתמשים הרגילים. בכל מקרה הרוחב פס לחו"ל וגם בארץ זה משאב מוגבל ויושבים עליו יותר מדי משתמשים בעיקר ב014. אני לא ממש ממליץ לאף אחד להכנס ל014 בלי גיימר . גם הגיימר התחיל לגמגם למרות שבtorrent הוא עובד לרוב טוב (אולי כי חלק מהpeers בארץ).

למרות שאני משתמש בגיימר למשחקים יותר מ7 שנים (השרת בחוף המערבי של ארה"ב שזה ממש בעיתי) בזמן האחרון אני באמת מוריד יותר דברים. אני מסכים שזה די נוח להוריד גיגה ברבע שעה בשעות העומס (אפילו 30-40 דקות זה טוב) אבל זה לא אומר שאני מנסה להוריד את כל האינטרנט כי אני יכול. אנחנו מורידים פעם בכמה ימים משהו גדול אז ההשפעה ממש זניחה. אם אנשים יגידו לעצמם "שאני אצא פראיר ? - ננצל את ה20 שקל עד הסוף" ואז יורידו 4 גיגה בעומס כל יום אז מתחילות בעיות. לפי המודל של הספק שירות לרוב הם קונים 1 מגה לחו"ל על כל 25 משתמשים שזה אומר 432MB למשתמש ביום. הבעיה היא שבשעות העומס יש יותר מדי אנשים שרוצים להוריד 4.5GB לשעה בזמן שבשעות השפל נצילות הקו נמוכה יחסית.

אני לא אומר שצריך לחנוק את המורידים לגמרי אלא להוריד מהירות באופן הדרגתי לפי הניצול של רוחב הפס לחול בשעות העומס .ככה שאם אתה עובר את החצי גיגה מורידים לך את המהירות לחצי ואז בגיגה לרבע ואז בגיגה וחצי לשמינית . ככה אם יש לך 10 מגה וכל מה שאתה עושה זה רואה או סירטונים אחרים שבקושי צריכים 1.5 זה יוצא 650 מגה לשעה ואתה יורד לאיזה 5 מגה אחרי שעה שזה המון ובגלל שיש להם מערכת לחסכון רוחב פס בyoutube אז בכלל זה לא צריך להפריע. אם אתה מוריד סרט בגודל של 1GB אז במקום 13:20 יקח לך 20 דקות ותרד ל2.5 מגה שיספיק לשימושים אחרים. מדובר פה רק על רוחב פס לחו"ל ככה שבארץ ודברים שיש בproxy עדיין ירוצו מהר. עדיין אם אתה למשל רוצה להוריד 4GB ומעלה בשעות העומס המערכת תחנוק אותך די מהר אחרי 20 דקות הרוחב פס שלך לחו"ל ירד ל1.25 מגה .

עדיין המודל שלי לא מושלם בפועל יש הרבה יותר עומס. לספקיות שירות יותר שווה לגרום לצרכנים להשתמש ברוחב הפס בשעות השפל מאשר לקנות עוד רוחב פס (עולה המון כסף והם בעסק כדי להרוויח). זו היא המציאות אין מספיק רוחב פס בשביל כולם ובשעות העומס מרגישים את זה טוב. מי שחכם מחפש קומבינה אבל כמו שאומרים לכל דבר טוב יש סוף. אולי 014 יעבירו בסוף את כולם לגיימר אבל יש הגבלה לכמה עיצוב תעבורה יכול להסתיר את המצב שבמקרה הטוב יש לספקיות מאית מרוחב הפס שהם מכרו לצרכנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...