עבור לתוכן

יש מחליף ראוי לפולו בתקציב של 25K?

Featured Replies

פורסם

בתור בעלים של סיאט איביזה 2001 במשך שנה. קניתי את האוטו אם 107K קילומר ועברתי עד עכשיו 20K .

רוב הנסיעות שלי זה באיזור של מנתניה ל- אריאל ומזרחה, ז"א הרבה עליות.

אני רוצה להגיד שהאוטו סופר אמין - חוץ מלקנות גלגלים וטיפול ב1000 שקל אחרי הקנייה לא הייתי צריך לעשות שום דבר.

סוחב עליות נפלא בלי להתאמץ צריכת דלק סבבה לגמרי עם כל העליות לאריאל ולישובים 13.5 קילומטר לליטר אחד זה דיי סבבה בהתחשב בתנאי השטח.

האוטו זריז ואוהב להאיץ אבל אני מעדיף לנסוע רגוע ככה חוסך יותר דלק.

בכל מקרה אני מאוד ממליץ על סיאט איביזה 2001 מנוע 1600 100כ"ס. דגם סטלה.

תנסה למצוא קילומטראז' בסביבות ה130K לרכב משנתון של 2001 זה סביר לגמרי וכמובן יד נמוכה מה שביחד יתן לך אוטו פחות חרוש ובתקווה לתקינות מכנית טובה מאוד.

  • תגובות 36
  • צפיות 7.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

במידה ועם כל עצירה ברמזור אתה נשאר על הילוך ראשון עם קלאץ' לחוץ, זה אולי מסביר את זה.

לא. ממש לא.

הקלאץ' הלך לי בשנה השניה שלי עם הרכב, אז אני באמת מאמין שמדובר על הבעלים הקודמים שקרעו לו ת'צורה.

הבעיה בהגה כוח באה לידי ביטוי בהגה קשה מאוד. הבעיה הייתה נפוצה בשנים הראשונות של הפונטו ספייס (01-03) והרבה פחות נפוצה בשנים האחרונות של הדגם. בכל מקרה, אל תיתן לזה להפחיד אותך. מוסכים מכירים את הבעיה ויודעים לתקן אותה מצויין במחיר שפוי.

אני לא יודע על סמך מה אתה אומר שזה פחות נפוץ בשנים האחרונות של הדגם.

זו בעיה נפוצה בכל סדרת הספייס לכל השנתונים שלו (אותו מנגנון היגוי בדיוק, מ2001-2006) ואפילו לשנה הראשונה של הגרנדה.

לגבי המחירים:

אם הולך מנוע חשמלי של ההיגוי - שזו הבעיה השכיחה ביותר בהיגוי של הפונטו - מדובר על מינימום של 800 שקל על מנוע הגה *משופץ*, או 1000-1500 על חדש. וזה בלי להתייחס לעבודה...

אם הולך מד מומנט - שזו הבעיה השניה בשכיחותה בהיגוי של הפונטו - תצטרך להפרד מכ2000 ש"ח עבור מכלול חדש.

אז כן, הבעיה מוכרת וידועה, אבל לא יודעים לתקן אותה מצויין ובוודאי שלא במחיר שפוי.

חפש פונטו ידנית ברמת גימור בינונית (Active ואל תסתכל לכיון Actual העלובה באיבזור)

אני בעל פונטו אקטואל. איבזור בסיסי ביותר (כולל 2 חלונות חשמל). אבל אני לא רואה שום סיבה לא ללכת עליו בשום פנים ואופן אם הוא לא מתכוון ללכת על אוטומטית. לא נראה לי כ"כ חשוב שמראות הצד בצבע המכונית ובעלות מנגנון כיוון חשמלי...

אגב, התיבות האוטומטיות של הספייס מאוד טובות.

יש דגמים עם ידני, רובוטי מעט מציק, וגם עם תיבה רציפה שנחשבת טובה מאוד.

אם הייתי מוצא עם התיבה הרציפה הייתי הולך עליה דווקא...

פנדה אופציה מצויינת. מדובר ברכב אמין וחסכוני מאוד. שים לב שפנדה נמכרת מעל מחירון בגלל הביקוש המטורף כרכב משומש. בטיחות פחות טובה מפונטו, אבל יותר חסכונית ומצויינת בעיר.

הפנדה, אגב, עד השנתון הנוכחי עדיין סובלת מאותה מחלה של מנגנון היגוי עלוב - אבל היא אכן אופציה מעולה עבור מי שנוסע בעיר, אך בשום פנים ואופן לא בנסיעות בינעירוניות.

נהגתי על אחת בכביש 6 וזו הייתה חוויה רועשת ומפחידה מאוד.

מסקרן אותי לדעת את התנהגות ההיגוי/רכב כאשר צצות בעיות עם התפקוד של ההגה החשמלי בספייסים - תוכל בבקשה לפרט?... בכל מקום אני רק רואה שמציינים שיש איתו בעיות אמינות וממליצים להמנע ממצב CITY, אך מסקרן אותי איך זה בא לידי ביטוי בפועל.

בגדול - נדלקת נורת היגוי בלוח השעונים, וההגה נהיה קשיח - כלומר, ההיגוי כוח החשמלי יוצא מכלל פעולה. עדיין אפשרי לנסוע כך, אבל הוא קשיח יותר אפילו מרכבים ללא הגה כוח (בגלל המכשור הנוסף בין הגלגלים להגה).

כתלות בסוג התקלה התסמינים המקדימים יכולים לבוא בכמה צורות:

בתקלות מנוע הגה - מתפתחים איזורי היגוי מסויימים - כיוונים מאוד ספציפיים - בהם ההגה מתחיל להרעיש רעשים שדומים לזרם גבוהה בעמודי חשמל, וההגה עלול מעט לרעוד. בנקודות הללו ההיגוי החשמלי עלול להתנתק.

נפוץ מאוד שזה מתפתח בקצוות ההיגוי האפשרי (עייפות של המנוע החשמלי).

בתקלות מד מומנט במכלול הגה אתה עלול להרגיש שבמהירויות איטיות האוטו "סוחב" לכיוון מסויים וההגה מסתובב מעצמו - היות ומחשב ההגה לא חושב שאתה נוסע ישר ומנסה "ליישר את כיוון הנסיעה". ההיגוי החשמלי מתנתק לעיתים הרבה יותר קרובות בנסיעה איטית בתקלות האלו עקב מאמץ רב והתחממות יתר של המכלול.

פורסם

בדגם אקטיב ריפודים יותר איכותיים, שעון סל"ד, שעון חום, מראות חשמל, קונסולה מאובזרת יותר ועוד כמה דברים. המחירון אותו מחירון לכן אני לא רואה טעם להתפשר על הדגם הפחות מאובזר אלא אם מצליחים למצוא אחת שמורה ואז זה שווה. בנוגע לגיר אני לא יודע מה האמינות של הגיר רציף. אני מאמין שתיקון הגיר רציף יקר כמו תיקון גיר אוטומט. הגיר הרובוטי נוטה להתקלקל ותיקון הגיר מגיע בקלות ל-4-5 אלף. אם הוא מסתדר עם ידני אני אני לא רואה טעם לקחת סיכונים מיותרים (במיוחד בתור סטודנט תפרן), אבל זה נתון לשיקולו.

פורסם

לפונטו דבק מוניטין של רכב סטודנטים זול מה שגרם לרוב הבעלים לטפל במכוניות (אם בכלל טרחו לטפל) בחלפים סינים ומים מהברז. אם תצליח למצוא פונטו שמורה עם היסטורית טיפולים מסודרת הרכב יתן את התמורה הטובה ביותר לכסף. לשם כך תצטרך לחפש פונטו בשנתיים האחרונות לשיווק 05-06 כי בשנתון נמוך יותר המשימה הופכת כמעט לבלתי אפשרית.

כמעט- אבל זה עניין של סבלנות.

לא מזמן מכרתי את הרכב הקודם שלי כדי לקנות פונטו, ישבתי חודשיים לחפש רכב, אבל בסוף מצאתי רכב שנת 2003 עם 88,000 ק"מ יד 2 שטופל רק במוסך מורשה ועם היסטוריית טיפולים מלאה.

קשה כן, בלתי אפשרי לא.

פורסם

בדגם אקטיב ריפודים יותר איכותיים, שעון סל"ד, שעון חום, מראות חשמל, קונסולה מאובזרת יותר ועוד כמה דברים. המחירון אותו מחירון לכן אני לא רואה טעם להתפשר על הדגם הפחות מאובזר אלא אם מצליחים למצוא אחת שמורה ואז זה שווה. בנוגע לגיר אני לא יודע מה האמינות של הגיר רציף. אני מאמין שתיקון הגיר רציף יקר כמו תיקון גיר אוטומט. הגיר הרובוטי נוטה להתקלקל ותיקון הגיר מגיע בקלות ל-4-5 אלף. אם הוא מסתדר עם ידני אני אני לא רואה טעם לקחת סיכונים מיותרים (במיוחד בתור סטודנט תפרן), אבל זה נתון לשיקולו.

שעון חום מנוע יש לי באקטואל. והקונסולה לא מאובזרת פחות.

מדובר על 4 חלונות חשמל מול 2, שעון סל"ד, מראות חשמל בצבע הרכב ופס פלסטיק בצידי הדלתות. לגבי הריפודים אני לא בטוח.

בכל מקרה, הנקודה שלי היא שאקטואל מסתובבות על הכביש המון ואין שום סיבה ש"לא יסתכל לכיוון" בכלל אם יש אחת שמורה מטופלת ומטופחת שנופלת בחיקו.

ההבדלים הם בכל זאת מינוריים מאוד.

פורסם

סטיגמה על צרפתיות...

למשפחה שלי יש היסטוריה של פיג'ו 206 מכמה סוגי דגמים, XT,XS - CC...

ובכולם היינו מרוצים עד הגג.

הכל תלוי באיך מטפלים ברכב, אם מטפלים בזמן , לא מזניחים ולא נוהגים כמו מטורפים - היא אמינה ביותר.

נוחה ומעוצבת בצורה יפהפה...

לדעתי זה אך ורק סטיגמה פה בארץ משום מה לא אוהבים צרפתיות, וחובבים רק יפניות.

פורסם

^ זה לא נכון. אני אוהב בוגאטי למיניהם...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים