עבור לתוכן

יש מחליף ראוי לפולו בתקציב של 25K?

Featured Replies

פורסם

תכלס פאביה משנות 2000++ אתה יכול להשיג ב25 TDI 1400 זריז מאוד יש אפילו 1900 TDI שהוא פחות חסכוני...

ה1400 בכיף לפעמים אני מגיע איתה ל4 ליטר ל100 ק"מ... חסכוני מאוד וזריז שצריך

  • תגובות 36
  • צפיות 7.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

בתור בעלים לשעבר של פג'ו 206 ידנית משנת 2001 מציע לך להתרחק ממנה מהסיבה שהרכב אוהב לבקר במוסכים. עם כל הצער שבדבר למזלי היה לי אדם שעסק בתחום המכונאות רכב ועם כל בעיה האיתי פונה אליו. הטעות איתה שלא התיעצנו איתו לפני הרכישה.

-הצבע והגומי של הרכב לא עומדים הרבה זמן במזג האויר של הארץ.

-סובל מבעיות חשמליות עם הנעילה מרכזית.

-מחוון טורים מנוע לא עובדים.

-הידית הילוכים לא תמיד נכנסת חלק למצב רוורס.

-ציר אחורי לעיתים דורש החלפה.

פורסם

פיגו 206 זה אוטו שאם לא מטפלים בו טוב הוא יכול ליצור לך הרבה בעיות והוא פשוט הימור מכיוון שאתהלא יודע איך טיפלו בו הבעלים הקודמים.

יש עוד כמה אלטרנטיבות בסביבה אומנם פחות טובות מבחינת נתונים מה206 אבל מצד שני הן אמינות יותר.

יש לך את ההונדה גאז אוטו מאוד אמין בטיחותי פרקטי הבעיה היא שהוא דיי נדיר בארץ ואלה שמוכרים לרוב רוצים מאל המחירון.

טויוטה יאריס אפילו אל תסתכל לכיוונה אמנם אוטו טוב אבל בגלל סטיגמת האמינות של טויוטה בארץ המחירים מטורפים.

יש גם סיאט איביזה אוטו סביר ספורטיבי פרקטי וטוב אך קשה למצוא אותן מכיוון שנמכרות כמו לחמניות חמות.

ואחרון חביב הרנו קליאו פחות אמינה וטובה מהשלוש (מלבד 206 שעברה חיים קשים) אך יש שפע כאלו בעסקאות מאוד טובות.

פורסם

לגבי הטיפול ברכב ואופן הנהיגה זה נוגע לכל רכב באשר הוא.

כל הרעיון זה להיסגר על דגם עם בנאדם מוכר שמבין בתחום. כנ"ל לא ללכת לבדיקה ובמיוחד לא לקנות לבד עם לא מבינים יותר מידי.

הכי חשוב זה לדעת מה העקב אכילס בכל דגם ודגם שמעניין את הקונה.

פורסם

לגבי הפיאט פונטו שדיברו עליה פה, מי שאומר שכל שני וחמישי היא במוסך- או שראה רק רכבים שכיסחו, או שפשוט לא יודע על מה הוא מדבר.

פונטו ספייס רכב אמין ביותר כל עוד מקפידים על 2 דברים:

1- פראפלו או נוזל קירור ייעודי בריכוז הנכון (לא "מים ירוקים" ב 20 שקל לגלון או מי ברז)

2- לא לשחק יותר מדי עם ההגה CITY.

יש לרכב 2 מחלות עיקריות, אחת היא קורוזיה בראש המנוע במקרה שלא משתמשים בנוזל קירור ראוי לשמו, והשניה היא שההגה החשמלי מתחרפן אם משחקים יותר מדי ב CITY.

חוץ מזה? כלום. הרכב חסכוני בטירוף, לא "עגלה", נוח, לא יקר לתחזוקה, לא בעייתי בכלל, מאובזר יחסית, ולא יקר לרכישה.

לפותח הת'רד- הייתי פוזל (מאוד) לכיוון של קליאו B אם תמצא אחת שמורה יחסית. גם כן, אם טופל כהלכה- לא בעייתי, לא יקר מדי לתחזוקה, חסכוני, נוח, סוחב כמו שצריך.

פורסם

.+1 לגבי הפונטו ספייס...

פורסם
  • מחבר

זה מצחיק שבפורום יעודי לרכבים קיבלתי רק תגובה אחת ופה אני בעמוד השלישי.. :hat:

טוב בשביל לקצר דברים הנה כמה נתונים שהבנתי על הגרמניות:

-סקודה זה בעצם וולסווגן (או פולסווגן?) בשינוי אדרת. אותו קונצרן, אותו הורים וכנראה שגם המנוע ממש דומה אם לא אותו הדבר.

-יש טענות לא מבוטלות על אמינות הסקודה בעיקר על הדגמים הישנים שלפני שנות ה2000, כנראה שהתבטלו בגלל שאני לא פוזל אפילו לשנתון הזה.

-יש אהדה יותר גדולה בצד של הפולו למרות שאין לה שום בסיס עובדתי מאשר חברתי. מה זה אומר? הנתונים בשטח מראים שהפאביה הרבה יותר טובה כמעט בכל כיוון מהפולו, ועדיין אנשים יעדיפו פולו בלי לחשוב אפילו.

-השוק של הפולו גדול בהרבה מהשוק של הפאביה, כמעט בצורה לא הגיונית.

-הם שוברות את הצרפתיות כמעט בכל כיוון. (הבנתי לבד fungiman תודה אין צורך להסביר:) ) ולכן כנראה אני יורד מהם לבינתיים.

פורסם

הסיבה ששם קיבלת רק תגובה אחת היא בגלל שכל 15 דקות נפתח ת'ראד בסגנון (ועם תקציב ולבטים דומים). חיפוש פשוט היה מניב לך המון תוצאות.

פורסם
  • מחבר

הסיבה ששם קיבלת רק תגובה אחת היא בגלל שכל 15 דקות נפתח ת'ראד בסגנון (ועם תקציב ולבטים דומים). חיפוש פשוט היה מניב לך המון תוצאות.

חרשתי על החיפוש, יש הרבה המלצות על פולו. ולכן, תחזור שוב על הכותרת של הנושא הזה.

פורסם

פה משתוקקים לעזור. אנשים פה עשר, תאמין לי.

בשורה התחתונה, בתקציבים נמוכים קשה להעדיף אוטו X על אוטו Y. ישנם מספר דגמים עם מחלות ילדות למיניהם ומהם כדאי להתרחק.

תבחר דגם שאהבת, ותתחיל לחפש אחד טוב. מה זה טוב? אוטו שמטופל בזמן, מוסכים מורשים (קשה למצוא), היסטוריית טיפולים, קילומטראז'.

פורסם

לפי דעתי אוטו שטופל במוסך מורשה זה לא כזה פרמטר חשוב.

קניתי כמעט לפני שנה רכב "שטופל" במוסך מורשה ואפילו לא דאגו להחליף לו מצתים.

שלא נדבר על איזה שמנים, נוזלים וחלקים אחרים הם משתמשים בהם.

פורסם

זה מצחיק שבפורום יעודי לרכבים קיבלתי רק תגובה אחת ופה אני בעמוד השלישי.. :hat:

טוב בשביל לקצר דברים הנה כמה נתונים שהבנתי על הגרמניות:

-סקודה זה בעצם וולסווגן (או פולסווגן?) בשינוי אדרת. אותו קונצרן, אותו הורים וכנראה שגם המנוע ממש דומה אם לא אותו הדבר.

-יש טענות לא מבוטלות על אמינות הסקודה בעיקר על הדגמים הישנים שלפני שנות ה2000, כנראה שהתבטלו בגלל שאני לא פוזל אפילו לשנתון הזה.

-יש אהדה יותר גדולה בצד של הפולו למרות שאין לה שום בסיס עובדתי מאשר חברתי. מה זה אומר? הנתונים בשטח מראים שהפאביה הרבה יותר טובה כמעט בכל כיוון מהפולו, ועדיין אנשים יעדיפו פולו בלי לחשוב אפילו.

-השוק של הפולו גדול בהרבה מהשוק של הפאביה, כמעט בצורה לא הגיונית.

-הם שוברות את הצרפתיות כמעט בכל כיוון. (הבנתי לבד fungiman תודה אין צורך להסביר:) ) ולכן כנראה אני יורד מהם לבינתיים.

נענה סעיף סעיף:

- קבוצת פולקסווגן זה בעצם חברת-ענק שמחזיקה בהרבה מותגים. הם הבעלים של סיאט, סקודה, אודי, למברוגיני, בוגאטי, אחוזים ניכרים מפורשה וכו'. מה זה אומר מבחינת הרכבים - הרבה הרבה הרבה Reuse. מרמת המתגים (תסתכל על הכפתור של האורות למשל, לרוב זה אותו כפתור בדיוק בכל הדגמים המקבילים). המנועים הם אותם מנועים בדיוק, כנ"ל תיבות ההילוכים. הפלטפורמה הבסיסית גם זהה - פלטפורמה זה שם כולל לבסיס של הרכב, הרצפה+שלדה+מערך מתלים בסיסי. נגיד בסיס גלגלים יהיה לך בד"כ זהה בדגמים מקבילים (אם כי לא מחויב המציאות כי פלטפורמה זה דבר גמיש).

אז איפה ההבדלים בתכלס - עיצוב חיצוני/פנימי, רמות אבזור, איכות הפנים - מוצרי הבית של פולקסווגן בד"כ עושים שימוש בפלסטיקה וכו' קצת יותר איכותית, וכמובן באודי עוד יותר. כיול מתלים ושלדה זה גם הבדל - לכוון רכב להיות קשיח וספורטיבי (סיאט) או קצת יותר רך ונוח למשל. מערכות חשמל גם לפעמים יכולות להיות משהו עצמאי למותג וזה תראה הבדלים גם באמינות, אם כי אני חושב שפה זה לא ממש המקרה, הכל זהה למיטב ידיעתי.

הפאביה הנוכחית והקודמת הן ממש זהות לפולו, זה אותו רכב - אמינות ואיכות בסיסית זהות. כמובן שפולו עדיין נהנית ממוניטין טובים הרבה יותר בשנים ההן אבל זה לא בדיוק מוצדק. האיביזה גם אותו רכב בדיוק, לרוב מכוונים שם לקהל צעיר (זה המותג ה'תוסס' של VW אם להאמין לאנשי שיווק) אז אתה מקבל רכבים יותר קשיחים, לכאורה יותר ספורטיביים, עיצוב אגרסיבי וכו' - אבל שוב, בפנים אותו רכב.

- למה סקודה לפני שנת 2000 היא פחות טובה? כי זה לפני שהם נקנו על ידי פולקסווגן ;)

סקודה עושים מכוניות טובות מאד (לפחות לדעתי) כבר הרבה הרבה מאד שנים, אבל היו להם בעיות אמינות פה ושם. למרות ששוב, זה הרבה יותר עניין של מוניטין גרוע מאשר עובדות בשטח.

- ראה עניין פולו ומוניטין בסעיף הראשון...

- כנ"ל

- VW מול הצרפתיות זה 'קרב' מעניין בסה"כ. מבחינת אמינות VW לוקחת. אבל לצרפתיות עדיין יש כמה יתרונות - לרוב, הרבה יותר מכוניות 'לנהג' - אין ל-VW רכב מהשנים האחרונות (להוציא אולי דגמי ספורט יקרים מאד, וגם הם בתכלס לא ממש מספקים את הסחורה) שהוא באמת 'כיפי'. נכון שלרוב האנשים זה לא ממש טיעון, אבל זה עדיין משהו. לקחת סיבוב עם 206 זה פשוט עניין הרבה יותר מהנה למי שאוהב לתקשר עם הרכב שלו. וגם הקליאו קצת יותר חזקה מהגרמניות בקטע הזה. הצרפתיות גם קצת יותר נוחות לעומת ה-VW שנוטות להיות בצד היותר נוקשה של הסקאלה. וכמובן, בגלל המוניטין, לצרפתיות יש שמירת ערך גרועה בהרבה - רע למי שמוכר, אבל מצוין למי שקונה. לרוב אפשר להשיג רכב יותר מאובזר או חדש לעומת VW באותו מחיר.

אני לא יודע אם אתה 'נהג' או לא - כלומר האם זה בכלל מעניין אותך דברים כמו שלדה מתקשרת והגה טוב, אבל אם כן אז שווה לפזול לכיוון הפז'ו לדעתי - אבל צריך לדעת את הסיכונים, כמו שנאמר....

פורסם

בתור בעלים של פונטו ספייס ידנית 2006 (השנתון האחרון לפני שעברו ל"גרנדה") אני יכול לומר שהאוטו אמין בטירוף וכמו כל רכב אחר (במיוחד בתקציבים נמוכים) יש מחלות שצריך לשים לב טוב טוב עליהם:

1. מנוע הגה / מכלול הגה (בעיקר מד המומנט שבתוכו) עדין מאוד ומתקלקל נורא בקלות בשימוש לא נכון (לא להשאיר את האוטו עם גלגלים מצודדים, או בשיפועי צד חמורים, לא לסובב את ההגה באלימות בקצוות שלו, לא להתקע במדרכות עם הגלגלים הקדמיים ובבודאי שלא לשחק יותר מדי עם היגוי הCITY). גם עסק יקר מאוד יחסית לכל דבר. מכלול הגה יכול לעלות 2500 שקל ומנוע הגה לבד יכול לעלות 1500 שקל.

2. מנוע קטן ויעיל שיתנקם בך אם לא יטופל כמו שצריך - אחת לשנה-שנה וחצי להחליף שמן, לדאוג לפאראפלו אדום בתור נוזל קירור ולא מי ברז או נוזל מסוג אחר. הטיפולים והחומרים אגב, זולים מאוד במיוחד בהשוואה מול גרמניות כמו פולקסווגן.

הרכב ברשותי 4 שנים והוא לא ראה מוסך פרט לטיפולים רגילים אחת לשנה. הספקתי במצטבר במהלך הטיפולים להחליף בלמים קדמיים פעם אחת, בלמים אחוריים פעם אחת, קלאצ' (מעניין כי אני לא מתעלל באוטו - יכול להיות שזה התחיל עוד מהבעלים הקודמים), מצבר פעם אחת, רביעיית צמיגים פעם אחת ושני פנסי דרך קדמיים (אחד לכל צד, וכל אחד בשנה אחרת).

אני כן אציין שההגה עושה לי בעיות ונאמר לי שמנוע ההגה החשמלי בגסיסה מתקדמת. הוא בגסיסה מתקדמת כבר בערך 3 שנים ואני מעדיף שלא להחליף עד שבאמת לא תהיה ברירה כי מדובר על הרבה כסף.

השנתון שלי שווה בערך 30,000 אבל ספייס 2004 עומד בתקציב שלך ולא באמת קיים הבדל בינו לבין השנתון שלי ברמה המכנית.

פורסם
קלאץ' (מעניין כי אני לא מתעלל באוטו - יכול להיות שזה התחיל עוד מהבעלים הקודמים)

במידה ועם כל עצירה ברמזור אתה נשאר על הילוך ראשון עם קלאץ' לחוץ, זה אולי מסביר את זה.

מסקרן אותי לדעת את התנהגות ההיגוי/רכב כאשר צצות בעיות עם התפקוד של ההגה החשמלי בספייסים - תוכל בבקשה לפרט?... בכל מקום אני רק רואה שמציינים שיש איתו בעיות אמינות וממליצים להמנע ממצב CITY, אך מסקרן אותי איך זה בא לידי ביטוי בפועל.

פורסם

לפונטו דבק מוניטין של רכב סטודנטים זול מה שגרם לרוב הבעלים לטפל במכוניות (אם בכלל טרחו לטפל) בחלפים סינים ומים מהברז. אם תצליח למצוא פונטו שמורה עם היסטורית טיפולים מסודרת הרכב יתן את התמורה הטובה ביותר לכסף. לשם כך תצטרך לחפש פונטו בשנתיים האחרונות לשיווק 05-06 כי בשנתון נמוך יותר המשימה הופכת כמעט לבלתי אפשרית.

הבעיה בהגה כוח באה לידי ביטוי בהגה קשה מאוד. הבעיה הייתה נפוצה בשנים הראשונות של הפונטו ספייס (01-03) והרבה פחות נפוצה בשנים האחרונות של הדגם. בכל מקרה, אל תיתן לזה להפחיד אותך. מוסכים מכירים את הבעיה ויודעים לתקן אותה מצויין במחיר שפוי.

חפש פונטו ידנית ברמת גימור בינונית (Active ואל תסתכל לכיון Actual העלובה באיבזור)

פנדה אופציה מצויינת. מדובר ברכב אמין וחסכוני מאוד. שים לב שפנדה נמכרת מעל מחירון בגלל הביקוש המטורף כרכב משומש. בטיחות פחות טובה מפונטו, אבל יותר חסכונית ומצויינת בעיר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים