עבור לתוכן

יש מחליף ראוי לפולו בתקציב של 25K?

Featured Replies

פורסם

הנושא הזה נפתח גם בפורומים של carsforum.co.il ואני שם אותו גם כאן בשביל דעה נוספת.

יש בבעלותי פולו 96' מזה 3 שנים. בסה"כ רכב נחמד למישהו שלא התנסה במגוון גדול של רכבים. כבר אמרו לי שהחווית נהיגה לא משהו, אבל זה לא אומר לי הרבה. היו הרבה תקלות, ב3 שנים שהרכב אצלי הספקתי להחליף כמעט כל חלק אפשרי חוץ מהבלוק מנוע עצמו. וזה כולל את:

-פאקום ראש

-וונטה חדשה

-משאבת מים חדשה אחרי שהישנה התפוצצה

-קיט משולשים קדמיים כולל תפוחים

-מיסבים

-מצבר חדש

-החלונות...אויי החלונות נפלו מספר פעמים.

-פנסים קדמיים

-טיימינג

-בלמים

-בלם יד שנשחק וסודר

-צמיגים קדמיים חדשים אחרי שהישנים נאכלו מכל כיוון אפשרי

-חיישן חדש (בעייה עם הטורים)

-פתח מצערת שהרס לי את החיים..שוב..טורים

-פלאנץ' (ככה קוראים לזה?) שהוחלף ביחד עם משאבת מים

-כאבל קלאץ' חדש שעלה ביוקר אחרי שמאסתי במוסכים סוג ז' ונאלצתי ללכת למוסך מורשה

-ועוד הרבה חארטות עם שמות שונים ומשונים שאני לא זוכר אותם בשיט

בקיצור ניהיתי מכונאי מרוב תקלות וביקורים במוסכים מפוקפקים שהרסו לי את החיים עוד יותר. אבל למדתי לקח, אמנם בצורה הכי קשה, אבל למדתי.

הגיע הזמן להתקדם. את הרכב הישן והמשופץ אני משאיר לאח שלי, ומקציב לעצמי 25 אלף לבא בתור.

כמה קולות מכיווני רוח שונים אומרים שברכבים החדשים של פולו (2001 ומעלה) רוב הבעיות מסתדרות. ומצד שני הדברים שאומרים כאן בפורומים (של carsforum.co.il ) סותרים את זה.

מחליף ראוי?

לא אשקר, גם אני קצת מושפע מסטיגמות שונות בסגנון של פולסווגן זה גרמני ולכן זה טוב. משום מה יש לי סלידה מאחרים (כנראה מהרגל שימוש וחוסר נסיון) ולכן הגעתי לכאן. עדיף לי להמשיך עם פולו למרות כל הדיבורים? מה עם רנו קליאו? איזה עוד רכבים נכנסים לקטגוריה הצנועה הזאת?

מה אני מחפש:

-חיסכון בדלק

-מנוע טוב (בדגש על טוב, לא חייב להיות מפלצת, אבל שכן יסחב עליות עם רכב עמוס ומזגן עובד במהירות נורמלית בלי הצורך לרדת להילוך שני כמו עם ה60 כ"ס העלובים של הפולו 96 שלי)

-עלויות, עלויות, עלויות. נכוותי חזק מגרמניה והפולסווגן שלה. מחפש רכב שעלויות הטיפולים שלו "רגועים"

-אמנם זה בכיוון ההפוך אבל, לא מחפש פיאט פונטו. פשוט לא אוהב את הרכב הזה.

  • תגובות 36
  • צפיות 7.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

בתקציב הזה נכנסת לך פיאט פונוטו משנה חדש יותר לפי דעתי עדיף

פורסם

מצטרף לשאלה. מחפש מכונית בתקציב דומה, עם מינימום צריכת דלק, מינימום ביקורים במוסך ובמצב סביר. שקלתי פונטו, רק שאמרו לי לברוח מזה כי היא מגיעה למוסך כל שני וחמישי (ממישהי, שבעלה מחזיק מוסך...). אמרו לי ללכת רק על יפניות/סיניות. יאריס משנת 2000 עולה יותר מ30 אלף שקל, זה משאיר סיריון קטנטנה ושטויות של סוזוקי. איזה עוד אופציות יש?

פורסם

מצטרף לשאלה. מחפש מכונית בתקציב דומה, עם מינימום צריכת דלק, מינימום ביקורים במוסך ובמצב סביר. שקלתי פונטו, רק שאמרו לי לברוח מזה כי היא מגיעה למוסך כל שני וחמישי (ממישהי, שבעלה מחזיק מוסך...). אמרו לי ללכת רק על יפניות/סיניות. יאריס משנת 2000 עולה יותר מ30 אלף שקל, זה משאיר סיריון קטנטנה ושטויות של סוזוקי. איזה עוד אופציות יש?

איזה סיבה יש שפונטו ספייס משנת 2005/6 תראה מוסך כל יומיים ?

לפי דעתי שטויות

חפש אחת שמורה ושמור עליה זה אחלה רכב קטן וחסכוני

פורסם

קשה לדעת מראש בענייני אמינות. זה לא תלוי יצרן אלא גם משתנה לפעמים מדגם לדגם ושנתון לשנתון.

(האמת שיש כמה יוצאי דופן - כמו מרצדס משנות ה-70 וה-80 או טויוטה של שנות ה-80 וה-90, מכוניות שנוסעות לנצח)

רנו קליאו לדוגמא מכונית נהדרת, אבל ממש לא אמינה כמו היפניות (מצד שני עלויות החלקים הרבה יותר נמוכות משל הפולו). מכונית מאובזרת ונוחה מאוד יחסית למחיר, חסכונית בדלק, ביצועים סבירים (אם תקנה מכונית עם מנוע 1.4 המודרני).

אופל קורסה מודל 2000-1 עם מנוע 1.4 גם חסכונית וביצועיסטית. הדעות על האמינות חלוקות וכנראה בסך הכל לא משהו (הקורסות הישנות יותר מתברר יחסית זולות לאחזקה). המכונית גם נדירה מאוד בגרסת 1.4 ידנית.

אם אתה רוצה להמשיך להיות נאמן לקונצרן VW אתה יכול לשקול את הסקודה פביה - בתקציב שלך עם מנוע 1.4 עצל משנתון 2001-3. אמורה להיות זולה יותר להחזקה מאחותה הפולו.

אחות נוספת למשפחה היא הסיאט איביזה עם מבחר גדול יותר של מנועים משנתונים 2001-2, לא יודע לומר על עלויות ואמינות. אבל שים לב שהאיביזות התקציביות אהודות על "חובבי" הגה צעירים ונמרצים - מה שמבטיח הרבה מכוניות שכבר החליפו המון ידיים (אבל עדיין "כחדשות") ועוד מכוניות שבאות קומפלט עם ספויילר, מגנזיום ושלדה עקומה.

בתקציב שלך יהיה קשה לך מאוד למצוא פיז'ו 206 או טויוטה יאריס "נקיות".

סיריון מכונית אמינה, אבל בתמחור מגוחך המשקף את הטירוף של עמישראל ליפנומטיות - בתקציב שלך יש בקושי סיריון 2001-2, לציין שהסיריון היא מכונית מיני עם מנוע זערורי, אבזור דל ובעיקר מיועדת להיות מכונית עירונית. תיבה ידנית מאוד יכולה לתרום לביצועים וחיסכון במכונית קטנה, אבל אין סיריון ידניות למיטב ידיעתי (לפחות משנתונים אלו) - כנראה משום שתיבה ידנית היא לתועבה בעיני יבואני הרכב היפני בארץ.

חשוב מאוד לציין - אל תקנה מכונית צרפתית קטנה אוטומטית!

למעשה, אל תקנה שום מכונית אירופאית קטנה אוטומטית.

ד"א, אשתי נורא רוצה גולף. אני שוקל להראות לה את ההודעה שלך...

פורסם

תשיג לעצמך קורולה\אלמרה שנות 99-2001

לי יש אלמרה 99 עם מנוע 1.6 כבר 3 שנים שעברה 260K ק''מ וחוץ מטיפולי תקופתיים ופה ושם תיקון מזגן אני מרוצה מאוד

פורסם

עוד אופצייה טובה - פיאט פנדה.

ראיתי בתקציב גם ניסן אלמרה 2001 מנוע 1600 עם קילומטרז' סביר ביותר. ניסן מאוד אמין.

כמו שאמרו, אי אפשר לדעת על איזה אוטו תיפול, אבל בגדול רכב שטיפלו בו היטב נשמר.

אני למשל קניתי פיאט פונטו מודל 95 עם 75 כ"ס, מה אני אגיד לך, צבע חדש ושמורה מאוד מבפנים. עפה בעליות. עלתה לי 5000 ש"ח

וחוץ מטסט שעשיתי באוקטובר לא היו לי שום בעיות כבר חצי שנה (מאז שקניתי אותה) טפו טפו טפו.

פורסם

תשיג לעצמך קורולה\אלמרה שנות 99-2001

לי יש אלמרה 99 עם מנוע 1.6 כבר 3 שנים שעברה 260K ק''מ וחוץ מטיפולי תקופתיים ופה ושם תיקון מזגן אני מרוצה מאוד

יש לי קורולה 1998 עם יותר מ-300K שנוסעת ונוסעת ונוסעת. אפילו הפלסטיקים לא מרשרשים. ההורים שלי עוד מחזיקים טויטה נוספת מודל 97 שכבר עברה את ה-350K ועדיין נוסעת (אבל היא כבר מתחילה להתפרק).

חשוב לציין! זאת מכונית שקיבלתי מההורים שלי שקנו אותה חדשה וטיפלו בה באופן מסודר. אתה לא יודע איזה "נדוניה" תקבל עם מכונית בת 12 שתקנה מצד ג'.

צריכת הדלק לא משהו - 12 ק"מ לליטר בנסיעה שברובה בין-עירונית ועד 10 ק"מ לליטר בלבד בנסיעה עירונית טהורה. ואני נוהג רגוע. זאת בערך צריכת הדלק של רוב היפנומטיות 1600 מאותה תקופה (לציין שהיא הייתה יותר חסכונית כשהיא הייתה חדשה) והטויוטה למעשה עוד נחשבת לחסכונית (מנוע מאוד מודרני ומשקל נמוך יחסית).

הייתה לי גם רנו קליאו 1.4 ידנית ממודל 96, האוטו היה כמובן הרבה פחות אמין ולמעשה בסוף התחיל להתפרק לי (האמת שגם לא תחזקתי אותו כראוי בשנתיים האחרונות שהוא היה אצלי) - עדיין צריכת דלק הייתה 13-16 ק"מ לליטר ואפילו הגעתי ל-17 ק"מ לליטר בבין-עירונית רגועה. גם תמרון המכונית והחניה בתוך העיר עם הקליאו הייתה קלה משמעותית מאשר עם הקורולה (שהיא הקטנה מכל היפנומטיות ד"א).

אם זה משנה לך משהו - הקליאו גם הייתה יותר מהנה לנהיגה. והקורולה עוד נחשבת "לדינמית" מבין היפניות של סוף שנות ה-90...

אבל אם אמינות היא ערך עליון ואתה מוצא מכונית נחמדה עם מעט ידיים.

(האמת שיש כמה יוצאי דופן - כמו מרצדס משנות ה-70 וה-80 או טויוטה של שנות ה-80 וה-90, מכוניות שנוסעות לנצח)
פורסם

לא מבין את ההמלצה לקנייה של רכב בן 12 שנה עדיף על רכב בן5-7 שנים

לפי דעתי רכב בעל שנתון גבוה וקמ נמוך עדיף על רכב ישן עם הרבה ק"מ

הפיאט פונוטו ספייס היא אחלה בחירה

פורסם

מצטרף לשאלה. מחפש מכונית בתקציב דומה, עם מינימום צריכת דלק, מינימום ביקורים במוסך ובמצב סביר. שקלתי פונטו, רק שאמרו לי לברוח מזה כי היא מגיעה למוסך כל שני וחמישי (ממישהי, שבעלה מחזיק מוסך...). אמרו לי ללכת רק על יפניות/סיניות. יאריס משנת 2000 עולה יותר מ30 אלף שקל, זה משאיר סיריון קטנטנה ושטויות של סוזוקי. איזה עוד אופציות יש?

לא יודע מי היועצים שלך, אבל תגיד להם שאין מכוניות סיניות משומשות בארץ (או בכלל, רק בימים אלה מתחיל השיווק של הסינית הראשונה בישראל)...

לגבי הת'רד, כרגיל.. יפניות אמינות, יקרות לאללה בגלל הפופולריות - מה שגורר לפחות שנתון אחד למטה לעומת מקבילה מאירופה (בד"כ יותר) - רכב ישן יותר אוטומטית מוריד את האמינות, האבזור והבטיחות ומעלה את הקילומטראז' והידיים. בקיצור, לא בהכרח תחסוך פה כסף אם תלך על יפאנית.

מבחינת היצע הדגמים - כל מה שקונצרן VW נותן לך יהיה מספיק טוב (פאביה, איביזה, פולו), גם קליאו זה אחלה רכב מהשנים הרלוונטיות.

פונטו גם, כאמור, למרות שאתה לא מעוניין.

לאנטיס, קורולה, אלמרה ושות' - מכוניות אחלה, בעיקר בקטע של האמינות, יפני קלאסי ככה. אבל כאמור במקום לקנות רכב 2001-3 אתה קונה משהו מלפני 2000, אישית אני לא מת על הקטע הזה אבל זה לא רע. אתה גם מרוויח פה רכב משמעותית יותר מרווח, אם זה משנה לך.

לדעתי אתה פשוט צריך לחפש מודעות ולא להנעל מראש על יצרן/דגם/ארץ ייצור. ברגע שתמצא רכב עם מעט ידיים וקילומטראז' שנכנס בתקציב אז לך על זה, בין אם זאת פאביה או קורולה. ואם אתה יכול להשיג רכב שאתה מכיר את ההסטוריה שלו (משפחה/חברים וכו') גם אם זה לא בדיוק מה שחיפשת, מובטחים לך חיים הרבה יותר קלים. בוודאי יותר בטחון מאשר לקנות רכב רק בגלל שהוא יפאני...

פורסם

לנטיס

אלמרה

קורולה ופולו (אם כי יקרות לתחזוקה, גם בטיפולים שוטפים)

פוקוס דור ראשון

פונטו או כל פיאט אחרת (נוזל קירור שהוא לא פאראפלו, לרבות מי ברז = צפה בעיות עם ראש המנוע. רבות הפיאטים המשומשות שמסתובבות בחוץ העושות שימוש במי ברז המחוללים קורוזיה בראש המנוע. גם האונו המזוהמת שהיתה לי זכתה לאכול קצת אבנית ^_^)

יש גם יונדאי גרעפס יוצאות ליסינג ופרטיות משנתונים 2004-2005 ברמות אבזור GLI ו GLS (לא GLF הנוראית, חסרת כרית האויר לנוסע ו ABS) הנעות בין 25k ל 30k ש"ח. רכב אמין (בעיקר) - לא הכי נוח, ואם אין לך קרוב משפחה שהוא טייקון דלקים, שווה לחשוב פעמיים בכל מקרה. :cool2:

פורסם
  • מחבר

בתקציב הזה נכנסת לך פיאט פונוטו משנה חדש יותר לפי דעתי עדיף

לא אוהב את הפונטו לא משנה מאיזה דגם. למרות הרבה המלצות ששמעתי שהרכב חסכוני בטירוף. כנראה דעה קדומה עקשנית, האוטו פשוט לא עושה לי את זה.

מצטרף לשאלה. מחפש מכונית בתקציב דומה, עם מינימום צריכת דלק, מינימום ביקורים במוסך ובמצב סביר. שקלתי פונטו, רק שאמרו לי לברוח מזה כי היא מגיעה למוסך כל שני וחמישי (ממישהי, שבעלה מחזיק מוסך...). אמרו לי ללכת רק על יפניות/סיניות. יאריס משנת 2000 עולה יותר מ30 אלף שקל, זה משאיר סיריון קטנטנה ושטויות של סוזוקי. איזה עוד אופציות יש?

אתה מדבר על סטיגמה ישנה שמרחפת מעל הראש של פיאט. סטיגמה שהבסיס שלה פרח מן העולם אחרי הדגמים של 2000 ומעלה ואפילו כמה אחורה. כל רכב שלא תתחזק אותו כנדרש יצטרך ביקור אצל הדוקטור הרבה יותר מהממוצע. יש לכמה בני משפחה שלי כמה דגמים של פיאט שמטופלים באופן סדיר ואפילו מספר פינוקים פה ושם שלא חובה לעשות אותם והכל תקין.

קשה לדעת מראש בענייני אמינות. זה לא תלוי יצרן אלא גם משתנה לפעמים מדגם לדגם ושנתון לשנתון.

(האמת שיש כמה יוצאי דופן - כמו מרצדס משנות ה-70 וה-80 או טויוטה של שנות ה-80 וה-90, מכוניות שנוסעות לנצח)

רנו קליאו לדוגמא מכונית נהדרת, אבל ממש לא אמינה כמו היפניות (מצד שני עלויות החלקים הרבה יותר נמוכות משל הפולו). מכונית מאובזרת ונוחה מאוד יחסית למחיר, חסכונית בדלק, ביצועים סבירים (אם תקנה מכונית עם מנוע 1.4 המודרני).

אופל קורסה מודל 2000-1 עם מנוע 1.4 גם חסכונית וביצועיסטית. הדעות על האמינות חלוקות וכנראה בסך הכל לא משהו (הקורסות הישנות יותר מתברר יחסית זולות לאחזקה). המכונית גם נדירה מאוד בגרסת 1.4 ידנית.

אם אתה רוצה להמשיך להיות נאמן לקונצרן VW אתה יכול לשקול את הסקודה פביה - בתקציב שלך עם מנוע 1.4 עצל משנתון 2001-3. אמורה להיות זולה יותר להחזקה מאחותה הפולו.

אחות נוספת למשפחה היא הסיאט איביזה עם מבחר גדול יותר של מנועים משנתונים 2001-2, לא יודע לומר על עלויות ואמינות. אבל שים לב שהאיביזות התקציביות אהודות על "חובבי" הגה צעירים ונמרצים - מה שמבטיח הרבה מכוניות שכבר החליפו המון ידיים (אבל עדיין "כחדשות") ועוד מכוניות שבאות קומפלט עם ספויילר, מגנזיום ושלדה עקומה.

בתקציב שלך יהיה קשה לך מאוד למצוא פיז'ו 206 או טויוטה יאריס "נקיות".

סיריון מכונית אמינה, אבל בתמחור מגוחך המשקף את הטירוף של עמישראל ליפנומטיות - בתקציב שלך יש בקושי סיריון 2001-2, לציין שהסיריון היא מכונית מיני עם מנוע זערורי, אבזור דל ובעיקר מיועדת להיות מכונית עירונית. תיבה ידנית מאוד יכולה לתרום לביצועים וחיסכון במכונית קטנה, אבל אין סיריון ידניות למיטב ידיעתי (לפחות משנתונים אלו) - כנראה משום שתיבה ידנית היא לתועבה בעיני יבואני הרכב היפני בארץ.

חשוב מאוד לציין - אל תקנה מכונית צרפתית קטנה אוטומטית!

למעשה, אל תקנה שום מכונית אירופאית קטנה אוטומטית.

ד"א, אשתי נורא רוצה גולף. אני שוקל להראות לה את ההודעה שלך...

הכנסת פה תותחים כבדים למשוואה :hat:

מרצדסים משנות ה80 ידועים כמשהו שישאר לנצח ולא רק זה, אני מכיר מישהו מהעבודה שיש ברשותו מרצדס בנז' משנת ה80 ומשהו שבקילומטרז' שלה רשום שחור-על-גבי-שחור 850 אלף קילומטר. הרבה מאוד ממה שהפולו הנוכחית שלי מסוגלת :lol:

למרות שטכנית אתה צודק לעניין האמינות שיש רכבים ישנים (באיזור ה96~99) שיחזיקו יפה מאוד עוד הרבה זמן אפילו עם קילומטרז' גבוה, אני מסתכל כרגע על כיוון אחר. מאסתי בעשור הקודם, אני רוצה קצת חידוש, משהו פאקינג דיגיטלי, יותר צעיר ורענן. אני רק בן 22 קשה לי להעריך כמוך קלאסות טובות שלמרות גילם המופלג הם עדיין מחזיקות ובועטות.

כמה דגמים שנכנסים לפרק שאני הולך לברר עליהם קצת:

-סיאט איביזה

-אופל קורסה

-פיג'ו 206

-רנו קליאו B

לגבי הפאביה אני יורד ממנה לגמרי כי היא לא מוצאת חן בעיני לגמרי, למרות שאני יודע שסקודה זה גרמני מן המניין עם תו איכות שקר כלשהו.

חשוב מאוד לציין - אל תקנה מכונית צרפתית קטנה אוטומטית!

למעשה, אל תקנה שום מכונית אירופאית קטנה אוטומטית.

אני שומע את זה הרבה לאחרונה ועדיין לא מבין למה, תפרט קצת..

תשיג לעצמך קורולה\אלמרה שנות 99-2001

לי יש אלמרה 99 עם מנוע 1.6 כבר 3 שנים שעברה 260K ק''מ וחוץ מטיפולי תקופתיים ופה ושם תיקון מזגן אני מרוצה מאוד

כבד, כבד.

רכב גדול מדיי בשבילי. אסתפק בקטנות יותר כמו שציינתי.

לא יודע מי היועצים שלך, אבל תגיד להם שאין מכוניות סיניות משומשות בארץ (או בכלל, רק בימים אלה מתחיל השיווק של הסינית הראשונה בישראל)...

לגבי הת'רד, כרגיל.. יפניות אמינות, יקרות לאללה בגלל הפופולריות - מה שגורר לפחות שנתון אחד למטה לעומת מקבילה מאירופה (בד"כ יותר) - רכב ישן יותר אוטומטית מוריד את האמינות, האבזור והבטיחות ומעלה את הקילומטראז' והידיים. בקיצור, לא בהכרח תחסוך פה כסף אם תלך על יפאנית.

מבחינת היצע הדגמים - כל מה שקונצרן VW נותן לך יהיה מספיק טוב (פאביה, איביזה, פולו), גם קליאו זה אחלה רכב מהשנים הרלוונטיות.

פונטו גם, כאמור, למרות שאתה לא מעוניין.

לאנטיס, קורולה, אלמרה ושות' - מכוניות אחלה, בעיקר בקטע של האמינות, יפני קלאסי ככה. אבל כאמור במקום לקנות רכב 2001-3 אתה קונה משהו מלפני 2000, אישית אני לא מת על הקטע הזה אבל זה לא רע. אתה גם מרוויח פה רכב משמעותית יותר מרווח, אם זה משנה לך.

לדעתי אתה פשוט צריך לחפש מודעות ולא להנעל מראש על יצרן/דגם/ארץ ייצור. ברגע שתמצא רכב עם מעט ידיים וקילומטראז' שנכנס בתקציב אז לך על זה, בין אם זאת פאביה או קורולה. ואם אתה יכול להשיג רכב שאתה מכיר את ההסטוריה שלו (משפחה/חברים וכו') גם אם זה לא בדיוק מה שחיפשת, מובטחים לך חיים הרבה יותר קלים. בוודאי יותר בטחון מאשר לקנות רכב רק בגלל שהוא יפאני...

זה היה אחד מהשיקולים שלי- איכות ואמינות נגד שנתון חדש יותר עם דגם יותר נחות. אני מוכן להסתפק במשהו פחות מרווח. נכון, מאזדה לאנטיס, טויוטה קורולה, וניסן אלמרה יתנו את זה בנדיבות אבל זה לא מה שאני צריך כרגע. אני רווק, אוטוטו סטודנט. רכב קטן וקומפקטי שנכנס יפה למקומות חנייה צרים ושלא צורך הרבה דלק זה מה שחשוב.

לגבי המודעות- אני נותן לעצמי זמן עד הקנייה. לפחות חודש- חודשיים שבמהלכם אחקור את מה שצריך בשביל להגיע להחלטה הנכונה. וכן, עדיין הכי קל לי זה לשחות במים החמימים של וולסווגן פולו איפה שהתרגלתי להיות במשך ה3 שנים אחרונות ולהמשיך הלאה עם דגם משנתון חדש יותר. אבל יש לי ג'וק קטן בראש שגורם לי להסתכל לכיוונים אחרים, שאוליי שם יש דברים יותר טובים.

לנטיס

אלמרה

קורולה ופולו (אם כי יקרות לתחזוקה, גם בטיפולים שוטפים)

פוקוס דור ראשון

פונטו או כל פיאט אחרת (נוזל קירור שהוא לא פאראפלו, לרבות מי ברז = צפה בעיות עם ראש המנוע. רבות הפיאטים המשומשות שמסתובבות בחוץ העושות שימוש במי ברז המחוללים קורוזיה בראש המנוע. גם האונו המזוהמת שהיתה לי זכתה לאכול קצת אבנית ^_^)

יש גם יונדאי גרעפס יוצאות ליסינג ופרטיות משנתונים 2004-2005 ברמות אבזור GLI ו GLS (לא GLF הנוראית, חסרת כרית האויר לנוסע ו ABS) הנעות בין 25k ל 30k ש"ח. רכב אמין (בעיקר) - לא הכי נוח, ואם אין לך קרוב משפחה שהוא טייקון דלקים, שווה לחשוב פעמיים בכל מקרה. :cool2:

יונדאי יורד לגמרי מהפרק למרות שהגטס קטנה וחמודה, יש איתה המון בעיות. שמעתי גם על אחת חריפה עם הדלק.

ומשהו ששכחתי לציין, אני נוהג רק עם גיר הילוכים ידני

פורסם

אופציה למיני שאתה יכול לשקול (ובתנאי שאתה מוכן לוותר על ה ABS), היא הדייהטסו YRV משנתונים 02'-03'.

הקאץ' הוא למצוא אחת שלא טחנו אותה.

פורסם

אני מסכים עם ALÞHA בקשר ללנטיס 323 , רכב אמין(מכל האחרים פה לדעתי) וגם זריז יחסית.

לגבי פיג'ו 206

לא תמיד הקנייה שלה מוצלחת

ואפשרות שתיפול על רכב שבור גבוהה

קודם כל הגיר האוט' ב206 אסור להיתקרב אליהם

וגם לא מנוע 1.4L אלה רק 1.6

ולדעתי גם אופציה די טובה זה VW BORA שנת 00-02 ככה עם מנוע 1600 שאם תוציא עוד איזה 2-4K אתה יכול להביא אותה.

ואני ידבר פה מנסיון, אבא שלי קנה את הרכב בשנת 2002 חדשה והחזיק אותה במשך 8 שנים והייתה כמעט חסרת תקלות.

רק להמחיש את העמידות של הנוע הזה- נסעתי איתה לבסיס בקדומים והלך המשאבת מים אחרי 6 שנים וחזרתי עם חום מנוע עד הסוף ללוד ולא קרה כלום למנוע.

פורסם

אם אתה רוצה ידני זה מוריד מהפרק את כל המשפחתומטיות 1.6 (לאנטיס, קורולה, אלמרה) - אני די בטוח שלא יובאו בכלל גרסאות ידניות שלהן, ואם כן זה כ"כ נדיר שלא סביר שתמצא מה שאתה צריך בדיוק.

יפניות קטנות וידניות... יש, אבל גם די נדיר. מי שמוכר פה הכי הרבה ידניות זה מכוניות מיני מאירופה, בהפרש ניכר, וזה מה שיהיה לך הכי קל למצוא. ואתה גם רוצה משהו מודרני 'דיגיטאלי', כאמור, אז אירופה תספק אותך יותר (גם כי במכונית אירופאית לרוב יהיה יותר אבזור בשנתון מקביל, וגם כי אתה לוקח שנתון חדש יותר כי יפניות שומרות על ערך בצורה מטופשת).

מכוניות אירופאיות אפשר למצוא גדולות ידניות (מגאן, 307, גולף/בורה, אוקטביה, לאון/טולדו ועוד'). אבל זה עדיין יותר נדיר מקטנה ידנית, ובכלל, לא רואה סיבה ללכת על רכב גדול במצבך, סתם יותר יקר ופחות חסכוני ואין לך שום צורך בזה. מצד שני אם תהיה מודעה למשהו מעניין - שווה בדיקה כמובן...

אבל עושה רושם שסופרמיני מאירופה זה בדיוק מה שאתה צריך.

זה מה שאפשר למצוא בארץ, בגדול:

* פולו/איביזה/פאביה - בגדול זה אותו רכב. אמין, נוח ודי מאובזר בד"כ (תלוי בדגם כמובן). האיביזה והפאביה על הנייר יותר זולות במוסך, אבל אני לא יודע כמה זה באמת נכון (יש לי פאביה חדשה ולא מרגיש לי זול במיוחד... ממש לא).

* 206 - רכב מעולה, כיפי מאד, יש ידני 1.6 שהוא תענוג - אבל: יש הרבה אנשים שחוו בעיות קשות איתן בארץ. פלסטיקים מתפרקים וכאלה. 206 הייתי קונה בשמחה, אבל עדיף משמעותית למצוא רכב עם היסטוריה מוכרת, או לפחות להקפיד פי כמה בבדיקה. יש הרבה טובות - אבל יש גם הרבה לא משהו, וקשה לדעת על מה תיפול.

* קליאו - גם אחלה, אמין סה"כ גם אם לא כמו ה-VW (אבל אולי כן כמו ה-VW, הרבה סטיגמות מעורבות פה). אופציה טובה ויש הרבה מבחר בשוק יד 2.

* פיאט פנדה/פונטו - מכוניות טובות, אבל אתה לא בקטע אני מבין.

* קורסה - בבסיסו רכב גרמני אמין, קצת נדיר בארץ כי לא ממש הולך לאופל פה, אבל זה גם רכב בסדר גמור. עיקר הבעיה עם אופל זה להצליח למכור אותם אז בד"כ אפשר למצוא אותם במחירים נמוכים, ולמכור אותו גם ככה לא תצטרך (או לפחות לא בסכומים שזה ישנה משהו שזה אופל...).

* C3 - אוטו די מפנק ומאובזר ודי נוח, אבל לא משהו מבריק, והדעה הרווחת עדיין מתעקשת שהם פחות אמינים, אישית אני לא יודע כמה זה נכון. מה שכן, גם הרכב הזה די נדיר בלוחות בסה"כ, אבל יש ידני ואולי שווה לבדוק אם תראה מודעה רלוונטית

אני חושב שאין עוד אירופאיות קטנות בארץ... אני אוסיף אם אני אזכר.

לדעתי אתה תהיה מרוצה בכל אחת מהמכוניות האלה, והשיקול שלך ביניהן צריך להיות על פי מה שאתה מוצא. המצב של הרכב הספציפי שתמצא הרבה יותר קריטי מאשר הדגם הספציפי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים