עבור לתוכן

העלאת מהירות הנסיעה המקסימאלית בכבישים

Featured Replies

פורסם

וגם ניתנה הנחיה למשטרה על אכיפת מהירות החל מ110% מהמהירות המותרת (חשבתי שמשרד בטחון פנים אחראי על המשטרה)

החל מהיום מותר חוקית לנסוע במהירויות האלה

1. כביש 4 בין מחלף אשדוד למחלף עין הקורא (431) 110 קמ"ש. במקום 100 היום (ובקטע מסויים היה תמרור של 70)

2. כביש 2 בין מחלף אולגה לחיפה 100 קמ"ש (עד היום היה 90)

ומשבוע הבא

3. כביש 1 בין מחלף לטרון למחלף בן שמן 110 קמ"ש

4. בחלק מכביש 5 ל100 קמ"ש

5. כביש 77 צומת המוביל לצומת ישי 100 קמ"ש

http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=1549:dover-2011-01-06&catid=56:dover-c-1&Itemid=65

פורסם

על פניו, נשמע נחמד.

מעשית, הכל ישאר בדיוק אותו דבר. :nixweiss:

פורסם

צעד בכיוון הנכון, אבל ממש ממש לא מספיק.

את מהירות הנסיעה בכביש מס' 1 למשל ניתן להעלות ממחלף שער הגיא ועד לקיבוץ גלויות (כלומר עד הכניסה לתל אביב ואיילון),

ולא רק לקטע של בערך 5 קילומטרים כמו ההעלאה המתכוננת כרגע.

בנוסף, מה עם כבישים נוספים שניתן בכיף להעלות בהם את המהירות, כמו 443 ו-431 ו-6?

פורסם

זה בעיה, אם פעם שוטרים לא היו עוצרים אנשים שהיו נוסעים 10% מעל המותר, היום ב111-112 קמ"ש והלאה הם יתחילו לעצור. (עדיף שהחוק יהיה שחור ולבן מאשר אפור)

סתם כסת"ח לכבוד פריסת המצלמות גטסו החדשות ברחבי הארץ. :nixweiss:

פורסם

מילא אם היו מצלמות לשמירת מרחק.

מצלמות זה גורם לתאונות משום שנהגים מחפשים אותם.

היום ממש אין בעיה בטיחותית לנסוע 120...

פורסם

המהירות זו לא הבעייה הכי דחופה שאפשר לטפל בה, אבל היא הכי קלה מבחינתה של המשטרה

לאחרונה יצאתי מחיפה לכביש 2 , ביוםי שישי בשעה 6 בבוקר, כביש ארוך, ישר וריק... חוץ מהשוטר עם המצלמה :facepalm:

עדיף היה לשים שוטר או מצלמות בצמתים שנחסמים כל בוקר על ידי נהגים שנכנסים לצומת לא פנוי, (במיוחד גהה)

פורסם

לא שרק שהכי קל ופשוט לאכוף את זה - זה גם רווחי.

עריכה:

אולי צריך לתמוך בחקיקה שתטיל עונשים כספיים כבדים על מי שמבצע עברות

תנועה חמורות (בנוסף לשלילת רישיון, מאסר וכד') ואז אולי המשטרה תשים זין ותתחיל לאכוף עברות כאלה...

פורסם

אמנם עברות מהירות אלו העברות עם הכי הרבה אכיפה אך לאחרונה התחלתי להרגיש בפעילות משטרת תנועה בתוך חיפה גם על עברות אחרות. אולי זה מקרי אבל אני מאוד מקווה שזה דווקא בא ממדיניותשל המשטרה.

ירח אפל:

מטרת מצלמות המהירות הינה הטלת מס על התושבים. הוכח בכל דרך שהיא שבכל העולם וגם בארץ מהירות גורמת לאחוז קטן מאוד מסך התאונת (עם זאת חשוב לציין שאמנם מהירות גורמת אאל"ט רק ל-5% מהתאונות אבל היא בהחלט גורם התורם לעצמת התאונה), אבל בישראל היא מהווה אחת עברות התנועה הכי נאכפות, סביבות ה-40% אם אני זוכר נכון. בנוסף, חשוב מאוד להבדיל בין המונח מהירות מעל המהירות המותרת למהירות מעל המהירות הסבירה - במשטרת ישראל משום מה לא מייחסים להפרדה ה"קטנה" הזאת חשיבות וזה מנפח את המספרים, למרות שאת העברה השנייה לא אוכפים. לנסוע 130 בכביש 6 זו לא סכנה גדולה במיוחד, לנסוע 90 בכביש מפותל רטוב (אפילו אם מותר 80, "רק" 10 קמ"ש פחות) בזמן גשם או משו בהחלט בסיטואציות מסוימות יכול להכנס לקטגוריה של מהירות מעל מהירות סבירה, אך העבירה לא תאכף ולסטטיסטיקה התאונה תחשב כתאונת מהירות כמובן.

המצלמות מוצבות בדרכים די ראשיות (גם לאחר ה"שינוי") בהם המהירות המותרת מגוכחת לעומת המהירות האפשרית הסבירה לתנאי הכביש, ולראייה היחס בין מצלמות הרמזור למצלמות מהירות הוא 60:40 "לטובת" מצלמות המהירות. אם במקום כל כך הרבה מצלמות מהירות היו ממקמים יותר מצלמות רמזור, פס לבן ושאר עבירות שאמת מסכנות את התנועה אף אחד לא היה מדבר, אפילו אם אלה היו מצלמות מהירות באזורים מסוכנים באמת כמו ליד בתי ספר וגני ילדים.

פורסם

הם לקחו את ההשראה מבריטניה

פורסם

ידוע. הקטע המצחיק הוא שבבריטניה כבר הודו (אם אני לא טועה ראש הממשלה קמרון בכבודו ובעצמו) בצורה אלגנטית שהמצלמות הינן מסחטות כספים בעיקרן.

אאל"ט באפריל הם אמורים לפרסם נתונים רשמיים על יעילות המצלמות, אם הנתונים יהיו שליליים זה יתן מכה קשה למשרד התחבורה ובטחון פנים ודחיפה עצומה לעתירה. נחייה ונראה.

פורסם

מעולה!

מקווה שגם שאר המצלמות יתחילו לפעול במהרה

פרט נמק והסבר, כי על פניו נראה שאתה פשוט לא מחובר למציאות.

פורסם

או שהוא פשוט לא מתגורר בארץ. :cool2:

פורסם

צעד בכיוון הנכון, אבל ממש ממש לא מספיק.

את מהירות הנסיעה בכביש מס' 1 למשל ניתן להעלות ממחלף שער הגיא ועד לקיבוץ גלויות (כלומר עד הכניסה לתל אביב ואיילון),

ולא רק לקטע של בערך 5 קילומטרים כמו ההעלאה המתכוננת כרגע.

בנוסף, מה עם כבישים נוספים שניתן בכיף להעלות בהם את המהירות, כמו 443 ו-431 ו-6?

ב443 לא יעלו את מהירות הנסיעה בחיים, וגם אין שום צורך זה כביש יחסית מסוכן(וכן עשיתי את הירידות מכיוון גבעת זאב למודיעין על 160 זה לא אומר שזה חכם) גם 110 לדעתי בהרבה מאוד מצבים גבוה מידי לכביש הזה, אולי מלבד קטע קטן בין הגריל לבן שמן...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים