עבור לתוכן

מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן.

Featured Replies

פורסם

תאוריה של חבר שלי: היצרנים של הרכבים לא עושים אותם חסכוניים מדי כדי שעדיין נתדלק במאות שקלים בחודש

אחרת איך אתם מסבירים שמכוניות מלפני עשור ולפני גם שניים, צורכות דלק כמו מכוניות חדשות? או שאנחנו עד כדי כך תקועים בתחום הזה?

  • תגובות 561
  • צפיות 88.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

אתה מודע לעובדה שיש "קצת" הבדל בין נתוני יצרן ובין המציאות, כה?

אני מדבר על רכב שלי, בדיקה גם לפי מה שהמחשב רושם וגם חישוב ממילוי למילוי

סקודה פאביה 1900 TDI שנת 2007

פורסם

TSI הושק עם מנועי 1.2 ליטר ולא 1600

ורק משנתון 2010 (יש לי אחת :))

אז כנראה יש לך 16V,שגם היא חסכונית כנראה (לא יודע עד כמה)

שלי עושה כרגע (כמעט 15K עד עכשיו) 1:18 בינעירוני ו1:12 עירוני.

פורסם

תאוריה של חבר שלי: היצרנים של הרכבים לא עושים אותם חסכוניים מדי כדי שעדיין נתדלק במאות שקלים בחודש

אחרת איך אתם מסבירים שמכוניות מלפני עשור ולפני גם שניים, צורכות דלק כמו מכוניות חדשות? או שאנחנו עד כדי כך תקועים בתחום הזה?

תאוריה שלי - לא מנסים רק לחסוך בדלק כי רכב גם מצריך ביצועים

אתה מודע לזה שרכבים יותר כבדים עם מערכות חשמל יותר מתקדמות?

אתה מודע לזה שהמנועים של היום יותר יעילים וככה מספקים יותר תמורה לדלק?

הנסיעה ברכבים חדשים הרבה יותר איכותית, וזה בא על חשבון משהו..

אתה תמיד מוזמן לקנות דייהו מאטיס 800 סמ"ק

פורסם

תאוריה של חבר שלי: היצרנים של הרכבים לא עושים אותם חסכוניים מדי כדי שעדיין נתדלק במאות שקלים בחודש

אחרת איך אתם מסבירים שמכוניות מלפני עשור ולפני גם שניים, צורכות דלק כמו מכוניות חדשות? או שאנחנו עד כדי כך תקועים בתחום הזה?

מנועי בנזין היו תקועים באותו מקום שנים רבות ורק לאחרונה בזכות שילוב נפח קטן עם טורבו התקדמו. מנועי דיזל עשו קפיצה אדירה בעשור האחרון; ממנועים רועשים, כבדים וחלשים למנועים שקטים, חזקים וחסכוניים מאוד. בארץ כמעט ולא רואים מכוניות דיזל בגלל עיוות מס שגורם לציבור לרכוש מכוניות בנזין ורק מי שנוסע מעל 30,000 בשנה שוקל לרכוש דיזל. באירופה מעל 70% מהמכוניות החדשות נמכרות עם מנועי דיזל. [br]פורסם בתאריך: 8.02.2011 בשעה 09:09:56


מאיזה רכב החלפת לקאיה סיד?

אנשים מתחילים להתעניין ב דייאטסו סרייון ופונטו ושאר רכבי ה 1-1.3 ליטר בשביל לחסוך.. תאמין לי שזה לא מדרגה שתרצה לרדת אליה.

הפגנת בורות מוטורית ישראלית קלאסית.

פורסם

קיים ועוד איך בשם חדש הידוע לציבור "מס ירוק". בעבר המס הגיע לידי ביטוי באגרת רישוי יותר יקרה. נתניהו בזמנו ביטל את העיוות הלא מוצדק, אבל סמוך על הראש הישראלי שימצא דרך חדשה למסות רכבים חסכוניים.

פורסם

"מס ירוק" זאת סתם הטבה סתמית ל"רכבים לא מזהמים" לכאורה, שבפועל הופכת למס נוסף עבור 90% מהרכבים בלי קשר לסוג הדלק שלהם, ומשפיעה גם על רכבי בנזין..

פורסם

השפעה על דיזל הייתה הרבה יותר משמעותית וזה היה המסמר האחרון בשוק הדיזל הפרטי בארץ.

קיימות שתי שיטות עיקריות לקביעת דירוג זיהום אוויר של רכב:

א. השיטה האירופאית - רוב המשקל נופל על פליטת CO2

ב. השיטה היפנית/קוריאנית - רוב המשקל נופל על פליטת חנקן

בארץ אימצו עיוות של השיטה היפנית. רכב דיזל פולט הרבה פחות CO2 בהשוואה לרכב בנזין (במיוחד ביחס ליטר/קילומטר) לכן לפי השיטה האירופאית רכב דיזל פחות מזהם מרכב בנזין. לפי השיטה הישראלית רכב דיזל מזהם הרבה יותר מרכב בנזין ולכן המיסוי עליו יותר גבוהה משמעותית. הפער בין גרסת הבנזין לגרסת דיזל עלה לעשרות אלפי שקלים לאותו הדגם בדיוק ורק מי שנוסע המון חוסך מספיק כדי להצדיק רכישת רכב דיזל.

פורסם
  • מחבר

לא לשכוח את עיוות התדמית שנעשה לרכבי דיזל בארץ, העובדה שהסולר בארץ באיכות זוועה (וזה למה כל רכב דיזל בן סה"כ 3 שנים נשמע כמו טרקטור), והעובדה שהוא לא בפיקוח אז בתחנה אחת יכול להיות 6 שקלים ובאחרת 11....

אם הכל פה לא היה כ"כ מעוות, אנשים היו נוסעים בכיף על רנו פלואנס 1.5 טורבו דיזל ידנית שגם אוכלת בביצועי הכביש שלה את הדגם המקביל מונע הבנזין, גם מזהמת פחות, וגם עושה 18 ק"מ לליטר ואפילו יותר...

אבל לא, עדיף לחלוב כספים על שקרים במקום לנסות באמת לחסוך בזיהום.

פורסם

אבא שלי קנה רכב גדול, דיזל, לעבודה איי שם בשנות ה-90.

ליטר סולר עלה אז פחות מ-2 שקלים, הרבה פחות ממחיר הבנזין שהיה אז. הוא חשב שבמעבר לסולר הוא יוכל לחסוך...

היום המחיר שרשום בתחנה שהוא ממלא בה הוא 13(!!!) ש"ח לליטר, והוא מקבל "הנחה" של איזה 5 שקלים, ככה שיוצא 8.

פורסם
  • מחבר

לא יודע לגבי טרול, אבל מאוד לא מדייק.

כן, הפחתת המס על החברות תגרום לישראל להיות מדינה אטרקטיבית יותר להשקעה, ואולי בטווח הארוך להוסיף עוד קצת מקומות עבודה למשק, אבל המרוויחים העיקריים והמידיים מהצעד הזה אלו, כמובן, בעלי החברות.

הבעיה כרגע היא שכל צעד של המדינה נעשה במטרה "לפתח את הכלכלה הישראלית", דברים שעד שהאזרח הקטן רואה מהם אפילו טיפת תועלת עוברות שנים למרות שבעלי ההון רואים תועלת מיידית, ובמקביל, מעלים מיסים ומחירים בכל חור, ככה שהאזרח הקטן נשאר סחוט עד הטיפה האחרונה.

את הצעדים שהממשלה הנוכחית מבצעת טוב לבצע- שאזרחי המדינה במצב יציב יותר, תקציב המדינה במצב טוב יותר, ויש מאיפה לכסות על החורים שצעדים כאלו יוצרים.

ולגבי הבלו, הכותב לא ממש מעודכן, בוצעו מספר עליות ביניים בבלו ללא הודעה אפילו, בד"כ בחודשים שבהם מחירי הדלק בעולם ירדו (וזו הסיבה שבארץ לא....)

במקביל לירידה של מספר אחוזים במחיר הדלק נעשתה העלאה של מספר אגורות בבלו, בשנה האחרונה הבלו עלה ב 35 אגורות בערך, לא 20.

פורסם

ברמת העקרון הוא צודק, דלק זול מגדיל את הצפיפות על הכביש ואת זיהום האוויר. שימו לב שיחד עם זאת הוא מציין את העובדה שהמיסוי על רכבים בישראל הוא לא הגיוני - אם אפשר היה לרכוש רכב חדש בחצי מהמחיר שהוא עולה עכשיו, רבים (רבים) היו עוברים למכוניות קטנות וחסכוניות יותר וכך חוסכים הרבה כסף על הדלק. אבל כשמצד אחד מעלים את המיסוי על הדלק ומצד שני יש מיסוי מטורף על כלי רכב חדשים, אנחנו נדפקים מכל הכיוונים.

פורסם

נכון או לא נכון, בחייאת מדינת ישראל שבקושי יש פה כמה מאות אלפי מכוניות זה מה שיתרום ל"חסכון" בזיהום האוויר?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים