החל מה-1 בינואר: מכשירים סלולרים ללא נעילת לחברה מסויימת ואיסור על חסימת סקייפ - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החל מה-1 בינואר: מכשירים סלולרים ללא נעילת לחברה מסויימת ואיסור על חסימת סקייפ


infer73

Recommended Posts

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3994979,00.html

המאבק של הכנסת בתקנות של חברות הסלולר נמשך: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ב') את ביטול ה"סים לוק" בטלפונים סלולרים, זאת כחלק מהרפורמה בשוק הסלולר הכלולה בחוק ההסדרים. משמעות ההחלטה היא שהחל מה-1 בינואר 2011, ייאסר על החברות הסלולאריות למכור מכשירי טלפון נעולים, המיועדים לשימוש רק בכרטיסי ה"סים" של החברה עצמה.

כיום, עלות פתיחת ה"סים", משתנה מחברה לחברה אך עשויה להגיע עד לכ-100 שקלים בקירוב, דבר המהווה חסם תחרותי. בעקבות יישום ההחלטה, מכשיר הטלפון יהיה פתוח וחברת הסלולר לא תוכל לנעול אותו לשימוש של חברות אחרות.

כמו כן, אישרה הוועדה את חובת הנייטרליות ברשת האינטרנט הסלולרית. משמעות ההחלטה היא איסור על חברות הסלולר להטיל מגבלות על שימוש באפליקציות מסוימות או בפרוטוקולים מסוימים ברשת האינטרנט. בין היתר, ייאסר על חברות סלולר לחייב את המשתמש להיכנס לאינטרנט הסלולרי דרך הפורטל שלהן. כמו כן, אסור יהיה לחברות הסלולר לחסום את האפשרות של הלקוח לדבר בסקייפ, אפליקציית לדיבור בטלפון.

נחמד לראות שבחודשים האחרונים מעבירים לא מעט החלטות שנועדו להגביל קצת את כוחן של חברות הסלולר והתקשורת.

לא מספיק? יכול להיות, אבל עדיף מכלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן בזמן האחרון סוף סוף רואים שיפור משמעותי עם כל ההגבלות על חברות הסלולר ובאמת הגיע הזמן.

במקום שבאמת תהיה לעבור מחברה לחברה הם כובלים אותך אליה בצורות אחרות, הנה עכשיו גם ואורנג' מבטלים את קנסות היציאה (זה לא ביטול מוחלט, אבל יוריד סכום מאוד גדול ממה שהוא אמור להיות במקור)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את כל המגבלות האלה ומחירים הרבה יותר זולים כבר מזמן היה אפשרי ועדיין אפשרי למנוע בעזרת קניית טלפונים מחנויות שמיועדות לטלפונים

כלומר הם מוחרים לך את הטלפון כמו שהוא אמור להיות ללא שום מגבלה כזו או אחרת ובשביל לדבר אתה פשוט קונה את הסים הכי זול שתמצא מחברת הטלפון

אני מבין שהרבה אנשים מגיעים לחברת הטלפון במטרה לקנות טלפון עקב חוסר ידע על חנויות כאלה בשוק ובאמת שחבל מה שמשרד התקשורת צריך לעשות בקשר לטלפונים והורדת המונופל הוא סך הכל חינוך טוב יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק חבל שאת השלמת ההכנסה של החברותהאלה אתם תשלמו. אם החברה מרוויחה מיליארד שקל היא תמשיך להרוויח מיליארד שקל, רק שבמקום לגבות אותם במחירים חצופים על טלפונים, זה יקרה ע"י מחירי זמן אויר יקרים יותר, למשל. אם מישהו חושב שבזכות זה הוא ישלם פחות בטווח הארוך, הוא טועה, בטח ובטח אם החברה הנוספת שצריכה לקום תכנס לשוק בעוד זמן ארוך מאוד (שנים, ואני חושב שהמפעילים הוירטואליים - MVNO, יכשלו כישלון חרוץ, כמו שקרה להם בכל העולם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז....מה הנק' יואב? אנחנו צריכים לשתוק ולהגיד תודה על המצב עכשיו?

בסה"כ מדובר על שיפור המצב הקיים. אין שום סיבה שאני לא אוכל להשתמש במכשיר שרכשתי עם שני סימים למשל... זה מעודד את התחרות ואת הקלות לעבור מחברה לחברה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא אומר שצריך לשתוק ולקבל את זה (למרות שבתכלס אין לך יותר מידי מה לעשות), אני אומר שבטווח הרחוק אתה תשלם בדיוק אותו דבר ואפילו יותר. אני מבטיח לך שהחברות יעשו הכל כדי לפחות לשמור על אותו רווח כמו היום, ולפחות עוד שנתיים שתקום מפעילה חדשה (וגם אז לא בטוח שהתעריפים באמת באמת ירדו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כבר היום אתה יכול להוריד הרבה מהחשבון הקיים שלך באמצעות שימוש באמצעים כמו סקייפ ומפעילי VOIP אחרים. אין שום סיבה שמחירים בעתיד על תקשורת סלולארית יהיו גבוהים יותר כי מפעילים כמו סקייפ ו voice יאכלו אותם בלי מלח. ספקיות הסלולאר מתרגלות למציאות חדשה וכדי להרוויח יצטרכו לספק שרותים חדשים (אינטרנט\טלויזיה\וכו' וכו'). מהלכים כאלה מעודדים תחרות וגורמים לטכנולוגיה לצעוד קדימה ולא להתקע במקום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאתה אומר נכון רק למי שמדבר מעט. מי שמדבר הרבה (במסגרת 5 המגה שהחברה מקצה לך לא תצליח לדבר יותר מכמה עשרות דקות) יצטרך לקנות חבילות דאטא גדולות ואז העסק יהיה הרבה פחות משתלם. יותר מזה, אני מבטיח לך שאם הרבה לקוחות יעברו לVOIP החברות פשוט יעלו מאוד את מחירי הדאטא (החצופים גם ככה), ויש גבול לרגולציה - אתה לא יכול להגביל את החברות עד כדי כך.

חוץ מזה, לי ולך אולי אין בעיה להשתמש בקליינט VOIP, אבל מרבית הלקוחות רוצים לקחת את הטלפון ולדבר, לרוב האנשים אין עם פרינג/סקייפ/פרי טלקום וכו', אלא רוצים ללחוץ על הכפתור ולקבל צליל חיוג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאתה אומר נכון רק למי שמדבר מעט. מי שמדבר הרבה (במסגרת 5 המגה שהחברה מקצה לך לא תצליח לדבר יותר מכמה עשרות דקות) יצטרך לקנות חבילות דאטא גדולות ואז העסק יהיה הרבה פחות משתלם יותר מזה. אני מבטיח לך שאם הרבה לקוחות יעברו לVOIP החברות פשוט יעלו מאוד את מחירי הדאטא (החצופים גם ככה), ויש גבול לרגולציה - אתה לא יכול להגביל את החברות עד כדי כך.

חוץ מזה, לי ולך אולי אין בעיה להשתמש בקליינט VOIP, אבל מרבית הלקוחות רוצים לקחת את הטלפון ולדבר, לרוב האנשים אין עם פרינג/סקייפ/פרי טלקום וכו', אלא ללחוץ על הכפתור ולקבל צליל חיוג.

+1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

VOIP זה לא רק בהכרח בעזרת DATA. זה גם בעזרת סימים אחרים של מפעילים וירטואלים אשר מבססים את התשתית שלהם על גבי VOIP.

פרט לכך זמינות WIFI הולכת וגדלה בכל יום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאתה אומר נכון רק למי שמדבר מעט. מי שמדבר הרבה (במסגרת 5 המגה שהחברה מקצה לך לא תצליח לדבר יותר מכמה עשרות דקות) יצטרך לקנות חבילות דאטא גדולות ואז העסק יהיה הרבה פחות משתלם. יותר מזה, אני מבטיח לך שאם הרבה לקוחות יעברו לVOIP החברות פשוט יעלו מאוד את מחירי הדאטא (החצופים גם ככה), ויש גבול לרגולציה - אתה לא יכול להגביל את החברות עד כדי כך.

חוץ מזה, לי ולך אולי אין בעיה להשתמש בקליינט VOIP, אבל מרבית הלקוחות רוצים לקחת את הטלפון ולדבר, לרוב האנשים אין סמארטפונים עם פרינג/סקייפ/פרי טלקום וכו', אלא רוצים ללחוץ על הכפתור ולקבל צליל חיוג.

אני לא חושב שיש היום (או כל טלפון ממוצע ומעלה) שלא תומך בהתקנה של אחת מתוכנות הVOIP וחיבור לרשת WIFI. עכשיו, במידה ויש לך טלפון עם פרינג (לדוגמא) ואתה מחובר לרשת WIFI, אתה בכלל לא צריך את חברת הסלולר. למעשה אתה יכול להוציא את כרטיס הסים ולנהל שיחות על גבי הWIFI בלבד.

אני חושב שאדם ממוצע נמצא רוב שעות היום במקום עם חיבור WIFI קבוע ויציב. אני לדוגמא נמצא ברוב שעות היום בבית ובעבודה, ובשני המקומות האלה הטלפון שלי תמיד פתוח עם פרינג ברקע ומחובר לרשת האלחוטית. את חבריי הקרובים הצלחתי להעביר ולחבר אותם לפרינג וגם הם נמצאים רוב היום מחוברים. ומאז, בניגוד למה שאתה טוען, חשבון הטלפון שלי רק הולך ומצטמק.

והמגמה הזאת לא מראה שום סימנים של האטה, ההפך הוא הנכון. זה רק שאלה של זמן עד שרוב העולם יבסס את שיחותיו על גבי הVOIP. וזה רק הגיוני שכך יהיה. כי למעשה אם אני מחובר לפרינג, וחבר שלי, שנמצא כרגע בקצה השני של העולם, מחובר גם הוא, אני למעשה יכול לחייג אליו מהפלאפון שלי לגמרי בחינם.

וכמובן שאם רוצים אפשר לקנות חבילת גלישה ללא הגבלה בנפח מאחת מחברות הסלולר (משהו כמו 140 ש"ח כמדומני) ולהיות זמינים ומחוברים 24 שעות בVOIP.

עכשיו, תאר לך ומחר כולם מתחברים לאותה חבילת גלישה עם תוכנת VOIP, מה יקרה? בעצם יווצר מצב שכולם יכולים להתקשר לכולם ולדבר כמה שהם רוצים, בלי הגבלה, בתשלום חודשי קבוע ויחסית זול.

אז נכון, זה לא יקרה מחר ולא בעוד שנה אבל זה הולך וצובר תאוצה. ולא משנה כמה התאגיד גדול ושמן - את הקידמה והטכנולוגיה היא לא תעצור. וניתן לראות כבר היום שחברות הסלולר משלימות עם העובדה שהם לא יוכלו להסתמך לעד על הכנסה משיחות בלבד, ופונות לאפיקים שונים כמקור הכנסה נוסף (אינטרנט, חנויות מקוונות, תקשורות ביתית וכו..)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא חושב שיש היום סמארטפון (או כל טלפון ממוצע ומעלה) שלא תומך בהתקנה של אחת מתוכנות הVOIP וחיבור לרשת WIFI. עכשיו, במידה ויש לך טלפון עם פרינג (לדוגמא) ואתה מחובר לרשת WIFI, אתה בכלל לא צריך את חברת הסלולר. למעשה אתה יכול להוציא את כרטיס הסים ולנהל שיחות על גבי רשת הWIFI בלבד.

אני חושב שאדם ממוצע נמצא רוב שעות היום במקום עם חיבור WIFI קבוע ויציב. אני לדוגמא נמצא ברוב שעות היום בבית ובעבודה, ובשני המקומות האלה הטלפון שלי תמיד פתוח עם פרינג ברקע ומחובר לרשת האלחוטית. את חבריי הקרובים הצלחתי להעביר ולחבר אותם לפרינג וגם הם נמצאים רוב היום מחוברים. ומאז, בניגוד למה שאתה טוען, חשבון הטלפון שלי רק הולך ומצטמק.

נכון, כיום יש הרבה יותר זמינות של WIFI. אבל אם אני רוצה לדבר עם מישהו שאני הולך ברחוב, בדיבורית באוטו או סתם במקום בלי WIFI אני חייב להשתמש בשרותי ה-DATA היקרים מאוד. אם במקום העבודה שלך יש WIFI חינמי ויציב - רווח נקי שלך. בתור אחד שמבלה את רוב יומו בטכניון אני לא יכול לסמוך על חיבור WIFI קבוע, אז על אחת כמה וכמה רוב האנשים במדינה הזאת, או בעולם בכלל.

וכמובן שאם רוצים אפשר לקנות חבילת גלישה ללא הגבלה בנפח מאחת מחברות הסלולר (משהו כמו 140 ש"ח כמדומני) ולהיות זמינים ומחוברים 24 שעות בVOIP.

עכשיו, תאר לך ומחר כולם מתחברים לאותה חבילת גלישה עם תוכנת VOIP, מה יקרה? בעצם יווצר מצב שכולם יכולים להתקשר לכולם ולדבר כמה שהם רוצים, בלי הגבלה, בתשלום חודשי קבוע ויחסית זול.

בתעריף ביג טוק חצוף של 1.05 לדקה, ב-140 שקל לחודש אני מדבר סביבות 140 דקות (וזה בלי לכלול את דמי השימוש של התוכנית שלך ברשת). אני מבטיח לך שמי שמדבר 140 דקות בחודש משלם הרבה פחות משקל לדקת שיחה, גם אם מכניסים לתעריף את דמי השימוש. (לא יותר מ-90 אגורות לדקה, ולקוחות של יותר מזה יקבלו תעריפים הרבה יותר טובים) בנוסף לכך, VOIP (נכון להיום) חינמי רק כאשר מדברים בתוך הרשת של אותה אפליקצייה, כאשר מחייגים החוצה משלמים. נכון, התעריף זול - אבל את המחיר הזה חייבים לקחת בחשבון, שכן לא כל היעדים שלי שייכים לרשת הVOIP או יכולים להתחבר אליה (כי אין להם סמארטפון, או כי אני צריך להתקשר למספר נייח, לדוגמה).

אז נכון, זה לא יקרה מחר ולא בעוד שנה אבל זה הולך וצובר תאוצה. ולא משנה כמה התאגיד גדול ושמן - את הקידמה והטכנולוגיה היא לא תעצור. וניתן לראות כבר היום שחברות הסלולר משלימות עם העובדה שהם לא יוכלו להסתמך לעד על הכנסה משיחות בלבד, ופונות לאפיקים שונים כמקור הכנסה נוסף (אינטרנט, חנויות מקוונות, תקשורות ביתית וכו..)

אז כמו שאמרת - חברות הסלולר ימצאו דרך אחרת לשמור על הרווחים שלהן, כמו שהן עשו מאז ומתמיד.

הפתרון של VOIP הוא מעולה אבל תחת כל כך הרבה הנחות שבשנים הקרובות (לפחות) אי אפשר ליישם אותו עבור רוב האוכלוסיה.

אתה שוכח, כמו שאמרתי - למרות שכולנו פה מדברים על VOIP, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכל הלקוחות חכמים, מוכנים לקנות ולסבול את כל ההתעסקויות סביב זה.

אבל זה משהו שיש רק למעטים באופן יחסי - ולמרות שהם תופסים תאוצה, מי שקונה אותם לרוב אלו משתמשים שרוצים פוזה, לא מנצלים או ינצלו לעולם את המכשירים שלהם, ואם תגיד להם VOIP או פרינג ידקרו אותך כי יחשבו שקיללת אותם, או יאבדו עיניין כי הם לא מבינים ומוכנים להתעסק עם זה.

תבין - רוב האנשים הם צרכנים טיפשים, כי אחרת לא היינו צריכים את כל החוקים האלה כדי להגביל את חברות הסלולר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, כיום יש הרבה יותר זמינות של WIFI. אבל אם אני רוצה לדבר עם מישהו שאני הולך ברחוב, בדיבורית באוטו או סתם במקום בלי WIFI אני חייב להשתמש בשרותי ה-DATA היקרים מאוד. אם במקום העבודה שלך יש WIFI חינמי ויציב - רווח נקי שלך. בתור אחד שמבלה את רוב יומו בטכניון אני לא יכול לסמוך על חיבור WIFI קבוע, אז על אחת כמה וכמה רוב האנשים במדינה הזאת, או בעולם בכלל.

מן הסתם לא תוכל לקלוט בכל מקום ובכל מצב אלחוטית. ולכן טענתי שלאדם הממוצע, ברוב שעות היום, יש איזשהי זמינות של כזאת. ושוב, זאת מגמה שגדלה כל הזמן ולכן הזמינות שלה נגישה יותר ויותר. אגב, לאחרונה כבר יצא לי לנסוע באוטובוסים ומוניות עם WIFI מובנה. רק המחשה לנגישות של העניין..

ואתה לא צריך להסתמך ולקוות שתמצא אלחוטית. במידה ואין או שהנמען לא מחובר בעצמו לVOIP פשוט מתקשרים אליו בשיחה סלולרית רגילה. לא טענתי שצריך להתנתק לגמרי מחברת הסלולר, אבל בהחלט ניתן כיום, להקטין את השימוש בה אם רק נלמד להשתמש בטכנולוגיה לטובתנו וללמד כך, גם את הקרובים אלינו. וכך כולנו נרוויח.

בתעריף ביג טוק חצוף של 1.05 לדקה, ב-140 שקל לחודש אני מדבר סביבות 140 דקות (וזה בלי לכלול את דמי השימוש של התוכנית שלך ברשת). אני מבטיח לך שמי שמדבר 140 דקות בחודש משלם הרבה פחות משקל לדקת שיחה, גם אם מכניסים לתעריף את דמי השימוש. (לא יותר מ-90 אגורות לדקה, ולקוחות של יותר מזה יקבלו תעריפים הרבה יותר טובים)

לא כל כך הבנתי אותך פה.. אני אמרתי שבמידה ותרצה להיות מחובר וזמין 24 שעות בתוכנת VOIP, בלי לפחד מעלויות הגלישה, ניתן להתחבר לחבילת גלישה ללא הגבלת נפח. לדוגמא באורנג' (148 ש"ח):

http://www.orange.co.il/he-il/cellular/packages/packages/mobile_internet/

בנוסף לכך, VOIP (נכון להיום) חינמי רק כאשר מדברים בתוך הרשת של אותה אפליקצייה, כאשר מחייגים החוצה משלמים. נכון, התעריף זול - אבל את המחיר הזה חייבים לקחת בחשבון, שכן לא כל היעדים שלי שייכים לרשת הVOIP או יכולים להתחבר אליה (כי אין להם , או כי אני צריך להתקשר למספר נייח, לדוגמה).

לא חסרות שמתחברות למספר רב של תוכונות VOIP במקביל (לדוגמא Nimbuzz). וכשמתקשרים "למספר אמיתי", כמו שאמרת, התעריף זול. למעשה ניתן לקנות דרך סקייפ חבילת "דבר כפי יכולתך" למספרים נייחים בארץ ב5.74 יורו לחודש (כ28 ש"ח). אפילו לא מתחרה במחיר הזה.

http://www.skype.com/intl/en/prices/pay-monthly#IL

ואני מאמין שגם זה רק שאלה של זמן עד שתהיה חבילה כזאת למספרים (בארה"ב ובמדינות נוספות זה כבר קיים).

ושוב, המטרה היא לא להתנתק לגמרי מחברת הסלולר, אלא פשוט לצמצם את החשבון החודשי.

אז כמו שאמרת - חברות הסלולר ימצאו דרך אחרת לשמור על הרווחים שלהן, כמו שהן עשו מאז ומתמיד.

העובדה שהן פונות לאפיקים נוספים טובה לכולנו מכיוון שהן יוצרות תחרות בכל אותם תחומים חדשים בהן הן פועלות. אבל שמירת\הגדלת הרווחים כבר לא תתבסס על שיחות בלבד.

הפתרון של VOIP הוא מעולה אבל תחת כל כך הרבה הנחות שבשנים הקרובות (לפחות) אי אפשר ליישם אותו עבור רוב האוכלוסיה.

אתה שוכח, כמו שאמרתי - למרות שכולנו פה מדברים על VOIP, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכל הלקוחות חכמים, מוכנים לקנות ולסבול את כל ההתעסקויות סביב זה.

אבל זה משהו שיש רק למעטים באופן יחסי - ולמרות שהם תופסים תאוצה, מי שקונה אותם לרוב אלו משתמשים שרוצים פוזה, לא מנצלים או ינצלו לעולם את המכשירים שלהם, ואם תגיד להם VOIP או פרינג ידקרו אותך כי יחשבו שקיללת אותם, או יאבדו עיניין כי הם לא מבינים ומוכנים להתעסק עם זה.

תבין - רוב האנשים הם צרכנים טיפשים, כי אחרת לא היינו צריכים את כל החוקים האלה כדי להגביל את חברות הסלולר.

תמיד הגיקים ו"הלקוחות החכמים" יהיו החלוצים כאשר חדשה פורצת. לכמה מהאוכלוסיה היה פלאפון לפני 15 שנה? אני משער שלא יותר מ5%. וכמה היום?

ואין כאן כל כך התעסקות או סבל לדעתי.. הפרינג פועל ברקע.. להתקשר דרכו זה בדיוק כמו להתקשר לכל מספר אחר. ואם מתקשרים אלי דרכו זה רק לקבל את השיחה..

אני לא יודע מה איתך.. אבל את השיחות הארוכות והחשובות שלי אני עושה למספר מצומצם של חברים, שלרובם כבר יש פרינג (ולזכותי יאמר שיש לי חלק בזה :P) ושאר השיחות הם שיחות קצרות יחסית.. שהם אלה שממנים, ברובו, את חברת הסלולר שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...