אני צריך עזרה דחוף!!! בקשר להארד דיסקים - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני צריך עזרה דחוף!!! בקשר להארד דיסקים


olegu

Recommended Posts

אני קונה בזמן הקרוב מאוד MAXTOR 40GB 7200 RPM יש לי מחשב 2 ולוח אם לפנטיום שתיים. מישהו אמר לי שמחשבי 2 אינם קולטים מהירות 7200 RPM או שאינם קולטים HARDDISK של 40 GB. לפני כמה זמן חבר שלי הביא לי HARDISK של 40 GB (נראה לי SEGATTE משהו כזה לא יודע איזה מהירות) וHARDISK פעל מצוין האיש ההוא אמר לי שBIOS לא קולט את MAXTOR 40GB 7200 RPM ??? ??? ??? האם זה נכון ????????????????? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1 יש מקרים שהבקר שעל הלוח לא יזהה גדלים של 40 גיגה.

אאפשרי כי הלוח יחסית ישן.

יהיה לנו יותר קל אם תתן את הדגם המדויק של הלוח, (תבדוק על הלוח, אמור להיות כתוב אפשהו, או בספר "הסברה") אז נוכל לעשור ביותר ספצפיות.

2 בקשר למהירות, לא נראה לי, כי המהירות היא דבר מכני, ונשלטת ע"י ההרדיסק עצמו ואין ללוח בעיה להשתלב עם כונן מהיר. (7200)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לוח האם שלי קולט HARDDISK של 40GB כבר ניסיתי זאת. אז אם אתה אומר שהמהירות תלויה רק בHARDISK אז אני חושב שהמחשב שלי יזהה כל HARDDISK לא? ודרך אגב הבחירה שלי טובה????

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחירה מעולה אבל תבדו שאתה מקבל את הדגם הזה d740x או השני שעדיף כי יש לו מיסב נוזלי d740x-6l

ואלי המחשב שלך לא יגיע למהירות האופטימלית של ההארד דיסק..........

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה ברור שמישהו לגמרי עשה סלט מכל המושגים שקשורים לדיסקים קשיחים !

קודם כל - מהירות הסיבוב של הפלטות בתוך הכונן הקשיח נמדדת בסל"ד-סיבובים לדקה או RPM. ההבדל העיקרי בין כוננים שמסתובבים 5400 סיבובים לדקה לבין כוננים שמסתובבים 7200 סיבובים לדקה הוא זמני החיפוש והגישה, שמתקצרים ככל שהפלטות מסתובבות מהר יותר וזה עוד פרמטר חשוב במהירות העבודה שהכונן יספק למשתמש.

בנוסף לכך יש את התקן שבו הכונן פועל. החדשים הגיעו היום ל-ATA133 ונכון שלא תמצא בקר בלוחות אם לפנטיום 2 שתומכים בזה, במקרה הטוב הם יתמכו ב-ATA33. את זה אפשר לפתור על ידי התקנה של בקר IDE שמגיע ככרטיס PCI והוא לא מאד יקר (ואז אפשר לחבר 8 התקני IDE באותו מחשב).

בתיאוריה ככל שאתה קונה כונן שפועל בתקן חדש יותר, כך הסיכוי שהמהירות שתקבל ממנו גבוהה יותר אבל כבר הוכח שאין הבדל קריטי בין ATA100 ל-ATA133 וזה יותר גימיק נחמד מאשר מהירות מסחררת של העברת נתונים מהמחשב לכונן ולהיפך.

לך על כונן חדש, אתה תרגיש הבדל בביצועים גם עם מחשב מיושן יחסית שמבוסס על 2.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח athlon

אני קונה בזמן הקרוב מאוד MAXTOR 40GB 7200 RPM יש לי מחשב פנטיום 2 ולוח אם לפנטיום שתיים. מישהו אמר לי שמחשבי פנטיום 2 אינם קולטים מהירות 7200 RPM או שאינם קולטים HARDDISK של 40 GB. לפני כמה זמן חבר שלי הביא לי HARDISK של 40 GB (נראה לי SEGATTE משהו כזה לא יודע איזה מהירות) וHARDISK פעל מצוין האיש ההוא אמר לי שBIOS לא קולט את MAXTOR 40GB 7200 RPM ??? ??? ??? האם זה נכון ????????????????? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

כנראה איש שדיברתי איתו באמת סובל מסרטן בגזע המח, או לפחות סבל מחוסר חמצן בלידה.

מה הקשר בין מחט לתחת? או מה הקשר בין מהירות הסיבוב של הפלטות של הכונן ולוח האם? מה שגיל רשם פה זה פשוט נכון ואני יכול לומר לך שכאשר קינתי את החלקים לפנטיום 2 שלי קניתי כונן קשיח 7200 RPM שהיה אז הכונן הכי טוב לIDE(וגם הכי יקר) שאפשר היה להשיג, אבל אני רציתי אז ביצועים. כונני 7200 סל"ד קיימים בשוק כבר מתחילת 98', שזו בערך התקופה של הפנטיום 2, אם איני טועה.

לגבי חוסר התאמה של הגודל של הכונן, זו היא שטות מוחלטת אלא אם כן יש לך במחשב איזה קברי שהוא לא של AWARD או AMI, למרות שקשה לי להאמין שקיימים כאלה דברים.

לגבי מהירות הכונן, הכונן שאתה עומד לקנות עובד בתקן ATA133, שאמור תאורטית להעביר 133 מגה לשנייה, אין שום מניעה מלשים אותו בלוח/בקר IDE איטי יותר, ולא תהיה גם ירידה כ"כ גדולה בביצועים. אני יכול לומר כמעט בביטחה מלאה שהלוח שלך תומך בתקן ATA33, ואין שום בעיה לחבר כונן שעובד בתקן IDE מהיר יותר לבקר IDE איטי יותר, הכונן פשוט יעבוד בקצב "איטי" יותר, למרות שלא תהיה הרגשה גדולה בביצועים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא נגיד שהוא יפעל 100% ב ATA33, לגבי הביצועים הוא אכן לא יתן את כל מה שהוא מסוגל לו - ולמה?

אמת הדבר שבין ATA66-100-133 אין כמעט הבדל, בהתקן אחד, אחדד זאת ואדגיש: בין ATA100-133 אין כלל כל הבדל (נ-ק-ו-ד-ה).

אך, כוננים חדשים יכולים להביא לסטורציה מלאה של ATA66 (בהתחשב בכך שבסביבות 20-25% הולך לoverhead).

בקיצור ה ATA33 יגביל אותו, זה כן - ההרדיסק למרות-זאת ואף-על-פי-כן פעול-יפעל (על בסיס המיתוס לדעתי של נוע-תנוע).

:hat:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...