הצד היפה באמת של האיסלם - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הצד היפה באמת של האיסלם


danker

Recommended Posts

ארנב על תנעל את הדיון. מצאתי והפעם אני לא צוחק.

הצד היפה של האיסלאם נחשף רק היום באופן בלעדי על ידי danker

אף על פי שהאיסלאם הפך לשם נרדף לאלימות ולטרור יש זרם אשר מאמיניו קוראים לאהבה ולשלום וגם מתלוננים שלא שומעים עליהם כי אינם זורקים אבנים

בשנים האחרונות נקשר שמו של האיסלאם לאלימות, לקנאות דתית ולטרור קיצוני. ואולם יש זרמים איסלאמיים הרואים באלימות, בטרור ובשימוש בכוח הזרוע מילות גנאי. הם קוראים לאחווה, לסובלנות דתית ולשלום. אחד מהזרמים הללו הוא העדה האחמדית, שחסידיה ותומכיה בישראל קיימו בסוף השבוע את הכנס השנתי שלהם.

העדה האחמדית נוסדה במאה ה-19 בעיירה קאדיאן שבהודו על-ידי מירזא ע'ולאם אחמד, ומכאן נגזר שמה. אחמד הציג עצמו כנביא מתקן וכמשיח שחסידי הדתות השונות ציפו להופעתו ולבואו.

הוא האמין כי משימתו היא להכניס את האנושות כולה תחת כנפיה של דת אחת ואמונה אחת הכפופות לנביא המקודש לאיסלאם, מוחמד. במסגרת מה שראה כשליחותו הדתית ביקש אחמד להציג את הפנים האמיתיות של האיסלאם: איסלאם כדרך חיים אוניברסלית וכדת סובלנית וידידותית הקוראת לאהבת הבריות.

כך, למשל, פירש אחמד את הג'יהאד לא כמלחמת קודש אלא כמאמץ עליון לתיקון היחיד והחברה ולהפצת הקוראן, דברי אללה, בין העמים. במסגרת הרצון להפיץ את הבשורה האלוהית, לקחו על עצמם חסידי האחמדייה להקים מפעל תרגומים מרשים של הקוראן ושל ה"סונה", אוסף אמרותיו ("חדית'ים" – א.ע) של הנביא מוחמד. מלבד עברית, גרמנית וצרפתית יכולים גם דוברי היידיש לקרוא חדית'ים המיוחסים לנביא מוחמד.

נרדפים על-ידי מוסלמים אחרים בעולם

האחמדים רואים עצמם כמוסלמים לכל דבר, ויתרה מזו, הם אף מציגים עצמם כמוסלמים האמיתיים. אולם בשורתו של אחמד, ובעיקר הצגתו כנביא וכמשיח, עוררו את זעמו של האיסלאם הסוני האורתודוכסי, שאף רואה באחמדים כופרים ומוסלמים שסטו מדרך הישר.

מנהיגי הדת הסונים אף פרסמו כמה פסקי הלכה ("פתוות" בערבית – א.ע) נגד העדה האחמדית ונגד חסידיה. בפקיסטן, למשל, הוציאו השלטונות ב-1984 תקנות נגד האחמדים ונגד פעילותם במדינה, ולאחמדים לא נותר אלא להעתיק את פעילותם לדרום אנגליה. משם גם מתנהלים ענייניה של העדה בהנהגתו של הח'ליפה, מנהיג העדה השישי במספר, מירזא מסרור אחמד.

למרות הרדיפות הצליחו האחמדים לצבור לא מעט תומכים וחסידים בכל רחבי העולם. באחמדיה אומרים כי מספרם מונה כיום 150 מיליון איש, מרביתם באפריקה ובאסיה. בישראל מרוכזים חסידי העדה בשכונת כבאביר בחיפה ומספרם מגיע לכ-1,500 איש.

מצוידים במסרי האחווה והפיוס קיימו בסוף השבוע חסידי האחמדייה כנסים רבי משתתפים במרכז הרוחני שלהם בשכונת כבאביר. שלשום התקיים כנס לדוברי ערבית, שבו נכחו גם פלשתינים שאימצו בשנים האחרונות את האיסלאם האחמדי, ואתמול התקיים כנס נוסף, שבו מרבית הנוכחים היו יהודים, ובהם ראשי ועדי שכונות בחיפה וראש העיר חיפה, עו"ד יונה יהב.

המילה "חרב" אינה מוזכרת בקוראן

מנהיג העדה האחמדית בישראל, השייח' מוחמד שריף עודה, המכונה בפי חסידיו ה"אמיר", הסביר לנוכחים כי בניגוד לדימוי הרווח, איסלאם ואלימות אינן מילים נרדפות. "הטענה שמשתמשים בחרב להפצת הדת אינה נכונה", אמר. "בקוראן לא מוזכרת המילה 'חרב', ובשום פסוק קוראני לא מופיע הג'יהאד בסיטואציה של מלחמה".

לדברי עודה, ההטפה לשלום ולאחווה עברה כחוט השני במורשתו הרוחנית של מירזא ע'ולאם אחמד. "מירזא ע'ולאם אחמד אמר לתלמידיו שהעיקרון שיש לנו כלפי כל בני האדם הוא אהבה", הסביר. "אהבת האדם היא חובה, כאהבת אם רחומה את ילדיה, ואפילו יותר".

השייח' עודה אמר כי דווקא המסר הפייסני של האחמדייה אינו מושך את התקשורת. "לא שומעים עלינו כי אנחנו לא זורקים אבנים", אמר בציניות.

ההיסטוריון ד"ר אילן פפה, שהשתתף אף הוא בכנס, הסביר עד כמה יכול המסר הפייסני של האחמדייה לחולל שינוי ביחס של המערב ושל מרבית הישראלים ביחס לאיסלאם, ועד כמה, לדעתו, הדימוי של המוסלמים כקנאים צמאי דם הוא מעוות.

חום ושכנות טובה עם היהודים

ד"ר פפה, שסיפר כי התוודע לאחמדייה ב-1989, אמר כי ההיכרות עם העדה סייעה לו להעביר את המסר, שלפיו השילוב בין איסלאם ואלימות אינו מחויב המציאות. "קובץ החדית'ים יכול להוביל אותנו בשבילי הפרשנות של הקוראן ומאפשר לראות עד כמה קרובה הזיקה בין האיסלאם לשלום וכמה רחוקה הזיקה בין האיסלאם לאלימות", אמר. "יש יהודים אלימים, יש מוסלמים אלימים ויש נוצרים אלימים, אבל האיסלאם אינו אלים וזאת אפשר ללמוד מהאחמדייה".

ד"ר פפה, שקרא לישראלים ללמוד ערבית ולהכיר את האיסלאם שלא על פי הפריזמה של "דע את האויב", הסביר גם הוא את תפיסת הג'יהאד אליבא דמירזא ע'ולאם אחמד. "המושג השגור בפיהם של ישראלים שאינם יודעים דבר על האיסלאם הוא ג'יהאד: מוסלמי שרוצה להרוג יהודים. כל מי שמכיר את האחמדייה, מבין את ההבדל בין 'הג'יהאד הגדול' ובין 'הג'יהאד הקטן'. המאמין האמיתי הוא זה שמנהל את 'הג'יהאד הגדול' נגד תעתועי הנפש ונגד הגלובליזציה. לעומת זאת, 'הגי'האד הקטן', שהוא מתקפת נגד שמתרחשת כשהעדה המוסלמית נמצאת בסכנה, הוא פעולה נדירה".

גם חלק משכניהם היהודים של חברי האחמדייה בשכונת כבאביר בחיפה, שהגיעו לכנס השנתי של העדה, מלאי הערצה להשקפותיהם ולאורח חייהם של שכניהם. "כל שנה אנחנו מגיעים לכנס השנתי ומה שמיוחד בחברה הערבית הוא שהם חיים יחד בעוד שאצלנו יש ניכור", אמרה רותי שוורץ, שמתגוררת זה 17 שנה בשכונת כבאביר.

רינה בודקר, שמתגוררת בשכונת כבאביר זה 34 שנה, הרעיפה מחמאות נלהבות עוד יותר כשאמרה כי "יש בינינו הרבה חום, אהבה ושכנות טובה. הלוואי והשכנים היהודים היו כמו אלה הערבים". היא הביעה תקווה כי האחמדים ישפיעו יותר על שאר התנועות באיסלאם.

(נלקח מNRG)

כפרה עליהם איזה אנשחם טובים,מחר אני בורח לארה"ב :silly:.

כ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ג'יהאדיסטים מרכיבים פחות מחמישה אחוז מכלל המוסלמים.

בוא רגע נלך עם מה שאמרת:

אתה מסכים איתי שיש בערך מיליארד מוסלמים בכל העולם?

5% מתוך מיליארד בחישוב מהיר זה:

50 מיליון ג'יהדיסטים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארנב על תנעל את הדיון. מצאתי והפעם אני לא צוחק.

הצד היפה של האיסלאם נחשף רק היום באופן בלעדי על ידי danker

ע"י danker? או ע"י איתמר ענברי וניר קורן?

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/596/236.html

נהוג לציין את המקור ממנו אתה מעתיק את הטקסטים שאתה מתייחס אליהם.

מצטייר שאתה בן 14 שקיבל שעורי בית לסכם על נושא האסלם ואחרי שהעתקת 99% מהטקסט שבכתבה הנ"ל-

מרוב שעמום הדבקת אותו כאן בפורום.

זהירות: גם המורה שלך יודע\ת לחפש בגוגל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא רגע נלך עם מה שאמרת:

אתה מסכים איתי שיש בערך מיליארד מוסלמים בכל העולם?

5% מתוך מיליארד בחישוב מהיר זה:

50 מיליון ג'יהדיסטים

כולם פה החליטו לזרוק דברים לאוויר היום. גיגול קצר היה מחדש לך שיש 1.7 מילארד ערבים בעולם, ושחמישה אחוז מהם זה 85,000,000, או שמונים וחמישה מליון. שזה גם נתון מצוץ מהאצבע, אני רוצה לראות הוכחה. אני חושב שהנתון האמיתי הרבה יותר מזה. בכלל, מספר המוסלמים שרוצה לרצוח אותנו, גבוה הרבה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...