עבור לתוכן

מה לבדוק לפני שקונים קטנוע יד 2?

Featured Replies

פורסם

אהלן!

יש דברים ספיציפים שצריך לבדוק לפני קנית קטנוע יד 2?

אשמח לעצות כמו מה הקילומטראז' הסביר, מה צריך לשים לב לפני הקניה,

ואם תוכלו להמליץ על דגמים מסוימים ששווה לבדוק בטווח מחירים של 6 אלף שקל גג. מעוניין ב-125 סמ"ק לכל היותר.

תודה!

(הפניה לפול גז, ופורומים כאלו ואחרים לא יתקבלו בברכה אחרת היתי פותח שם דיון)

פורסם

בדוק בעיקר ממי אתה קונה אם זה איזה ילד ב16 תדע שהוא התעלל בקטנוע (ובטח לא עשה טיפולים בזמן )

פורסם

צריך לבדוק בדיוק את אותם דברים שצריך לבדוק לפני שקונים משם מכונית או טלפון או כל דבר יקר אחר שהוא קצת מסובך (ז"א לא מדובר בכיסא) ויש מלא אפשרויות לקילקול וכו'. בודקים קילומטרז', מצב כללי מבחינה חיצונית, תקינות החלקים הפנימיים למניהם וכמובן יש כמה "עוזרים" מסביב כמו גיל המוכר - אם זה באמת ילד בן 16 שהתלהב להרים גלגל ליד הילדה מהכיתה המקבילה או איזה ערס בן 32 אבל עם מוח והתנהגות של ילד בן 16 - זה אף פעם לא תורם. לעומת זאת (ושוב, זה מן הסתם לא כלל ותמיד יש פה יוצא מהכלל) אם אתה מגיע ורואה איזה בחורצ'יק מבוגר ונחמד שבסה"כ קנה את הקטנוע בישביל להגיע לנכדים שגרים 5 דק' נסיעה וחוץ מזה לא עשה בו שום שימוש אחר - כנראה שזה האיש שלך (הכל בכפוף למצב המכני של הכלי)

פורסם

ברקסים - צמיגים.

כל השאר בעדיפות נמוכה - במיוחד כשאתה משקיע רק 6K על הענין.

ולא - לא נוסעים על דו גלגלי ללא ציוד מגן (קסדה, כפפות, מגיני ברכיים ומעיל ממוגן) - גם לא נסיעה של 5 דקות (וזאת לאחר 15 שנות נסיעה על דוגי ו-2 תאונות).

פורסם

אין לי ויכוח לגבי הברקסים, הם נכללו במה שאמרתי לגבי בדיקה של כל מכלול הרכיבים בקטנוע .

צמיגים? אין ספק שנחמד שיש צמיגים טובים ולא משופשפים אבל אני בטוח שזה לא קריטי הלא כן? מקס' קונים חדשים (שוב, לא נעים, עוד הוצאה כספית, אבל קריטי?)

פורסם
  • מחבר

ברקסים - צמיגים.

כל השאר בעדיפות נמוכה - במיוחד כשאתה משקיע רק 6K על הענין.

ולא - לא נוסעים על דו גלגלי ללא ציוד מגן (קסדה, כפפות, מגיני ברכיים ומעיל ממוגן) - גם לא נסיעה של 5 דקות (וזאת לאחר 15 שנות נסיעה על דוגי ו-2 תאונות).

זה ברור לי. לא חשבתי אפילו לסוע בלי ציוד מגן.

איך הונדה LEAD? מדובר בדגם מ-2007. נחשב כקטנוע אמין?

פורסם

נכון שלא ביקשת הפניה לפול גז - אבל באמת, בישבילך, תבין ששם זה המקום להתייעץ על מכוניות וקטנועים כמו שפה זה המקום להתיעצות על חומרה/מחשבים וכו'

פורסם

hwzone = פורטל מחשבים

fullgaz = פורטל דו-גלגלי

רק המלצה

פורסם
  • מחבר

אני עצלן מכדי לפתוח משתמש :sleep:

אבל אעשה זאת. תודה בכל אופן

פורסם

עד כה קיבלת הצעות כלליות לגבי כלי-רכב, הנה כמה הצעות לגבי קטנוע בתווך מחירים המדובר.

כל שאלה בהמשך אתה מוזמן לשלוח לי הודעה פרטית.

אין לי ויכוח לגבי הברקסים, הם נכללו במה שאמרתי לגבי בדיקה של כל מכלול הרכיבים בקטנוע .

צמיגים? אין ספק שנחמד שיש צמיגים טובים ולא משופשפים אבל אני בטוח שזה לא קריטי הלא כן? מקס' קונים חדשים (שוב, לא נעים, עוד הוצאה כספית, אבל קריטי?)

טעות חמורה.

שתדע, גם ברכב הצמיגים הם מה שמחזיק אותך על הכביש,

בגלל זה אסור (מודגש עם קו תחתי) לקנות צמיגים סינים זולים,

וכמובן שאסור לנסוע עם צמיגים משופשפים ובלויים יתר על המידה - מדובר בעיניין של חיים ומוות, לא פחות.

ברכב העיניין קריטי, בדו"ג העיניין קריטי שבעתיים,

ביחוד כשהסיכוי להחליק (בעיקר לרוכבים מתחילים) הוא גבוה, עם צמיגים בלויים אתה משלש את אותו.

לכן, חשוב לראות מה מצב הצמיגים, גם במעמד הקניה (ולראות גם של איזה חברה על הדרך) וגם לבדוק לפחות פעם בחצי שנה שהכל כשורה.

עד כה זהירות בדרכים.

טיפים:

- אל תחפש קטנוע מנהלים, בטווח הזה, מדובר בכלים שחוטים.

- אל תחפש מציאות. שוק הקטנועים בארץ דליל מאד, לך על הדגמים הבנאלים.

- חפש קטנועים עם צמיגים גדולים ורחבים כמה שיותר,

מדובר בד"כ על כלים איכותיים. לדגומא, הסאן-יאנג HD125, כלי פנטסטי.

גם כלים גם צמיגים יותר קטנים כמו הקימקו סופר ג'וקי\מובי יעשו את העבודה, מדובר על כלים אמינים מאד.

אתה יכול בשקט להוסף עוד 1K וללכת על כלי כמעט חדש כמו האורביט\אנג'יליטי.

שנחשבים גם הם אמינים מאד.

- כל הכלים שהוזכרו עד כה הם "נטולי פוזה לחלוטין" וזה מה שהופך אותם לבאנלים וזולים. תמשיך בקו מחשבה הזה.

- אל תתקרב לקטנועים משופרים. מדובר על ההצאה בבלאי.

בשונה מרכב, אל תתרגש מק"מ גבוה, קטנוע שטופל היטב, מיועד לעצור רק בן תדלוק לתדלוק,

במילים אחרות, עדיף קטנוע שנטחן משולחים וטופל היטב, מאשר קטנוע שלא נסע הרבה ולא טופל בכלל.

וזה לצערי המצב בארץ, אנשים פרטיים לא מטפלים בכלים שלהם.

- נסה למשוך את הוריאטור (גז) עד הסוף, אם שמעת "קליק" יש בעיה במכלול, יכול להיות הרבה סיבות.

- נסהלנעול את אחד הברקסים ולהזיז את הקטנוע, (פעם אחת אחורי ופעם אחת קדמי) הקטנוע לא אמור לזוז מ"מ.

- תסתכל על הדיסק, תראה שהוא לא משופשף יותר מדי.

- תביט מהצד על הקטנוע, תסתכל על המנועה שאין נזילות ושום דבר לא מחובר בקומבינה. (אזיקונים למשל)

- שים אותו על הג'ק אמצע ותן גז, לא אמור לנזול שום דבר, לא אמור להיות שום רעש חשוד ("קליק", או כל רעש חורק)

- תסתכל שהאגזוז לא מחובר בריתוח. תתרחק אם תראה דבר כזה, גם כאלה יש לא מעט בארץ.

בהצלחה.

פורסם

אתה לא קראת/הבנת את מה שכתבתי.

ברקסים - צמיגים.

כל השאר בעדיפות נמוכה - במיוחד כשאתה משקיע רק 6K על הענין.

התיחסתי לדבריו לגבי העובדה שהוא הציג את זה כאילו ברקסים וצמיגים זה הדברים הכי חשובים וכל השאר בחשיבות נמוכה יותר. אמרתי שברקסים אכן זה דבר מאוד חשוב אבל אני לא חושב שאפשר להגיד שהצמיגים - ופה אני מתכוון לחשיבותם בעת קנייה של קטנוע יד2 ולא באופן כללי - הם מרכיב קריטי וחשוב בקניה של קטנוע. וביתר פשטות, אני לא רואה איך זה משפיע על הבחירה שלו. אם הוא רואה קטנוע שתקין מכל הבחינות האפשריות אבל עם צמיגים קצת משושפשים הוא לא יקנה? יקנה גם יקנה, פשוט יאלץ להוסיף עוד כסף ולקנות צמיגים חדשים, אבל זה לא אמור להוות שיקול קנייה כזה קריטי כמו שעשו מזה, זה פשוט נחמד שיש צמיגים תקינים שאפשר להשתמש ולא צריכים להוציא עוד כסף כדי להחליף

פורסם
  • מחבר

BigTools תודה רבה!

אני בהחלט איישם את העצות שלך.

פורסם

איך הונדה LEAD? מדובר בדגם מ-2007. נחשב כקטנוע אמין?

ככלל רב הכלים של הונדה אמינים ביותר - אני מאוד אוהב אתם (היה לי פעם CH שלהרוג אותו היה בלתי אפשרי)

רק באמת תשים לב לברקסים ולצמיגים - חרי הכל - כולנו רוצים לחזור בחתיכה אחת

פורסם

הלייד בהחלט נחשב כלי אמין. (כמו שאר הדגמים של הונדה למעשה)

אבל אני באופן אישי, מעדיף לרכב על 125. בדר"כ מרגישים משמעותית יותר חזקים.

בתוך העיר ההבדל זניח, בנסיעות קצרות מחוץ לעיר, ההבדל עצום.

על נסיעות ארוכות-יחסית מחוץ לעיר (יותר מ-25-20 ק"מ), אני לא ממליץ כלל.

פורסם

אני לא מסכים עם מי שמעליי. LEED לא נחשב לכלי אמין והטיפולים שלו יותר יקרים. אם כבר דגם שהוכיח את עצמו - KIMCO MOVIE 125

תבדוק: 1.שלא היה בתאונה. 2. שלא היה של שליחויות וכדומה. 3. שהקילומטרז' לא מוגזם. 4.שהסיפור שלו סולידי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים