Core i3 350m מהיר יותר ללא מכפלת HT? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Core i3 350m מהיר יותר ללא מכפלת HT?


Guarding angel

Recommended Posts

כן.

בעקרון פונקצית ה-HT צורכת משאבים מסוימים (נכנה את זה ככה לצורך ההפשטה). כאשר פועל יישום שלא יודע לנצל ריבוי נימים (או יודע לנצל ריבוי נימים עד למספר מסוים, 2-4) או מנצל רק ליבות פיסיות ולא בנוי לנצל בצורה טובה את ה-HT, ביטול הפונקציה עשוי להוביל לשיפור מסוים בביצועים (סדר גודל של 10% במקרה הטוב). מערכת ההפעלה לא זקוקה ולא מנצלת ריבוי נימים ומכאן כנראה השיפור היחסי.

אפשר לראות תופעה דומה גם בחלק מהמשחקים של הדור הנוכחי (בעתיד כמובן המצב עשוי להשתנות) ויישומים אחרים, בהם ה-HT לא מוסיף כלום או אף מוריד אחוזים בודדים מה"ביצועים". זאת מכיוון שאותו יישום לא יודע לנצל ריבוי נימים ו/או את ה-HT באופן ספציפי. לעומת זאת, בחלק מיישומי קידוד ויישומים נוספים שכן יודעים לנצל ריבוי נימים וכתובים בצורה שיודעת לנצל ספציפית את ה-HT, הפונקציה דווקא כן משפרת בכ-10% בממוצע (לפעמים פחות ולפעמים יותר אך זה פחות שכיח) את הביצועים.

זה מאוד תלוי יישום. לא עשיתי בדיקה מקיפה ומעמיקה מספיק בנושא, אבל לדעתי עבור רוב השימושים המשרדיים ועבודה שוטפת רגילה אפשר בהחלט לבטל את הפונקציה מבלי לפגוע בביצועים (ובמקרים מסוימים אף להיפך) וכך גם לחסוך קצת בפליטת החום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...