עבור לתוכן

עלות מכס על דיסק חדש של SEAGATE שהגיע במסגרת האחריות...

Featured Replies

פורסם

שלום חברים.

מדובר על דיסק קשיח של סיגייט "מהסדרה הידועה" ST3500320AS או Barracuda 7200.11 SATA 3Gb/s 500-GB Hard Drive .

לאחר דין ודברים, שלחתי אותו לחו"ל והם שלחו לי חזרה דיסק אחר, שהיה אמור להישלח בחינם, שהרי הוא במסגרת האחריות. בDHL שדרכה נשלח הדיסק לארץ, טוענים שאומנם השליחה חינם, אבל, יש מכס וכל מני מסים (של מע"מ ועוד שאני אל בקיא בהם) שמגיעים עד כדי מעל 100 שקלים.

השאלה שלי אליכם, האם מישהו מבין בעניין ואכן זהו המצב, שאני חייב לשלם את המכס במצב של מימוש אחריות (עשיתי כל דבר לפי מה שהם הכתיבו לי כאן אצל היבואן - CRG וההחזרה היתה אכן חינם) ?

האם זה נראה לכם הדיוני לשלם מעל 100 ש"ח על דיסק שאולי גם הוא יתברר לתקול, שכן הבעיה ככל הנראה בכל הסדרה הזאת ?

בקיצור, לשלם או לשלוח אותם לעזאזל עם הדיסק שיבוא ?

יש לכם אולי פתרון יצירתי יותר ? חייב תשובה !!!!

פורסם

איפה קנית?

פורסם
  • מחבר

את המקורי רכשתי ב KSP, אבל לאחר שהארד נדפק, הם פשוט שיקרו לי בפנים שחברת היבוא פסלה אותו בגלל משהו קטן שהיה שבור, מה שהתברר כשקר, גם במעמד אז, גם מול חברת CRG - נציכת סיגייט בארץ וגם עכשיו, כאשר הם החליפו לי אותו "למרות הפגם".

אבל למה אתה שואל איפה קניתי ? סופו של דבר שהגעתי לבד לקסריה, ומעבר לעלויות הנסיעה לשם לא שלמתי כלום מבחינת השליחה לארופה, כך שאין לי למעשה מה להלין על חברת היבוא בקטע הזה (מעבר לכך שהם הביאו לכאן דיסקים שלכאורה לא היו תקינים לגמרי, שכן בKSP קוראים להם "הסדרה הידועה" (ציטוט)).

פורסם

אם הוא היה במסגרת האחריות, היה לך עילה לתביעה, בסדר גודל של תביעות קטנות כמובן.

וKSP היו צריכים לשלם ולסדר לך חדש לבד בלי התערבות שלך.

עכשיו אין לך מה לעשות אלא לשלם ולנסות ולקבל החזר דרך בית משפט לתביעות קטנות. (כל עוד זה במסגרת האחריות כמובן)

פורסם

יש בסה"כ מע"מ , אין מכס על חומרת מחשבים.

בשביל שהסכום , אם תידרש לשלם , יגיע ל100 ש"ח - העלות הכוללת צריכה להיות מעל 600 ש"ח (או 150 דולר בערך כולל משלוח).

גם אם ידרשו ממך מע"מ לפי העלות של הדיסק בארץ זה לא יגיע ל100 ש"ח

פורסם
  • מחבר

מה שקרה שבפועל, מבחינה מעשית, KSP לא טרחו כלל לשלוח את הארד שלי לחברת CRG, ומי שפסל אותו היה בחור, בחנות אחרת של KSP, ובכלל לא טרח לשלוח את הארד לחברת ייבוא.

אתה בעצם ממליץ לי לשלם, ולתבוע את KSP על רשלנות שהרי ההוכחה היא שהוא כן במסגרת האחריות, וכי בכלל אין זה מתפקידם לקבוע מבחינה טכנית איזה דיסק נמצא ואיזה לא במסגרת האחריות, שהרי זהו תפקיד של חברת ייבוא, כל עוד מבחינת התאריך הוא בזמן האחריות ?

האם יש לך מישהו שאכן עשה את התהליך בפועל ? [br]פורסם בתאריך: 13.09.2010 בשעה 11:02:45


יש בסה"כ מע"מ , אין מכס על חומרת מחשבים.

בשביל שהסכום , אם תידרש לשלם , יגיע ל100 ש"ח - העלות הכוללת צריכה להיות מעל 600 ש"ח (או 150 דולר בערך כולל משלוח).

גם אם ידרשו ממך מע"מ לפי העלות של הדיסק בארץ זה לא יגיע ל100 ש"ח

אתה בטוח לגבי העניין ? כי אם מדובר רק על מע"מ זה לא מגיע ל 50 ש"ח, ואין לי כוח להתעסק עם תביעות ודברים עבור דבר שכזה... איך מורידים את הסכום שהם מדברים עליו (בDHL) לסכום הגיוני יותר, שכן ארד חדש של סיגייט בקיבולת מגבילה עולה סביבות ה 200 ש"ח...

פורסם

היה דיון לא מזמן, או שקראתי איפה שהוא..., שחנות מסוימת לא רצתה לתקן מוצר כלשהוא אז הבחור פשוט דיבר עם היבואן והיבואן "הכריח" את החנות לטפל באותו בחור באיום שלא יספק לו מוצרים.

אבל אתה עשית זאת לבד כבר, תשלם ותראה אם אתה יכול לקבל החזר בתביעה.

פורסם

אתה בטוח לגבי העניין ? כי אם מדובר רק על מע"מ זה לא מגיע ל 50 ש"ח, ואין לי כוח להתעסק עם תביעות ודברים עבור דבר שכזה... איך מורידים את הסכום שהם מדברים עליו (בDHL) לסכום הגיוני יותר, שכן ארד חדש של סיגייט בקיבולת מגבילה עולה סביבות ה 200 ש"ח...

בטוח במיליון אחוז... על מחשבים וחומרה יש רק מע"מ 16.5%

פורסם

לאחר דין ודברים, שלחתי אותו לחו"ל והם שלחו לי חזרה דיסק אחר, שהיה אמור להישלח בחינם, שהרי הוא במסגרת האחריות. בDHL שדרכה נשלח הדיסק לארץ, טוענים שאומנם השליחה חינם, אבל, יש מכס וכל מני מסים (של מע"מ ועוד שאני אל בקיא בהם) שמגיעים עד כדי מעל 100 שקלים.

החוק הוא שיש תשלום מכס על מוצר שחוזר מחו"ל במסגרת אחריות, במידה והוא מוחלף לחדש. למה? ככה.

התשלום על חלקי מחשב הוא 16% מע"מ, אין מס קניה.

מה שכן יש, בגלל שהם שלחו דרך DHL, זה כל מיני עמלות שלהם - בלי קשר למכס. עמלות על זה שהם "מועילים בטובם" להוציא לך את הפריט מהמכס, "מועילים בטובם" לקחת ממך כסף (ב-EMS למשל יש אשכרה עמלה עבור עצם התשלום) וכל מיני המצאות כאלה.

אין ממש דרך להימנע מזה עכשיו :nixweiss:

אבל אם חנות מסויימת התנערה מאחריות ויש לך הוכחות שזה נעשה ברשלנות - תבע אותם על הסכום הזה (ויותר) בתביעות קטנות.

פורסם
  • מחבר

תראו, הם רוצים 104 ש"ח על העניין הזה, כאשר באמת כפי שכתבת, כלול בסכום הזה גם משהו כמו 30 ש"ח של הוצאה ממכס שמשולם לDHL (אל תתפסו אותי על הסכום המדויק).

ובאמת אני שואל אתכם, מה היתם עושים במקומי ? לשלם להם את הסכום, או אולי עדיף להוסיף כמה שקלים ולקנות ארד חדש, באותה קיבולת, עם אחריות של חנות אמינה יותר מ KSP ?

מה דעתכם ?

פורסם

כמו שהסבירו כאן כאשר אתה מקבל פריט חדש במקום פריט תקול שנשלח לחו"ל במסגרת האחריות שלו אתה משלם מיסים כאילו קנית פריט חדש. למה? זה החוק במדינת ישראל. אתה יכול לגשת לנתב"ג בעצמך ולשחרר את הפריט. מנסיון? הם עושים הכל כדי שלא תעשה את זה כי אין להם כוח ללקוחות פרטיים. לפני כמה שנים גם החלפתי דיסק קשיח, גיליתי שצריך לעמוד בתור, שהם לא מקבלים שום תשלום חוץ ממזומן שטרות, ושצריך לחכות למישהי שתפתח איתך את החבילה ותראה מה יש בפנים. בשביל 30 שקל לא שווה את המאמץ.

בכל מקרה, עד עכשיו לא הבנתי למה החנות לא החליפה לך את המוצר ושלחה אותך להתמודד עם היבואן. וגם למה היבואן לא ביצע עבורך את ההחלפה ושלח אותך להתמודד עם החברה. אין שום סיבה שזה יקרה. KSP הייתה צריכה להביא לך מוצר תקין אחר במסגרת האחריות ולשבור את הראש עם היבואן. גם אם KSP שלחו אותך ליבואן שזה עדיין בגבולות ההגיוני (שירות גרוע אבל כמו ששולחים לפטופ לנציג פה בארץ) הוא היה צריך להביא לך דיסק קשיח במקומו במקום או להגיד לך מתי להגיע לקחת דיסק חדש. אחרי ששלחת את זה בעצמך זה אבוד כי אתה צריך לשלם בעצמך.

מה אתה יכול לעשות עכשיו אני לא יודע, כי לא ברור לי מה קרה שם. לדעתי אף אחד לא יחזיר לך את הכסף, כי אף אחד לא אמר לך לשלוח את הדיסק בעצמך אם אני מבין נכון.

פורסם
  • מחבר

הסברתי למעלה, היה לי נזק פיזי קטן בפינה של חיבור החשמלי לדיסק (אני יכול להעלות תמונות מאוחר יותר).

אלא מה ? KSP החליטו לבד לפסול על הנזק פיזי, בלי לשלוח אותו ליבואן, וכשאני שלחתי לבד (עשיתי את זה ביוזמתי ובעזרה קטנה מ KSP בדמות דף עם טלפון של CRG), אפלא ופלא, כבר הנזק הפיזי לא הפריע להם להחליף את הארד...

העניין הוא, ואני לא יודע מה מצב החוק בעניין הזה, שKSP החליטו שהם עצמם מכריעים האם הנזק הפיזי מאפשר שליחה לייבואן או לא, ועל זה אני מלין. שהרי לו נניח שהיו שולחים לחברת CRG, וCRG היו כותבים שיש לי נזק פיזי ולא מוכנים להחליף, אז זה היה סיפור אחר...

פורסם

החנות מתנערת מאחריות ברגע שיש נזק פיזי. אפילו הכי קטן. כנראה שהיבואן לפעמים מעלים עין מנזק קטן כמו שאתה מתאר.

אם מחליפים לך, ואין ברירה אלא לשלם 100 ש"ח, זה כנראה כדאי , כי חדש עולה כפול.

מצד שני, לא זכור לי שכשהחלפתי פריט תקול באחריות, דרשו ממני לשלם על משלוח לחו"ל. זה לא נשמע הגיוני.

פורסם

לדעתי אין לך הרבה ברירות חוץ מלשלם את ה- 100 שקל האלו.

אישית, לא הייתי רץ לתבוע אותם(KSP) בתביעות קטנות, מערכת המשפט בישראל דיי זוועתית וחבל על הכאב ראש.

להבא תקנה מחנות שמכבדת את לקוחותיה.

פורסם

לדעתי אין לך הרבה ברירות חוץ מלשלם את ה- 100 שקל האלו.

אישית, לא הייתי רץ לתבוע אותם בתביעות קטנות, מערכת המשפט בישראל דיי זוועתית.

להבא תקנה מחנות שמכבדת את לקוחותיה.

זה לא שאין לך ברירה, אתה תשלם 104 או תשלם כמה אלפי שקלים מאו יפים אחרי שDHL יתבעו אותך, המוצר שלך לא מעניין אותם ד"א שתדע שעל כל יום שעובר מעבר ליום המסירה האפשרי הראשון אתה תשלם עמלת אחסון נוספת(אם זה נתקע בסופש תצפה לעוד 75 שקל תוספת לעמלה הרגילה).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים