עבור לתוכן

מטוסים מיוחדים

Featured Replies

פורסם

cozic שאלה לי אליך ידידי, אני רואה שנתת כאן הסברים להכל מבחינת המטוסים שלנו לעומת המטוסים של מדינות הערב השכנות(והלא שכנות), רציתי לשאול עד כמה משפיעים בעצם הטייסים אם הטכנולוגיה של המטוסים כבר כל כך מתקדמת?

ככל שהסביבה האוירית והאיומים השתנו עם הזמן, הצורך בטייסים יותר מומחים "טכנולוגית" גדל ולמזלנו, הנוער היום (או אפילו לפני 10 שנים למשל) הוא יותר "טכני" ויותר בקיא בתפעול מערכות (מחשב בייתי, סמארטפונים, מע' קולנוע בייתי וכו'). כמה שזה אולי נשמע מצחיק - המומחיות והמיומנות הזו עוזרת לטייס לעתיד לתפעל יותר טוב את המערכות של המטוס.

דוגמאות לקושי המתגבר עם השנים הם בתחום קרבות אויר-אויר:בהתחלה היו רק מקלעים. אח"כ הגיע המכ"מ וכעת נדרש ידע נוסף. אח"כ טילי אויר-אויר מונחי חום (ידע נוסף) ואח"כ טילים מונחי מכ"מ (ידע נוסף). נמשיך לסבך את העסק עם העובדה שהטייס (נניח) טס בשטח אויב וכעת עליו לשים לב גם לאיומים של נ"מ. את זה אפשר לזהות או בעזרת מכשור התראה בקוקפיט או בעין בצפייה ישירה. נמשיך לסבך את העסק ונוסיף עומס במע' קשר (העברת מידע בין טייסים או מול הבקרה).

העיקרון מובן וזו הסיבה העיקרית שהמטוסים האחרונים שישראל רכשה הם דו-מושביים (חלוקת המשימות בין הטייסים ובנוסף, תמיד עדיף שיש עוד זוג עיינים שרואות מה קורה מסביב).

בשורה התחתונה, זה נכון שהיום, עקב התקדמות הטכנולוגיה, המטוס יודע לעשות הרבה אבל משהו צריך לקלוט את כל המידע הזה, לסנן מה שמיותר ולנתב מה שצריך לאן שצריך. אם אין טייס שיודע מה לעשות עם כל המידע שזורם אליו אז לא מומלץ לו להכנס לקרב..

  • תגובות 86
  • צפיות 7.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

חברים, לא יודע אם זה בגלל שישבתי בצבא בצפון הארץ או שסתם חלק מכם שחכו כמה דברים

סוריה שכנתנו בצפון זנחה את הנושא ההתקפי (באופן "גדול") אלא בנו הגנה רב שכבתית על אדמת סוריה כנגד מתקפה ישראלית

יחד עם כמויות נכבדות של שריון וכמויות נכבדות של נ"מ (על מה היה כל הבלגן עם רוסיה? זוכרים?) ושאר הדברים הנחמדים שיש בארסינל הנשק

ההיגיון שלהם קל... יותר נוח לתחזק הגנה מאשר השקעה בהתקפה במיוחד לאור העובדה שטיל נ"מ איכותי יכול להפיל מטוס שעולה פי 100 ממנו (מגזים לצורך הוויכוח)

בשביל לחדור את שכבות הנ"מ שיש בינינו לבין יעדים כלשהם יש צורך במגוון של מטוסים, ממטוסי תקיפה שהמטרה שלהם לפתוח גישה למטוסים כבדים יותר שיוכלו להפציץ מטרות ועד כל תחום שתחשבו עליו

כל הרעיון הוא להחזיק ארסינל רב תכליתי שיוכל להתאים את עצמו למצב הנתון

ובכן המטוס צריך ביצים, טייסים ישראלים = ביצים. לכן סרבלי הטיסה של חיה"א הישראלי נבדלים מסרבלי שאר החילות באזור מפשעה מוגדל.

פשוט גדול

פורסם

יש למשל נטייה לחשוב שהמטוסים הרוסיים פחות טובים מהאמריקאים באופן כללי, זה ממש לא נכון, הסיבה היא הטייסים של כל מיני מדינות שלא ידעו להשתמש בהם בצורה הראויה ביותר.

לחדד את הנושא אפשר להוסיף שיש גורמים נוספים שמשפיעים על שדה הקרב ולא רק סוג המטוסים:סוג החימוש, יכולת ונסיון הטייסים, יעילות הבקרה.

לגבי טיב המטוסים הרוסיים - אף אחד, למעשה, לא יודע את הרמה הטכנולוגית של המטוסים הרוסים מכיוון שהרוסים מוכרים לכל לקוחותיהם מטוסים ברמה נמוכה יותר לעומת הדגם שמשרת את הרוסים עצמם..

דוגמאות יכולות להיות מנועים חלשים יותר\אלקטרוניקה מדור ישן יותר. ידוע, למשל, שחלק ממטוסי המיג23 שנמכרו לסוריה בעבר היו עם מכ"מ של מיג21..ועכשיו אם יעלה מולו F-15 ישראלי עם חימוש עדיף ועם בקרה טובה יותר, מי ינצח? (מה שבאמת קרה בלבנון ב-82').

פורסם

כמובן שהגורם הטכנולוגי הוא מכריע, ופה לישראל יש יתרון עצום על כל העולם (יש טכנולוגיות שהאמריקאים מתחננים שנמכור להם).

חברים, לא יודע אם זה בגלל שישבתי בצבא בצפון הארץ או שסתם חלק מכם שחכו כמה דברים

סוריה שכנתנו בצפון זנחה את הנושא ההתקפי (באופן "גדול") אלא בנו הגנה רב שכבתית על אדמת סוריה כנגד מתקפה ישראלית

יחד עם כמויות נכבדות של שריון וכמויות נכבדות של נ"מ (על מה היה כל הבלגן עם רוסיה? זוכרים?) ושאר הדברים הנחמדים שיש בארסינל הנשק

ההיגיון שלהם קל... יותר נוח לתחזק הגנה מאשר השקעה בהתקפה במיוחד לאור העובדה שטיל נ"מ איכותי יכול להפיל מטוס שעולה פי 100 ממנו (מגזים לצורך הוויכוח)

בשביל לחדור את שכבות הנ"מ שיש בינינו לבין יעדים כלשהם יש צורך במגוון של מטוסים, ממטוסי תקיפה שהמטרה שלהם לפתוח גישה למטוסים כבדים יותר שיוכלו להפציץ מטרות ועד כל תחום שתחשבו עליו

כל הרעיון הוא להחזיק ארסינל רב תכליתי שיוכל להתאים את עצמו למצב הנתון

יש מספיק דרכים יעילות להתמודד עם מערכי נ"מ, לדוגמה פצצות קרינה ומערכות ל"א מתוחכמות.

פורסם

מבחינה טכנולוגית אין ספק שאנו שולטים, טכנולוגיה שלנו+כסף מארה"ב=שמח באוויר

פורסם

ובכן המטוס צריך ביצים, טייסים ישראלים = ביצים. לכן סרבלי הטיסה של חיה"א הישראלי נבדלים מסרבלי שאר החילות באזור מפשעה מוגדל.

אם כמה שזה מצחיק זה לא נכון, היום הייתי בירפ"א וראיתי את הבובה של הטייס בכניסה, זה נראה כאילו הוא לובש חוטיני .

פורסם

כמובן שהגורם הטכנולוגי הוא מכריע, ופה לישראל יש יתרון עצום על כל העולם (יש טכנולוגיות שהאמריקאים מתחננים שנמכור להם).

יש מספיק דרכים יעילות להתמודד עם מערכי נ"מ, לדוגמה פצצות קרינה ומערכות ל"א מתוחכמות.

כן?

איזו טכנולוגיה בדיוק?

ואם האמריקאים באמת היו רוצים שנמכור להם את אותה טכנולוגיה,הינו מוכרים אותה .

פורסם

או מפסיקים לייצר אותה ואז מקבלים מטוסים בזיל הזול

פורסם

כן?

איזו טכנולוגיה בדיוק?

ואם האמריקאים באמת היו רוצים שנמכור להם את אותה טכנולוגיה,הינו מוכרים אותה .

אני חושב שפה זה לא המקום לדבר על זה...

פורסם

אם כמה שזה מצחיק זה לא נכון, היום הייתי בירפ"א וראיתי את הבובה של הטייס בכניסה, זה נראה כאילו הוא לובש חוטיני .

זה לא טייס, זו בובה של טייסת

פורסם

מה בובה של טייסת D:

אגב לטייסות יש בדיוק אותו הציוד ?

פורסם

הטייסות מקבלות בנוסף גם ליפסטיק. גם כשמרגישים מכה קלה בכנף צריך לשמור על הפירמה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים