תעשיית משחקי האינדי בארץ, אפס? - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תעשיית משחקי האינדי בארץ, אפס?


rikus

Recommended Posts

אני מניח שכולם כאן שמעו על התעשיה הזאת, שלא ברור אם היא משגשגת או מדשדשת, אבל מה שבטוח שכמה אנשים בעולם הצליחו למתג את עצמם מספיק כמו יוצרי זומה או שאר משחקי ה CASUAL. בעידן של היום יש מספיק בוני משחקים ומיני תוכנות עריכה למשחקים חינמיים שמאפשרים לכל אחד ליצור משחק, אם יש לו מספיק סבלנות וזמן.

זה די דומה לתופעת כמות הלהקות שקיימת בMYSPACE בארץ הקטנה שלנו, אני לא יודע מספרים אבל זה הרבה.

מה רציתי? סתם, לדעת אם יש כאן מישהו מספיק עם אידיאל ותחת באמת לשבת ולעשות דבר כזה בארץ ואם הוא הגיע לשלבים מתקדמים בפיתוח.

יכול להיות שאני מדבר לעצמי, אבל בחו"ל התופעה היא ממש ענקית.

הנה סתם כתבה של מפתחי משחקי הRPG האינדי בחו"ל ומה שהם חושבים על כל הרעיון:

http://rampantgames.com/blog/2008/02/why-indie-rpgs-indies-of-round-table-1.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו ש-

המשחקים הקטנים מצילים את המצב? בערך

תחילת העשור הנוכחי עמדה בסימן של מהפכת המשחקים החברתיים ומשחקי הפנאי, המכונים גם קז'ואל. משחקים אלו הם כל אותם משחקים פשוטים שניתן ללמוד כיצד לשחק בהם תוך דקות ספורות, ובדרך כלל הם אינם דורשים חומרה חזקה, ורצים אפילו על טלפונים סלולריים או אפילו ממירים דיגיטליים.

קטגוריה זו כוללת למעשה גם את רוב משחקי הפלאש ודווקא לשוק הזה הצליחו לא מעט חברות ומפתחים ישראליים להיכנס בהצלחה (גם אם חלק מהחברות הללו יושבות בחו"ל, הרי שהוקמו על ידי ישראלים).

Oberon Media נחשבת לחברת המשחקים הישראלית הגדולה בעולם, ונוסדה על ידי שלושה ישראלים המתגוררים בארצות הברית: עופר ליידנר, תומר בן-קיקי וטל קרת. החברה זוכה להשקעה מצד גופים כגון גולדמן סאקס ומורגן סטנלי, ומציעה משחקים לכל פלטפורמה אפשרית ובהתאמה אישית עבור מותגים

לרשימת החברות אפשר להזכיר גם את Funtactix שיושבת כאן על חוף ימה של תל-אביב, ובעלת פלטפורמת ה – Moondo. הפלטפורמה מאפשרת להוריד משחקים אל המחשב ולשחק אותם נגד משתתפים אחרים. מדובר אמנם על משחקי קאז'ואל, אך הם מתהדרים בגרפיקה תלת ממדית ורמת גימור גבוהה יחסית.

עידן הפייסבוק

אסור גם לשכוח כמובן את מלכת המשחקים החברתיים, פייסבוק. בפייסבוק ישנן מאות אלפי מפתחות, חלקן ישראליות או לפחות ישראליות למחצה. לדוגמה, SparkyBee האחראית לשילוב מוצלח במיוחד בן שבץ נא לטטריס בשם Sparky Words. גם המשחק דמוי Heroes of Might and Magic שנקרא Kali's Portal פותח על ידי ישראלים.

ולסיום החלק הזה, אי אפשר שלא להזכיר מספר מפתחים ישראלים נוספים: We Create Stuff בה פעיל עידו טל הישראלי שיצר בין היתר גרסת פלאש פופולארית להחריד למשחק פורטל, ואת Corbomite Games שפיתחה משחק המבוסס על פיצה מורגנה וטכנולוגיה המאפשרת ללהקות מוזיקליות לשלב את שיריהן במשחק הידוע רוק בנד. גם משחק הדפדפן הפופולרי Battle Dawn פותח למעשה על ידי מיכאל רוזן הישראלי.

שוק הפרסום והמדיה המקומי עושה גם הוא שימוש במשחקים, כדוגמת משחקי במבה של המפתחת Playful Shark. מבשלת הבירה גולדסטאר פיתחה משחק פייסבוק מיוחד בשם Park Fight בו עליכם לחנות מהר יותר מהמין הנגדי. אך גם משחקי דפדפן ישראלים שנבנו מהייסוד כמו מאפיה הם כבר לא מחזה נדיר.

לקהילת מפתחי המשחקים הישראלית יש עמוד פייסבוק ומרתון שנתי של פיתוח משחקים בשם Global Game Jam. מי שרוצה לעקוב אחרי התעשייה המתפתחת בזמן אמת, לא יכול למצוא מקורות מידע טובים יותר.

כל זה ועוד ב-

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3878156,00.html

אבל לפי התגובות כאן, זה ברור לאן התעשיה הזאת הולכת בארץ.

מבחינת פוטנציאל לא חסר כאן, הבעיה כרגיל זה מישהו שהוא לא חלמן ובעל מעוף ודמיון מדהים אלא דווקא המשווק, המנהל, שירכז את כל הכשרונות ויהפוך אותם לכסף. בדיוק כמו אנשי עסקים ומפיקים בהיי-טק, מאחר והשוק בארץ ברובו מתבסס על הורדות "חינמיות", אין למשווק ממש סיכויי לעשות כסף אפילו אם הוא גמר את המוצר כי יורידו אותו ויפיצו אותו בחינם. מנטליות ישראלית וגלובלית כנראה, מה שאפשר להוריד בחינם יותר מהר מאשר לשלם דרך כרטיס אשראי איזה 80 שקל(עבור משחק CASUAL).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאחר והשוק בארץ ברובו מתבסס על הורדות "חינמיות", אין למשווק ממש סיכויי לעשות כסף אפילו אם הוא גמר את המוצר כי יורידו אותו ויפיצו אותו בחינם. מנטליות ישראלית וגלובלית כנראה,

אני לא מתיימר לדעת מה הסיבות שבגללם לא התפתחה כאן תעשיית משחקים - אבל הסיבה הספציפית שציינת לא ניראה לי ממש רלוונטית. אני מניח שאם יפתחו\מפתחים כאן משחקים אלו יהיו משחקים אניברסליים שיכולים למכור בכל העולם.

גם אם כל הגיימרים בארץ לא ישלמו על משחק כלשהוא זה לא ימנע מהמשחק למכור טוב בשווקים בעולם ולהכניס רווחים נאים למפתחת. בכל מיקרה מס' הגיימרים בארץ נמוך מאוד כך שאף חברה לא בונה על השוק המקומי.

מנטליות גלובלית? ניראה לי שבחו"ל יותר ויותר אנשים מגלים את שירותי ההפצה הדיגיטלים ובסיכום הכללי המכירות עולות.

מה שאפשר להוריד בחינם יותר מהר מאשר לשלם דרך כרטיס אשראי איזה 80 שקל(עבור משחק CASUAL).

לקנות משחק בסטים לוקח פחות מחצי דקה. מהרגע שהוספת את המשחק לסל קניות ועד תחילת ההורדה.

לרוב מקבלים מהירות הורדה מקסימלית.

נ.ב

אני חושב שמה שחסר בארץ כדי שהתעשייה הזאת תוכל ממש לפרוח זה תמריצים ומענקים מהממשלה.

כמו שאינטל מקבלת מענקים מהממשלה לפתוח מפעל וחברות אחרות מקבלות הקלות במס על הקמת מרכזי מו"פ צריך להעניק את ההטבות האלה גם לאולפני .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל יחסי. יש גם משחקי אינדי מגניבים. התכוונתי שאפילו גרועים אין פה (או שאולי אני מפספס משהו?)

חוץ מזה, אני קול בודד, יש מספיק גולשים בפורום כך שדעתי האישית לא אמורה להשפיע על הרצון שלך "להשקיע" בהתדינות על הנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר למצות את זה במה ש-SyndromE אמר:

נושא: תעשיית משחקי האינדי המשחקים בארץ, אפס?

המצב הוא שצריך סביבה שתאפשר את התמיכה בכלל לפתח משחק Indie.

כדי להגיע לנקודת התחלה צריך צוות מפתחים וכמויות עצומות של זמן להשקעה- שלא בהכרח תשתלם.

יש הרבה פרויקטים שנפלו בדרך, או אפילו מודים מושקעים כמו Black Mesa שמפותח ומתעכב עוד מ-2005 בגלל שלחברים בו אין מקום בלוח הזמנים בכדי לסיים אותו ועם כך הם מפסידים מעריצים שעקבו אחריו ומצד שני המנוע מתיישן עם הזמן.

מצד שני אפשר לקחת כדוגמא את מפתחי האינדי Zino Clash שהשתמשו במנוע הסורס הפופולארי כנקודת התחלה והצליחו ברמה שמשחק המשך בדרך.

ומה לעשות, עם אוכלוסיה קטנה כמו שלנו וקהל לקוחות קטן יותר- סביר פחות שמכאן יצוץ הלהיט הבא.

ועד שיש ישראלי שכן מוצא עצמו חלק מפיתוח אינדי מצליח, הוא כבר מזמן בחו"ל (ע"ע רון כרמל ב-World of Goo).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש הרבה ישראלים ששיחקו אותה בחו"ל. הבחור שעשה את הפסקול של DRAGON AGE הוא ישראלי בכלל, הינון משהו.

זה לא שאין רצון, הרבה אנשים מתחילים ורואים את זה בפורומים בתפוז או בשאר קהילות, אבל אף אחד לא מצליח לגמור שום דבר כי הוא לבד עם הכמות עבודה העצומה, מקסימום איזה חבר שניים שעושים טובה, שלא נדבר על מקודדים ששמה זה רק מיליונרים או פנסיונרים, לאף אחד לא מתאים לקודד אחרי שעות העבודה.

כמויות הזמן שהמפתחים צריכים זה רק פונקציה של המממן. אם הם מקבלים משכורת על זה, הם יתנו מעל ומעבר בשביל להצליח ולהביא אותה. רק שזה הביצה והתרנגולת, המפתח לא יכול להגיע לרמה בכלל שישקיעו בו כי הוא עסוק בלשרוד. מישהו צריך להיות כאן אידיאליסט עשיר ולספוג את התנופה הראשונית כדי שייתקיים בכלל מומנט של משקיעים לעתיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...