עבור לתוכן

אחריות עובד על גניבה מצולמת מהחנות. חוקי לחייב את העובד?

Featured Replies

פורסם

^עלולים לפטר אותו... השאלה אם זה שווה את ה 200 ש''ח האלה.

  • תגובות 34
  • צפיות 6.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

עקרונית, החוק עד כמה שאני זוכר אותו אומר שאין לעסק שום זכות לחייב אותך על דבר כזה. אם הבעלים חושב שאתה עובד גרוע זכותו לפטר אותך, אבל לקבל ממך כספים כלשם על נזקים שכביכול נגרמו באשמתך הוא יכול רק אם הוא יתבע אותך על הנזקים אלו - וגם אז בית המשפט יפסוק לטובתו רק אם הנזקים נגרמו במזיד, עקב חריגה לא סבירה מנהלי העבודה או התנהגות לא סבירה לחלוטין בנסיבות המקרה.

כמובן שאתה הוא זה שצריך לעשות את השיקול של האם לשלם או להסתכן בפיטורין, שכן כאמור זכותו המלאה לפטר אותך. מה שכן, אתה יכול להקליט את השיחה הבאה בעניין הזה ואז לעמת אותו עם ההקלטה, שכן דרישתו אינה חוקית בעליל, ולדרוש שיוותר על התשלום הזה או שיסתכן בתביעה מצידך על הפרת זכויות עובדים.

פורסם

ואז הוא יתבע אותם על זה שפיטרו אותו כי הוא שמר על החוק !

ואז או שהוא יפוצה בבית המשפט או שיחזירו אותו לעבודה ...

פורסם

ועוד משהו בעניין הרעיון של לוותר כרגע בשביל לא לאבד את העבודה: אם המעסיק מוכן לצפצף על חוקי התעסוקה בשביל 200 שקל, מה גורם לך לחשוב שהוא לא יצפצף עליהם גם בעתיד ובסכומים גבוהים יותר? נגיד, יסרב לשלם פדיון ימי חופשה או בכלל משכורת אחרונה?

פורסם

...אתה יכול להקליט את השיחה הבאה בעניין הזה ואז לעמת אותו עם ההקלטה...

גשש בלש בפעולה... :lol:

זה באסה להמשיך לעבוד במקום עבודה אחרי שהקלטת את הבוס והשמעת לו את ההקלטה. אחר כך כל דבר שהוא יעשה או לא יעשה יראה לי כאילו הוא עושה לי דווקא כדי להתנקם בי.

פורסם

ועוד משהו בעניין הרעיון של לוותר כרגע בשביל לא לאבד את העבודה: אם המעסיק מוכן לצפצף על חוקי התעסוקה בשביל 200 שקל, מה גורם לך לחשוב שהוא לא יצפצף עליהם גם בעתיד ובסכומים גבוהים יותר? נגיד, יסרב לשלם פדיון ימי חופשה או בכלל משכורת אחרונה?

כי חישוב פיצויים ומשכורת עובר דרך הנהלת חשבונות ולא דרכו. [br]פורסם בתאריך: 14.08.2010 בשעה 00:01:42


ואז הוא יתבע אותם על זה שפיטרו אותו כי הוא שמר על החוק !

ואז או שהוא יפוצה בבית המשפט או שיחזירו אותו לעבודה ...

סביר להניח שבית המשפט יחזיר אותו למקום העבודה, אך אחרי חודש יפטרו אותו בגלל הטעות הקטנה ביותר. לפעמים עדיף להיות חכם מאשר צודק. אם מדובר במקום עבודה טוב עדיף לספוג ולהמשיך לעבוד.

פורסם

כי חישוב פיצויים ומשכורת עובר דרך הנהלת חשבונות ולא דרכו.

הנהלת חשבונות יכולה להחשיב רק את מה שמדווח לה. אם דווח לה שהעובד סיים את עבודתו בסוף אוגוסט כשבפועל הוא עבד עד אמצע ספטמבר, הוא לא יקבל את השבועיים הללו גם אם הנהלת החשבונות צדיקים.

פורסם

בואו נסתכל על זה בצורה פשוטה יותר,

בלי לערב את החוק, בלי לערב עקרונות.

תכלס, אם הוא לא ישלם, אפילו אם החוק לצידו - הוא יפוטר. ההנהלה לא תרצה שמקרה כזה יקרה שוב בלי שום קשר לבין אם OP אשם או לא אשם.

תשלם את ה200 בראש שקט ואם זה ממש חשוב לך - תלחץ על ההנהלה שיחזירו את ה200 ש"ח לאחר שהתלונה תוגש במשטרה, ושכח מזה.

צאו מעניין האגו, זו לא השפלה ולא שום כלום, עדיף לשלם 200 ש"ח מאשר לאבד עבודה ולהרוויח פחות 4,000~ בכיס וכאב ראש בחיפוש עבודה חדשה.

פורסם

הנהלת חשבונות יכולה להחשיב רק את מה שמדווח לה. אם דווח לה שהעובד סיים את עבודתו בסוף אוגוסט כשבפועל הוא עבד עד אמצע ספטמבר, הוא לא יקבל את השבועיים הללו גם אם הנהלת החשבונות צדיקים.

נו באמת בסניף יש מצלמות, עובדים אחרים שרואים אותו וכרטיס נוכחות שהוא חותם עליו. אין כזה לדבר לא לדווח. מדובר במנהל זוטר שמנסה לסגור חור בקופה כדי לא לערב את הדרג הגבוהה, לא נוכל כלבוטק. הקנס לא יורד מתלוש. המנהל אומר לפותח הדיון תביא לי 200 שקל מזומן ביד. פותח הדיון יכול להגיד שאין לו 200 שקל ומנהל יכול לקפוץ עד מחר הוא לא יראה שקל.

פורסם

מנסיון העבר כקב"ט :

1. גם אם תוכח רשלנות מצידך, הם רשאים לפטר אותך אך לא לקנוס.

2. אם בחוזה חתמת על "סעיף קנסות", הסעיף תקף רק במידה ובשכר שלך יש תוספת מתאימה לכך (תוספת ניהול או כל תוספת לשכר שיכולה לרמוז על תשלום על האחריות מוגברת).

3. אתה רשאי להגיש תלונה במשטרה רק מטעם החנות ולא מטעמך, שהרי לא גנבו ממך, אלא מהם. ולכן לדרוש ממך להגיש תלונה "באויר" זו בריחה מאחריות.

את ההחלטה איך לנהוג, רק אתה יכול לקחת ,היות ורק אתה מכיר את יחסי הכוחות בחנות/חברה.

פורסם

מנהל סניף צריך להגיש תלונה במשטרה. זו אחריות שלו מתוקף תפקידו כמנהל סניף. אני באופן עקרוני הייתי מסרב ללכת לתחנת משטרה.

פורסם

תאכלס. מנהל החנות גם רוצה שתחפה עליו כך שהגניבה לא תוזכר בכלל בהקשר של השם שלו, ומצד שני רוצה שהנזק ייצא מהכיס שלך.

פורסם

בדיוק. מנהל זוטר קלאסי. אם משהו טוב קורה המנהל אחראי. אם משהו רע קורה העובד אשם. העיקר שמנהל תמיד יצא באור חיובי. עבדתי שנה תחת מנהל כזה. לא חוויה נעימה. לצערי האנשים האלה מתקדמים למעלה.

פורסם
  • מחבר

שבוע טוב חברים. אני שומר שבת ולכן לא הייתי שותף לדיון עד כה. בכל אופן, כדי לתת לכם תמונה קצת יותר ברורה אני אספר שמקום העבודה שלי הוא תחנת דלק של אחת החברות הגדולות שאליה צמודה גם חנות נוחות של החברה (דומאת Yellow, So-Good,מנטה,אלונית וכו'). הגניבה בוצעה בתוך חנות הנוחות.

כתבתי מכתב קטן המתאר את פרטי האירוע,אשמח אם תחוו דעתכם.

בס"ד

לכבוד: כל הנוגעים בדבר.

בתאריך 12.8.10 במהלך משמרת לילה בחנות הנוחות, בין השעות 3:00 ל 4:00 לפנות בוקר, בשעה שעזבתי את החנות למספר דקות, נכנס אדם לחנות, לקח ממנה מספר מוצרים ועזב בלי לשלם עליהם.

עובדי הלילה בחנות כפופים למספר נהלים המאלצים אותם לעזוב את החנות במהלך המשמרת. בין נהלים אלו:

*נוהל סריקת תחנה לבדיקה ואיתור של מפגעים או חפצים חשודים באזור התחנה.

*נוהל ניקוי שירותים וחתימה בטופס מתאים אחת לשעה.

*נתינת שירות מלא למתדלקים בעלי תו נכה.

*הוצאת שקיות קרח ממקרר שנמצא מחוץ לחנות, במידה ולקוח מעוניין לרכוש.

*מילוי מוצרים שונים בחנות הנוחות מהמכולה בקצה תחנת הדלק.

לאלו ועוד, יתווספו גם הצורך ביציאה לשירותים ושאר סיבות שאינן בהכרח נוהל עבודה, המאלצות את העובד לצאת את החנות.

בשעה שעובד הלילה מבצע משימות אלו, נהוג לנעול את דלתות הזכוכית של החנות באמצעות כפתור פנימי. פתיחת החנות מבחוץ לאחר מכן, תתבצע באמצעות מפתח בלבד.

בחנות הנוחות מוחזקים צרורות מפתחות ומפתחות בודדים רבים המיועדים לשימושים שונים, בינהם: מפתח לשירותים,שירותי נכים, מפתחות לפתיחת מנעולים על שרשראות שטח פריקת הדלק, מפתחות למחסן שמנים, למכולת הסחורה, למקרר המיועד לאחסון שקיות הקרח ועוד.

אף על פי שיש קופסה אחת שמיועדת לאחסון כל המפתחות,עקב אופי העבודה, קורה לעיתים שמפתח/צרור זה או אחר, אובד זמנית או אפילו נלקח בטעות ע"י אחד העובדים או הלקוחות.

באותו לילה, לפני יציאה ספציפית זו מהחנות, לא מצאתי את צרור המפתחות המשמש לנעילת דלתות החנות. יצאתי מהחנות לכיוון הפיצרייה הסמוכה בכדי לבדוק אם יש איזושהי עגלה או כלי אחר שאוכל להשתמש בו להובלת מוצרים מהמכולה אל החנות. (בד"כ משתמשים בעגלת קניות שאולה מהסופרמרקט הסמוך לביצוע פעולה זו). לא מצאתי מענה בפיצרייה ומשם המשכתי אל אחורי התחנה לצורך ביצוע נוהל "סריקת תחנה", ניקיונות בפינת הישיבה, ניקיון השירותים וחתימה על טופס מתאים בשירותים.

בשעה שביצעתי את הפעולות הנ"ל ועקב הנסיבות המפורטות לעיל, קרה האירוע.

אני מבין את חומרת האירוע ורוצה לציין שאין במה שקרה בכדי לשקף את אופן התנהלותי השוטף במהלך העבודה. עוד באותו לילה, כאשר מצאתי את המפתחות, ניתן לראות שהשתמשתי בהם כאשר יצאתי מהחנות לצורך הבאת מוצרים מהמכולה, כפי שאני משתמש בהם מדי לילה כאשר אני עובד יחידי במתחם. עם זאת, הלקח נלמד ומעתה לא אעזוב את חנות ה*** לא נעולה ועוד אוסיף להשתדל לנקוט בשימת לב יתרה בשעה שיש לקוחות בחנות.

בתודה

***** ****

פורסם

לא ברור למי אתה מייעד את המכתב הזה ("לכל הנוגעים בדבר" זה נחמד, השאלה היא למי אתה שולח את זה...) ו/או מה בעצם אתה מבקש.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים