עבור לתוכן

צעקתם תחבורה ציבורית? אפילו לדבר הזה אין סיכוי ב-כ-ל-ל!

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

אז זה אומר שצריך "להיות גבר" ולוותר על האפשרות להגיע ליעד שלך לא רטוב? איזו מין טענה מפגרת זו?

דו"ג לא מהווה תחליף לרכב, לצערי. הוא מתאים להרבה מאוד מטרות, אבל מספר המטרות שהוא לא מתאים להן גדול יותר.

מי שגר בחיפה והאיזור לדוגמה ועובד בת"א (ויש המונים של אנשים כאלו, עזוב חיפה ת"א, אני מדבר בעצם על כל מצב של עבודה מרוחקת) לא יכולים לעבור לדו"ג, לדוגמה. בנאדם לא יכול בכל התקופה שבין אמצע יוני לאמצע ספטמבר להגיע לעבודה ספוג זיעה, מסריח, ועם מצב שיער שמזכיר את דיוויד בואי בתקופת stardust.

אנשים שצריכים לדבר הרבה תוך כדי נסיעה או להיות זמינים רציף בסלולרי לא יכולים לעבור לדו"ג. אוזניה בקסדה זה לא תחליף לדיבורית, ודיבור בסלולרי על רכב דו"ג מסוכן פי כמה מבמכונית (לא כי הנזק שיגרם לך גדול יותר במקרה של תאונה, אלא כי דו"ג דורש פי 2 ריכוז בתפעול ובנהיגה)

אנשים שעושים נסיעות ארוכות, ובעיקר אנשים גבוהים יותר, לא יכולים להסתמך על דו"ג. זה רוצח את הגב, לעומת מכונית, שגם במכונית שנת 95 הכי מצ'וקמקת שתמצא יש מושב שתומך בצורה לפחות בסיסית בגב.

יש עוד מליון דוגמאות, נתתי פה רק כמה. תבין שדו גלגלי הוא לא פתרון פלא, וגם אם תעביר חצי מהנהגים בישראל לדו"ג- הפקקים לא יפתרו, הרחובות לא יתפנו, מה שכן יהיה פה זה הרבה יותר רעש, הרבה יותר פוזיסטים, הרבה יותר פשערשע וקסדות רוצכוטטט, והרבה פחות שפוי על הכביש (לא שהמצב עכשיו טוב במיוחד, אבל עדיין)

הצורה היחידה להעביר מאסות של אנשים ממקום למקום בלי לפקוק את המדינה היא תחבורה ציבורית יעילה, ותשתיות מתוכננות היטב. אין לך דרך אחרת.

כל העולם המערבי מסתמך על האמצעי הזה, בישראל רק עכשיו התחיל לרדת האסימון, בצפון זה מתקדם יותר מהר מבמרכז, לדעתי פשוט תחכה שנתיים ותקפוץ לביקור בחיפה, אחרי שפרויקט הכפלת קוי הרכבת/פרויקט המטרונית/פרויקט מנהרות הכרמל כולם יהיו אחרי סיום, נראה אם העיר תהיה פקוקה בלי סוף.

אני מוצא מלא נהגים שמעשנים סיגריה ושותים קפה או בהקשר של הנהגות - מתאפרות... אז מצידי נוחות/לא נוחות לא תופס פה, כי המכונית אצל הישראלים יותר נועדה לנוחות "מוגזמת" אם אפשר לכנות את זה כך.

חוץ מזה, יש לי בעיות גב (כיפוזיס - עקפת קלה, לא משהו קריטי אבל עדיין) ואני משתמש בדו-גלגלי כבר שנתיים מלאות.

ושוב, עניין התחבורה הציבורית היעילה לא עובדת כאן בישראל, ובכלל, לא אוהב להסתמך על אחרים בעניין נהיגה.

לגבי "הרעש" של הדו-גלגלי זה כבר יותר קשור לישראליות שלנו, ופחות לדו-גלגלי, יש מספיק קטנועים שנעימים לאוזן ובקרוב תשיק עופר אבניר את הקטנוע ההיברידי הראשון.

רוצה לדעת את צריכת הדלק שלה?

תעשה חיפוש בגוגל: "Piaggio MP3 Hybrid" ותקרא עליו, אתה תבין שהוא יתחיל מהפכה חדשה בעולם הדו-גלגלי.

ואם הביטוח יהיה זול, אז בכלל זה יהיה טוב.

לדעתי, אחד מהחסרונות הכי בולטים של האופנוע זה בעיקר חוסר היכולת להוביל מטענים.

אין ספק שדו-גלגלי אינו מתאים לכולם, אך הוא יכול להתאים להרבה.

כמו לאנשי הייטק שלוקחים איתם מזדומטית ("מזדה-אוטומטית" קיצור שאופנוענים המציאו :lol:) עם נפח אחסון אדיר ולא עושים בה כלל וכלל שימוש ותופסים את המעט מקום שיש בתל אביב.

ליישם למשל בתל אביב דו-גלגלי לאנשי הייטק צעירים יכול להיות מעולה!

  • תגובות 86
  • צפיות 6.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מצד שני, לא צריך לשכנע את כולם שמכונית היא הכלי תחבורה הכי יעיל לכולם... שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה.

נראה לי שזה מסכם את הדיון בצורה הכי טובה

פורסם

כמו לאנשי הייטק שלוקחים איתם מזדומטית ("מזדה-אוטומטית" קיצור שאופנוענים שערסים המציאו :lol:)

פורסם

אין ספק שדו-גלגלי אינו מתאים לכולם' date=' אך הוא יכול להתאים להרבה.

כמו לאנשי הייטק שלוקחים איתם מזדומטית ("מזדה-אוטומטית" קיצור שאופנוענים המציאו :lol:) עם נפח אחסון אדיר ולא עושים בה כלל וכלל שימוש ותופסים את המעט מקום שיש בתל אביב.

[/quote']

:'(

איזה עילבון עז אני מרגיש עכשיו שאתה יורד לי על הרכב ליסינג, מאזדומטית...די :'((גילוי נאות: הרכב שלי הוא לא מאזדה).

חוץ מזה שאתה לא יכול לדעת מה יש בבגאז' של הרכב ושהאחסון של הרכב לא מנוצל, אז עדיף שתנוח.

ושוב' date=' עניין התחבורה הציבורית היעילה לא עובדת כאן בישראל, [b']ובכלל, לא אוהב להסתמך על אחרים בעניין נהיגה.

אז סע על הקטנוע שלך ותעזוב אותנו בשקט.

אתה לא בעד תחבור"צ, לא מעניין אותך כלום חוץ מלשכנע את עצמך ואת העולם שדו"ג זה הכי טוב שיש, זה לא ייקרה בחיים.

אני למשל בנסיעות שלי אוכל סנדוויצ'ים וירקות, עושה מתיחות לכל הגפיים שלי כל 2 דקות במזגן ושר לעצמי שירים שמנוגנים ברדיו בקולי קולות.

אם ייתנו לי בליסינג אופציה לרכב דו"ג שמאפשר לי את כל הדברים שציינתי, אני עדיין לא אעבור לדו"ג :smile1:.

פורסם
bab_cars_succk_bikes_rule_tshirt-p2357902455363679773dti_400.jpg
פורסם

אני למשל בנסיעות שלי אוכל סנדוויצ'ים וירקות, עושה מתיחות לכל הגפיים שלי כל 2 דקות במזגן ושר לעצמי שירים שמנוגנים ברדיו בקולי קולות.

ואז, כשתוריד איזה אופנוען בגלל שזה מה שאתה עושה תוך כדי נהיגה במקום להתרכז בנהיגה (כשהסנדוויץ ינזל לך על המכנסיים ותסתכל למטה, כשהשיר ברדיו יעודד אותך לתופף על ההגה במקום להחזיק אותו כמו שצריך...), יבוא מר קיוביקל, יגיד כמה שאופנועים זה כלי מסוכן ויצקצק בלשונו.

פורסם

ואז, כשתוריד איזה אופנוען בגלל שזה מה שאתה עושה תוך כדי נהיגה במקום להתרכז בנהיגה (כשהסנדוויץ ינזל לך על המכנסיים ותסתכל למטה, כשהשיר ברדיו יעודד אותך לתופף על ההגה במקום להחזיק אותו כמו שצריך...), יבוא מר קיוביקל, יגיד כמה שאופנועים זה כלי מסוכן ויצקצק בלשונו.

כי זה נכון. דו"ג כלי יותר מסוכן כי כמעט כל תאונה מסתיימת בפציעה של הרוכב בלי קשר מי אשם.

פורסם

הכי קל להאשים את הקורבן. אם מישהו היה ניגש לחבורת ערסים רועשים, מבקש מהם להיות בשקט ובתגובה נדקר, לא היית מאשים אותו בשום דבר, נכון? אפילו שבינך ובין עצמך היית חושב שהוא טמבל על זה שהוא בכלל ניגש אליהם עם כל מה שקורה במדינה שלנו... אז למה כאן, במקום לתקוף את תרבות הנהיגה הזוועתית בארץ (כמו ש Lev0 הדגים יפה), אתה בוחר לתקוף דווקא את מי שעליו תרבות הנהיגה הזו באה לידי ביטוי בצורה החמורה ביותר?

פורסם

זה מה משנה מי אשם? מה שחשוב זה שהאומלל על האופנוע עכשיו מת, ואם הוא היה בתוך מכונית הוא כנראה אפילו לא היה נשרט.

תודה שהוכחת את הנקודה שלי.

פורסם

ועכשיו אני כבר תוהה מהי אותה נקודה בכלל. האם אתה טוען שעדיף להרחיק את מי שיש לו יותר סיכוי להפגע, במקום חלילה ללמד את האנשים לנהוג כמו שצריך? אז מה שרוב ההרוגים בכבישים (במספרים מוחלטים, לא באופן יחסי) הם נהגי רכבים פרטיים והולכי רגל שנפגעו ע"י רכבים שכאלה... אם ללמוד על מצב תאונות הדרכים בארץ רק מההודעות שלך, די קל לפספס את זה שמדי שנה מאות נהרגים ועשרות אלפים נפצעים בכבישים גם אם לא לספור בכלל את התאונות שמעורבים בהם אופנועים וקטנועים. האם יש לך הצעה קונסטרוקטיבית כלשהי לפתרון הבעיה הזו? לא נראה לי. במקום זאת, אתה קורא לבצע טיפול סימפטומלי בדמות הרחקת הדו"ג. ברכותי - חסכת 10% מההרוגים בכבישים (נניח, שכן לא ברור האם תוספת הרכבים על הכביש במיוחד באזורים צפופים לא תבטל לחלוטין את ההישג הזה). שאר ה90% הם בסדר מבחינתך, נכון?

פורסם

האם אתה טוען שעדיף להרחיק את מי שיש לו יותר סיכוי להפגע, במקום חלילה ללמד את האנשים לנהוג כמו שצריך?

תמיד יהיו נהגים גרועים על הכביש, וגם תמיד יהיו תאונות. במקרה של תאונה (וזה ממש לא משנה מי אשם) נהגי דו"ג חשופים הרבה יותר לפגיעות קשות ולכן הם ישלמו ביטוח בהתאם. זה לא ממש מסובך להבין

פורסם

ועכשיו אני כבר תוהה מהי אותה נקודה בכלל. האם אתה טוען שעדיף להרחיק את מי שיש לו יותר סיכוי להפגע, במקום חלילה ללמד את האנשים לנהוג כמו שצריך?

לא, כל מה שאני טוען זה שמי שטוען ש"מי שנוסע במכונית במקום באופנוע הוא אידיוט" - הוא אידיוט.

תמיד יהיו נהגים גרועים על הכביש, וגם תמיד יהיו תאונות. במקרה של תאונה (וזה ממש לא משנה מי אשם) נהגי דו"ג חשופים הרבה יותר לפגיעות קשות ולכן הם ישלמו ביטוח בהתאם. זה לא ממש מסובך להבין

תיקון: זה לא ממש מסובך להבין אם אתה רוצה להבין. אם אתה נהג דו"ג טיפש שמסרב להתחבר למציאות - עושה רושם שיהיה לך מאוד קשה להבין את זה.

פורסם

תמיד יהיו נהגים גרועים על הכביש, וגם תמיד יהיו תאונות. במקרה של תאונה (וזה ממש לא משנה מי אשם) נהגי דו"ג חשופים הרבה יותר לפגיעות קשות ולכן הם ישלמו ביטוח בהתאם. זה לא ממש מסובך להבין

מה לעזאזל קשור כאן הביטוח? מי מדבר על ביטוח? קראת בכלל את הדיון?

לא, כל מה שאני טוען זה שמי שטוען ש"מי שנוסע במכונית במקום באופנוע הוא אידיוט" - הוא אידיוט.

חבל רק שהיחיד כאן שטוען זאת הוא פול-גז.

פורסם

יפה, אז אני עניתי לפול-גז. זה שאתה התערבת זו לא אשמתי :)

פורסם

בואו נסגור את הוויכוח המשמים הזה בכך שדו"ג לא מתאים לכל אחד, ושרכב פרטי גם כן לא מתאים לכל אחד, ושכל אחד ינהג במה שהוא רוצה בין אם זה אופניים, קטנוע, מאזדומטית, משאית-זבל, הליקופטר, ג'טפאק או גמל.

ג'יזס...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים