פנדה מחשבים - שרות גרוע, ההתכתבות שלי עם המנכ"ל (תגובת החנות בעמוד 15) - עמוד 9 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פנדה מחשבים - שרות גרוע, ההתכתבות שלי עם המנכ"ל (תגובת החנות בעמוד 15)


toniviner

Recommended Posts

אני ממש המום מכמה בלגן לקוח צריך לעבור בשביל לממש אחריות על מוצר "בן יומו" שלדעתו תקול. עזבו אם הלקוח צודק והמוצר תקול או שהוא סתם טיפש והחנות חייבות לבדוק את המוצר בכל מקרה. תסתכלו על השורה התחתונה, שימו לב להתכתבות בין הלקוח ומנכ"ל החברה ותראו כמה בלגן הלקוח צריך לעבור. אפילו אחרי שהיבואן העביר את הטופס והוא הגיע למוכר, מנכ"ל החנות מבקש ממנו שישלח אותו שוב. למה היה צריך לחכות עד היום כדי לבקש שוב שישלחו הטופס, כי נניח שהוא לא הגיע. וזו רק דוגמא אחת. אפשר למצוא עוד מספר דוגמאות לטיפול הכושל.

אני לא מבין את החנויות בארץ, לא ברור להן שמספיק לקוח לא מרוצה אחד, שמתלונן בפני קהל רב של אנשים (הפורום הזה, למשל), בכדי לפגוע בעבודה קשה שנעשתה במשך חודשים אם לא שנים? ואני לא מדבר על לקוח לא מרוצה כי לא עשו את מה שהוא ביקש כי הוא חושב שזה נכון, למרות שזה לא. אני מדבר על לקוח שבאמת ובתמים צודק ומי שטועה זו בכלל החנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 172
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אנטון, אתה מפספס משהו כי השאלה לא רלוונטית. להלן העובדות:

1. באת להחליף שקנית כשהוא תקול - שום בעייה עם החוק, כי מבחינת החוק לא משנה אם המוצר נקנה תקול או שהתקלקל לאחר מכן.

2. החנות קיבלה אותו ברצון ואמרה שתקבל אותו חזרה כאשר הבדיקה אצל היבואן עלולה לקחת עד 21 ימי עסקים - שום בעייה עם החוק

3. אתה רצית כאן ועכשיו, החנות נתנה לך את ההזדמנות לקצר תהליכים ולהביא טופס אישור מהיבואן ולהחליף במקום.

מסיבה שאינה ברורה לי הטופס שהבאת זה לא מה שהם רצו או שהם חשדו שזה מזוייף או אין יל מושג ולכן ביקשו ממך פרטי אשראי למקרה שהמוצר לא יוחלף בסופו של דבר. עדיין לא הסברת לי את הנקודה הזאת: מדוע כשבאת עם הטופס שהם כביכול ביקשו, הם לא החליפו במקום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם סיפקו לך תעודת אחריות חתומה ע"י היצרן והחנות, ובה מצוינים טלפוני שירות ומרכזי שירות אליהם אתה צריך לפנות ויכול להגיע כדי לקבל שירות. אז זה חוקי, אבל מסריח. (מכיון שמדובר במוצר חדש לחלוטין)

אם התשובה לכל אחד מהפרטים למעלה היא שלילית, אז זה ממש לא חוקי. והכתובת היחידה מבחינתך, היא החנות.

2. החנות קיבלה אותו ברצון ואמרה שתקבל אותו חזרה כאשר הבדיקה אצל היבואן עלולה לקחת עד 21 ימי עסקים - שום בעייה עם החוק

לא נכון אלכס. המקסימום האפשרי ע"י החוק זה 14 יום, וזה מהמועד שבו הלקוח מסר את הפריט לחנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחנות נורמלית אמורה להיות מעבדה בחנות עם טכנאי שבודק את המוצרים.

זה לא הגיוני שהמוצר יחכה למנכ"ל שיקח ויבדוק אותם בבית מתי שהוא שבוע הבא כשיהיה לו נוח.

עד 14 יום זה אולי חוקי, אבל הדרך שחנות מתנהלת יכולה לעשות מהלקוחות צחוק.

זה כמו שיתנו לפצוע ירי להמתין יום שלם במזדרון בגלל שהרופאים יצאו לשחק גולף על חשבון הביטוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתה בכלל מה קרה.

כשחזרתי לחנות עם הבעיה הם לא הסכימו לקחת ממני את הנתב ושלחו אותי ליבואן כדי להביא ממנו טופס.[br]פורסם בתאריך: 26.07.2010 בשעה 17:19:37


לא נתנו לי תעודת אחריות, אותה מצאתי בתוך הקופסה אחרי שפתחתי אותה
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממש המום מכמה בלגן לקוח צריך לעבור בשביל לממש אחריות על מוצר "בן יומו" שלדעתו תקול. עזבו אם הלקוח צודק והמוצר תקול או שהוא סתם טיפש והחנות חייבות לבדוק את המוצר בכל מקרה. תסתכלו על השורה התחתונה, שימו לב להתכתבות בין הלקוח ומנכ"ל החברה ותראו כמה בלגן הלקוח צריך לעבור. אפילו אחרי שהיבואן העביר את הטופס והוא הגיע למוכר, מנכ"ל החנות מבקש ממנו שישלח אותו שוב. למה היה צריך לחכות עד היום כדי לבקש שוב שישלחו הטופס, כי נניח שהוא לא הגיע. וזו רק דוגמא אחת. אפשר למצוא עוד מספר דוגמאות לטיפול הכושל.

אני לא מבין את החנויות בארץ, לא ברור להן שמספיק לקוח לא מרוצה אחד, שמתלונן בפני קהל רב של אנשים (הפורום הזה, למשל), בכדי לפגוע בעבודה קשה שנעשתה במשך חודשים אם לא שנים? ואני לא מדבר על לקוח לא מרוצה כי לא עשו את מה שהוא ביקש כי הוא חושב שזה נכון, למרות שזה לא. אני מדבר על לקוח שבאמת ובתמים צודק ומי שטועה זו בכלל החנות.

תשים לב אבל, שאחרי הסופ"ש הארוך והפוסטים כאן, הנימה של יאיר נרגעה בצורה דרסטית.

לפחות לדעת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תקרא את סעיף 21.

תקנה 21 לתקנות אחריות ושירות (אין להתנות אלא לטובת הצרכן) לא אומרת שאסור לדרוש את פרטי אמצעי התשלום כתנאי לקבלת המוצר לבדיקת מעבדה.

למעשה, תקנות אחריות ושירות לא מתייחסות בכלל לכל התהליך של בדיקת המוצר, אבל אפשר ללמוד מהן שני דברים:

1. אם המוצר מקולקל, התקנות חלות וצריך לתקן את המוצר, ואסור לבקש מהצרכן תשלום בגין השירות.

2. אם המוצר לא מקולקל, תקנות אחריות ושירות בכלל לא חלות, ואין בהן שום דבר שמונע תשלום בגין הבדיקה, לא כל שכן פרטי אמצעי תשלום ולא תשלום בפועל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"אין להתנות אלא לטובת הצרכן" - משמע, אין להתנות את מימוש האחריות (לקוח שמגיע עם מוצר שלטענתו פגום), אלא לטובת הצרכן. - לדרוש פרטי כרטיס אשראי כתנאי לזה, נחשבת התנייה שלא לטובתו של הצרכן.

האם אתה חשוב שלדרוש פרטי השראי זה לטובת הצרכן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא אמרתי שזה לטובת הצרכן ואני לא חושב כך.

אבל מה שכתבת בסוגריים (לקוח שמגיע עם מוצר שלטענתו פגום) לא זכה להתייחסות ישירה בתקנות, ולכן תקנה 21 לא יכולה לסייע פה לצרכנים. תקנות אחריות ושירות לא מתייחסות למקרים שבהם מסתבר בסופו של דבר שהמוצר היה תקין. ובכל מקרה, מאחר ותקנה 2 אוסרת על היצרן לדרוש תמורה כתנאי למימוש אחריות, דרישה של פרטי כ.א. היא ממש לא בהכרח "תמורה" לצורך התקנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחנות נורמלית אמורה להיות מעבדה בחנות עם טכנאי שבודק את המוצרים.

זה לא הגיוני שהמוצר יחכה למנכ"ל שיקח ויבדוק אותם בבית מתי שהוא שבוע הבא כשיהיה לו נוח.

עד 14 יום זה אולי חוקי, אבל הדרך שחנות מתנהלת יכולה לעשות מהלקוחות צחוק.

זה כמו שיתנו לפצוע ירי להמתין יום שלם במזדרון בגלל שהרופאים יצאו לשחק גולף על חשבון הביטוח.

תיראה קראתי חלק מהדיון ולא את כולו

אבל אני לא חושב שכל חנות צריכה להחזיק מעבדה או בכלל לבדוק את המוצר

לדעתי יש מקום גם לחנויות שנותנות לך אחריות של ספק\יבואן\יצרן -ושם אתה עושה מימוש אחריות

כי גם ככה הספק\יבואן\יצרן -יעשו את הבדיקה שלהם במקרה הצורך

ככה גם אתה יודע לפי הרשת עם היצרן\ספק\יבואן נותן שרות טוב באזור שלך או לא -במקום להסתמך על חנויות קטנות

ואני יתן לך דוגמה למה להסתמך על מעבדה קטנה בחנות יכול להיות רע

היה לי 6600GO שכל כמה חודשים היה מתקלקל

נתתי אותו לתיקון -זה היה איזה 4 פעמים -וכל פעם בעל החנות היה אומר לי שהחליפו שבפועל בדיאבד הוא כניראה עשה תיקון סוג ז

שלא החזיק מעמד מספיק זמן )יותר מאוחר גם פשט את הרגל ככה שכניראה היו לו בעיות עם הספקים (

בתיקון האחרון חשדתי בו ושאלתי אותו אולי יתן לי כרטיס דומה רק מיצרנית אחרת -והתשובה היתה "לא אישרו לי החלפה כזאת "

והרבה בעיות כאלו יכולות לצוץ שמדובר במעבדה של החנות

עכשיו אני לא אומר שהשרות של ספקים\יבואנים\יצרנים מושלם -אבל אני מניח שהם לא מטומטמים לספוג נזק גם כלכלי )בגלל זמן הבדיקה והתיקון (

וגם תדמיתי )בגלל האינטרנט( של לקוח שכל כמה חודשים מחזיר מוצר תקול לתיקון

עכשיו בעניין פותח הדיון

כעובד בעסק משפחתי )לא קשור לתחום ( עם היה מגיע אלי לקוח קבוע ורציני ששורף אצלי הרבה כסף

היתי נותן לו ראוטר אחר ומקסימום סופג את הכסף של הראוטר -או האפרש בלמכור אותו משומש במקרה שהספק לא יתן זיכוי ואפשר לתקן אותו

)לא מדבר על ראוטרים יקרים (

ראוטר חדש ללקוח עולה בערך 200 שקל היום לדגם N -לחנות בטח הרבה פחות

בגלל זה להפסיד לקוח קבוע לנצח ? להפסיד לקוחות פוטנציאלים שהוא יכול להמליץ אליהם ?

ואני לא אומר שאני צדיק

בעסק שלנו יש לקוחות יותר חשובים ופחות חשובים -ומה לעשות ליפעמים צריך לתת קצת מעבר ללקוחות חשובים

ופה לטעמי לפחות לפי מה שפותח הדיון אמר החנות טעתה -אבל זאת זכותה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנטון, אתה מפספס משהו כי השאלה לא רלוונטית. להלן העובדות:

1. באת להחליף שקנית כשהוא תקול - שום בעייה עם החוק, כי מבחינת החוק לא משנה אם המוצר נקנה תקול או שהתקלקל לאחר מכן.

2. החנות קיבלה אותו ברצון ואמרה שתקבל אותו חזרה כאשר הבדיקה אצל היבואן עלולה לקחת עד 21 ימי עסקים - שום בעייה עם החוק

3. אתה רצית כאן ועכשיו, החנות נתנה לך את ההזדמנות לקצר תהליכים ולהביא טופס אישור מהיבואן ולהחליף במקום.

מסיבה שאינה ברורה לי הטופס שהבאת זה לא מה שהם רצו או שהם חשדו שזה מזוייף או אין יל מושג ולכן ביקשו ממך פרטי אשראי למקרה שהמוצר לא יוחלף בסופו של דבר. עדיין לא הסברת לי את הנקודה הזאת: מדוע כשבאת עם הטופס שהם כביכול ביקשו, הם לא החליפו במקום.

?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלה לא העובדות, החנות לא הסכימה לקבל את הנתב התקול ושלחו אותי ליבואן כדי שהם יחליטו וישלחו לי טופס

לפני שהחנות מסכימה לעשות משהו[br]פורסם בתאריך: 27.07.2010 בשעה 00:52:37


לא היה להם את הנתב הזה במלאי, אז אמרתי שיתנו זיכוי ואני יקח אחר, אחרי הכל יש להם את הטופס.

הם אמרו שלט יתנו זיכוי כי האריזה פתוחה, עכשיו יאיר שינה כניראה את דעתו ואמר לי שאני יקח זיכוי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...