כשבחלם בונים כבישים - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כשבחלם בונים כבישים


NuNaTaK

Recommended Posts

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3923758,00.html

על-פי התקנות לפיהן יופעל הנתיב המהיר, "רכב שנסיעתו בנתיב המהיר נמשכה, בנסיבות שאינן באחריות בעל הרכב, יותר מ-45 דקות" יהיה פטור מתשלום. הבעיה היא ש-45 דקות בקטע כביש באורך של 12 ק"מ הן כמעט נצח: מהירות הנסיעה הממוצעת בתנאים אלה היא 16 קמ"ש בלבד - קצב התקדמות של פקק תנועה טיפוסי, ונמוך משמעותית מהבטחות המדינה בדבר מהירות נסיעה של 70 קמ"ש.

ולמה לעזאזל אופנוענים ונכים צריכים לנסוע בחינם? הם ממהרים יותר מכל השאר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה עוד סביר... מה עם הרכבת הקלה שבונים כבר עשור בירושלים?

או הרכבת הקלה שלעולם לא יבנו בתל אביב?

או הרכבת לירושלים מנתב"ג?

זה עוד סביר... מי שלא רוצה, שפשוט לא ייסע ב"נתיב המהיר" הזה,

כי הוא בטוח לא יהיה כזה מהיר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי דעתי מדובר בשיפור שיש לאמץ אותו בכבישים נוספים.

נתיבים מהירים מיושמים בהצלחה בעיקר בקליפורניה.

עלייה בתעריף בזמן עומס הגיונית לחלוטין.

נתחיל מזה שכל מה שהמדינה עושה זה לא בחינם ולא מגיע מ "תקציב משרד התחבורה" אלא מ "משלם המיסים". זאת אומרת שום דבר לא בחינם בכל מקרה.

אם הממשלה מחלקת משהו בחינם יווצר מיד עומס ביקושים. הדבר תקף גם למוצר "כביש". כל עוד זה מחולק בחינם תמיד יהיו פקקים (עודף הביקוש על ההיצע) בכל מקום מועד, ואי אפשר לפתור את זה ע"י הוספת עוד עוד נתיבים עד שנכסה את כל המדינה באספלט.

עלייה במחיר בשעות העומס תוריד את הביקוש ויגרמו לאנשים לבחור בפתרונות הגיונייים יותר מבחינה כלכלית (תחבורה ציבורית בעיקר)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם שיתקנו את מה שיש. עלויות התחבורה הציבורית לא סבירות, לא משתלמות ולא הגיוניות. איך זה הגיוני שכל פעם שעולים מחירי הדלק עולים מחירי הכרטיסים, גם ברכבת שהיא גם ככה מסובסדת על ידי הממשלה. (14 ומשהו שקל מהוד השרון לתל אביב...) שלא לדבר על הצפיפות עקב מחסור בקרונות ואוטובוסים, השירות המגעיל, האיחורים הבלתי פוסקים (בתור נוסע רכבת ב6 שנים האחרונות על בסיס שבועי או יומי, ראיתי את ההדרדרות המרשימה) שחלקם המכובד הוא מכוון והעובדה שכשדופקים אותך אתה לא מקבל פיצוי- הרי החוק של 500 שקל על כל איחור מעל חצי שעה נפל כי ככה המדינה והרכבת היו פושטות את הרגל. בעיקר משעשע אותי מד הדיוק באתר הרכבת, שנראה לי משקר תמיד. ואלה רק קצה הקרחון של אינספור תלונות שאפשר למצוא. ביבי רוצה לשפר את הצמיחה הכלכלית? שיעשה מתמטיקה כמה כסף המשק מפסיד מהנזקים שגורמת התחבורה פה.

מר גבינה,

שלא רוצה מכונית כי זה יקר בצורה מופרכת פה ואתה תקוע בפקקים חצי מהזמן, ושונא ליסוע בתחבורה ציבורית כי זה קקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התחבורה הציבורית, בין אם מדובר ברכבת או בקווי האוטובוסים, הם מורכבת ממונופולים המוגנים ע"י הממשלה.

לחברת אגד, שלוקחת אותי כל יום מביתי ברעננה לעבודתי ברמת גן וחזרה, לא ממש אכפת אם חיכית היום חצי שעה בתחנה, כי היא ידעה שאין לה מתחרים על אותו קו. לרכבת אכפת ממך עוד פחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...