פורסם 2010 ביולי 2215 שנים http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3923758,00.htmlעל-פי התקנות לפיהן יופעל הנתיב המהיר, "רכב שנסיעתו בנתיב המהיר נמשכה, בנסיבות שאינן באחריות בעל הרכב, יותר מ-45 דקות" יהיה פטור מתשלום. הבעיה היא ש-45 דקות בקטע כביש באורך של 12 ק"מ הן כמעט נצח: מהירות הנסיעה הממוצעת בתנאים אלה היא 16 קמ"ש בלבד - קצב התקדמות של פקק תנועה טיפוסי, ונמוך משמעותית מהבטחות המדינה בדבר מהירות נסיעה של 70 קמ"ש. ולמה לעזאזל אופנוענים ונכים צריכים לנסוע בחינם? הם ממהרים יותר מכל השאר?
פורסם 2010 ביולי 2215 שנים לא ברור למה עושים נתיב מהיר במקום ליצור נתיב בלעדי לתחבורה ציבורית (בלי מוניות, אופנועים ומכוניות עם 4 נוסעים ומעלה) או לבנות מסילה כפולה נוספת.
פורסם 2010 ביולי 2215 שנים מחבר זה דווקא ברור, כדי לסחוט מהאזרחים עוד כמה גרושים במקום לממן את זה מתקציב משרד התחבורה.
פורסם 2010 ביולי 2215 שנים זה עוד סביר... מה עם הרכבת הקלה שבונים כבר עשור בירושלים?או הרכבת הקלה שלעולם לא יבנו בתל אביב?או הרכבת לירושלים מנתב"ג?זה עוד סביר... מי שלא רוצה, שפשוט לא ייסע ב"נתיב המהיר" הזה,כי הוא בטוח לא יהיה כזה מהיר
פורסם 2010 ביולי 2215 שנים לפי דעתי מדובר בשיפור שיש לאמץ אותו בכבישים נוספים.נתיבים מהירים מיושמים בהצלחה בעיקר בקליפורניה.עלייה בתעריף בזמן עומס הגיונית לחלוטין.נתחיל מזה שכל מה שהמדינה עושה זה לא בחינם ולא מגיע מ "תקציב משרד התחבורה" אלא מ "משלם המיסים". זאת אומרת שום דבר לא בחינם בכל מקרה.אם הממשלה מחלקת משהו בחינם יווצר מיד עומס ביקושים. הדבר תקף גם למוצר "כביש". כל עוד זה מחולק בחינם תמיד יהיו פקקים (עודף הביקוש על ההיצע) בכל מקום מועד, ואי אפשר לפתור את זה ע"י הוספת עוד עוד נתיבים עד שנכסה את כל המדינה באספלט.עלייה במחיר בשעות העומס תוריד את הביקוש ויגרמו לאנשים לבחור בפתרונות הגיונייים יותר מבחינה כלכלית (תחבורה ציבורית בעיקר)
פורסם 2010 ביולי 2215 שנים קודם שיתקנו את מה שיש. עלויות התחבורה הציבורית לא סבירות, לא משתלמות ולא הגיוניות. איך זה הגיוני שכל פעם שעולים מחירי הדלק עולים מחירי הכרטיסים, גם ברכבת שהיא גם ככה מסובסדת על ידי הממשלה. (14 ומשהו שקל מהוד השרון לתל אביב...) שלא לדבר על הצפיפות עקב מחסור בקרונות ואוטובוסים, השירות המגעיל, האיחורים הבלתי פוסקים (בתור נוסע רכבת ב6 שנים האחרונות על בסיס שבועי או יומי, ראיתי את ההדרדרות המרשימה) שחלקם המכובד הוא מכוון והעובדה שכשדופקים אותך אתה לא מקבל פיצוי- הרי החוק של 500 שקל על כל איחור מעל חצי שעה נפל כי ככה המדינה והרכבת היו פושטות את הרגל. בעיקר משעשע אותי מד הדיוק באתר הרכבת, שנראה לי משקר תמיד. ואלה רק קצה הקרחון של אינספור תלונות שאפשר למצוא. ביבי רוצה לשפר את הצמיחה הכלכלית? שיעשה מתמטיקה כמה כסף המשק מפסיד מהנזקים שגורמת התחבורה פה.מר גבינה,שלא רוצה מכונית כי זה יקר בצורה מופרכת פה ואתה תקוע בפקקים חצי מהזמן, ושונא ליסוע בתחבורה ציבורית כי זה קקה.
פורסם 2010 ביולי 2215 שנים התחבורה הציבורית, בין אם מדובר ברכבת או בקווי האוטובוסים, הם מורכבת ממונופולים המוגנים ע"י הממשלה.לחברת אגד, שלוקחת אותי כל יום מביתי ברעננה לעבודתי ברמת גן וחזרה, לא ממש אכפת אם חיכית היום חצי שעה בתחנה, כי היא ידעה שאין לה מתחרים על אותו קו. לרכבת ישראל אכפת ממך עוד פחות.
פורסם 2010 ביולי 2215 שנים עלייה במחיר בשעות העומס תוריד את הביקושלא נכון. הוא פשוט תגרום לאזרח הקטן לשלם יותר.
פורסם 2010 ביולי 2215 שנים דמגוגיה בשקל. ההנחה הזאת לא תופסת כאשר מדובר במוצר צרכנות בסיסי ללא שום תחלופה ריאלית. מה אתה מצפה, שאנשים לא יסעו יותר לעבודה? : תחבורה ציבורית אעלק... :
פורסם 2010 ביולי 2215 שנים אני נוסע כל יום לעבודה בתחבורה ציבורית, למרות שברשותי רכב פרטי בעיקר בגלל העלויות.
פורסם 2010 ביולי 2215 שנים יופי לךhttp://www.hofesh.org.il/articles/logic/logic-and-fallacies.html#anecdotal
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.