עבור לתוכן

כשבחלם בונים כבישים

Featured Replies

פורסם

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3923758,00.html

על-פי התקנות לפיהן יופעל הנתיב המהיר, "רכב שנסיעתו בנתיב המהיר נמשכה, בנסיבות שאינן באחריות בעל הרכב, יותר מ-45 דקות" יהיה פטור מתשלום. הבעיה היא ש-45 דקות בקטע כביש באורך של 12 ק"מ הן כמעט נצח: מהירות הנסיעה הממוצעת בתנאים אלה היא 16 קמ"ש בלבד - קצב התקדמות של פקק תנועה טיפוסי, ונמוך משמעותית מהבטחות המדינה בדבר מהירות נסיעה של 70 קמ"ש.

ולמה לעזאזל אופנוענים ונכים צריכים לנסוע בחינם? הם ממהרים יותר מכל השאר?

פורסם

לא ברור למה עושים נתיב מהיר במקום ליצור נתיב בלעדי לתחבורה ציבורית (בלי מוניות, אופנועים ומכוניות עם 4 נוסעים ומעלה) או לבנות מסילה כפולה נוספת.

פורסם
  • מחבר

זה דווקא ברור, כדי לסחוט מהאזרחים עוד כמה גרושים במקום לממן את זה מתקציב משרד התחבורה.

פורסם

:facepalm:

ומאיפה מגיע "תקציב משרד התחבורה"?

פורסם

זה עוד סביר... מה עם הרכבת הקלה שבונים כבר עשור בירושלים?

או הרכבת הקלה שלעולם לא יבנו בתל אביב?

או הרכבת לירושלים מנתב"ג?

זה עוד סביר... מי שלא רוצה, שפשוט לא ייסע ב"נתיב המהיר" הזה,

כי הוא בטוח לא יהיה כזה מהיר

פורסם

לפי דעתי מדובר בשיפור שיש לאמץ אותו בכבישים נוספים.

נתיבים מהירים מיושמים בהצלחה בעיקר בקליפורניה.

עלייה בתעריף בזמן עומס הגיונית לחלוטין.

נתחיל מזה שכל מה שהמדינה עושה זה לא בחינם ולא מגיע מ "תקציב משרד התחבורה" אלא מ "משלם המיסים". זאת אומרת שום דבר לא בחינם בכל מקרה.

אם הממשלה מחלקת משהו בחינם יווצר מיד עומס ביקושים. הדבר תקף גם למוצר "כביש". כל עוד זה מחולק בחינם תמיד יהיו פקקים (עודף הביקוש על ההיצע) בכל מקום מועד, ואי אפשר לפתור את זה ע"י הוספת עוד עוד נתיבים עד שנכסה את כל המדינה באספלט.

עלייה במחיר בשעות העומס תוריד את הביקוש ויגרמו לאנשים לבחור בפתרונות הגיונייים יותר מבחינה כלכלית (תחבורה ציבורית בעיקר)

פורסם

קודם שיתקנו את מה שיש. עלויות התחבורה הציבורית לא סבירות, לא משתלמות ולא הגיוניות. איך זה הגיוני שכל פעם שעולים מחירי הדלק עולים מחירי הכרטיסים, גם ברכבת שהיא גם ככה מסובסדת על ידי הממשלה. (14 ומשהו שקל מהוד השרון לתל אביב...) שלא לדבר על הצפיפות עקב מחסור בקרונות ואוטובוסים, השירות המגעיל, האיחורים הבלתי פוסקים (בתור נוסע רכבת ב6 שנים האחרונות על בסיס שבועי או יומי, ראיתי את ההדרדרות המרשימה) שחלקם המכובד הוא מכוון והעובדה שכשדופקים אותך אתה לא מקבל פיצוי- הרי החוק של 500 שקל על כל איחור מעל חצי שעה נפל כי ככה המדינה והרכבת היו פושטות את הרגל. בעיקר משעשע אותי מד הדיוק באתר הרכבת, שנראה לי משקר תמיד. ואלה רק קצה הקרחון של אינספור תלונות שאפשר למצוא. ביבי רוצה לשפר את הצמיחה הכלכלית? שיעשה מתמטיקה כמה כסף המשק מפסיד מהנזקים שגורמת התחבורה פה.

מר גבינה,

שלא רוצה מכונית כי זה יקר בצורה מופרכת פה ואתה תקוע בפקקים חצי מהזמן, ושונא ליסוע בתחבורה ציבורית כי זה קקה.

פורסם

התחבורה הציבורית, בין אם מדובר ברכבת או בקווי האוטובוסים, הם מורכבת ממונופולים המוגנים ע"י הממשלה.

לחברת אגד, שלוקחת אותי כל יום מביתי ברעננה לעבודתי ברמת גן וחזרה, לא ממש אכפת אם חיכית היום חצי שעה בתחנה, כי היא ידעה שאין לה מתחרים על אותו קו. לרכבת ישראל אכפת ממך עוד פחות.

פורסם

עלייה במחיר בשעות העומס תוריד את הביקוש

לא נכון. הוא פשוט תגרום לאזרח הקטן לשלם יותר.

פורסם

זכותך לא להסכים עם מה שנחשב להנחת יסוד כלכלית לפחות כמה מאות שנים.

פורסם

דמגוגיה בשקל.

ההנחה הזאת לא תופסת כאשר מדובר במוצר צרכנות בסיסי ללא שום תחלופה ריאלית.

מה אתה מצפה, שאנשים לא יסעו יותר לעבודה? ::)

תחבורה ציבורית אעלק... ::)

פורסם

אני נוסע כל יום לעבודה בתחבורה ציבורית, למרות שברשותי רכב פרטי בעיקר בגלל העלויות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים