עבור לתוכן

למה לי לעבור למקינטוש? (הסבר הכי משכנע שראיתי)

Featured Replies

פורסם

לא חסר לך מטומטמים משרדיים שקונים את המחשב הכי יקר מהקטלוג (quad core extreme + כרטיס מסך בינוני + מארז מפואר אם ספק כוח גנרי עוצמתי) כדיי לשים מחשב למזכירה (חשוב שהוא יהיה חדש והכול כי הלקוחות של החברה רואים את המחשב)

שלא תבין לא נכון כבר פנו אליי כאלה במסנג'ר "תציע לי מחשב ב 6K" ושאני שואל בשביל מה "וורד ואקסל"

אין כל דבר מיוחד מהבחינה הזאת במאק

  • תגובות 67
  • צפיות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אתה לא יכול להשוות מחשב סטנדרטי למאק. מאק זה מסך שבתוכו נמצא מחשב לכל דבר. עלויות הייצור גבוהות פי כמה וכמה בהשוואה למחשב סטנדרטי. במקרה של תקלה אפל מחליפים את כל היחידה . אנשים לא רוכשים מאק משיקול של יחס מחיר תמורה. קיימים שיקולים אחרים והם לגיטימיים באותה המידה.

לשלם עוד כמה אלפים על כך שלא יהיה לי קופסא בצד ושירות עד הבית? לי אישית זה נראה בזבוז.

במיוחד שאתה גם לא יכול לשדרג או להחליף חלקים במחשב הזה, אלא רק להחליף את כולו (ושוב, בעלות מוגזמת).

לגיטימי? כן. הרבה שיקולים הם לגיטימיים. אבל השיקולים שלי עדיין לא הביאו אותי לקנות מק (ולא נראה שהם יביאו בעתיד)

הבנתי אותך.

כמו שיחשוב בן-אדם שמבין בבגדים או בשעונים כאשר יראה אדם משוויץ בג'ינס/שעון יקר, אך נחות מבחינת איכות?

רוב האנשים הם לא בעלי ידע במחשבים, אז מבחינתם מחשב "יוקרתי" ושעון "יוקרתי" לא שונים מהותית.

בדיוק.

מבחינתי אפל זה סתם לוגו שמדביקים על מוצרים ממוצעים (אולי קצת יותר מממוצעים, תלוי במוצר).

לא האייפוד (טאץ' או רגיל), האייפון או כל מוצר אחר שלהם הוא המוצר הכי טוב בשוק (מבחינת איכות ו/או פיצ'רים)

ובהחלט שלא הכי זול, ולכן אני לא יכול כרגע לחשוב על מוצר שלהם שהייתי מעדיף על פני מוצר אחר שהוא או זול יותר או באותו מחיר אך בעל יותר פיצ'רים

פורסם

ממש לא מטומטמים. הם יוצרים אווירה של משרד מצליח. לקוחות מסתכלים על המחשב הפיצוצי וחושבים לעצמם "וואו... יש לבעל הבית כסף. הוא בטח יודע מה הוא עושה."

דרך אגב, למיטב ידעתי חטיבת המחשבים של אפל לא מי יודע מה מצליחה. לפני עשור אפל כמעט פשטו רגל ממכירת מחשבים בלבד. מרבית הרווחים מגיעים מאייפון /אייפד/אייפוד.

פורסם

אני מגדיר את זה, כלהרשות לעצמו כלרכוש את אותו מוצר, אך עדיין שלא ישפיע על רמת חייו כמעט.

זאת אומרת, לקנות שעון ב 120 אלף שח, ולוותר על רכב או על דירה וללכת עם סמרטוטים, זה לא סמל סטאטוס.

אבל גם לקנות שעון ב 10,000 שח, בלי שנשאר כסף לסטים של ביגוד באותה רמה ולשאר הפריטים שמשדרים אותה יוקרה (כגון רכב מתאים) , גם זה לא סמל סטאטוס. ומי שילך עם שעון כזה או קצת יותר יקר, אבל ילבש סמרטוטים, רק יעשה צחוק מעצמו.

ו lev-27 אם אתה חושב שזה שיש למישהו מק גורם לרוב האנשים לחשוב שיש לו מוצר יוקרה ולכן הוא איך אומרים, "הצליח בחיים" אז אתה טועה בגדול.

לדוגמא סתם עוד מוצר של אפל - ה iphone . כל ילדה תפרנית בת 20 יכולה לרכוש זאת. איפה היוקרה ואיפה הסמל סטאטוס.

פורסם

זה מה שעוד יותר לא מובן לי.

מילא אם זה היה כל כך יקר שאנשים לא יכלו להרשות את זה לעצמם.

אבל iphone נמכרים כמו לחמניות טריות מהתנור (לא שאני מבין למה...)

ולכל פקאצה יש כזה בימינו, אז איך בדיוק זה סמל סטטוס?

ולא הכי קשור, אבל מצחיק להחריד:

http://www.break.com/index/iphone-4-vs-htc-evo.html

פורסם

תתפלא. אני עבדתי פעם עם מישהו שמרוויח 3.5 ש"ח בחודש ורכש לעצמו Macbook ב-13,000 ש"ח. כל אדם שנכנס לחנות (אותו אחד ישב עם המחשב כל המשמרת) הזיל ריר על ה-Macbook. שום דבר אישי נגדך, אבל אתה (וגם אני) פשוט לא מבין את הגאונות השיווקית של אפל. כמעט אף אחד לא מצליח לספק הסבר נורמלי להצלחה האדירה שלהם. אני מדבר איתך על חוקרים ומומחים בתחום השיווק.

פורסם

תתפלא. אני עבדתי פעם עם מישהו שמרוויח 3.5 ש"ח בחודש ורכש לעצמו Macbook ב-13,000 ש"ח. כל אדם שנכנס לחנות (אותו אחד ישב עם המחשב כל המשמרת) הזיל ריר על ה-Macbook. שום דבר אישי נגדך, אבל אתה (וגם אני) פשוט לא מבין את הגאונות השיווקית של אפל. כמעט אף אחד לא מצליח לספק הסבר נורמלי להצלחה האדירה שלהם. אני מדבר איתך על חוקרים ומומחים בתחום השיווק.

מסכים איתך. לא אמרתי מעולם שאפל לא גאונים בשיווק. כן אמרתי שהלקוחות שקונים את המוצרים שלהם מכיון "שזה ישדרג את הסטאטוס שלהם", הם דבילים. והדוגמא שהבאת היא דוגמא מצויינת לדביל כזה. האם המק שהוא קנה שידרג את הסטאטוס שלו באיזה שהיא צורה? לא. רק שהחברים שלו (אם יש לו חברים נורמאלים) צוחקים עליו כעת על כמה איפנטילי זה לקנות מחשב ב 12 אף שח, למישהו שמרוויח 3.5 אלף שח, כשהוא יכול להספק במשהו בחצי מחיר או פחות.

פורסם

ממש לא מטומטמים. הם יוצרים אווירה של משרד מצליח. לקוחות מסתכלים על המחשב הפיצוצי וחושבים לעצמם "וואו... יש לבעל הבית כסף. הוא בטח יודע מה הוא עושה."

כשהמחשב עומד אל השולחן של המזכירה והוא עומד אם הצד האחורי אליהם אני לא חושב שהם מודעים עד כמה המחשב פצצתי. כמובן שהמחשב אחריי חודש נתקע וקופא כמו כל מחשב אחר שלא יודעים לתחזק אז מה שהלקוח כן רואה זה את הקריזות של המזכירה אל המחשב

במחירים של מאקים אני היתי קונה PC ניידים טובים בהחלט

פורסם

אפל בנו את המותג שלהם בהרבה השקעה והתמדה - ג'ובס הוא פרפקציוניסט בצורה שקשה לתאר ופריק של עיצוב המוצר עד הפריט האחרון.

לציין שבעבר מחשבי אפל אכן היו יציבים יותר וידידותיים יותר מהמתחרים (עד עידן חלונות XP למעשה ואם נתעלם מ-OS/2 המעולה אך הכושלת מסחרית), בכל הנוגע לישומי גרפיקה וידאו וכו' הם לעיתים גם היו מובילי טבלת הביצועים. חלק ממחשבי ה-powermac היו אפילו השולחניים המהירים ביותר בעת הכרזתם. כל מוצרי החברה חולקים אותו "גן" (gene) עיצובי - לכן המחשבים נהנים מהקסם וההצלחה של ה-iphone וה-ipad ולהיפך.

אני לא רואה כאן גאונות שיווקית "בלתי מובנת" - תראו לדוגמא את "הארלי דווידסון", עוד חברה שקמה כמו עוף החול מפשיטת רגל ומוכרת בשנים האחרונות לא רע בכלל - בכל קנה מידה אוביקטיבי המוצרים שלהם נותנים תמורה נחותה לכסף מהמתחרים ועדיין הם מוכרים טוב.

פורסם

הארלי דווידסון מונופול (כמעט) בתחום אופנועי תיור. המתחרה העיקרית של הארלי דווידסון Indian פשטה רגל בשנות ה-70.

ג'ובס אומנם פרפקציוניסט, אבל הוא הוביל את החברה לסף פשיטת רגל. באותה תקופה בודדים הכירו את המותג "אפל".

פורסם

הארלי דווידסון מונופול (כמעט) בתחום אופנועי תיור. המתחרה העיקרית של הארלי דווידסון Indian פשטה רגל בשנות ה-70.

יותר קוסטום מתיור. לא חסרה תחרות בתחום התיור מצד BMW וכן היפנים. גם בתחום הקוסטום יש אלטרנטיבות יפניות. אבל להארלי דווידסון יש מונופול בקטגוריה מאוד מיוחדת - "אופנעי הארלי דיווידסון" (אני לא צוחק ולא סרקסטי) ומכאן המפתח להשרדותם והצלחתם - דומה קצת לאפל לפי דעתי.

ג'ובס אומנם פרפקציוניסט, אבל הוא הוביל את החברה לסף פשיטת רגל. באותה תקופה בודדים הכירו את המותג "אפל".

מדויק חלקית - אפל היו חברה מאוד מצליחה וגדולה למדי עוד לפני המקינטוש (1984) - אל תשכח את ה-apple-II שהיה מהמחשבים המובילים באותה תקופה.

פורסם

יותר קוסטום מתיור. לא חסרה תחרות בתחום התיור מצד BMW וכן היפנים. גם בתחום הקוסטום יש אלטרנטיבות יפניות. אבל להארלי דווידסון יש מונופול בקטגוריה מאוד מיוחדת - "אופנעי הארלי דיווידסון" (אני לא צוחק ולא סרקסטי) ומכאן המפתח להשרדותם והצלחתם - דומה קצת לאפל לפי דעתי.

בדיוק כמו שהגרת את זה "אופנעי הארלי דיווידסון" - הם לא מנסים להתחרות במשהו אחר. ואם תשאל את האופנוענים באמריקה מדוע הם קונים דווקא את זה, תשמע תשובות כמו "חלום אמריקאי", "נשמה חופשית אמריקאית" או, כי אני "tough mother f***er"

מה שכן, הארלי לפחות מושך אליהם בנות מסוג מסוים שהם אוהבים, ואני בטוח שאצל רבים זו הסיבה. מה שלא ניתן להגיד על המק.

פורסם

חברה תראו מוצרי אפל בדרך כלל מתומחרים בצורה הרבה יותר שפויה בארצות הברית

ובטח מול מותגים אחרים -זה לא סתם שהם מצליחים רק בגלל היפ

להיפ יש חלק בעניין זה ברור -אבל אני לא רואה אמריקאים רצים לקנות מחשבים ב10-12 אלף שקל

מין הסתם כי המחירים שם הרבה יותר נמוכים

עכשיו אני מבין את בעל האתר שמנסה לקדם את המוצרים שהוא מוכר

אבל מה לעשות בלי תמיכה אמיתית מאפל בישראל ומחירים כאלו גבוהים אני לא רואה איך זה יצליח

ב12 אלף לדוגמה אפשר לקנות PC חרישי קטנטן \מסך גדול איכותי \וציוק עיקפי איכותי

וזה יספיק לגמרי למשרד -למעשה לרוב המשרדים זה יהיה יותר מידי

אבל צריך לזכור שה12 אלף מדבר על מחירי ישראל ומחירים של מותג -בארצות הברית זה הרבה יותר זול

פורסם
  • מחבר

אני זוכר לפני 5 שנים באותו יום שApple עברו מPPC לIntel, חשבתי לעצמי: האם נראה התאבדויות המוניות של מיליוני מעריצי מק שעד עכשין האמינו לפרסומת שמעבדי PPC יותר חזקים מIntel, או שהם עדיין ימשיכו להאמין שמק יותר טוב מפיסי שהמעבד שלו יותר טוב וכד' וכד'? והתוצאה הייתה בדיוק כמו בספר המפורסם של ג'ורג' אורוול: אתמול כולם האמינו שאוקיאניה תמיד נלחמת נגד איסטאסיה, ומהיום בבוקר כולם מאמינים שהיא נלחמת נגד איראסיה ותמיד הייתה נלחמת נגד איראסיה ואף פעם לא הייתה נלחמת נגד איסטאסיה. וזה שיווק גאוני, כמו זה.

פורסם

^^^ אני זוכר את אותו הדבר. הדבר הצחיק אותי אז. איך בבת אחת כל מנטרת PPC יותר טוב השתנתה מקצה לקצה.

שם הספר הוא "האח הגדול" למי שתוהה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים