עבור לתוכן

באיזה סרט אנשים חיים ב יד2?

Featured Replies

פורסם

חוץ מזה בארץ כולם לא רוצים לצאת "פראיירים",וכולם רוצים לעשות כסף הווי אומר שהמחירים תמיד יהיו גבוהים. אם תיקח אמריקאי מצוי הוא לא יחשוב רק על איך הוא עושה כסף אלא איך הוא מבצע עסקה הוגנת לכל הצדדים בתמחור שלו,ולכן אין בעיה למצוא מציאות באתרים כמו EBAY למשל. זה לא מובנה בגנטיקה הישראלית ולכן קשה להיתקל במציאות בארץ,למרות שאם תשתדל אתה תמצא גם תמצא.

אוי איזה בולשיט. טוב שלא אמרת יהודים מסריחים עם אף גדול רק רוצים להרוויח ולהשתלט על העולם.

  • תגובות 62
  • צפיות 6.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אם יש לי כרגע מוצר מסויים שעלה לי 50 שקל לפני שנה, והיום אני רוצה להציע אותו למכירה ב-500 שקל, זכותי. מה רמאות בזה? אתה חי בסרט.

זה כמו שתגיד שחנויות שמוכרות מוצר מסויים במחיר כפול מחנות אחרת הן עוברות על החוק כי מדובר ב"רמאות מכוונת".. ::)

אם היית יודע גם לקרוא ולא רק לגדף, היית שם לב למילה "מוסר" בהודעה שלי. מבחינה חוקית ברור שאין בכך שום עבירה. מבחינה מוסרית זה סיפור אחר. חנות שמציעה סחורה במחיר כפול מהמקובל בשוק אינה נוהגת באופן מוסרי לדעתי (ניצול טפשות הציבור לעשיית רווח) - אבל העניין הוא שחנות לא תנהג כך בכל מקרה, לפחות לא לאורך זמן, כי יש לה קצב מכירות מסויים לעמוד בו שאי אפשר להשיג רק על סמך הפראיירים הגמורים בקרב הלקוחות הפוטנציאליים, וכשעושים את השקלול של (רווח כולל)=(רווח פר פריט)*(קצב מכירה) מקבלים לרוב שהאופטימום נמצא קרוב למחיר הממוצע בשוק. אדם פרטי שמוכר פריט יחיד, לעומת זאת, לרוב לא יוטרד בשאלה "כמה זמן יקח לי למכור אותו", ולפיכך כללי המשחק שונים לגמרי מאלו הרלוונטיים לחנות.

אולי "רמאות" היא לא בחירת המילים הנכונה ביותר, אך בסופו של דבר מציגים כאן מוצר למכירה בתור משהו שהוא לא - "שווה 500 שקל". אתה מוזמן לבחור כל מילה אחרת המתאימה יותר לדעתך, ועדיין אתה לא יכול לטעון שאין ברעיון של ניצול תמימות\טפשות של קונים פוטנציאליים שום פגם.

בתור אדם שפגע בפרנסה של עסק בגלל שהוא לא קיבל משהו שלא היה אמור לקבל על פי חוק אתה האחרון שיכול להטיף על המוסר העסקי שלי.

"פגעתי בפרנסה של עסק"? אוי אוי אוי. בסך הכל אמרתי לאנשים את האמת לאמיתה - כשקונים באותו עסק מסויים אין לצפות לגיבוי כלשהו בתחום האחריות מהעסק עצמו, למרות שלמראית עין אנשים עשויים לחשוב אחרת. מדובר בסה"כ בהבהרת מדיניות האחריות של אותו עסק לציבור הרחב, ואם זה פוגע בפרנסתו הוא עשוי לשקול לשנות את התנהלותו - במקום לבוא בטענות לאנשים החושפים התנהלות זו. לצורך העניין זה לא משנה בכלל האם ההתנהלות חוקית או לא והאם הדרישה שלי מגיעה לי על פי חוק או לא. אם אנשים מסכימים עם זה שמדובר בדרישה הגיונית ולפיכך מדירים רגליהם מהחנות (ובסוף הולכים לחנות אחרת שכן מקיימת דרישה זו בין אם לפי דין ובין אם לפנים משורת הדין) - הרי שכפי שאמרתי, הבעיה היא במדיניות החנות ולא בי. אם אנשים אינם משתכנעים מדברי וקונים שם בכל זאת - הרי שלא פגעתי בשום פרנסה. כך או כך, אין שום שחר בטענתך.

אם מישהו חושב שעשיתו לו עוול או כל דבר בלתי חוקי או מוסרי אחר, הוא מוזמן לתבוע אותי על הוצאת דיבה. אפילו הבאתי למנהל של אותו עסק קישור לדיון הרלוונטי כאן בפורום.

פורסם

"פגעתי בפרנסה של עסק"? אוי אוי אוי. בסך הכל אמרתי לאנשים את האמת לאמיתה - כשקונים באותו עסק מסויים אין לצפות לגיבוי כלשהו בתחום האחריות מהעסק עצמו, למרות שלמראית עין אנשים עשויים לחשוב אחרת. מדובר בסה"כ בהבהרת מדיניות האחריות של אותו עסק לציבור הרחב, ואם זה פוגע בפרנסתו הוא עשוי לשקול לשנות את התנהלותו - במקום לבוא בטענות לאנשים החושפים התנהלות זו. לצורך העניין זה לא משנה בכלל האם ההתנהלות חוקית או לא והאם הדרישה שלי מגיעה לי על פי חוק או לא. אם אנשים מסכימים עם זה שמדובר בדרישה הגיונית ולפיכך מדירים רגליהם מהחנות (ובסוף הולכים לחנות אחרת שכן מקיימת דרישה זו בין אם לפי דין ובין אם לפנים משורת הדין) - הרי שכפי שאמרתי, הבעיה היא במדיניות החנות ולא בי. אם אנשים אינם משתכנעים מדברי וקונים שם בכל זאת - הרי שלא פגעתי בשום פרנסה. כך או כך, אין שום שחר בטענתך.

אם מישהו חושב שעשיתו לו עוול או כל דבר בלתי חוקי או מוסרי אחר, הוא מוזמן לתבוע אותי על הוצאת דיבה. אפילו הבאתי למנהל של אותו עסק קישור לדיון הרלוונטי כאן בפורום.

בוא נבהיר מספר נקודות:

א. לא הייתה לך אחריות על המוצר

ב. על פי החוק החנות לא הייתה חייבת לך שום דבר.

ג. המדיניות של החנות בטיפול במוצרים באחריות לא תקפה לגביך כי לא הייתה לך אחריות מה שמחזיר אותנו לסעיפים א' ו-ב'.

אין לך אחריות לכן לא קיבלת טיפול. duh. מה השלב הבא תיסע למוסך מורשה על גרוטאה בת 20 ותדרוש אחריות? אחרי שישלכו אותך לעזאזל תצעק בפורומים ותחשוף את האמת על המדיניות של העסק?

פורסם

בוא נבהיר עוד כמה נקודות:

א. החנות כותבת בקבלותיה "36 חודשי אחריות" (שעדיין לא חלפו נכון לאותו רגע).

ב. בשום מקום בקבלה או באתר החנות לא מצויין מיהו נותן האחריות למוצר הספציפי שרכשתי ומהם תנאי האחריות שלו, למרות שהחוק דורש זאת במפורש אם האחריות היא מטעם צד שלישי כלשהו.

ג. כשהבאתי את המוצר התקול לחנות, הובהר לי שאם יתברר שהוא תקין אני אחוייב בדמי בדיקה. לא הוזכר בכלל שיכול להיות מצב שאם הוא תקול הוא לא יטופל כלל כי הוא לא באחריותם. במילים אחרות, כשזה עשוי להיות רווחי - הם אלה שנותנים את "שירותי האחריות" וגובים תשלום תמורתם, וכשזה לא רווחי - אין להם שום קשר.

ד. החוק אומר שהחנות לא אחראית להתחייבויות היבואן שנעלם אם המוצר עלה פחות מ400 שקל, נכון, אבל החוק לא אומר שהם לא אחראים להתחייבות שלהם עצמם. האם הייתה כאן התחייבות מצידם (שכן לא ניתנו לי שום פרטים אחרים של נותן האחריות מלבדם) או לא - אכן שאלה קשה. אבל בשורה התחתונה, לא מדובר כאן על מצב שבו כל בר דעת אמור להבין שהחנות לא אחראית (כמו בדוגמה שלך עם הגרוטאה). גם אם אני טועה כאן בהבנתי את התחייבויות החנות מבחינה חוקית אני לא חושב שהלקוח הממוצע לא יעשה את אותה הטעות, ולפיכך אני חושב שהאזהרה שלי במקום.

ה. אם זה היה תלוי בך, אף לקוח לא היה יכול לקנות כלום ללא ליווי של עו"ד צמוד שכן לטעמך התקנות להגנת הצרכן הן בסך הכל מטרד מציק עבור בעלי העסקים. אני מעדיף שלא להגיע למצב הזה.

ו. אם לסכם את כל דבריך בשורה אחת (ובאותה הזדמנות לחזור לנושא המקורי), הרי היא "אם הקונה מטומטם ולא מבין את התנאים של החנות\מצב השוק, זו אשמתו". באותה מידה, אם תבקש מערס ברחוב סיגריה ותקבל דקירה, הרי שזו אשמתך הבלעדית שכן אתה מטומטם ולא מבין את המצב ברחוב, ויש לפטור את אותו ערס מכל אחריות פלילית.

פורסם

ו. אם לסכם את כל דבריך בשורה אחת (ובאותה הזדמנות לחזור לנושא המקורי), הרי היא "אם הקונה מטומטם ולא מבין את התנאים של החנות\מצב השוק, זו אשמתו". באותה מידה, אם תבקש מערס ברחוב סיגריה ותקבל דקירה, הרי שזו אשמתך הבלעדית שכן אתה מטומטם ולא מבין את המצב ברחוב, ויש לפטור את אותו ערס מכל אחריות פלילית.

מה הקשר? אידיוט.

פורסם

אוי איזה בולשיט. טוב שלא אמרת יהודים מסריחים עם אף גדול רק רוצים להרוויח ולהשתלט על העולם.

טוב שלא מינית אותי לקצין בכיר בגסטאפו. לא מסכים תגיב,אל תתלהם ותפלוט שטויות. אני מת על תגובות "אתה אידיוט" נקודה,מוכיח שהמגיב לא ניחן ביכולת מילולית משובחת.

פורסם
  • מחבר

1. קודם כל למי שיש פה ריבים אישיים שהוא רוצה לנהל על גבי שרשורים שיקח אותם בבקשה למקום אחר.

2. חנויות יכולות לקבוע כל מחיר שהן רוצות לכל מוצר. אם זאת חשיבה עסקית הגיונית? אני לא יודע. אבל יש פערים בתחומים מסויימים שיגרמו לכם להתעלף במקום. עדיין זכותם לעשות את זה, זכותך לקנות. אין בין זה ובין רמאות שום דבר. רמאות זה להגיד לך שהמוצר עושה X ובגלל זה הוא שווה סכום מסויים והוא לא עושה את זה.

3. אני חושב שהיו פה כמה שעלו על הנקודה שאנשים פשוט לא מבינים ואם הם קנו את המחשב ב 1000 שקל הם חושבים שאחרי שנה הוא שווה 800 ולא מבינים שבתחום המחשבים הוא שווה מקסימום 500.

פורסם

בסדר, בשביל זה בדיוק קיים מנגון רענון מודעות בלוחות.

מי ששם מחיר מוגזם יוריד אותו בהדרגה עד שמישהו יקנה.

פורסם

2. חנויות יכולות לקבוע כל מחיר שהן רוצות לכל מוצר. אם זאת חשיבה עסקית הגיונית? אני לא יודע. אבל יש פערים בתחומים מסויימים שיגרמו לכם להתעלף במקום. עדיין זכותם לעשות את זה, זכותך לקנות. אין בין זה ובין רמאות שום דבר. רמאות זה להגיד לך שהמוצר עושה X ובגלל זה הוא שווה סכום מסויים והוא לא עושה את זה.

אם החנות מצליחה למכור בהחלט כן. אני יכול לתת דוגמא של רשת מסויימת המוכרת מוצרים במחירים גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה למתחרים ולמרות זאת מוכרת כמויות נאות, מצליחה ומשגשגת. אם אף אחד לא יקנה החנות תוריד את המחירים. בסופו של דבר כוחות השוק עושים את שלהם. אין שום קשר לרמאות או כל שטות אחרת שפולט Vic07.

פורסם

100 שקל למוצר X יכול להיות יקר ולמישהו אחד וזול למישהו אחר.. אני חושב שזה די יחסי.

כולם יודעים שבקניון בד"כ יותר יקר ובכל זאת הוא מפוצץ בקונים.

לפעמים אנשים מחפשים גם את "חווית הקניה" ואם מוכר מצליח להוציא אותם מרוצים מהקניה גם אם הם בלי ידיעתם שילמו 50 שקל יותר

הם בכל זאת מרוצים! וזה מה שחשוב לא? להיות מרוצים מהקניה.

יכול להיות שהם פראיירים אבל לא לכולם יש כח לרדוף אחרי מוצר בשביל לחפש תמיד את ההכי זול..

ביד2 אני בעיקר רואה מכוניות גרועות במחירים מופרזים בד"כ בתוספות רשום "אגזוז רעש,טורבו, ספופר ביוניר, מגנזים, סבויילר, גסנון " מכפר כלשהו..

אז גם מכוניות מוכרים פה (גם מהחברה) בעשרות אחוזים יותר יקר מחו"ל ולא תמיד זה בגלל המיסוי הגבוה..

פורסם

יש מקרים נדירים שנראים מוזרים אבל יש בהם הגיון אמיתי.

למשל הרדיסקים.

אני מכרתי הרדיסק משומש במחיר שעולה דגם חדש יותר באותו גודל.

ומישהו הסכים לשלם לי את מלא הסכום.

למה ?.... כי הוא חיפש דגם מאוד ספציפי של לוח להרדיסק מהסדרה הזאת בשביל חילוץ נתונים מהרדיסק דומה.

פורסם

קודם כל...

אהבתי את ההודעה

צריך לשים אותה בתור פתיח חובה לכל מי שמפרסם ו/או קונה בטריידזון

מסכים לגמרי ! :xyxthumbs:

וגם מסכים שמבחינתי מטרת האתר היא להרחיב ידיעה לעזור לאנשים שנתקעים ללא ידע ולמנוע מאנשים לעשות טעויות (כמו לקנות מוצר במחיר מופקע). מעניין מה עומד מול עיניהם של הנוגעים בדבר ?

בנוגע לאופ-טופיק של ויק ולב - ויק צודק לגמרי. לב, מבחינתי כל בעל עסק צריך לנהוג בידיעה שצורת הטיפול שלו בלקוח עלולה להיות מפורסמת באתרים רלוונטיים. בין אם הטיפול היה תקין חוקית או לא.

פורסם

אם הטיפול לא חוקי כן, בהחלט. אם הטיפול חוקי חד משמעית לא. בדרך הזאת לקוחות יכולים לסחוט עסקים קטנים כמו שעושים לחברות הסלולריות.

פורסם

אני אנסה שלא לדרדר את הדיון הזה שוב למקומות לא לו, ועל כן, מספר הבהרות:

בחירת המילה "רמאות" אכן היתה לא במקום, שכן היא משדרת משהו שאינו קביל מבחינה חוקית, וזה אינו המקרה בין אם מדובר בחנות או במוכר פרטי. אני בכל זאת טוען שהחנות\המוכר אינם נוהגים בהגינות כלפי לקוחותיהם, כאשר הם מוכרים מוצרים במחיר גבוה משמעותית משווי השוק שלהם, כי באופן זה הם מכוונים מראש ללקוחות פריארים. אם אני רואה עסק שמוכר מוצרים מסויימים במחירים מופקעים ומוצרים אחרים במחירים "נורמליים", לא אקנה שם גם את המוצרים ה"נורמאליים" פשוט כי אותו עסק לא משדר הגינות לדעתי. זה לא מונע מהעסק להמשיך ולנהוג באותה דרך שכן הם לא עברו על שום חוק, אבל אותי כלקוח הם הפסידו.

בקשר ל"סחטנות" מצד לקוחות, הרי שאני לא מבין על מה בדיוק אתה מלין. אם הלקוחות מאיימים בפרסום שלילי שקרי, הרי שבשביל זה יש תביעות דיבה. אם הפרסום בו הם מאיימים אינו שקרי, ועדיין הוא שלילי מספיק בשביל להבריח לקוחות פוטנציאליים, למה אתה ממהר להגן על העסק שזו צורת ההתנהלות שלו?

ואם כבר, אתה לא באמת אמרת הרגע שבין חברות הסלולר ללקוחותיהן החברות הן הצד הנפגע בד"כ, נכון?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים