פורסם 2010 ביוני 2415 שנים אתה מפספס את הנקודה.הבחור עבר את המבחן של 3 יחידות.יש לו 3 יחידות ביד!! יש לו, הוא עבר את המבחן, זה שלו. זה שלו בכיס. שלו. שייך לו.הוא ניגש לעשות מבחן של 4 יחידות.לא הצליח לו, קורה... באסה. אז אין 4 יחידות.אבל מה קשור עכשיו לדחוף לו יד לכיס ולגנוב לו את ה-3 יחידות שלו, ששייכות לו שהוא קיבל בצורה חוקית לחלוטין?מה זה פה, אירן ?זה שלו! אלה ה-3 יחידות שלו! מה אתם גונבים לו אותן??זה בדיוק אותו דבר כמו הדוגמה שלי עם הפיזיקה. עשיתי 3 יחידות. יש לי את ה-3 יחידות האלה בכיס. הן שלי.עשיתי עוד מבחן של 2 יחידות נוספות (השלמה ל-5). נכשלתי? באסה. אבל ה-3 יחידות שלי נשארות אצלי, ובצדק.אז למה שאצלו זה יהיה שונה??אתה לא מטומטם למיטב זכרוני, אז די לעשות מעצמך אחד.שתי היחידות הנוספות שעשית הן כשמן, השלמה. בשום מצב, לא של הצלחה ולא של כשלון, הן לא נועדו להחליף את 3 יחידות הבסיס - לא בכמות הנקודות (כלומר, כך שבתעודת הבגרות יהיה רשום שעשית פיזיקה 2 יחידות...) ולא בציון (ציון ה3 יחידות לא נמחק ולא "overwritten", אלא משתקלל עם ציון ה2 יחידות).עד כאן אני צודק?לעומת זאת, במקרה של פותח הדיון, הוא ניגש למבחן שנועד, במקרה של הצלחה, להחליף לחלוטין את המבחן הקודם. באם היה עובר, לא היה נשאר בתעודת הבגרות שום זכר לכך שהוא עשה 3 יחידות לפני זה ולציון שהוא קיבל אז. למה אתה זועק חמאס אחרי שעשו לו את אותו הדבר בדיוק כאשר הוא נכשל? שוב - לא מדובר במבחן השלמה - מדובר במבחן חלופי. ואם היה ניגש פשוט לשפר ציון ב3 יחידות (במקום ה4 שהוא ניגש) ונכשל, גם את היית זועק ששדדו ממנו את ה"עובר" שהיה לו?
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים אז תסביר לי למה אם הוא היה עושה את המבחנים של 3 יחידות שוב - במטרה לשפר ציון ולהחליף את הציונים המקוריים בחדשים, יותר טובים - היו לוקחים את הגבוה מבינהם?למה הם לא יכולים לעשות את אותו דבר במקרה של 4 יחידות במקום לדפוק אותו?
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים גם אם עכשיו הייתי הולך למבחן בפיזיקה 2, לדוגמה, מקבל 90 (כלומר, הוכח שביכולתי לעבור את המקצוע), עושה מועד ב' - ומקבל בו 30, הרי שהייתי נכשל בקורס. מועד ב' הוא על אחריותו של מי שלוקח אותו - לטוב ולרע.ושוב - כאן מדובר על מבחן חופף, לא משלים (כמו אם אני נכשל בפיזיקה 2, לא מבטלים לי את פיזיקה 1).
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים גם אם עכשיו הייתי הולך למבחן בפיזיקה 2, לדוגמה, מקבל 90 (כלומר, הוכח שביכולתי לעבור את המקצוע), עושה מועד ב' - ומקבל בו 30, הרי שהייתי נכשל בקורס. מועד ב' הוא על אחריותו של מי שלוקח אותו - לטוב ולרע.ושוב - כאן מדובר על מבחן חופף, לא משלים (כמו אם אני נכשל בפיזיקה 2, לא מבטלים לי את פיזיקה 1).לא מדובר פה על קורס, מדובר פה על בגרויות, בבגרויות לוקחים את הציון הגבוה מבין השתיים
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים בבגרויות לוקחים את הציון הגבוה מבין השתייםאם כן, הרי שזה מטומטם להחריד - ולא זכור לי שזה היה ככה בזמן הבגרויות שלי. בכל מקרה, כאן לא מדובר ב"מועד ב'\חורף", הבנאדם ניגש למבחן ב"קורס" אחר, כך שהוא יכל לשפר לא רק את הציון אלא גם את כמות היחידות.
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים אם כן, הרי שזה מטומטם להחרידאולי בעיניך זה מטומטם, בעיני יש בזה הגיון באותה מידה שיש הגיון בלקחת את הציון האחרון ולאו דווקא הגבוה מבין השתיים, ואני סטודנט שנה שלישית כבראתה פשוט לא יכול להשוות לימודים בבית ספר לקורס, לציון שלו ולמספר היחידות שלו בבגרות באנגלית יש יותר השפעה על העתיד שלו מאשר לציון שלך בקורס אחד באוניברסיטה
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים אם כן, הרי שזה מטומטם להחריד - ולא זכור לי שזה היה ככה בזמן הבגרויות שלי. בכל מקרה, כאן לא מדובר ב"מועד ב'\חורף", הבנאדם ניגש למבחן ב"קורס" אחר, כך שהוא יכל לשפר לא רק את הציון אלא גם את כמות היחידות.אני אגיד לך מי מטומטם, מטומטם זה מישהו שעובד מול משרד ממשלתי בכלל ומשרד החינוך בפרט ולא מבין מי עומד מולו.בירוקרטים זקנים ומיושנים, שלא מסוגלים להזיז את קו המחשבה שלהם מ"מ מחוץ לקופסא.מטומטם זה בנאדם שחושב שהמילה הראשונה היא הקובעת ורואה את העולם בצבעים של שחור ולבן.לדעתי זה הגיוני ביותר, שבנאדם שכבר עשה 3 יחידות ומגיע לכמות היחידות הרצוייה בהחלט זכאי לבגרות.זה שהוא ניסה לאחר מכן את מזלו גם ב-4 יח"ל, לא אמור לפגוע בו בשום צורה.
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים אני אגיד לך מי מטומטם, מטומטם זה מישהו שעובד מול משרד ממשלתי בכלל ומשרד החינוך בפרט ולא מבין מי עומד מולו.בירוקרטים זקנים ומיושנים, שלא מסוגלים להזיז את קו המחשבה שלהם מ"מ מחוץ לקופסא.מטומטם זה בנאדם שחושב שהמילה הראשונה היא הקובעת ורואה את העולם בצבעים של שחור ולבן.לדעתי זה הגיוני ביותר, שבנאדם שכבר עשה 3 יחידות ומגיע לכמות היחידות הרצוייה בהחלט זכאי לבגרות.זה שהוא ניסה לאחר מכן את מזלו גם ב-4 יח"ל, לא אמור לפגוע בו בשום צורה.בדיוק.ואני לא מבין גם את האנשים המקובעים פה בפורום שמתעקשים שזה "לא אותו דבר כמו הפיזיקה שלך".יש לו 3 יחידות ביד, שהוא עבר וקיבל בצורה חוקית ותיקנית לחלוטין. זה שהוא ניסה לאחר מכן את מזלו גם ב-4 יח"ל, לא אמור לפגוע בו בשום צורה.
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים אני מאחל גם, לכל אותם אנשים, שיינסו לעבוד במשרד החינוך.נראה לי שמשרה במקום הזה תפורה עליהם בול(אם בתור דיעה ללא כל אינטרס אישי, זוהי השקפת עולמם העגומה).
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים משום מה, באקדמיה, הגישה של "הטוב מבין השניים" לא תופסת לציונים אלא בנסיבות חריגות (נניח, אם מתברר שהייתה טעות משמעותית בבדיקת מועד א', ולפיכך גם בציונים, אחרי שסטודנטים כבר נגשו למועד ב').אני לא בעד "קיבעון" ולא מצדיק את חוקי משרד החינוך רק כי זה מה שהם. אני פשוט חושב שאין שום סיבה שתהיה לתלמיד או סטודנט אפשרות לשפר ציון בלי שתהיה גלומה בכך גם האפשרות להרע את הציון - אחרת למה שכל העולם ואחותו לא יגשו למבחן 10 פעם, והציון הטוב מבינהם הוא שיקבע?
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים שתהיה גלומה בכך גם האפשרות להרע את הציון - אחרת למה שכל העולם ואחותו לא יגשו למבחן 10 פעם, והציון הטוב מבינהם הוא שיקבע?יפה, זו בדיוק הסיבה שאני מאחל לך שתעבוד במשרד ממשלתי עד יום הפנסיה שלך.שתהיה עוד עובד אפרורי וממורמר, שיכולת ההבנה שלו מוגבלת לדברים טכניים, משעממים ובנאליים בלבד.לדעתי, אם בנאדם עשה 10 פעמים מבחן, שייבושם לו, מה הבעיה בזה?מה זה משנה אם עברתי אינפי אחרי 2 ניסיונות או אחרי 5?הרי לא מדובר כאן בלהעלות את הציון מ-60 ל-70, אלא מדובר כאן על בנאדם שלא ייקבל בגרות כלל.תחשוב שכל התואר שלך, אתה תכשל בקורס אחד בלבד פעמיים ולא תהיה לך הזדמנות לסיים את התואר בכלל,אני בספק רב שלא תהיה לך האפשרות לפחות לעבור את הקורס.אבל במידה ואתה צודק, אני מאחל שגם זה ייקרה לך.
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים הרעיון של הציון האחרון קובע הוא רעיון לדעתי נכון בבסיסו, הוא מלמד אנשים אחריות ודווקא מייעל את המערכתאז במערכת ההשכלה הגבוהה אני בהחלט תומך בו (אני בעל ניסיון עשיר במועדי ב, ככה שאין לי אינטרס ;D )בקשר לבגרויות אני חושב שאולי יש מקום להקל קצת כי בתיכון יש יותר מקום לעודד תלמידים לרצות להשתפר גם על עלות במקרה הנוכחי אני מסכים שיש מקום לשנות את השיטה, המערכת צריכה לעודד אנשים להשתפר על סיכון מינימאלי
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים משום מה, באקדמיה, הגישה של "הטוב מבין השניים" לא תופסת לציונים אלא בנסיבות חריגות (נניח, אם מתברר שהייתה טעות משמעותית בבדיקת מועד א', ולפיכך גם בציונים, אחרי שסטודנטים כבר נגשו למועד ב').אני לא בעד "קיבעון" ולא מצדיק את חוקי משרד החינוך רק כי זה מה שהם. אני פשוט חושב שאין שום סיבה שתהיה לתלמיד או סטודנט אפשרות לשפר ציון בלי שתהיה גלומה בכך גם האפשרות להרע את הציון - אחרת למה שכל העולם ואחותו לא יגשו למבחן 10 פעם, והציון הטוב מבינהם הוא שיקבע? נכון, למה שלא תהיה אפשרות? שיתנו לסטודנט לגשת גם 10 פעמים ולשמור את הציון הכי גבוה. מה אכפת להם? הסטודנט רוכש ידע ומוכיח אותו במבחן. למה צריך לפגוע בתואר ומוטיבציה של סטודנט בגלל מרצה מניאק שמחליט לעשות מועד ב' הרבה יותר קשה? אתם (אתה ומיני) טוענים שאוניברסיטאות לא משחקות בקקי. בצורה הזאת אוניברסיטאות יוצרות קושי מלאכותי וסטודנטים אוכלים חרא. במקום להתקומם סטודנטים מצדיקים את השיטה כי לדעתם אם הם אכלו חרא כולם צריכים לאכול חרא. זה כמו משטר פז"מ בצבא הרוסי. לאף אחד אין את האומץ לשבור את המעגל.
פורסם 2010 ביוני 2415 שנים עשית את A, B, C, D, E ונכשלת רק ב-D ו-E?אם נכשלת גם ב-C, משרד החינוך צודק. אם לא עשית את A ו/או B, משרד החינוך צודק.אם קיבלת ציון עובר ב-A, B ו-C, ונכשלת רק ב-D ו-E לדעתי יש כאן תקנה מעוותת של משרד החינוך.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.