אסטרונומיה - דיון ראשי - עמוד 7 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אסטרונומיה - דיון ראשי


alex.turovsky

Recommended Posts

זה לא ספציפית אלייך :) אני פשוט אומר, לא מסכימים עם משהו? תסבירו לאחרים מדוע.

חבר שלי מהאגודה הישראלית לאסטרונומיה מצא לי הרגע את האימייל של אותו פרופסור שעשה את המחקר ב-2001.

שלחתי לו מכתב בנושא הנעה בחלל, נראה מה תהיה תגובתו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 359
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

קחו בחשבון שמעולם לא למדתי פיזיקה או כימיה כי בשכבה שלנו לא היו מספיק רוסים לפתוח את המגמות האלה (על צברים אני לא מדבר, היו 3 שכששאלו, אז הם ידעו מה זה בכלל).

אז כל מה שאני אומר זה מסקרנות ואתם בהחלט מוזמנים להסביר.

וואו, כנראה שאתה חי בסרט לא רק בתאוריות על מהירות האור. אתה צריך לבקר בפקולטות לפיזיקה וכימיה בטכניון. יהיה מצחיק לראות את הפרצוף שלך כשתתפוצץ לך בפנים הבועה עם הקטע של הרוסים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קחו בחשבון שמעולם לא למדתי פיזיקה או כימיה כי בשכבה שלנו לא היו מספיק רוסים לפתוח את המגמות האלה (על צברים אני לא מדבר, היו 3 שכששאלו, אז הם ידעו מה זה בכלל).

אז כל מה שאני אומר זה מסקרנות ואתם בהחלט מוזמנים להסביר.

גזענות אלכס? אצלנו לא היו כמעט רוסים, ועדיין היו 2 כיתות של פיזיקה 5 יח"ל. אני לא חושב שזה המקום לרדת לרמה כזאת. מעבר לכך, לא לומדים הרבה בתיכון.

בכל מקרה, יש הרבה אלמנטים נוספים כאשר מתקרבים למהירות האור. כל תשובה שאספק תהיה לא רצינית, זה לא משהו ששולפים מהמותן, ואני גם לא פיזיקאי. עם זאת, במהירויות גבוהות שכאלה ובאנרגיות גבוהות, אכן למסה רצינית תהיה בעיה לנוע 'בבטחה'. כל התנגשות מלווה בשחרור אנרגיה אדירה, ואני מאמין שגם הקשרים בין האטומים לא יחזיקו.

הנקודה העקרונית היא שאנחנו רחוקים מאוד מפיתוח יכולת לנוע במהירות שקרובה למהירות האור, וגם אם נתקרב לשם, עדיין זה לא יאפשר מסע רציני בחלל.

אם לא נמצא מודל פיזיקלי אחר, הרי שנהיה לנצח מוגבלים לחקר החלל לא ממקור ראשון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גזענות, אני? חח לא רק שיש לי גם חברים אתיופים ואני מסתדר מצוין עם ערבים בעבודה ועוד אוכלוסיות "מובהקות", זה ממש לא רלוונטי :s05:

בסה"כ דיברתי ספציפית על השכבה שלי דאז.

אם כבר בחינוך עסקינן, בישראל יש העדפה למקצועות קלים כי זו לא מדינה מדעית וחבל שכך. מבחני המתמטיקה מהשנים האחרונות הן יד לעבר.

אין לימודי IT(מלבד כמה מגמות "טכנולוגיות מידע" פה ושם), אין תואר ב-IT(כמו ב-7 מדינות מובילות בעולם). לא מעודדים, אני מבחינתי הקשר האחרון שלי למדע בתוך תחומי מערכת החינוך, היה בשיעורי "מדע" ביסודי. מעטים מלמדים אסטרופיזיקה ומעטים הולכים לזה, שלא לדבר על מקצועות שרואים רק באוניברסיטה.

סתם לשם השאלה, למה לא ללמד אסטרונומיה בבתי הספר, למה לא לתת אפשרות ללמוד את זה במקום נגיד גיאוגרפיה או משהו אחר?

בהחלט הייתי לומד אסטרונומיה במקום מה שהרחבתי ל-5 יחידות שזה אנגלית, ביולוגיה מערכת החיסון(וירוסים, חיידקים וחיסונים) וגיאוגרפיה בשביל הכיף.

מה דעתכם על הנושא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר להערה הקודמת שלך - אתה אמרת שלא למדת פיזיקה או כימיה כי בשכבה שלך לא היו מספיק רוסים לפתוח את המגמות האלה. מהמשפט הזה אפשר להסיק שלדעתך מגמות נפתחות רק אם יש מספיק רוסים לפתוח אותם, כלומר מספר הרוסים קובעים אם נפתחת המגמה או לא. אז כפי שאמרתי, אתה מוזמן להגיע לפקולטה לכימיה או פיזיקה בטכניון ולגלות שהדבר היחיד שיותר מהיר מהאור הוא התפוצצות הבועה שלך.

בקשר להמשך התגובה שלך: למרות שבתקופה האחרונה ישראל ירדה בהשיגים של מבחני המתמטיקה אנחנו עדיין נחשבים למעצמה בתחום המדע והטכנולוגיה (http://en.wikipedia.org/wiki/Science_and_technology_in_Israel).

"מעטים מלמדים אסטרופיזיקה" - באיזה הקשר אתה מדבר? באוניברסיטה אתה יכול לעשות מסטר בנושא ומעלה. בתואר ראשון יש לך קורס או שניים כמבוא, בתיכון מן הסתם הנגיעה בנושא הזה היא מזערית (אם בכלל) מכיוון שזה לא נושא ללימודים בתיכון (יש נושאים שאתה לא יכול ללמד בתיכון).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז לא לזה התכוונתי כאמור, פעם הבאה כשאתה קורא משהו וחושב להתחיל להסיק מסקנות, אנא וודא שאכן הן רלוונטיות או תשאל אם לזה התכוון המשורר.

אתה יכול ללמד גם פיזיקה גרעינית בתיכון. השאלה היא מה אתה מלמד את הילדים החל בכיתה א' ובאיזו רמה.

אני זוכר הגעתי מרוסיה מכיתה א' ורק בכיתה ו' בערך הגענו למתמטיקה שלמדתי שמה. הכל מתחיל ממתמטיקה לדעתי ובישראל מצבה בקנטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא יכול ללמד פיזיקה גרעינית בתיכון. בעצם, אתה יכול, אבל אף אחד לא יבין כלום. בשביל זה יש אוניברסיטה.

מערכת החינוך היסודית והעל יסודית כאן רחוקה מלהיות מושלמת ונמצאת בהדרדרות מתמדת כבר שנים, אבל עם כל הכבוד לרוסיה ולמה שמלמדים שם בכיתה א', הם רחוקים מאיתנו שנות אור בקידמה מדעית מבחינה יחסית למספר התושבים כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר ללמד מכל גיל שהילדים מבינים , הרעיונות העומדים מאחורי התאוריות הפיזקליות הינם פשוטים , דרך הביטוי של המתמטיקה היא המורכבת ובהחלט רצוי להתחיל בגיל מוקדם ככול האפשר מפני שמתמטיקה היא שפה לכל דבר .

הגעתם קצת מאוחר אבל אני אנצל את תשומת הלב של הדיון לשאלה שוב :

אם מסע בזמן אפשרי , היכן המטיילים מהעתיד ? ואם ניתן לנסוע אל העתיד בלבד , כיצד יוכלו הנוסעים לעתיד לחזור למקום מוצאם ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מניח שלא נוכל לענות על השאלות הללו... ניתן רק לשער, אולי מסוכן מדי לחזור בזמן ולכן לא חוזרים אחורה (או לא יחזרו :nixweiss:) אולי המצאת מכונת זמן קרתה כל כך בעתיד (בחיי שאין לי מושג איך להסתדר עם הטיות זמן של עתיד-הווה עתיד-עבר) עד שהחזרה בזמן התבצעה לשמן עתידי מעכשיו...

ואולי זה בלתי אפשרי, או שהעולם נחרב ב-2012 :silly:

דרך אגב, בארה"ב למדתי אסטרונומיה בכיתה א'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאלה שטוענים שניתן ללמד מקצועות כמו אסטרונומיה, פיזיקה גרעינית וכו' בתיכון - כנראה שלא ראיתם קורס מדעי אקדמי מימיכם.

המתמטיקה המעורבת היא אחד הגורמים העיקריים שהופכים את הנושא למסובך, אך בלעדיה לא ניתן להסביר את הפיזיקה. נפנופי ידיים לא יעזרו כאן. הפיתוחים המתמטיים הם חלק בלתי נפרד ומהווים את המהות של הפיזיקה. מעבר לכך, המון נושאים אינם אינטואטיביים. נראה אתכם מוצאים את ההיגיון בקוונטים, או יחסות כללית. סביר להניח שגם בפיזיקה הקלאסית (אך לא זו התיכונית), תאבדו את הידיים והרגליים.

הנושאים הללו קשים בצורה שאני לא יכול להתחיל לתאר. יש פער גדול בין לקרוא עמוד בוויקיפדיה או ספר\מגזין פופולארי על אסטרונומיה, לבין באמת ללמוד את הנושא.

[br]פורסם בתאריך: 6.08.2010 בשעה 22:16:42


דרך אגב, בארה"ב למדתי אסטרונומיה בכיתה א'

אז מה, אני בכיתה א' כבר מצאתי את משוואות מקסוול והוכחתי את משוואת הגלים. אלה היו שיעורי הבית ביום השני, אחרי שיום לפני לימדו אותנו חיבור וחיסור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יפה לצחוק ככה.

כמובן שלא אמדנו נושאים מסובכים, או על ענקים אדומים, אבל למדנו על מערכת השמש, מאפייני כוכבי הלכת ואפילו היה לנו פרוייקט של הכנת דגם של מערכת השמש עם התייחסות לגודלם של הכוכבים, צבעם, ומרחקם מהשמש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למדת קצת פופולרי. זה אסטרונומיה כמו שתקרא לחיבור וחיסור חדו"א.

ולדיון עצמו: אם אני נוסע בחללית במהירות חצי ממהירות האור, ומשגר קרן אור, הקרן יחסית אלי עדיין תנוע במהירות האור (וזה הדבר הראשון שבאמת לומדים שמתחילים יחסות באוניברסיטה P:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולכן הקרן צריכה לנוע במהירות האור, לפגוע בחפץ ולחזור אליך (ואתה צריך להתפלל שבמהירויות האלה הקרן לא תישבר הצידה כך שבכלל לא תגיע למיכשור על החללית שלך).

לכן גם אם תנוע בחצי ממהירות האור, עד שהקרן תגיע חזרה אל הספינה שלך אתה תהיה קרוב מדי לעצם בו פגעה הקרן מכדי לסטות מהמסלול.

השערה גסה: לעולם לא נצליח לעבור את גבול ה-50,000,000 קמ"ש בחללית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולכן הקרן צריכה לנוע במהירות האור, לפגוע בחפץ ולחזור אליך (ואתה צריך להתפלל שבמהירויות האלה הקרן לא תישבר הצידה כך שבכלל לא תגיע למיכשור על החללית שלך).

לכן גם אם תנוע בחצי ממהירות האור, עד שהקרן תגיע חזרה אל הספינה שלך אתה תהיה קרוב מדי לעצם בו פגעה הקרן מכדי לסטות מהמסלול.

השערה גסה: לעולם לא נצליח לעבור את גבול ה-50,000,000 קמ"ש בחללית.

למה קרן...? אם כבר פיתוח של שתגן על גוף החלל, משהו כמו שדה מגנטי רב עוצמה שמסוגל אפילו לחסום את הוואקום של החלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...