עבור לתוכן

סוגיית לוח האם התקול על ידי TMS

Featured Replies

פורסם

היום (כבר עברנו את רף החודשיים מהיום בו המחשב הובא למעבדה) התקשר אליי נציג TMS בקשר ללוח האם שנמצא תקול ונשלח ליבואן.

ציפיתי לשמוע בשורות טובות כמו-המחשב שלך מוכן או -היבואן החליף לך את לוח האם, אבל הנציג טען כי קיימת בעיה:

לפיו, ליבואן אין כרגע את הלוח שרכשתי (P5N-D) במלאי והוא לא יודע מתי יהיה לו אם יהיה לו.

לכן הוא מציע 2 פתרונות:

א. לקבל זיכוי כספי בסך 410 ש"ח כולל מע"מ (רכשתי את לוח האם בסביבות ה800 ש"ח)

ב. לשדרג את לוח האם לAsus P5N-T בתוספת 200 ש"ח

אני לא מוצא אף אחד מהפתרונות כמתאימים

א. לא ניתן למצוא לוח SLI 750I בארץ בחנויות יותר, למעט P5N-T משומש שעולה 800 ש"ח, או 980 ש"ח לחדש, לכן הזיכוי הנ"ל לא יועיל לי כל, כי אצטרך להוסיף עוד 400 ש"ח כדי לקנות אחד משומש או 580 ש"ח לאחד חדש.

ב. לא בא בחשבון, אני כבר הוספתי לTMS על המחשב הזה 260 ש"ח כדי להחליף את כרטיס ה9600GT התקול ובן זוגו ל9800GT בלת ברירה על מנת לקבל ביצועים דומים\טובים יותר

ניסו גם לשכנע אותי לשדרג את הספק התקול בתוספת כסף אך כבר לא הסכמתי.

נוסף על כך, אני זקוק לחיבור הSerial שנמצא בגב לוח האם שלי למחשב הPalm שלי.

שידרוג לP5N-T משמעו הוספת עוד 50-100 ש"ח לכרטיס Serial

בנוסף, את לוח האם הנ"ל הפסיקו לייצר מהר מאוד כי הוא התגלה כבעייתי מאוד בניגוד לP5N-D שעדיין מיוצר היום.

כל מה שאני רוצה זה את לוח האם שקניתי את המחשב יחד איתו.

בארה"ב עדיין מייצרים ומוכרים את לוח האם הזה:

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813131232&cm_re=P5N-D-_-13-131-232-_-Product

והחברה מתחייבת לשמור חלקי חילוף ללוח למשך לפחות 3 שנים כדי לממש אחריות.

למה אני לא יכול לקבל את לוח האם שלי?

ובנוגע לזיכוי, חוק הצרכנות בישראל לא קובע שאם יבואן לא מסוגל לספק מוצר כלשהו, הוא חייב לספק זיכוי כספי מלא מיום הקנייה או מוצר שווה ערך\טוב יותר ללא תוספת תשלום?

אני לא מוכן לחכות עוד חצי שנה עד שיספקו לי את לוח האם, מצדי שיחזירו לי את הכסף ששלמתי על כל המחשב כי הוא נמצא בTMS יותר זמן משהו נמצא אצלי! :bash:

פורסם

תבקש את לוח האם התקול שלך בחזרה ושלח אותו לבד לRMA. יעלה לך פחות מ100 שקל משלוח ותקבל את אותו הלוח או לוח יותר טוב.

פורסם

תבקש את לוח האם התקול שלך בחזרה ושלח אותו לבד לRMA. יעלה לך פחות מ100 שקל משלוח ותקבל את אותו הלוח או לוח יותר טוב.

תאכלס דניס צודק בקש אותו בחזרה ותגיד שלום לחנות הזואתי !

יצא לך פחות עוגמת נפש לשלוח תלוח לבד במשלוח מבוטח לחול

רק מה תשיג אישור מכתבי שהיבואן של הלוח לא מוכן לספק לך תחליף !

ואתה עדיין באחריות

תתרגם אותו ותשלח במייל ל RMA

מילא שיתנו לך לוח אחר אבל לבקש תשלום נראה לי מוזר ! במקרים האלה החנות זואת שמתקזזת עם היבואן

הלקוח לא צריך לסבול מזה :nono:

פורסם

לחילופין, אתה מוזמן לדרוש מהם שהם חייבים לספק לך תחליף שווה ערך (מציע לבדוק את החוק בנידון)

ואם גם זה לא יעזור, תמיד יש בית משפט לתביעות קטנות, בדיוק בשביל זה הוא קיים.

פורסם

אל תסכים.

הם חייבים להחזיר לך את מלוא הכסף ששילמת או לספק לך תחליף שווה ערך בעל תכונות דומות.

פורסם

אל תסכים.

הם חייבים להחזיר לך את מלוא הכסף ששילמת או לספק לך תחליף שווה ערך בעל תכונות דומות.

זה לא תמיד הולך ככה

בארץ זה שיטת מצליח

ולפעמים היבואן סתם אטום ולא מוכן לפשרות כי אל משתלם לו לשלוח רק תלוח שלך למשל !!

אז אפשר לעשות עקיפת סמכויות ולפנות ישירות לRMA של היצרן בחול !

עם המדניות של היצרן שונה אז היבואן בארץ יקבל בראש במצב הטוב

פורסם

למה להסתבך עם לשלוח את זה בעצמך ל-RMA בחו"ל?

לא יותר פשוט לתבוע את החנות?

פורסם

אתה באמת חושב שRMA עצמאי הוא "פחות מסובך" מתביעה בבית משפט?!

לפי דעתי אגב כדאי לחכות לתגובה של נציג TMS פה. שכחתי את שמו, נדמה לי גיא. בחור מאוד חביב.

פורסם

אתה באמת חושב שRMA עצמאי הוא "פחות מסובך" מתביעה בבית משפט?!

לפי דעתי אגב כדאי לחכות לתגובה של נציג TMS פה. שכחתי את שמו, נדמה לי גיא. בחור מאוד חביב.

באמת צריך לשמוע את תגובת החנות !

נחכה

פורסם

למה להסתבך עם לשלוח את זה בעצמך ל-RMA בחו"ל?

לא יותר פשוט לתבוע את החנות?

יותר פשוט? לא. יותר כדאי? גם לא.
פורסם

למה להסתבך עם לשלוח את זה בעצמך ל-RMA בחו"ל?

לא יותר פשוט לתבוע את החנות?

לתבןע על מה על סמך מה ?

חכה לתגובה של החנות וזהו !

אתה כבר קופץ מעל הפופיק וזורק מסכנות לא קשורות !

פורסם

לתבוע על סמך זה שהחנות לא מקיימת את לשון החוק, שזה (אני משער, ולכן אמרתי שצריך לבדוק)

אומר שאחריותם לספק מוצר זהה (או יותר טוב) כל עוד המוצר באחריות ו/או לתקן אותו...

לא מספיק עילה לטעמך?

בהתחשב בזה שהסאגה הזאת נמשכת כבר חודשיים, אני חושב שאני לא ממש קופץ לאף מסקנה...

ולא, אני לא חושב שתביעה בבית משפט לתביעות קטנות זה כזה ביג דיל, במיוחד בהתחשב בזה שהוא

מחכה כבר חודשיים ושום דבר לא קרה עם זה... אז עכשיו לחכות עד שהלוח שלו יגיע לחו"ל ואז לוח חדש ישלח לארץ?

אתם מחפשים דרך לגרום לחנויות להפסיק להשתמש ב"שיטת מצליח"? ובכן, זאת דרך נהדרת וחוקית

שתעניש את החנות במקרים כאלה ותגרום לה לחשוב פעמיים במקרה הבא.

כמובן, בהנחה שהתביעה מוצדקת, אני לא אומר שצריך להגיש תביעה על כל שטות, אבל צריך לזכור שהאופציה קיימת.

פורסם

תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) קובעות שאם נותן האחריות לא מתקן את המוצר בתוך שבוע ימים (סעיף 10), עליו לספק מוצר חדש וזהה או דומה בתכונותיו, או להחזיר את הכסף לצרכן - לפי בחירת נותן האחריות (סעיף 6).

http://www.moital.gov.il/NR/rdonlyres/7C9F7B6F-F7E8-4E18-B57F-57008F625AF3/0/tak6468.pdf

במקרה ונותן האחריות לא עומד בתנאים אלו, חוק הגנת הצרכן מתיר לך לתבוע פיצויים לדוגמא בסך 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק (סעיף 31א)

http://www.moital.gov.il/NR/exeres/0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F.htm

אני מציע שתפנה אליהם בכתב, הודיע להם שאת השבוע שלהם הם כבר עברו מזמן ואתה דורש שהם יעמדו בתנאי האחריות מיידית - כלומר יספקו מחשב אחר חדש או יחזירו את כספך. תודיע להם שאם לא יעשו כן, תפסיק כל התקשרות איתם ותתבע את מחיר המחשב בבית המשפט בתוספת 10,000 ש"ח פיצויים לדוגמא. הוסיף כמכותבים את המועצה לצרכנות ואת הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת. בהצלחה.

לקחתי את זה מתפוז אבל זה תופס גם פה.

פורסם
  • מחבר

לאחר שנאמר לTMS שלא ניתן לסבול את ההמתנה הארוכה הזאת יותר, TMS הודיעה כי היא תספק לוח ASUS P5N-D אחר כמו שהיה לי פעם בתקווה שעוד השבוע.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים