עבור לתוכן

מה לעשות אם נתקעת דוושת התאוצה, כמו בתקלות בטויוטה!

Featured Replies

פורסם

תסביר לי איך כוח המנוע שמשפיע על צירי ההינע והבלמים אשר משפיעים גם על צירי ההינע, קשורים בצמיגים?!

תתפלא אבל גם איכות הבלימה קשורה לצמיגים, צמיגים באיכות טובה ואם זה בתרכובות רכות אז בכלל יכולים להינעץ יותר טוב בשיני האספלט, כלומר החיכוך הוא יותר גבוה.

עריכה:

בשביל פותח השירשור...

  • תגובות 33
  • צפיות 5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

ומה זה קשור למה שאני אמרתי...

בשום פנים ואופן לא! כיבוי מנוע בזמן נסיעה עושה שני דברים מאד מסוכנים: א. נעילת הגה ב. הפסקת עבודה של משאבת בלם. כלומר אין הגה ואין בלמים. טורים גבוהים לדקה לא יגרמו אפילו לנזק קטן ביותר למנוע.

כאן אני חייב לציין את היתרון של גיר ידני. ניתן לעבור לניוטרל בשניות אפילו במצב לחץ. אפילו לחיצה על הקלאץ' מעבירה את הגיר לניוטרל.

נעילת ההגה נפרדת מכיבוי המנוע. ברכב ידני אין בעיה לכבות את המנוע בנסיעה, כל עוד אתה נשאר בהילוך.

פורסם

אם מכבים את המנוע בזמן נסיעה, גם באוטומט וגם בידני אז קורים 3 דברים:

1. ההגה כוח לא עובד

ושהגה כוח לא עובד אז זה לא נהיה כמו הגה של אוטו ישן אלה כמו הגה שאי אפשר כמעט לסובב. יהיה ממש ממש קשה ולא מומלץ בכלל אם זזים מהר

2. הבוסטר של הבלמים לא עובד

הבלמים יעבדו אבל הרבה יותר חלש וגם יהיה צריך ללחוץ ממש ממש חזק כדי להגיע לרצפה, זה כמו הגה כוח רק לדוושה של הבלמים.

3. אם תכבו את המנוע אבל לא תעבירו את המפתח למצב האמצעי שיש חשמל באוטו רק בלי המנוע, אז ההגה ינעל לכם במקום! לא תוכלו לסובב אותו בכלל עד שתסובבו את המפתח

אז הפתרון הנכון הוא להעביר לניוטרל, ולהתגלגל לצד הדרך. רק אחרי שנעצרים לגמריי לכבות את המנוע.

לא יקרה למנוע שום דבר מנסיעה של כמה שניות בסלד גבוה, קודם כל יש למנוע מה שנקרא מנתק שלא נותן לו לעבור את הסלד שאסור למנוע לעבור. ובכלל תראו מכוניות של מורי נהיגה שנוסעות כל התחלת נסיעה על 6000 סל"ד ולא קורה שום דבר. וגם אם המנוע יהרס בגלל זה תתבעו את טויטה, זה עדיף על לכבות את המנוע באמצע הכביש ולהסתכן בזה שלא תוכלו להעצר במקום הנכון במקרה הטוב ובזה שההגה יינעל על סיבוב והברקסים לא יעבדו במקרה הגרוע.

ועוד דבר, כדי שהברקסים יעצרו את האוטו במהירות גבוהה ועם התנגדות של המנוע (שהדוושה של הגז נתקעת) צריך לתת לחיצה אחת חזקה כמה שיותר וארוכה. אם מתחילים לעשות חצאי לחיצות כדי לאט את האוטו או פמפומים וכו' אז בתנאים כאלההבלמים יתחממו מהר מאוד ולא יעבדו, זה למה נהגים של טויוטות לא מצליחים גם לעצור.

פורסם

חחח מה זה השטויות האלה לכבות מנוע? סה"כ מעבירים לניוטרל ודופקים ברקס..

ואם זה לא האינסטינקט הראשוני שלכם אז תעשו טובה ואל תעלו בחיים על הכביש.

פורסם

שימו לב, בנסיעה ב170-200 קמש, שימוש בברקס וגז בייחד באוטו סטנדרטי לא יוביל לעצירה.

הברקסים מתחממים ממש מהר במהירויות כאלו ומאבדים את האפקטיביות שלהם. (מנסיון בכמה רכבים, עשן עולה מהבלמים והם בקושי עוצרים).

פורסם

מה לא ברור בלעבור לניוטרל וזהו?

אחרי שעברת לניוטרל הבלמים וההגה עדיין עובדים והאוטו יפסיק להאיץ, שזה מצב מצויין, בהנחה שאתה מעוניין להישאר בחיים...

בנוגע למנוע, אז שיגיע ל-6K סל"ד, למי אכפת...

ולמי שממש לחוץ, פשוט תכבו את המנוע. אומנם ההיגוי יהיה קשה יותר וגם הבלמים יהיו פחות רגישים אבל האוטו יפסיק להאיץ

זהו, סיימנו את החפירות או שאנשים שוב רוצים להגיד "לכבות מנוע / להעביר לניוטרל"?

פורסם

אני לא מבין משהו למה אנשים מפחדים שהמנוע יגיע לקו האדום ?

הרי הוא נועד לזה

פורסם

לכבות מנוע בזמן שאתם באמצע הכביש במהירות גבוהה בלחץ זה התאבדות ומי שחושב על לעשות את זה שלא יעלה על הכביש.

ניוטרל ברקס עצירה דימום מנוע.

כבר אמרו את זה כל כך הרבה פעמים.

דימום מנוע = כמעט אין לכם ברקסים(מנסיון) + המצב הכי מסוכן, שאתה מזיז את ההגה, הוא ינעל ואז אם תגיע למצב שאתה חייב לפנות או באמצע סיבוב, תגיד יפה שלום למעקה הבטיחות בצד הכביש, או לתהום בצד.

אז בלי לחץ ושיהיה יום נעים ונסיעה בטוחה :)

פורסם

מה נסגר איתכם? 3 עמודים אתם מזיינים ת'שכל ולא נכנס לכם שפשוט שמים ניוטרל וזהו?

אם אתם רוצים אימון בזה, תתגייסו ותנהגו קצת על הגטסים והקנגואים של צה"ל, בכל אחד מהם הייתי צריך לעשות את זה מספר פעמים בגלל שטיחים מפגרים.

פורסם

אנשים פה מזיינים תשכל, בלי שמץ של מושג, בבטחון מדהים.

השחרור מנעול הגה מגיע לפני ה-ACC, כלומר אפשר לכבות את המנוע מבלי לנעול אל ההגה. אין בעיה לנהוג בלי הגה כוח (הגה כוח בעיקר עוזר במהירויות חניה), לעומת זאת עם בבלמים לא מתוגברים, אתם תתקשו להאט אפילו. ברכב ידני, כאשר מכבים את המנוע (כשהוא עדיין בגיר) המנוע ממשיך להסתובב, לעומת זאת רכב אוטומטי שמאבד לחץ הידראולי למשאבת גיר, המנוע מתנתק מהגיר. מאחר והמשאוות בלמים\הגה עובדת ע"י רצועה מהמנוע, אם המנוע מסתובב אז גם יש בלמים\הגה כוח.

פורסם

אל תתפסו אותי במילה, כי זה הסבר שקראתי ממש ממזמן

אבל, לפי מה שאני זוכר, צריך לתת ברקס אחד עד הסוף.

ולא להרים את הרגל (לא שזוין אחרת.. רק אומר).

וזה בגלל שברכב המערכת של הבלמים היא הידראולית. ולכן אם מכבים את המנוע, יש מספיק שמן בצינורות הברקסים לעצירה אחת.

אשמח אם מישהו יתקן את הטעויות שלי.

תודה.

ומקווה שלא יקרה לאף אחד..

פורסם

כפי שאמרו, חצי מהאנשים כאן מזיינים תשכל. החצי השני צודק וכל אחד אומר חלק אחר מהתשובה השלמה:

1. לתת כמה מכות לדוושה בניסיון לשחרר אותה.

2. להעביר לניוטרל.

3. להתחיל לבלום.

4. להדליק אורות חרום, במידת הצורך לצפור ולכוון לשוליים.

לא לכבות מנוע! אין שום יתרון בלכבות מנוע על פני להעביר הילוך לניוטרל, יש רק חסרונות.

פורסם

שימו לב, בנסיעה ב170-200 קמש, שימוש בברקס וגז בייחד באוטו סטנדרטי לא יוביל לעצירה.

הברקסים מתחממים ממש מהר במהירויות כאלו ומאבדים את האפקטיביות שלהם. (מנסיון בכמה רכבים, עשן עולה מהבלמים והם בקושי עוצרים).

אל תיסע ב-170-200 קמ"ש.

פורסם

אל תתפסו אותי במילה, כי זה הסבר שקראתי ממש ממזמן

אבל, לפי מה שאני זוכר, צריך לתת ברקס אחד עד הסוף.

ולא להרים את הרגל (לא שזוין אחרת.. רק אומר).

וזה בגלל שברכב המערכת של הבלמים היא הידראולית. ולכן אם מכבים את המנוע, יש מספיק שמן בצינורות הברקסים לעצירה אחת.

אשמח אם מישהו יתקן את הטעויות שלי.

תודה.

ומקווה שלא יקרה לאף אחד..

נכון, רק שם לב שהכוונה היא שברגע שאתה משחרר את הבלם אתה מאבד לחץ, זה לא אומר שצריך לתת ברקס עד הסוף. אתה יכול לעצור רגיל, רק אל תשחרר כי אתה תאבד את הלחץ ואז הבלמים יהיו לא מתוגברים.

פורסם

אנשים פה מזיינים תשכל, בלי שמץ של מושג, בבטחון מדהים.

השחרור מנעול הגה מגיע לפני ה-ACC, כלומר אפשר לכבות את המנוע מבלי לנעול אל ההגה. אין בעיה לנהוג בלי הגה כוח (הגה כוח בעיקר עוזר במהירויות חניה), לעומת זאת עם בבלמים לא מתוגברים, אתם תתקשו להאט אפילו. ברכב ידני, כאשר מכבים את המנוע (כשהוא עדיין בגיר) המנוע ממשיך להסתובב, לעומת זאת רכב אוטומטי שמאבד לחץ הידראולי למשאבת גיר, המנוע מתנתק מהגיר. מאחר והמשאוות בלמים\הגה עובדת ע"י רצועה מהמנוע, אם המנוע מסתובב אז גם יש בלמים\הגה כוח.

אני מזמין אותך לשבת ברכב שלי ולכבות מנוע בזמן נסיעה. הגה ננעל לגמרי. אין לי ניסיון עם רכבים מודרנים. ברכבים חדשים אולי קיים מנגנון הגנה כלשהו, אבל בישנים ממש לא ככה. מבוסס על בדיקה במספר דגמים שונים של רכבים ישנים. אבל זה לא מפריע לך לדבר בלי שמץ של מושג בבטחון מדהים. לכן אסור להכליל. כל דגם צריך לבדוק.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים