עבור לתוכן

מה לעשות אם נתקעת דוושת התאוצה, כמו בתקלות בטויוטה!

Featured Replies

פורסם

זה יכול לקרות לא רק בטויוטה דוושת הגז נתקעת על פול גז, ולחיצה על הברקס לא עוזרת.

מה שיש לעשות. מעל 30 הרוגים מתו מזה בתקלה של טויוטה והיו עוד במקרים אחרים.

מה לעשות ?

להעביר את המהלך לניוטרל

סרטון:

  • תגובות 33
  • צפיות 5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

זה דיי מוזר שלא שמעת איך מטפלים בבעיה הזאת.

בכל מקרה, לשלב לניוטרל ולבלום, אחרי שעצרת את הרכב, כבה את המנוע.

פורסם

+לכבות מנוע

פורסם
  • מחבר

שיהיה :xyxthumbs:

פורסם

קצת חולק על הבחור בסרטון ש"ברקס תמיד מנצח גז" - זה מאוד תלוי בסוג הרכב.

אם זה במקרה קורה לך עם אמריקאית קקמייקה בעלת מנוע של 4897312 ליטרים, בעלת בלמי תוף אחוריים ודיסקים שחוקים מקדימה, תוך זמן קצר מאוד מרגע הלחיצה על הברקס תמצא ת'עצמך עם ריח ממסטל של בלמים גמורים, בעוד הרכב ממשיך לדהור.

אינסטנקטיבית צריך להעביר לניוטראל ורק אז לבלום.

פורסם

+לכבות מנוע

לא לכבות מנוע, ברגע שאתה מעביר לניוטרל זה מספיק.

בטויוטות החדשות, יש כל מיני עזרי בלימה שפועלים רק שהמנוע עובד.

רק במקרה שגם העברה לניוטרל לא עובדת טוב(שזה לא קורה) אז לכבות מנוע.

פורסם

קצת חולק על הבחור בסרטון ש"ברקס תמיד מנצח גז" - זה מאוד תלוי בסוג הרכב.

אם זה במקרה קורה לך עם אמריקאית קקמייקה בעלת מנוע של 4897312 ליטרים, בעלת בלמי תוף אחוריים ודיסקים שחוקים מקדימה, תוך זמן קצר מאוד מרגע הלחיצה על הברקס תמצא ת'עצמך עם ריח ממסטל של בלמים גמורים, בעוד הרכב ממשיך לדהור.

אינסטנקטיבית צריך להעביר לניוטראל ורק אז לבלום.

הברקסים (בהנחה שאינם שחוקים באופן מוגזם) תמיד חזקים יותר מהמנוע.

פורסם

לא בהכרח, אם הרכב במצב נסיעה ובתאוצה אתה עשוי לשרוף את הברקסים ולא לבלום.

פורסם

הברקסים (בהנחה שאינם שחוקים באופן מוגזם) תמיד חזקים יותר מהמנוע.

זה גם תלוי בצמיגים ובאיכות האספלט.

צמיגים עם אחיזה טובה ואספלט משובח תורמים לאיכות בלימה יותר טובה.

איפה אתה כבר לא רואים אותך בפול גז..

פורסם

על פי הזיכרון שלי והמורה לנהיגה שלי, הבלמים אמורים להיות חזקים פי 10 מיכולת ההאצה. מונפץ לאללה, אבל נשמע לי הגיוני.

בכל מקרה, ההיגיון שלי אומר שאם אני מכניס לניוטרל והגז תקוע המנוע מהר מאוד יגיע לטורים גבוהים שעלולים לגמור אותו (ובמיוחד אם זה קורה בכביש מהיר/רטוב או כל סוג אחר של כביש שבו בלימה מהירה עלולה לגרום לתאונה). למה לא לדומם ישר?

פורסם

זה מה שמעניין אותך במצב כזה? מה יקרה למנוע בטורים גבוהים? :screwy:

כשהמנוע פועל הבלמים וההיגוי פועלים טוב יותר.

פורסם

זה גם תלוי בצמיגים ובאיכות האספלט.

צמיגים עם אחיזה טובה ואספלט משובח תורמים לאיכות בלימה יותר טובה.

איפה אתה כבר לא רואים אותך בפול גז..

תסביר לי איך כוח המנוע שמשפיע על צירי ההינע והבלמים אשר משפיעים גם על צירי ההינע, קשורים בצמיגים?!

על פי הזיכרון שלי והמורה לנהיגה שלי, הבלמים אמורים להיות חזקים פי 10 מיכולת ההאצה. מונפץ לאללה, אבל נשמע לי הגיוני.

בכל מקרה, ההיגיון שלי אומר שאם אני מכניס לניוטרל והגז תקוע המנוע מהר מאוד יגיע לטורים גבוהים שעלולים לגמור אותו (ובמיוחד אם זה קורה בכביש מהיר/רטוב או כל סוג אחר של כביש שבו בלימה מהירה עלולה לגרום לתאונה). למה לא לדומם ישר?

עוד חרטא מבית אחיטופל, גודל הבלמים ומספר הבוכנות בקליפר הוא פונקציה של קוטר הגלגל (החיצוני והפנימי) ומשקל הרכב.

מעבר לזה יש מנתק הצתה, לא יקרה לרכב שום דבר, בטח שלא אם מדובר בפחות מדקה. לא שאני ממליץ להגיע למנתק או אפילו להתקרב, זה מאוד לא בריא למנוע.

פורסם

על פי הזיכרון שלי והמורה לנהיגה שלי, הבלמים אמורים להיות חזקים פי 10 מיכולת ההאצה. מונפץ לאללה, אבל נשמע לי הגיוני.

בכל מקרה, ההיגיון שלי אומר שאם אני מכניס לניוטרל והגז תקוע המנוע מהר מאוד יגיע לטורים גבוהים שעלולים לגמור אותו (ובמיוחד אם זה קורה בכביש מהיר/רטוב או כל סוג אחר של כביש שבו בלימה מהירה עלולה לגרום לתאונה). למה לא לדומם ישר?

בשום פנים ואופן לא! כיבוי מנוע בזמן נסיעה עושה שני דברים מאד מסוכנים: א. נעילת הגה ב. הפסקת עבודה של משאבת בלם. כלומר אין הגה ואין בלמים. טורים גבוהים לדקה לא יגרמו אפילו לנזק קטן ביותר למנוע.

כאן אני חייב לציין את היתרון של גיר ידני. ניתן לעבור לניוטרל בשניות אפילו במצב לחץ. אפילו לחיצה על הקלאץ' מעבירה את הגיר לניוטרל.

פורסם

גם המורה שלי בבית ספר אמר שצריך פשוט להעביר לניוטרל .

אפשר להעביר אותו עם מכה קטנה (גם במכוניות עם הכפתור על הידית)

פורסם

על פי הזיכרון שלי והמורה לנהיגה שלי, הבלמים אמורים להיות חזקים פי 10 מיכולת ההאצה. מונפץ לאללה, אבל נשמע לי הגיוני.

בכל מקרה, ההיגיון שלי אומר שאם אני מכניס לניוטרל והגז תקוע המנוע מהר מאוד יגיע לטורים גבוהים שעלולים לגמור אותו (ובמיוחד אם זה קורה בכביש מהיר/רטוב או כל סוג אחר של כביש שבו בלימה מהירה עלולה לגרום לתאונה). למה לא לדומם ישר?

אז שהמנוע יצרח. מה אכפת לך ? אתה מעדיף להמשיך לתת גז ?

דימום מנוע בזמן נסיעה מפסיק את פעולת משאבת הבלם אאל"ט. לא רעיון טוב...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים