ATI HD 5850 vs GeForce GTX 275 1792 mb - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ATI HD 5850 vs GeForce GTX 275 1792 mb


TheHungryOne

Recommended Posts

:hi: שלום. :hi:

אני קונה כרטיס מסך חדש ומתלבט בין שניים:

GIGABYTE GeForce GTX 275 1792MB PCI-E GV-N275SO-18I

לבין

GIGABYTE Radeon HD 5850 1GB PCI-E GV-R585D5-1GD-B

שניהם פחות או יותר אותו מחיר (בערך 20 שקל הפרש) - לא משמעותי.

מי לדעתכם מבין השניים כדאי יותר לרכוש?

למי מהם יש ביצועים טובים יותר?

בהנחה ואני לא מתכוון לרכוש בעתיד כרטיס נוסף ולחבר בניהם ב CrossFireX או (למרות שמאוד הייתי רוצה... ;D)

:xyxthumbs: תודה רבה :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-GTX275 super clock הזה של gigabyte לא פראייר, הוא אוכל את ה-gtx285.

ה-5850 כנראה בממוצע יתן ביצועים טובים יותר, אבל לפעמים הוא משתווה ולפעמים אפילו חלש יותר, תלוי במשחק ובהגדרות.

כדאי להתייחס לתמיכה בטכנולוגיות השונות - מה יותר חשוב לך, DX11 או / PhysX ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה בדיוק / PhysX?

דרך אגב, חיפשתי השוואות בין הכרטיסים אבל בכל מקום הגעתי אליו מצאתי התייחסות רק לדגם של ה 896MB (שאותו ה 5850 לוקח בהליכה איטית בפארק...) או שלא רשמו את השם של הדגם בכלל (ולכן אני מניח שההתייחסות היא לדגם החלש יותר).

אין פה שאלה של "מה יותר חשוב לי" אלא של מה יחזיק לי יותר זמן. את המחשב הנוכחי שלי (פנטיום 4 3.0Ghz עם 2G זיכרון וכ.מסך GeForce 6600GT) קניתי בסוף 2004 והוא החזיק לי מעמד עד היום. עכשיו אני קונה מחשב חדש ( http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=453195.new#new ) והייתי רוצה שהוא יחזיק לי מעמד לפחות כמו שהישן החזיק לי (הישן עדיין עובד ועובד טוב, פשוט מתקשה מאוד במשחקים החדשים אם הוא בכלל מצליח להפעיל אותם...)[br]פורסם בתאריך: 7.03.2010 בשעה 14:55:37


בקיצור, ה- 5850, נכון?

:yelclap:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הHD5850 טוב בכ20% מ275GTX וזה לא ממש משנה אם הוא 896MB או 1792MB, הOC שנעשה לכרטיס ה275GTX הנ"ל הוא בגדר הסביר ולא משהו יוצא מן הכלל, מה גם שהHD5850 כרטיס הרבה יותר עדכני , צורך הרבה פחות חשמל מה275GTX, בנוסף הוא תומך DX11 וגם הוא אוברקלוקר טוב יותר, הבחירה הסופית היא HD5850 בוודאות.

לגבי וPHYSX - דיי בולשיט שNVIDIA ניסו לנפח כשלא היה להם מה למכור, הPHYSX עושה אפקטים מיוחדים אך משולב במספר מוגבל מאוד של כותרי מחשב, זאת שפת קוד לעיבוד ע"ג המעבד הגראפי, לא משהו שיעזור לך כ"כ אם אתה לא מפתח תוכנות מיוחדות או מעצב .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/24823-gigabyte-gtx-275-1792mb-super-overclock-review-6.html

^ כאן מתחילות מספר השוואות בין השניים. את השיפור מהגרסא הרגילה אפשר לראות.

אתה לא יכול לומר על / PhysX בולשיט ומצד שני להתייחס ל-DX11 כיתרון, מאחר וישנם הרבה יותר משחקים ששוחררו ושבפיתוח

ל-GPU PhysX מאשר ל-DX11, שגם ככה הפיצ'ר העיקרי היחודי שלו זה Tessellation שיזחל על ה-5850.

CUDA בשימוש די מאסיבי מבחינת תוכנות שונות לחישובים כלליים. ממש לא מוגבל לפיתוח או עיצוב תלת מימד.

ישנן מספיק אפליקציות מעניינות למשתמש ביתי. ואפילו לגיימינג הוא מתחיל להכנס -

ראה Just Cause 2 עם תמיכת לסימולצית מים ואפקטים.

ה-GTX275 יתן לך עוד כמה פיצ'רים נחמדים מעבר לזה, כמו Ambient Occlusion, 3D-Vision, פרופילים בדריבר עם תמיכת AA עדיפה למשל.

שיהיה מובן, אני לא בא לומר שעדיף לך את ה-275, בסך הכל רוצה שדברים יעמדו במקומם, ושתדע כמה חשיבות צריך לתת לאיזה ילד שבא

לקטול את כל מה שלאנוידיה יש להציע מבלי שיש לו שמץ במה מדובר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/24823-gigabyte-gtx-275-1792mb-super-overclock-review-6.html

^ כאן מתחילות מספר השוואות בין השניים. את השיפור מהגרסא הרגילה אפשר לראות.

אתה לא יכול לומר על / PhysX בולשיט ומצד שני להתייחס ל-DX11 כיתרון, מאחר וישנם הרבה יותר משחקים ששוחררו ושבפיתוח

ל-GPU PhysX מאשר ל-DX11, שגם ככה הפיצ'ר העיקרי היחודי שלו זה Tessellation שיזחל על ה-5850.

CUDA בשימוש די מאסיבי מבחינת תוכנות שונות לחישובים כלליים. ממש לא מוגבל לפיתוח או עיצוב תלת מימד.

ישנן מספיק אפליקציות מעניינות למשתמש ביתי. ואפילו לגיימינג הוא מתחיל להכנס -

ראה Just Cause 2 עם תמיכת לסימולצית מים ואפקטים.

ה-GTX275 יתן לך עוד כמה פיצ'רים נחמדים מעבר לזה, כמו Ambient Occlusion, 3D-Vision, פרופילים בדריבר עם תמיכת AA עדיפה למשל.

שיהיה מובן, אני לא בא לומר שעדיף לך את ה-275, בסך הכל רוצה שדברים יעמדו במקומם, ושתדע כמה חשיבות צריך לתת לאיזה ילד שבא

לקטול את כל מה שלאנוידיה יש להציע מבלי שיש לו שמץ במה מדובר.

בסדר גם אני יכול להביא לך רשימה ארוכה של תכונות שהHD5850 מציע ומרבית האנשים בכלל לא ישתמשו, זה לא חוכמה, ואני לא ילד אז תתייחס אלי בכבוד.

חוץ מזה , אתה לא יכול להשוות לטכנולוגיה בינונית כמו PHYSX שלא נמצאת בשימוש גדול בכלל, יש כמה כותרים שתומכים, אבל יש אולי 2-3 שבאמת שווים התייחסות.

אם אני אתייחס לשמינית מהיתרונות של HD5850 על 275GTX זה מתחיל מפה:

*DX11

*טמפ' נמוכות בהרבה (כ35-40 מעלות במנוחה, לא עובר את ה65 במאמץ מלא, ואת זה אני יכול להגיד לך מהתנסות שלי עם 10 מחשבים שמכילים בתוכם כרטיס HD5850 גירסאת סטוק)

*צריכת חשמל מזערית, גם במנוחה וגם במאמץ עד כדי מצב שהTDP שATI נתנו לכרטיס הוא מגוחך, כי הכרטיס צורך אפילו פחות חשמל מHD4850 ובמנוחה הוא בכלל לא מורגש.

*כרטיס קול שמובנה על הכרטיס (בלי צורך בכל מיני כבלים קטנים ומעצבנים שצריך לחבר) והכרטיס הזה תומך בתקן HDMI1.3A משמע העברת DD-HD וDTS-HD על גבי יציאת הHDMI.

ואין צורך שאני בכלל יתייחס ליכולות האוברקלוקינג המדהימות של הכרטיס הזה ולשיפור הביצועים העצום שהוא משיג, אני אישית ראיתי לא מעט אנשים שמגיעים איתו ל900-950MHZ לליבה דיי בקלות ושיפור הביצועים מבחינת FPS מורגש גם מורגש, לעומת זאת אתה מנסה "למכור" פה כרטיס שכבר כמעט ומיצה את יכולות האוברקלוקינג שלו כאשר לעומתו עומד מנגד כרטיס שרעב מאוד לעוד MHZים.

לסיכום: אתה מוזמן להמשיך ולהגיב תגובות עם טענות חסרות בסיס, כי כולנו יודעים שPHYSX זה נחמד אבל עם כל הכבוד זה לא שווה התייחסות רצינית בלי כמות כותרים משפיעים שתומכים בו.

וCUDA זה דיי בדיחה , כמה ישומים משמעותיים תומכים בו? התשובה ברורה לכולנו - לא הרבה, אחרת כבר היינו שומעים על זה בצורה רחבה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צודק. אני לא צריך לזלזל בך רק בגלל שאתה מזלזל בטכנולוגיה. זה פשוט מטריד לראות את זה כי אתה כביכול עושה את הבחירה עבורו על סמך זה.

אבל אין פה ויכוח, יש יותר כותרים בשימוש physx מאשר DX11 וזאת עובדה. רק הוא יחליט איזה משחקים מעניינים אותו, לא אף אחד אחד.

1004 אפליקציות ל-CUDA נכון לרגע זה:

http://www.nvidia.com/object/cuda_apps_flash_new.html#

לפחות 26 משחקים תומכים GPU PhysX (כאשר 14 שוחררו ו-12 בפיתוח):

http://physxinfo.com/

הקצב של תמיכת GPU לא צפוי לרדת מאחר ומנוע physx עצמו ממשיך לגדול (245 משחקים רשומים סך הכל)

ולפני שנתייחס לכותרי DX11, קח בחשבון שרוב התכונות שלו תומכות אחורה בחומרת DX10. ואם משחק משתמש ב-codepath של DX11 זה לא

מחייב שנראה אפקטים יחודיים לחומרת DX11, למרות שסביר כי ידחפו פה ושם.

* סלח לי שאני מייחס יותר חשיבות ליכולות חישוב כלליות ותוספת תוכן גראפי מאשר לצריכת חשמל \ טמפ' \ כרטיס קול מובנה וכו'...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צודק. אני לא צריך לזלזל בך רק בגלל שאתה מזלזל בטכנולוגיה. זה פשוט מטריד לראות את זה כי אתה כביכול עושה את הבחירה עבורו על סמך זה.

אבל אין פה ויכוח, יש יותר כותרים בשימוש physx מאשר DX11 וזאת עובדה. רק הוא יחליט איזה משחקים מעניינים אותו, לא אף אחד אחד.

1004 אפליקציות ל-CUDA נכון לרגע זה:

http://www.nvidia.com/object/cuda_apps_flash_new.html#

לפחות 26 משחקים תומכים GPU PhysX (כאשר 14 שוחררו ו-12 בפיתוח):

http://physxinfo.com/

הקצב של תמיכת GPU לא צפוי לרדת מאחר ומנוע physx עצמו ממשיך לגדול (245 משחקים רשומים סך הכל)

ולפני שנתייחס לכותרי DX11, קח בחשבון שרוב התכונות שלו תומכות אחורה בחומרת DX10. ואם משחק משתמש ב-codepath של DX11 זה לא

מחייב שנראה אפקטים יחודיים לחומרת DX11, למרות שסביר כי ידחפו פה ושם.

1004 תוכנות שמתוכן כמה יעניינו את המשתמש הבייתי? נאדה, ואם כן זה לא שווה יותר מידי.

ולא הייתי מציע לך להסתמך על משחקים שבפיתוח, תהיה הוגן ותגיד שכרגע יש 12, אותי ואת המשתמשים לא מעניין מה בפיתוח.

מה גם שאני בטוח שמתוך המשחקים שנמצאים בפיתוח יש DX11, בנוסף לא מדובר פה על כמות אלא על איכות, הDX11 יגיע למשחקים הטובים ביותר, החזקים ביותר (CRYSIS2) והמעניינים ביותר, PHYSX יגיע אולי לכמה כותרים ביינוניים שמוכרים רבע מהכמות שמוכרים כותרים מפורסמים כמו CRYSIS2, ובנוסף התמיכה בPHYSX תבוא בדרך כלל רק אם תשלם איזה סכום כלשהו לחברה שמתכנת את המשחק, ולפי הרווחים העולים של ATI והרווחים היורדים של לא הייתי כ"כ בונה על משחקים בפיתוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

SYNDROME

CUDA זו אכן טכנולוגיה נהדרת ויש לה יופי של שימושים בעיבוד מקבילי, אבל כמה מתוך ה1004 אפליקציות האלה רלוונטיות למשתמש המצוי ?

מה גם שאם תסנן לפי אפליקציות וקוד זמין , לשימוש מסחרי, תקבל 99 רשימות. מתוכן ספרתי אולי 5 רלוונטיות למשתמש, וגם שם בתחומי קידוד סרטים בעיקר.

זה שיש שם אפליקציות דמו בתור משהו שנספר כיישום של , זה קצת עצוב.

הרעיון מאחורי מעולה. העובדה ש NV בטיפשותה הרבה מתעקשת לנסות לקבוע בלעדיות בתחום, זה מה שהורג אותו.

חוץ מזה אני לא רואה אלגוריתמים מקביליים צצים בכל פינה, למרות שהמרצים באוני' מטפטפים לנו כל הזמן בכיוון, אני לא רואה חינוך מאסיבי של התלמידים לגישה הזו. ועד שזה ישתנה, העיבוד המקבילי יישאר נישה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כבר יוצא מהאף אז אני פשוט יוותר, כי לא משנה אילו אפליקציות או משחקים אני ירשום כאן, תמיד יהיה לכם טענות ואתם תמיד תפסלו את הערך המוסף שאנוידיה מספקת ללקוחותיה מסיבה כזאת או אחרת (אם זה היה הפוך - ATI אני בספק שהייתם "מתעלמים")

מבחינתי, אפילו ה"שטות" הכי קטנה שלהם (HBAO) יכולה לשפר את הויזואליות פלאים (דוגמית: ON / OFF)

כל אחד ומה שמעניין אותו. אבל במקום שתתנו לפותח האשכול לעשות בחירה מושכלת (אפילו לא התייחסתי לצרות של סדרה 5xxx), אתם תמיד באים ופוסלים מה שלא מוצא חן בעיניכם, ממש כאילו דוחפים בכוח את הכרטיס (ATI) שאתם מעדיפים עם איזה המנון של הספק ו-fps על הנייר.

באמת חבל על המאמצים שלי לספק אינפורמציה. אני רק יאמר דבר אחד שאף אחד מכם לא מסוגל לפסול במילים (גם אם הוא ממש מאמין בזה) -

עיבוד מקבילי בכלל ו-PhysX בפרט הולכים להשאר איתנו. ימשיכו לתמוך במפתחי משחקים בחריצות ולנצל זאת לטובת תכנים בלעדיים ללקוחותיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוצים לאכול את העוגה להשאיר אותה שלמה.. אין דבר כזה.

מה שכן, תמיד אפשר לחכות לGTX470 שיעלה באזור ה1900-2200 ש"ח ולפי השמועות יהיה בערך בכח של ה5870 (אולי קצת פחות).

ויהיה בעל כל הטכנולוגיות, גם פיזיקס וגם דיירטקס 11.

העניין הוא שזה מינימום שבועיים לחכות, וגם אז יהיה מאוד קשה למצוא את הכרטיסים החדשים במחרים שפויים.

הכל עניין של עלות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

batman האחרון מכר למעלה מ-2 מליון עותקים, בשביל משחק שלא כולל מולטיפלייר זה מספר גבוה מאוד.

ואם אני לא מתבלבל אז אנחנו לא רחוקים מאנטי וירוס שיודע לנצל את ה- לשיפור משמעותי בביצועים שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כבר יוצא מהאף אז אני פשוט יוותר, כי לא משנה אילו אפליקציות או משחקים אני ירשום כאן, תמיד יהיה לכם טענות ואתם תמיד תפסלו את הערך המוסף שאנוידיה מספקת ללקוחותיה מסיבה כזאת או אחרת (אם זה היה הפוך - ATI אני בספק שהייתם "מתעלמים")

מבחינתי, אפילו ה"שטות" הכי קטנה שלהם (HBAO) יכולה לשפר את הויזואליות פלאים (דוגמית: ON / OFF)

כל אחד ומה שמעניין אותו. אבל במקום שתתנו לפותח האשכול לעשות בחירה מושכלת (אפילו לא התייחסתי לצרות של סדרה 5xxx), אתם תמיד באים ופוסלים מה שלא מוצא חן בעיניכם, ממש כאילו דוחפים בכוח את הכרטיס (ATI) שאתם מעדיפים עם איזה המנון של הספק ו-fps על הנייר.

באמת חבל על המאמצים שלי לספק אינפורמציה. אני רק יאמר דבר אחד שאף אחד מכם לא מסוגל לפסול במילים (גם אם הוא ממש מאמין בזה) -

עיבוד מקבילי בכלל ו-PhysX בפרט הולכים להשאר איתנו. אנוידיה ימשיכו לתמוך במפתחי משחקים בחריצות ולנצל זאת לטובת תכנים בלעדיים ללקוחותיה.

בכלל לא באתי לקטול. יש אחלה שימושים לCUDA. הלוואי והיה ל5850 שלי Tessellation , ו PHYSX... אני חושב שאלה פ'יטצ'רים נחמדים.

אבל היום, ברמת המשתמש הביתי, זה לא מנוצל, נקודה.

זה שאפשר להרים עם מערכים של מחשבי על, לא מעניין את המשתמש הממוצע שמשלם. מה זה נותן לו ? עדיין לא הרבה.

ועם כל הכבוד לתוספות ה PHYSX, הן עדיין לא משמעותיות מספיק. פוטנציאל יש פה בשפע, מסכים, אבל עם פוטנציאל לא קונים במכולת. תראו לי משחק שיהיה וואו, ולא בעל תוספות זניחות... אבל אף אחד לא רוצה לייצר משחק לכרטיסי NV בלבד כי זו התאבדות.

וכמו שיש יש STREAM. גם לפיזיקס יהיו מתחרים ראויים, ואם NV תמשיך להחזיק את הקלפים כל כך חזק ביד, כלום לא יצא לה מההובלה הראשונית.

ועיבוד מקבילי הוא העתיד. מי מתווכח ? אבל כמה אלגוריתמים יש לעיבוד מקבילי ? כמה עוסקים / יודעים לעסוק בזה כרגע ? לא מספיק. אלה דברים שלוקחים זמן. ולדעתי (הצנועה) אנחנו מדברים על 10 שנים לפחות, כי צריך להחליף לחלוטין דפוסי מחשבה בגישה לפתרון בעיות.

פתאום צריך לכתוב את כל הספרים מאפס. זה לא קל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סינדרום, להוציא את כעסיך פה זה לא דבר חכם, עובדה שאני עשיתי את זה לפני שבוע מולך ולא ממש נהניתי, בדבר אחד אתה צודק, לכל טענה שלך לי יש תשובה ולמה זה? כי הטענות שלך מגוכחות, אתה בכוח מנסה להראות כאילו כרטיס שיצא לפני שנה הוא בר השוואה עם כרטיס שיצא לפני שלושה -ארבעה חודשים, כאשר המתחרים הראויים של סדרת הHD5000 הם בכלל סדרת הGTX400 שאיחרה לבוא, בכל מקרה לHD5850 פשוט יותר מידי יתרונות על פני ה275GTX ולכן לא חכם להשוות ביניהם.

בנוגע לHBAO = קיים גם בATI.

ואגב - FPS ועל הנייר אלו מילים שממש לא הולכות ביחד כיוון שFPS זה הביצועים שתקבל נטו לעומת זאת מה שעל הנייר זה כל הפיצ'רים הקטנים שאתה מנסה לשווק פה.

12 כותרי משחקים תומכים בPHYSX , חוץ מ2 כותרים בינוניים (בטמן וME) שמעתם בכלל על PHYSX?.

ובקשר ל"המנון של הספק" - מה לעשות שאנחנו חיים בעידן מודרני בו צריך לשמור על הסביבה, כי אחרת לא אתה תהיה פה ולא המחשבים.

כאשר הסדרה הבאה של הולכת לצרוך כמויות גדולות מאוד של חשמל ומדובר בליבה בודדת, ה470GTX יהיה בעל TDP של 220W וה480GTX עם TDP של 300W וכפי שאנחנו מכירים את היא לא תרצה להשאיר את הכתר בידה של ATI לזמן רב אז אנחנו כנראה הולכים לראות פה כרטיס כפול של 400-500W...

בכל אופן, אם ההשוואה היתה בין כרטיסים מסדרות מתחרות (HD4870 VS 260GTX) בהחלט יש לקחת בחשבון את ה260GTX ובהחלט יש פה עניין של שיקול, אבל במקרה הנוכחי לא כך הוא המצב.

לילה טוב.

עריכה:

edenn , בטמן מכר 2 מיליון עותקים, לעומת זאת COD6 MW2 (משחק באמת גדול ומשמעותי) מכר 4.7 מיליון בתוך יממה, זה בדיוק למה אני מכנה את בטמן משחק בינוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...