מחירי תחבורה ציבורית. - עמוד 6 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחירי תחבורה ציבורית.


pain_killer12

Recommended Posts

בעיר קורטיביה שבברזיל, כשראש העיר הנוכחי התחיל את תפקידו, אחד הדברים שהוא עשה זה פתח במבצע שבו העיר קונה את הזבל של התושבים.

עם הזבל הוא הקים תעשיה מקומית של מחזור, שהרוויחה מחומרי הגלם כתוצאה מהמחזור ויצרה מקומות עבודה לתושבים.

ומה שבמיוחד רלוונטי לדיון הזה - בתמורה לזבל לא קיבלו התושבים כסף מזומן, אלא כרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית.

אז כן, אני מצפה שהתחבורה תהיה זולה ונגישה. אני מצפה שהמדינה תעודד את השימוש בתחבורה ציבורית כמה שיותר (זה האינטרס של כולנו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 81
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני לא חושב שניראה את זה בארץ כי בארץ המדינה מוצצת טונות של כסף מרכבים פרטים ובכלל מתחבורה ממונעת

וכל פעם שמנסים לעשות משהו עוקף מציצת כסף המדינה חוסמת את זה

תיראה מה קרה לאופנועים ותראה מה קרה לקורקינטים -הבעיה שאנשים בארץ לא יודעים לעשות חרם שקוראים דברים כאלו

ופשוט הולכים לאוטובוסים שהמחירים עולים משלמים ביטוחים שהמחיר עולה וכו וכו -וזה מה שמקבלים בסוף גם בתחבורה וגם בדברים אחרים

תראה כמה ערוצי בתשלום נוסף יש היום -זה לא סתם כניראה מספיק אנשים משלמים על זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ יפה.

למדינה פשוט אין אינטרס שתהיה תחבורה ציבורית יעילה:

- יום וחצי בשבוע התחבורה עומדת כדי לפייס את החרדים\דתיים

- כשהבחירה היא בין נת"צ לבין נתיב מהיר בתשלום, מה יותר רווחי?

- המדינה מרוויחה הון עתק על מיסי יבוא, קנסות חניה והמיסוי על הדלק (שלמיטב ידיעתי חברות תחבורה ציבורית פטורות ממנו או מרובו)

- חלק מהתחבורה הציבורית הקיימת היא מונופול מושחת בחסות המדינה (הרקבת), שמקבל מליארדים בכספי סבסוד וממש לא מעוניין בתחרות מצד חברות יעילות יותר

- ישנן הרבה חברות , בבעלות 19 המשפחות שמנהלות את המדינה בפועל, שמרוויחות על גב הנהג הישראלי - יבואנים\ליסינג\ביטוח...

- יעילה באמת, נניח תחתית, דורשת השקעה עצומה בתשתית. אפילו "רכבת קלה" דורשת לא מעט. בינתיים שני הפרוייקטים של הרכבת הקלה שנמצאים בבניה (פתח תקווה-ת"א-בת ים וכן זו של ירושלים) מתנהלים בעצלות נוראית, בעיקר כדי לחלוב עוד ועוד כספים מהרשות המקומית.

ואני בטוח שפספסתי עוד כמה נקודות. וכאשר למדינה יש אינטרס מובהק שאנשים יסעו בפרייבטים - יש לה גם אינטרס מובהק שהתחבורה הציבורית לא תהיה יעילה, נוחה, מהירה, זולה או משתלמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה קצת ציני להכניס את זה כאן, כי יש צדק בתלונות, אבל תמיד אפשר ללמוד גישות שונות

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3366479,00.html

אתה משווה הליכה במזג האוויר המצויין בניו-יורק ברוב חודשי השנה,

לחום המגעיל שיש בארץ ששורר כאן רוב ימות השנה?(אני לא צוחק, זה ממש גיהנום כבר,

אמצע ינואר ואני עם קצר!).

בכל אופן, עם איך שמתנהלת בישראל התחבורה הציבורית, היא צריכה להיות בחינם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצערי אף אחד לא יעשה יעילה מכוון שאגד הוא מונפול.

וכל מי שינסה לעשות אפילו צעד לקראת רכבת תחתית \ רכבת מהירה\ או כל סוג אחר של רכבת יעילה.

אגד פשוט יקימו כל צעקה, ויפעילו לחצים עצומים על הממשלה .

זה בדיוק כמו חברה חשמל והנמלים- אי אפשר לגעת בהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה משווה הליכה במזג האוויר המצויין בניו-יורק ברוב חודשי השנה,

לחום המגעיל שיש בארץ ששורר כאן רוב ימות השנה?(אני לא צוחק, זה ממש גיהנום כבר,

אמצע ינואר ואני עם קצר!).

תגיד הרבה נימוקים, אבל זה אחד המפגרים שאפשר להשמיע. בניו יורק אנשים הולכים עכשיו עם 4 שכבות ובאפריקה יותר חם ולמספיק אנשים אין או אוטו.

שוב, לא מצדיק את העלאות המחירים, אבל אני כרגע, עם קצת עודף זמן והרבה חוסר פעילות פיזית כחלק מהחיים המודרנים (מעליות, ישיבה מול מחשב כל היום) נהנה לפעמים לחסוך את ה10 שקל נסיעה למרכז העיר :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. הפיגור הוא במוחו של המתבונן, מדובר בנימוק רציני ויציב, שרלוונטי להרבה מאוד אנשים בישראל(כמובן שיש כאלה שחיים בסרט שהחרא שלהם לא מסריח).

2. בניו-יורק קר רוב הזמן, פה חם רוב הזמן, הליכה בקור במעיל עדיפה על הליכה בחום כי לפחות אתה

לא מגיע מסריח ורטוב לעבודה(אבל העיקר לחסוך 10 ש"ח ולהסריח את הנשמה לסובבים אותך).

3. באפריקה אנשים שלא עובדים במשרד או במקום תרבותי זה או אחר מן הסתם שלא איכפת להם,

אלה שכן, תאמין לי שהם לא בוחלים באמצעים בכדי להגיע למשרד בהופעה נורמאלית עם ריח גוף

שלא גורם לך לרצות להקיא בכל פעם שהבנאדם עובר לידך(תופעות שנתקלתי בהם לא פעם בארץ,

כנראה חסכנים כמוך).

4. הבעיה העיקרית שלי עם התחבורה הציבורית בארץ זה ממש לא המחיר, אלא:

* תדירות.

* עמידה בלוח זמנים.

* יעילות.

* פריסה ארצית(שזה הכי מעצבן, מדינה מטר על מטר ועדיין מחפשים לך איפה לחסוך שקל ורבע ויש לך מקומות שמגיע לשם אוטובוס פעם ב-4 שעות! למה? כמה הם כבר חוסכים על זה?).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...