עבור לתוכן

מחירי תחבורה ציבורית.

Featured Replies

פורסם

איזה בכיינים אתם, בחיי....

כן, 43 שקל בחודש למי שנוסע פעמיים ביום, כל יום, מראשון עד שישי כולל - זה פאקינג גרושים.

מה לעשות שנסיעה ממקום למקום עולה כסף?

אתה יודע כמה נסיעות כאלה (הלוך חזור, יום-יום) היו עולות ברכב פרטי??

אתה מדבר על תוספת של שקל וחצי ליום. אתה יודע מה זה שקל וחצי של דלק לרכב פרטי? בממוצע זה יוצא בערך 3 קילומטר. קילומטר וחצי לכיוון. זה שווה ערך בערך לנסיעה לסופר, לעשות קניות.. מי סופר את זה בכלל?

ההוא שהתבכיין על "הבחורה שמגיעה ללימודים עם גולף" בכלל פטתי, הבכיינות נוזלת ממנו..

  • תגובות 81
  • צפיות 6.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

נו באמת עומרי, אתה מסתכל על זה מנקודת מבט די צרה. תחשוב על עסק שמחזיק 50 עובדים שכולם גרים באותו אזור, אותו עסק צריך להוסיף עוד 2150 ש"ח למאזן החודשי שלו רק עקב ההעלאה הזו.

ומה שהכי חשוב בעיניי - אין בעיה שהמחיר של התחבורה הציבורית יעלה בתנאי שרמת השירות תעלה. בפועל, רמת השירות יורדת והמחיר עולה ואין שום הצדקה לכך.

פורסם

רגע רגע רגע

אם האנשים פה מקבלים החזר נסיעות מהעבודה (ליבי ליבי על העסק שצריך להוסיף 40 שקל בחודש למשכורת של בן אדם, שהם במילא הוצאה מוכרת) אז על מה הם מתבכיינים?

פורסם

אין על מה להתבכיין במקרה שאתה מקבל החזר הוצאות נסיעה מהעבודה שלך, שכר הבסיס נשאר אותו דבר והמעסיק הוא זה שסופג את עליית המחירים. ואמנם אצל המעסיק מדובר בהוצאה מוכרת אך למיטב הבנתי הוא משלם מחיר חלקי, המדינה לא מסבסדת ב-100 אחוז את התחבורה הציבורית.

פורסם

חברה... מה לעשות שגם תחבורה ציבורית זה עסק. אנשים צריכים לשלם כי יש גם הוצאות בתחבורה הציבורית

תגידו תודה שהשינויי מחירים של התחבורה קורים רק פעם בX זמן (יחסית נדיר) ושיש בכלל סבסוד ממשלתי

אבל אני לא יכול לדבר יותר מדי, אחרי שהעיפו את אגד מטבריה והכניסו את קונקס המחירים של התחבורה אצלנו הם בדיחה גם אחרי שהעלו אותם

נסיעה רגילה - 2.6 ש"ח

חופשי יומי - 4.2 ש"ח

חופשי חודשי - לא זוכר בדיוק אבל עכשיו באזור ה80~

מונית - 4 ש"ח..

פורסם

איזה בכיינים אתם, בחיי....

כן, 43 שקל בחודש למי שנוסע פעמיים ביום, כל יום, מראשון עד שישי כולל - זה פאקינג גרושים.

מה לעשות שנסיעה ממקום למקום עולה כסף?

אתה יודע כמה נסיעות כאלה (הלוך חזור, יום-יום) היו עולות ברכב פרטי??

אתה מדבר על תוספת של שקל וחצי ליום. אתה יודע מה זה שקל וחצי של דלק לרכב פרטי? בממוצע זה יוצא בערך 3 קילומטר. קילומטר וחצי לכיוון. זה שווה ערך בערך לנסיעה לסופר, לעשות קניות.. מי סופר את זה בכלל?

ההוא שהתבכיין על "הבחורה שמגיעה ללימודים עם גולף" בכלל פטתי, הבכיינות נוזלת ממנו..

אמר הוד מלכותו פריץ ה-III על הבורה המלכותית. 43 שקל זה כסף. נתחיל בזה. אולי לא לכבודו, אבל עדיין לרוב האנשים זה כסף. ומה אם יש למשפחה שלושה ילדים שצריך לשלוח לבית הספר על על חשבון התקציב המשפחתי? חשבת על זה? מדובר בתוספת 130 שקלים בחודש או שגם זה לא כסף עבורך? אולי נשלח את הילדים לעבוד כדי שיהיה להם מעסיק שישלם החזר נסיעות? אולי את הסבתא שמקבלת גרושים מביטוח לאומי? אגב, אתה יודע כמה הנסיעות האלה היו עולות במסוק פרטי? תחבורה ציבורית אמורה לספק אמצעי תחבורה זול ויעיל למיעוטי יכולת ולשמש כאלטרנטיבה ראויה לרכב. בארץ היא לא עושה שום דבר מזה.

פורסם

יחי הרגולטור! מעלים ומעלים ומעלים את המחירים ומונעים משחקנים חדשים להיכנס לשוק. אני אומר לכם - אין כמו פיקוח ממשלתי! זה רק טוב... נכון?

מונעים? יש איזה מיליון חברות אוטובוסים היום, אני לא יודע בידיוק למה הרי יש חלוקת קוים ולא תחרות אבל מצד שני אני לא מכיר שום מקום בעולם שבו יש 2 חברות שמתחרות על אותו הקו (אגב, קו ת"א- ב"ש הוא משותף למטרופולין ואגד אבל עדיין תחת מחירי מונופול למיטב ידיעתי)

פורסם

(אגב, קו ת"א- ב"ש הוא משותף למטרופולין ואגד אבל עדיין תחת מחירי מונופול למיטב ידיעתי)

הקו הנ"ל הוא דוגמא מעולה למה שתחרות יכולה לעשות. גם היום המחירים בקו זולים יותר ממה שהיו כשהקו היה שייך בלעדית לאגד. כשמטרופולין רק נכנסה לקו, המחיר היה זול יותר ממחיר הנסיעה באגד לישובים שבסביבת באר שבע - מה שגרם לאגד לא רק להשוות את המחיר לת"א, אלא גם להוזיל את המחירים לישובים באזור.

פורסם

אמר הוד מלכותו פריץ ה-III על הבורה המלכותית. 43 שקל זה כסף. נתחיל בזה. אולי לא לכבודו, אבל עדיין לרוב האנשים זה כסף. ומה אם יש למשפחה שלושה ילדים שצריך לשלוח לבית הספר על על חשבון התקציב המשפחתי? חשבת על זה? מדובר בתוספת 130 שקלים בחודש או שגם זה לא כסף עבורך? אולי נשלח את הילדים לעבוד כדי שיהיה להם מעסיק שישלם החזר נסיעות? אולי את הסבתא שמקבלת גרושים מביטוח לאומי? אגב, אתה יודע כמה הנסיעות האלה היו עולות במסוק פרטי? תחבורה ציבורית אמורה לספק אמצעי תחבורה זול ויעיל למיעוטי יכולת ולשמש כאלטרנטיבה ראויה לרכב. בארץ היא לא עושה שום דבר מזה.

בכיין

פורסם

הקו הנ"ל הוא דוגמא מעולה למה שתחרות יכולה לעשות. גם היום המחירים בקו זולים יותר ממה שהיו כשהקו היה שייך בלעדית לאגד. כשמטרופולין רק נכנסה לקו, המחיר היה זול יותר ממחיר הנסיעה באגד לישובים שבסביבת באר שבע - מה שגרם לאגד לא רק להשוות את המחיר לת"א, אלא גם להוזיל את המחירים לישובים באזור.

האמת שקצת קשה לי להגיב על זה כי אני לא מתמצה מספיק אבל עדיין אני לא מכיר גם בחו"ל הרבה קוים שהם משותפים, בד"כ זה פשוט חלוקת קוים בין החברות השונות

לדעתי אגב, חלוקה של עוד קוים בין 2-3 חברות תעשה בלאגן והכל יצא פחות ברור לנוסעים אבל מצד שני זה יכול להיות ניסיון מאוד מעניין

פורסם

בכיין

וואו. אתה אטום ברמות.

אבל אני מניח שככה זה אצל כל אנשי המלכות. לא יכולים לראות מעבר לאף שלהם.

פורסם

חברים יקרים, מספיק לריב.

אנא שמרו על רמת דיון נאותה.

פורסם

בכיין

פוץ מתנשא.

נ.ב: אני מגיב בתור אחד שכדבריך "זה לא כסך בשבילו", אך צורם לי לראות אנשים כמוך שמזלזלים בבני אדם אחרים וטוענים שההוצעה הנוספת הזו לא תשפיע על רמת החיים (הנמוכה גם כך) שלהם. האמן לי שיש אנשים שמגמדים אותך ביכולות, בהשגים, בעושר ובטוח שבצניעות.

פורסם

:'(

אם יש מישהו שבשבילו 80 אגורות הוא סכום משמעותי מידי, שלא יבצע את הנסיעה הזאת.

שילך ברגל מצידי.

או, פיתרון ריאלי יותר, שישאר לישון עוד שעה אחת ביום. כשהוא ישן האור בחדר יהיה כבוי, ובשעה הזאת הוא יחסוך 80 אגורות בחשבון החשמל - ויפצה על התוספת בנסיעה!

^^ דוגמה קצת קיצונית ולא מדוייקת, אבל אני בטוח שהבנת את העיקרון. לחסוך 80 אגורות ביום אפשר לעשות בקלילות.

למשל - שיקנו לחם שחור רגיל במקום לחם שפרוס מראש. ההבדל הכספי יחסוך להם אפילו הרבה יותר!

פורסם

כפי שכתבתי לך גם עבורי לא מדובר בסכום משמעותי, ואני לא נוסע בתחבורה ציבורית כמעט בכלל.

אבל תחשוב על משפחה שמתבססת על תחבורה ציבורית, עבורם ה-"חסכון" שלך, יהיה וויתור על מנוי הטלוויזיה או משהו דומה, זה כבר משמעותי.

נ.ב: הניסוח שלך מראה את הזלזול הרב שלך (שלא בצדק) באנשים: "אם יש מישהו שבשבילו הסכום משמעותי מידי, שלא יבצע את הנסיעה הזאת. שילך ברגל מצידי."

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים