עבור לתוכן

כרטיס מסך לעמדת תלת מימד (מאיה) ...

Featured Replies

פורסם

שאלה - האם מישהוא מכיר מאמר/בנצמארק על כרטיסי מסך והתמיכה שלהם בעמדות עריכה ?

לפי מיטב הבנתי, הכרטיס מסך (כל עוד הוא לא תומך ב CUDA) לא עוזר לרינדורים הסופיים, אלה רק לריילטיים בזמן העבודה. האם אני צודק ?

האם יהיה הבדל משמעותי בעבודה על מאיה עם HD4300 לעומת כרטיס מסך אחר ( שהוא לא קודא ...) ואם כן, על מה מומלץ ?

פורסם

זה נכון שהרינדור הסופי מתבצע על ה-CPU. לאנוידיה יש plugin בשם GELATO לרנדור סופי אבל אני לא בטוח לגבי תמיכתו כיום.

בכל אופן, ישנה סיבה מסויימת למה אתה מעדיף "להמנע" מ-CUDA \ כרטיסי NVIDIA, שכן עולה הרושם מדבריך...

ישנם פלאגינים \ כלים מגניבים ל-MAYA שמנצלים CUDA להאצת רינדור בזמן אמת וחישובים פיזיקאלים. כמה לדוגמא:

http://furryball.aaa-studio.eu/

http://www.mentalimages.com/products/iray.html (מזה פשוט אי אפשר להתעלם! עדיין לא שוחרר אני חושב, אבל הפגז בדרך)

http://developer.nvidia.com/object/apex_clothing.html

http://developer.nvidia.com/object/physx_dcc_plugins.html (גרסא חדשה פה, נראה לי שהיא עדיין לא למאיה, אך בקרוב)

http://www.orbaz.com/products/particleflow/box2/

http://www.nshatter.com/ruins%203.0/ruins%203.0.html

http://code.google.com/p/bullet/downloads/detail?name=DynamicaMayaPluginWin32.zip&can=2&q=

אני לא מומחה גדול ב-MAYA, אבל אני יודע שלא הייתי מוותר על כרטיס nVIDIA לתחנת עבודה, בשל תמיכה רחבה וביצועי opengl

פורסם
  • מחבר

העניין הוא שאני מנסה לבנות תחנת עבודה תקציבית. וכרגע אין לי 700 שח לקודא. השאלה היא האם יהיה בדל בעבודה בתוכנה כאשר משתמשים ב HD4200 או בכרטיס אחר שעולה נניח 500 ש"ח (שהוא לא קודה)

פורסם

vray יעבוד על GPU RENDERING שלא יבוסס על שפת הCUDA בניגוד לIRAY של NVIDIA שכן ידרוש

הדמאוים של האב טיפוס מראים שVRAY שוב עוקף את הפיתרון של NVIDIA במהירות ב200/300/400%

אם אתה רוצה להיות בטוח קנה כרטיס שתומך בCUDA ותסיר דאגה מליבך.

פורסם
This demo currently uses CUDA, but Chaos Group is looking to possibly port to OpenCL

http://www.cgarchitect.com/news/SIGGRAPH-2009-CHAOS-GROUP-GPU.shtml

ולמה הכוונה ב"שוב עוקף את הפיתרון של NVIDIA במהירות ב200/300/400%"

איך בדיוק אתה מודד פתרון שלא שוחרר (שעדיין מבוסס CUDA) לעומת פתרון אחר שלא שוחרר (שגם הוא מבוסס CUDA)

ואיפה המילה "שוב" או "NVIDIA" נכנסת פה?

עריכה: אני חושב שאני יודע על מה אתה מדבר, קרא פה:

The demo that Chaos Group showed was no where near as complex in terms of lighting or materials as the iray demo, so you can't really compare the two. It's hard to say which is faster as the scenes and card specs are not the same. Based on what I have seen so far, I think iray is a much more usable solution, however I'm sure the next Chaos demo will have some equally impressive features and quality improvements.

http://forums.cgarchitect.com/263126-post12.html

פורסם

הסרטון הזה מייצג תשובה מיידית ללקוחות של VRAY שידעו שמשהו בתכנון.

אתה מבין שאם VRAY תשתמש ב CUDA בתור השפת קוד והפתרון ל GPU RENDERING אז היא גם תומכת בחברה שמממנת את IRAY בכך שהיא תעלה את כמות הכרטיסים שימכרו על ידי NVIDIA.

כמו שכתבתי במשפט המסכם להודעה שלי לפותח הדיון:

-קנה כרטיב NVIDIA ותסיר דאגה מליבך

ובקשר לנושא

vray מהיר יותר מהמתחרה של nvidia (מנטאל ריי) בפי 2 עד פי 4 תלוי בסצנה ובמשתנים.

זה עניין ידוע והסיבה שהרבה משתמשי 3ds max משתמשים בVRAY למרות שהוא עולה להם עוד הרבה כסף.

לא מזמן יצא vray גם למאיה לאחר פיתוח של שנים. וגם שם הוא מתחיל לכבוש את הסצנה.

אם אתה מחפש אסמכתא נוספת כנס ל www.cgtalk.com

ובחיפוש תריץ

mental ray vs vray

תקרא בכמה דיונים ותקבל את הרושם מניסיונם של רבים נוספים מלבדי.

:jump:

פורסם

האמת אין לי עניין בהשוואת mental ray לעומת vray כי שניהם רצים על ה-CPU.

חשבתי שדיברנו על iray ו-vray בשימוש GPU, ולזה נאלץ עוד לחכות...

פורסם

אני לא מומחה לתכנות של עיבוד תמונה

אבל משתמע מהמידע באתר של mental images

כי איריי מיישם את הטכנולוגיה של מנטאל ריי בקינפוג מוכן מראש לריאליזם (brute force global iilumination) פשוט בשימוש בGPU לשם כך עם התוספות הדרושת כמובן.

ולכן הוא נקרא פלאגאין לmental ray

הדבר קיים מנטאל עצמו ד"א והדרך הכי נגישה לזה היא לגרום לכמות הדוגמאות לנגיע ידנית לרמה מאוד מאוד מדוייקת וזה דבר שלוקח כמובן ה-מ-ו-ןזמן לרינדור.

אז יש לקחת את זה בחשבון שהדרך חישוב של שמנטאל ריי איטית יותר מויריי באופן ניכר וiray בסופו של דבר אינו מנוע רינדור בפני עצמו אלה קונפיגורציה של מנטאל ריי לרינדור על GPU עם דיוק אור מאוד מאוד גבוה שמגיע במצב default.

ושוב, התשובה האחרונה שלי היא שלדעתי הצעד הנבון ביותר הוא להתצייד בכרטיס שתומך ב CUDA ולגמור את הסיפור ככה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים