עבור לתוכן

האם עבדו/עובדים עליי? - בעיות במימוש אחריות בנועה מחשבים

Featured Replies

פורסם

לא טרחתי לקרוא את כל הת'ראד... סתם ארוך

בכל התקופה שאני מתעסק בנושא קניתי מלא מעט חנויות שונות (KSP, איבורי, נועה, פנדה, TMS, LOGIC)

על כל אחת מהם היו סיפורי זוועה כאלו או אחרים, מבין כל החנויות האלו נועה העניקו לי את השרות הכי טוב לפחות בקניה האחרונה שלי

לבוא וישר להתחיל לצעוק שחנות א' או ב' היא X או Y זה טמטום, זה לא שיש יותר מדי חנויות טובות בארץ

  • תגובות 124
  • צפיות 14.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

יעקב - סיפורי "זוועה" על שירות גרוע זה דבר אחד

לאיים על לקוחות בתביעת דיבה בגלל שהם "העזו" לפתוח את הפה ולספר על חווית הקניה שלהם באינטרנט -- זו בריונות של ממש.

אני לא יודע איך אתה בכלל יכול להגיד משהו לטובתם לאור ההתנהלות הזו (שוב, בלי שום קשר למי צודק לגבי הנושא עצמו שבנדון - עניין האחריות וכיו"ב)

גם אני רכשתי מנעה בעבר וזכיתי לשירות טוב --- לעובדה וזו להתנהלות שנחשפנו אליה בת'רד הזה אין שום קשר.

אני מדגיש -- גם אם החנות צודקת והיא פעלה כחוק ובאופן תקין לחלוטין (ואני לא בטוח שזה המקרה) --- עצם האיום בתביעה (כשברור לכולנו שלא הוצאה דיבתם) הוא DEAL BREAKER.

פורסם

ושוב, זאת לא החנות הראשונה שהעלתה את נושא התביעה בגין הוצאת דיבה, אני לא זוכר מה היה המקרה הקודם בHW אבל גם שם דובר על חנות גדולה

פורסם
  • מחבר

לא טרחתי לקרוא את כל הת'ראד... סתם ארוך

בכל התקופה שאני מתעסק בנושא קניתי מלא מעט חנויות שונות (KSP, איבורי, נועה, פנדה, TMS, LOGIC)

על כל אחת מהם היו סיפורי זוועה כאלו או אחרים, מבין כל החנויות האלו נועה העניקו לי את השרות הכי טוב לפחות בקניה האחרונה שלי

לבוא וישר להתחיל לצעוק שחנות א' או ב' היא X או Y זה טמטום, זה לא שיש יותר מדי חנויות טובות בארץ

----------------------------------------------------------

חבל שלא קראת את כל התארד, כי אם היית קורא, היית רואה שגם אני ציינתי שכל זמן שמדובר בקנייה עצמה, החנות הייתה בסדר (קניתי בה לא מעט מוצרים), אך כאן מדובר בחלק השרות שבהסכם ביני כלקוח לבין שני גורמים: החנות ולבין גורם נוסף, שהחנות באה בנעליו, והיא החברה שייצרה את המוצר ונתנה לחנות, אחריות לכל החיים (ו/או לתקופה מינימלית של 10 שנים לפחות), והחנות מכרה לי את האחריות הזו (גב לגב )בכסף רב!!!!, וכשהמוצר הפסיק לעבוד אחרי שנה לערך, התנערה החנות מהאחריות בתואנה שאחריות לכל החיים משמעה כל הזמן שהחברה מיצרת את המוצר, ולכשהפסיקה את ייצורו האחריות פגה; האם נראה הדבר הגיוני? האם חברה תייצר מוצר (שבמקרה זה כרטיס מסך) , תתחייב לאחריות לכל החיים, ותתכוון למשהו אחר לגמרי? הייתכן?......הרי מסמך האחריות נמצא באתר החברה (BFG) ומוצג בכל העולם, /שלצערי לא בדקתי זאת אז אלא רק עכשיו.

ומה עשתה החנות, כך אני מניח, ניצלה את חוסר הידע שלי ו"מכרה" לי לוקשים. דבר נוסף, הוא שאחד מהאחראים הודה בפני טלפונית שאותו כרטויס נשלח לחברה בחו"ל והחנות קיבלה בגינו זיכוי.ץ

אז תשמע, דעתך חשובה לי מאד, אך הייתי שמח אם הייתה קורא את כל השתלשלות העינינים לפני שאתה מגיב, וגם אם אז היית חושב שהחנות בסדר, זה היה גם בסדר, כי זו דעתך....

פורסם

יעקב - אני אחרים כל חנות שמתנהלת בבריונות ומאיימת על לקוחות שכל "פשעם" שסיפרו על חוויות הרכישה שלהם, גם אם בסוף לא ישארו לי חנויות בארץ לקנות מהן.

הדרך להתמודד עם ביקורת שלילית ואפילו עם השמצה (ואני בספק רב אם במקרה הזה מדובר בהשמצות שווא), היא ע"י תגובה רצינית ועניינית פה בפורום, וע"י שיפור השירות עוד יותר. כלומר - אם מישהו טוען שאתה גרוע, במקום לתבוע אותו עדיף לך לנסות להוכיח (לו ולאחרים) שהוא טועה - גם במילים וגם במעשים. דרך אחת לעשות זו לדוגמא היא להגיע לפשרה עם הלקוח. במידה והלקוח באמת עשה עוול לחנות -- היא יכולה לשלוח נציג לפה שיביא את עמדת החנות במלואה ובצורה מפורטת.

לעומת זאת, אם כל מה שמר יובל יכול לעשות זה רק לתבוע, ואין ביכולתו או ברצונו לנסות לשכנע את אנשי הפורום שהצדק איתו, ושהשירות של נעה מחשבים הוא בעצם טוב --- אזי שלא מגיע לו שיהיה לו אפילו לקוח אחד.

אני לא טוען שלא "מותר" לו לתבוע. מותר לו.

אני טוען שגם אם מותר לו, ואפילו אם זה מוצדק --- זה כמעט אף פעם לא הצעד הנכון, בתור עסק. זה פשוט חסר כל הגיון.

אני עובד בחברת סטרט-אפ בשם OUTBRAIN. אנחנו ידועים בעיקר בזכות השירות המעולה שלנו.

הנה דוגמא לביקורת חיובית שקיבלנו בנושא:

http://www.ketacode.com/post.asp?s=130

לדעתי זה ממחיש כיצד צריך עסק להתנהל. הדבר החשוב ביותר הוא השירות והיחס ללקוחות. כל היתר הוא משני.

פורסם

אז כבר לא נשארו לך חנויות לקנות מהן.

חוץ מחנות אחת בארץ שאני מניח שאת שמה כולם יודעים, על כל חנות קיימים סיפורי זוועה כאלו ואחרים.

ויודע מה? למרות שכל מקרה כזה בהחלט שופך אור שלילי על מקום כלשהו, אישית אני לא הולך לקחת את זה ללב אלא אם מדובר על מקרים חוזרים ונשנים. אחרי הכל, לא משנה איפה אני אלך לקנות, מישהו נפגע שם, מישהו רומה שם, ומה שלא תרצה. ההמלצה שלי היא שכל אחד ימשיך לקנות במקום שנותן לו שירות טוב.

לגבי "אחריות לכל החיים" על מוצרים כאלו ואחרים- זה בא עם מליון הגבלות.

במקרה של BFG, אחריות לכל החיים זה אם אתה גר בארה"ב וטרחת, כלקוח קצה, לעשות רישום של המוצר תוך 30 יום ממועד רכישת הכרטיס.

במקרים אחרים, "כל החיים" מתכוון לחיי המוצר, וממש לא לחיים של הבנאדם.

עריכה- אני רואה שהרגע שמו לינק לפני לתנאי האחריות של BFG....

פורסם

תמיד כותבים באתרי האנטרנט באותיות קידוש לבנה

"כרטיס מסך #### של חברת BFG עם אחריות לכול החיים"

וכמובן שאף אחד לא טורח לקרוא את כתב האחריות של BFG בגלל שאנחנו בתור צרכנים

"מאמינים" לנציג שמוכר לנו את המוצר וכמובן סומכים על החנות שתעמוד בהתחייבותה.

אם יש לך את הקבלה על ה7600GS בדוק כמה זמן אחריות כתוב שם לפי כתב האחריות שצוין.

אם רשום שם בקוד\מק"ט המוצר LTW אז אתה מכוסה.

מה שכן אני די בשוק על ההתנהלות של "נועה" לאחרונה ובהחלט מקווה שאם הם לא רוצים לאבד נתח שוק כה גדול

כדאי להם שיתאפסו על עצמם.

פורסם
  • מחבר

אז כבר לא נשארו לך חנויות לקנות מהן.

חוץ מחנות אחת בארץ שאני מניח שאת שמה כולם יודעים, על כל חנות קיימים סיפורי זוועה כאלו ואחרים.

ויודע מה? למרות שכל מקרה כזה בהחלט שופך אור שלילי על מקום כלשהו, אישית אני לא הולך לקחת את זה ללב אלא אם מדובר על מקרים חוזרים ונשנים. אחרי הכל, לא משנה איפה אני אלך לקנות, מישהו נפגע שם, מישהו רומה שם, ומה שלא תרצה. ההמלצה שלי היא שכל אחד ימשיך לקנות במקום שנותן לו שירות טוב.

לגבי "אחריות לכל החיים" על מוצרים כאלו ואחרים- זה בא עם מליון הגבלות.

במקרה של BFG, אחריות לכל החיים זה אם אתה גר בארה"ב וטרחת, כלקוח קצה, לעשות רישום של המוצר תוך 30 יום ממועד רכישת הכרטיס.

במקרים אחרים, "כל החיים" מתכוון לחיי המוצר, וממש לא לחיים של הבנאדם.

עריכה- אני רואה שהרגע שמו לינק לפני לתנאי האחריות של BFG....

אתה ממש לא מדייק:

1. אכן, אמנם האחריות לכל החיים היא רק בארצות הברית וקנדה, אך 10 שנים בכל שאר מדינות העולם.

2. הצורך לרישום במשך ה- 30 יום מהרכישה היא למוצר שנקנה אחרי 21/2/2008, ואני קניתי את שלי ב-9/2006.

3. כרטיסים שנקנו לפני, לא נדרש להם רישום; ודרך אגב, אם נדרש רישום, לא היה מחובתה של החנות לציין זאת בפני שכדי שהאחריות תתפוס כדאי שארשם; למזלי קניתי לפני פברואר 2008 כך שלא הייתי צריך זאת.

4. באחריות מציינת החברה, שרק היא רשאית לקבוע אם את הכרטיס צריך לתקן ו/או להחליף, ואף אחד לא רשאי לעשות זאת כולל המעבדה בחנות.

לסיכום, אכן אחריות תמיד מלאה מגבלות, אך מה לעשות , אם הכול נעשה כמו שצריך, האחריות טובה ומגינה על הצרכן - אל תשכח שמוצרים בעלי אחריות ארוכה עולים תמיד הרבה יותר כסף בשל כך, ולכן גם ברור למה חנויות מסויימות מוכרות זול, כי אינן נותנות את אחריות היצרן.[br]פורסם בתאריך: 11.01.2010 בשעה 20:01:37


תמיד כותבים באתרי האנטרנט באותיות קידוש לבנה

"כרטיס מסך #### של חברת BFG עם אחריות לכול החיים"

וכמובן שאף אחד לא טורח לקרוא את כתב האחריות של BFG בגלל שאנחנו בתור צרכנים

"מאמינים" לנציג שמוכר לנו את המוצר וכמובן סומכים על החנות שתעמוד בהתחייבותה.

אם יש לך את הקבלה על ה7600GS בדוק כמה זמן אחריות כתוב שם לפי כתב האחריות שצוין.

אם רשום שם בקוד\מק"ט המוצר LTW אז אתה מכוסה.

מה שכן אני די בשוק על ההתנהלות של "נועה" לאחרונה ובהחלט מקווה שאם הם לא רוצים לאבד נתח שוק כה גדול

כדאי להם שיתאפסו על עצמם.

תשמע, נגעת בנקודה מאד רגישה מבחינתי, ולכן כשרכשתי את הכרטיס לא צויינה תקופת האחריות, למרות שצויינה באתר, ולכן דרשתי במפגיע, שהחברה תרשום זאת על החשבונית ותטביע את חותמת החנות, ואכן כך קרה; בחנות ציינו את תקופת האחריות על פני החשבונית והחתימו אותה.

פורסם

בכדי לא לעבור על הדיון שוב אשמח במידה ורשמת את תנאי האחריות שכתובים לך במסמך :)

פורסם

אבל אין יותר כרטיס של BFG. הכרטיס נשרף לפני שנתיים. שכח ממנו. הסכמת לקבל 2400XT עם תנאי אחריות שונים.

פורסם
  • מחבר

בכדי לא לעבור על הדיון שוב אשמח במידה ורשמת את תנאי האחריות שכתובים לך במסמך :)

הגבתי בענין להודעה הקודמת שלך (מן הסתם כבר ראיתי)

פורסם

אם כך אתה מעבר למכוסה.

כרגע נצטרך לחכות לתגובת החנות ולראות לאיזה עומק נגיע.

פורסם

תגובה ל-SCORN --

קורה שלקוחות מסויימים נפגעים בין אם בצדק ובין אם לאו - מהשירות שהם מקבלים. זה עניין סטטיסטי, לא יכול להיות שכולם תמיד יהיו מרוצים.

לפעמים באמת נעשה עוול (או אפילו עבירה על החוק), לפעמים סתם אנשים מאוכזבים/מפונקים/וכו'.

יש כל מיני מקרים.

מה שאותי מעניין במקרה הזה הוא דווקא לא המחלוקת סביב נושא האחריות (שזה עניין טכני יחסית) - אלא האיום בתביעת דיבה.

גם אם "על כל חנות" יש לקוחות שיהיו מוכנים לספר לך סיפורי זוועה של מקרים שבהם רומו/נפגעו/סבלו וכו' --

לכל הפחות שמורה לנו הזכות והחופש לספר ולשמוע על מקרים כאלה.

כלומר - זכותי לספר על חווית הקניה שלי בחנות א', וזכותי לשמוע על חוויות הקניה של אחרים בחנות ב'.

לנסות לקבור ולטייח את הסיפור, לצד איום מפורש על לקוח (ואני שוב מדגיש - במנותק משאלת ה-"מי צודק?") -- זה השפל של השפל של היחס ללקוחות. זה בכלל לא בר השוואה ל-"המתנתי הרבה בתור" או "ביקשתי א' ונתנו לי ב'" או "דרשו ממני תוספת תשלום על ג'". זה פשוט אומר שהם מתייחסים ללקוחות כגורם עוין וזר - שצריך לקחת ממנו את הכסף ולהעיף אותו לכל הרוחות. הוא עושה בעיות? ניתן לו "הצעה שלא יוכל לסרב לה"...

זה נראה לך סביר? אני רוצה להאמין שרוב החנויות בארץ עדיין לא כאלה, ולא ימהרו לאיים על לקוחות או לסתום פיות.

סך הכל - תמורת מחיר זעום יחסית היה יכול מנהל החנות לסיים את הסיפור ברוח טובה. במקום זה הוא מעדיף "להלחם" בלקוחות "ולנצח" אותם. זו כמובן "זכותו", כלומר, מותר לו כמובן לעשות את זה. אבל אני מקווה שבקרוב מאוד יתברר לו שהוא עשה טעות גדולה.

פורסם

תסביר מה אתה מצפה לקבל. אני הבנתי את זה ככה: לפני שנתיים הסכמת לוותר על BFG תמורת 2400XT של יצרן אחר. עכשיו אתה בא ואומר אני רוצה שתנאי האחריות של חברת BFG יהיו תקפים על מוצר של יצרן אחר בשם sapphire. החברה לא הצליחה להשיג 2400XT חדש והחליטה לספק 6600 במקום כדי שלא תישאר בלי מחשב. אז אתה רוצה 2400XT חדש/זיכוי כספי/משהו אחר?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים