עבור לתוכן

איך להיות טייס אזרחי?

Featured Replies

פורסם

למה? יכול לקחת הלוואות מהבנק, הורים וחברים, אחרי שהוא יתקבל לאיזה חברה גדולה הוא כבר יחזיר לכולם את מה שהוא חייב.

נשמע כמו תוכניות מצויינת לעתיד...מאיפה אנחנו יודעים בכלל שלבנאדם יש את היכולת להטיס מטוס כבד? ואתה עוד אומר לו לקחת הלוואה שהוא לא ישלם אותה בחיים.

  • תגובות 37
  • צפיות 6.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

וואלה? נשמע מעניין ;D

נשמע כמו תוכניות מצויינת לעתיד...מאיפה אנחנו יודעים בכלל שלבנאדם יש את היכולת להטיס מטוס כבד? ואתה עוד אומר לו לקחת הלוואה שהוא לא ישלם אותה בחיים.

מה זאת אומרת "יש יכולת"? אם יש לו ראש ללימודים וקצת שכל, והציב לעצמו מטרה אחת עיקרית אין סיבה שהוא לא יצליח. לא צריך חוש שישי כדי להטיס מטוס.

פורסם

אצלנו בישראל הטסת מטוס נחשבת ל"שיא השיאים" בגלל חיל האוויר (הטסת מטוס קרב הוא באמת "שיא השיאים") אבל עם ILS ומערכות הטייס האוטומטי השונות המותקנות במטוסי הנוסעים השונים, למעשה יותר קשה לנהוג במכונית מאשר להטיס מטוס.

פורסם

למה אתה נעול על אל-על?

חסרות עוד חברות תעופה בארץ/בעולם שאתה יכול לעבוד בהם?

פורסם

אצלנו בישראל הטסת מטוס נחשבת ל"שיא השיאים" בגלל חיל האוויר (הטסת מטוס קרב הוא באמת "שיא השיאים") אבל עם ILS ומערכות הטייס האוטומטי השונות המותקנות במטוסי הנוסעים השונים, למעשה יותר קשה לנהוג במכונית מאשר להטיס מטוס.

אל תגזים.

שאתה כבר באוויר וטס כמעט בקו ישר לכיוון היעד, כן, זה קל יותר מלנהוג.

בהמראה/נחיתה... זה סיפור שונה לגמרי.

פורסם

חוץ מזה, לדעתי דווקא טיסה עם טייס אוטומטי היא הקשה ביותר.

תחשוב על טיסה של 3-4 שעות לאירופה, שמתוכנה 90% אם לא יותר על טייס אוטומטי, ועם זאת, שני הטייסים חייבים להיות בכל רגע נתון בהאזנה מלאה למטוס ולפיקוח, כי אם קורה משהו והם מגלים את זה מאוחר מידי כי הם לא היו מרוכזים, אז יש בעיה קשה. עכשיו תחשוב מה קורה בטיסות של 10 שעות ויותר, אפילו שיש 2 צוותים, במיוחד מעל האוקיינוסים ששם אין בקרה כמו באירופה - אלא מדווחים כל כמה שעות ובשאר הזמן הקשר כבוי מסיבות טכניות.

אגב, לא תמיד יש מערכות נחיתה אוטומטיות, אפילו בארץ רק לאחד המסלולים בנתבג (טוב, לשניים, אבל לאחד מהם זה לא ממש פרקטי אלא אם אתה רוצה לגלח עצים ו/או לטוס מעל השטחים בגובה נמוך), והנחיתות הידניות לא תמיד פשוטות - אלה המקרים שאתה שומע עליהם כל הזמן בחדשות, שטייסים מנסים לנחות על המסלולים הלא נכונים או על כבישים.

פורסם

אל תגזים.

שאתה כבר באוויר וטס כמעט בקו ישר לכיוון היעד, כן, זה קל יותר מלנהוג.

בהמראה/נחיתה... זה סיפור שונה לגמרי.

במזג אויר קשה לטייסים אסור לגעת בכלל בהגה גם בנחיתה והייתי יותר מפעם אחת בזמן טיסה בתא טייס גם בטיסות של יותר מ10 שעות ולא נראה שקשה להם יותר מדי

פורסם

ברק 2000, אם היית אי פעם בתא טייס, אתה אמור לדעת שיש "קצת" יותר דברים לדאוג להם מרק ההגה. המטוס לא מנחית את עצמו.

יואב- זה כבר תלוי בטיפוס, יש אנשים שזו משימה כמעט בלתי אפשרית בשבילם, ויש אנשים שמסוגלים לשבת ולקרוא ספר 8 שעות ברצף, תוך כדי שכל 3 דקות הם מעבירים מבט על המחוונים ומוודאים שאין שום חריגה.

פורסם

המטוס בדיוק מנחית את עצמו, כל מטוס וכמעט כל שדה תעופה מודרני כולל מערכת ILS, וכמו שנאמר, אם המערכת עובדת, הטייסים מורשים לגעת בהגאים רק במקרים חריגים.

פורסם

ברק 2000, אם היית אי פעם בתא טייס, אתה אמור לדעת שיש "קצת" יותר דברים לדאוג להם מרק ההגה. המטוס לא מנחית את עצמו.

יואב- זה כבר תלוי בטיפוס, יש אנשים שזו משימה כמעט בלתי אפשרית בשבילם, ויש אנשים שמסוגלים לשבת ולקרוא ספר 8 שעות ברצף, תוך כדי שכל 3 דקות הם מעבירים מבט על המחוונים ומוודאים שאין שום חריגה.

כמו ש-shuy אמר המטוס מנחית את עצמו, אני אומר לך את זה לפי מה שהטייס אמר לי. אם אתה מתכוון לקשר עם מגדל פיקוח ומה שמסביב אז זה התפקיד של הטייס.

דרך אגב- http://www.haaretz.com/hasite/spages/1054727.html

פורסם
  • מחבר

לא חייב בארץ אפשר גם בחול.. אבל איך אני מגיע לדברים כאלו בחול נגיד?..

למשל בשוייץ או ברוסיה באיזה חברת תעופה.. אני לא סתם מגיע ויאללה אנ מתחיל ללמוד.

צריך גם להתקבל ללימודים האלו לא?

פורסם

כמו ש-shuy אמר המטוס מנחית את עצמו, אני אומר לך את זה לפי מה שהטייס אמר לי. אם אתה מתכוון לקשר עם מגדל פיקוח ומה שמסביב אז זה התפקיד של הטייס.

דרך אגב- http://www.haaretz.com/hasite/spages/1054727.html

זה לא נכון מה שאתה אומר. מטוס מסוגל להנחית את עצמו רק אם קיימת המערכת המתאימה, במקרה הזה ILS CAT IIIC (קטגוריה 3C). בשדות שבהן המערכת הזאת לא מותקנת, בגובה של כמה מאות מטרים הטייס לוקח את ההגאים. אמנם המטוס אמור להיות מיוצב על המסלול בשלב הזה, אבל בהנחה שהתנאים הם לא תמיד אופטימליים - המטוס לא ימשיך בקו ישר. בארץ למסלול 12 בנתב"ג (זה שנוחתים עליו ישר מכיוון הים, בלי סיבובים) ומסלול 26 (אחד מהשניים שדורש סיבובים, זה שנוסעים אליו הרבה זמן כדי להמריא ממנו) יש ILS CAT II שדורש היגוי ידני מגובה של כמה מאות מטרים (באופן מעשי הנחיתה ידנית). מצד שני, כדי לנחות נחיתת מכשירים (ILS) על מסלול 26 צריך לגלח כמה הרים ולטוס מעל השטחים ככה שלא משתמשים בו כמעט, אלא בשיטות פחות מדויקות (לעיתים ידניות לגמרי).

פורסם

היה לפני כמה שנים תוכנית על כל הסכנות שבטיסה וכך שחיל האוויר לוקח נתח שמן מקו גובה הטיסה ויש הגבלת גובה מינימום ויש מטוסים קלים ופירטו שם גם שהמסלולים בארץ על הפנים ואין חיישני הנחתה אוטומטית וכך שבעבר היה אחד כזה במסלול באילת, אך מהר מאוד הוא ירד משם עקב בירוקרטיה ופוליטיקה.

סה"כ כאשר מדובר על הטסת מטוס נוסעים בין מדינות "נורמאליות" אין שום בעיה משמעותית בהטסת מטוס, אלא רק הטיסה והנחיתה, אלו ה-רגעים הקריטים בטיסה. כל השאר זה שמירה על קשר על מגדל הפיקוח וטייס אוטומטי.

כמובן שזה משתנה בין מטוס קרב למטוס קל ומטוס כבד, בהתאם להסמכה..

"הבעיה" הגדולה בכל הסיפור הזה היא הלימודים-מימון הכסף לקורס שכזה שאני חושב וכפי שבעבר שמעתי כדאי לעשות במיוחד בחו"ל (דגש ארה"ב) כי בארץ זה שחיטת רגל וזה לא פופלארי בייחוד וכך גם המחירים. הרי מתי שמעת על טייס בחברת טיסה ישראלית שהוא לא יוצא טייס בח"א? (יש בודדים שלא עברו קורס טייס של ח"א ועשו הכשרה אזרחית)

פורסם
  • מחבר

לא חייב בארץ אפשר גם בחול.. אבל איך אני מגיע לדברים כאלו בחול נגיד?..

למשל בשוייץ או ברוסיה באיזה חברת תעופה.. אני לא סתם מגיע ויאללה אנ מתחיל ללמוד.

צריך גם להתקבל ללימודים האלו לא?

אפשר בבקשה לא להפוך את זה לדיון של ויכוח אני צריל עזרה פה ולא סתם ויכוחים..

נניח לרגע שהכסף הוא לא בעיה נגיד ואני נוסע ולחול לעשות את ההכשרה. איך אני מתקבל ואיך כול התהליך הולך בערך מי שיודע?..

לא ניראה לי שסתם נירשמים משלמים כסף ולומדים :nono:

פורסם

דבר ראשון- מחפשים בית ספר לטיסה בחו"ל ורואים את התנאי קבלה ויוצרים קשר טלפוני/ מייל לקבלת פרטים מורחבים. מכאן והלאה אתה תסדר בעצמך אם אתה רואה עצמך טייס. :xyxthumbs:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים