האם כדאי ליצור מחשב-hw? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם כדאי ליצור מחשב-hw?


avinatbezeq

Recommended Posts

אני יודע שנושא הפרשי המחיר בין הארץ לחו"ל נטחן עד דק. אבל בכל זאת.

בבדיקה שערכתי על חלקים שאני חושב לקנות למחשב שלי הבדלי המחיר הם כ-50% (לא כולל משלוח). החלקים הם לוח אם GIGABYTE GA-X58A-UD7 , מעבד 7 920 , שני דיסקים 2 x VelociRaptor 300GB , וזכרון OCZ3RPR1866LV6GK OCZ 12GB . המחיר בחו"ל הוא כ-6000 ש"ח ובארץ כ-8800 ש"ח (כולל מע"מ). היות שהחלקים האלו אינם כבדים לא נראה לי שעלויות המשלוח מצדיקות כאלו פערי מחירים, בפרט שאני מניח שהיבואנים פה לא קונים את זה באותם מחירים שהצרכן הסופי קונה את זה בארה"ב.

אני חושב שזה שיש פה מפרטי מחשב זה נהדר, אבל האתר היה יכול לתת שירות יותר טוב אם היינו מגדירים "מחשב-hw" אחד חזק, ויוצאים עליו למכרז הפוך. המשמעות של זה היא לא קניה משותפת שהיא "מבצע רגעי" שמי שפספס פספס, אלא שיהיה באתר דף ובו הצעות חמות של ספקים לקונפיגורציה כמו שהיא. המחיר יורד - הדף משתנה...

מה דעתכם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היו כאן כמה וכמה דיונים בעניין וזה פשוט לא מעשי - ודאי לא למפרט כפי שציינת שרלוונטי אולי ל-0.0000001% מהמשתתפים בפורום וממילא נותן תמורה עלובה למחירו (בלי קשר למקום הקניה).

בלתי אפשרי לבנות מפרט שיתאים למספיק אנשים שיצדיק "מכרז הפוך" וודאי שלא לנהל אותו כשכולם (כמעט) כאן בהתנדבות מלאה וזה עוד בלי להזכיר את נושא הנייטראליות והאובייקטיביות של הפורום שתעמוד בסכנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי עליבות המפרט - לא התיימרתי להיות מומחה למפרטים. אני אשים אותו ב"מפרטים" כנושא לדיון, ואשמח אם תשפר. לא זו הנקודה.

יש פה, לדעתי, חמש שאלות:

1. האם אפשר להגיע למפרט אחד שיהיה רלוונטי ללפחות 25% מהגולשים בפורום? ואני מתכוון למפרט של "לב המחשב" - מה שנקרא שילוש + IO?

2. האם, במפרט כזה, יש לספקים מספיק שולי רווח כדי שקיצוץ מקסימלי שלהם יהיה מעניין?

3. האם יהיה מספיק שוק - מספיק קונים שמעוניינים במפרט, מספיק ספקים שמעוניינים להתחרות עליו? היות שלא מדובר פה בקניה חד פעמית, השאלה היא "לאורך זמן" - כמה אנשים בשנה ירצו לקנות את מחשב-hw?

4. בכמה עבודה זה כרוך?

5. נניח שהתשובות לכל השאלות הקודמות הן "כן" (ו-"מעט" לגבי האחרונה :-), האם האתר מעוניין לעמוד מאחרי דבר כזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ינסה לענות:

1. אפשר, אני מניח שזה יהיה מפרט קצת פחות "מהכי משתלם", וקצת יותר יקר (סדר גודל של 3500 ש"ח, לשילוש בלבד)

2. ממש לא. זה מפרטים שגם ככה אחוז הרווח הוא אחוזים בודדים.

תצאו מהסרט הזה שהיבואן\חנות עושים 30% רווח. רק במפרטים EX-HIGH-END אפשר לחסוך סכום כסף "רציני".

3. לרוב המשתמשים שבאים לכאן, כבר סגורים על חנות כמו אייבורי או KSP מתאמי נוחות וקירבה לבית, (של ההורים)

אחרים דורשים שירות "אישי" יותר וקונים באחת החנויות המומלצות כאן. (בדר"כ הבוגרים יותר)

ולכן יהיה בעיה לשכנע אותם לשנות את זה.

4. מדובר על משהו כזה בערך: צוות מצומצם שינהל את כל היבוא והקשר עם היבואן ועייני כסף, צוות קצת יותר רחב שיוודע שהכל יגיע לארץ

ויחלק את המחשב עפ"י DB, וכנראה גם צוות שיבדוק שכל החלקים שהגיעו תקינים \ הרכבה כאופציה.

5. לא בטוח. לאתר עד כה יש שם מאד נטרלי שלא בטוח שהמנהלים ירצו "לכלך" אותו עם מסחר כזה.

* מכל הנאמר לעיל ניתן להסיק שהפלח שוק שאתה רוצה לפנות עליו הוא בלי ספק ה"מתקדמים"

היות ולא כל אחד מוכן לחכות את הכמה שבועות האלה, כנראה גם להרכיב את המחשב לבד ועוד שלל בעיות.

סעיף שמתנגש עם סעיף הכדאיות, היות והם ממש לא מהווים 25% מדורשי המפרט לעיל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על תגובתך!

אבל אני לא חושב שהייתי ברור מספיק לגבי מה שאני מבציע, ועכשיו אני מבין את ההסתייגות של גונן לגבי האובייקטיביות.

מה שאני מציע זה לא שהאתר יהיה מעורב בקניה. אלא ככה:

האתר מפרסם, בדף אחד שמיועד לזה, את המפרט המוצע. ובדף יש גם רשימת מחירים של ספקים שמתחייבים לספק את המפרט הזה במחיר מסוים. כך למשל, אם אני אוהב לקנות אצל iqpc (ואני אוהב לקנות אצל iqpc - אני חושב שהם אחלה) והמפרט כולל נגיד רק את השילוש (לוח אם, מעבד, וזכרונות) אז כשאני מגיע ל-iqpc ואני מזמין אצלם מחשב (שכולל שילוש, מארז, ספק, דיסקים, כרטיס תצוגה וכו') אז את החלק של השילוש הם נותנים לי במחיר שהם התחייבו עליו באתר.

אין לאתר בעיית נייטרליות, אין בלגאן, אין כלום!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לבחור מעלי: רק חנויות גדולות שלא מפחדות מאירוע "נקודתי" שכזה, ב-IQPC לא תפוגש בדבר כזה, אני חותם לך.

האתר מפרסם, בדף אחד שמיועד לזה, את המפרט המוצע. ובדף יש גם רשימת מחירים של ספקים שמתחייבים לספק את המפרט הזה במחיר מסוים. כך למשל, אם אני אוהב לקנות אצל iqpc (ואני אוהב לקנות אצל iqpc - אני חושב שהם אחלה) והמפרט כולל נגיד רק את השילוש (לוח אם, מעבד, וזכרונות) אז כשאני מגיע ל-iqpc ואני מזמין אצלם מחשב (שכולל שילוש, מארז, ספק, דיסקים, כרטיס תצוגה וכו') אז את החלק של השילוש הם נותנים לי במחיר שהם התחייבו עליו באתר.

זה נשמע סביר, השאלה מה החנות מרוויח, פרסום? נניח.

אתה יכול להתחייב שימכרו מספר מסויים של שילוש-ים כל חודש?

מה יקרה כשלא ירצו? השילוש-ים דרך אגב מתעדכים על בסיסי פעמיים בחודש, לפחות,

מתעדכנים עם המחיר היצע-ביקוש (ה- הכפיל-שילש את המחיר שלו בחודש וחצי האחרונים)

אתה מבין, לא חסר בעיות, חכה לתגובה רשמית של המנהלים, אולי להם יהיה פתרון קצת יותר יצירתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצחקתה אותי, תנסה לקחת עשרה מוצרים שלא נמכרים במספרים גדולים ותברר זמינות, בהערכה גסה 2-3 מוצרים במלאי , 2-3 יהיו במלאי תוך עשרה - ארבע עשרה ימי עבודה (אבל הם לא יתחייבו על כך) ועוד 2-3 לא יהיו במלאי בקרוב.

לא מזמן רכשתי מחשב חדש ואני יכול להגיד לך שניסיתי לבצע רכישה בשניים מהחנויות שהבאת , וכמובן שלאחר יום יומיים קיבלתי טלפון שחומרה x ו-y לא יהיו בקרוב במלאי.

אחד מבעלי החנויות שציינת קודם, אמר בגילוי לב, שמוצר מסוים שפורסם בריש גלי מעל דפי אתר האינטרנט של החנות, אף פעם לא היה במלאי, והוא לא יהיה במלאי, ואין את המוצר המסוים לא אצל היבואן ולא בארץ כלל, ובתשובה לשאלה "אז למה הוא מופיע באתר האינטרנט?" הוא ענה שכל חנויות החומרה העלו אותו למרות שהוא לא קיים, והוא לא רצה להשאר מאחור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאחרונה נאמר לי ממישהו שיבא Lian Li שהוא הפסיק כי הם פשוט לא נמכרו. דוגרי אני מבין אותו, אי אפשר להחזיק סטוק של מוצרים יוקרתיים שהביקוש שלהם בארץ יכול להמדד בעשרות ותמיד יכול לשחוק אותך מישהו ביבוא מקבילי.

בקשר לרעיון של פותח הת'רד, היה כאן משהו כזה לפני כמה שנים.. שחנויות היו יכולות להתחרות ביניהן על מחיר מוצרים לגולשים.. כנראה שזה לא ממש הצליח.

אגב מסכים שבמוצרים יוקרתיים למחשב יכול להיות הפרש ניכר מחו"ל, לכן ניצלתי את מבצעי האחרון והזמנתי חלקי מחשב מארה"ב בעזרת mustop.

ההבדל הוא לא 50% ודיי בטוח שאשלם מע"מ, ואם יהיה בעיות לממש אחריות לא יהיה עניין פשוט (למרות שדוגרי עם יבואנים בארץ אולי יהיה עדיף).

קניתי dinovo mini לפני שנה בארה"ב והיא הפסיקה לעבוד, עשיתי RMA ללוג'יטק ושלחו לי אחת דנדשה חדשה בקופסא מקורית עם כל האביזרים.

זה מה שנחמד שם, אתה ישירות מול התמיכה של היצרן, לא מול איזה מחסנאי ישראלי שעושה לך טובה שהוא מסתכל עליך בכלל לפני שהוא מעביר ליבואן.

איך שלא יהיה לא מאמין שתוכל להשיג מהיבואנים/חנויות מחירים טובים בהרבה ממה שנותנים לך כרגע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באופן כללי, להתעסק עם יבואני ציוד-מחשב ישראלים זה בד"כ עניין לא נעים (אלא אם אתה בגודל של Ivory, KSP ושות' - שאז, הפלא ופלא : פתאום נהיה להם אכפת מאיכות השירות שתקבל)... עם אי-אלו חריגים-לטובה ספורים על אצבעות כף יד אחת (של לוחם-הנדסה וותיק) בנוף המקומי.

וזה בעיקר באדיבות התחמנות הישראלית, ושיטת "מצליח" : משני צידי המתרס - הכוונה !

כבר אירע שבאיזה יבואן (הממוקם לא רחוק מ-SkyPC, וששמו מתחרז עם "אור מבי"), האמינו, משום מה, שיצליחו להוציא ממני כמה עשרות שקלים נוספים בעד כלום-נקי - 100% כלום-טהור (דרשו תוספת תשלום בעד מוצר, ולא בשל שגיאה במחירו, כחודש לאחר השלמת העסקה, וביצוע התשלום). אלא שאישית טרחתי והסברתי להם שדברים אינם עובדים כך אצלי, ושאינני מחלק ארוחות חינם - ובסופו של דבר, שכרם יצא בהפסדם - ולא רק משום שלא אמהר לשוב ולרכוש משם ולו שרוך-נעל...

... וזו רק דוגמה אחת מני רבות.

ביום מן הימים, יש להניח, אאסוף מספיק חומר לספר עב-כרס, שיוכל להיקרא : "סיפורי יבואני ציוד-מחשב בישראל".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...