עבור לתוכן

מה עושה מהנדס תוכנה בעבודתו?

Featured Replies

פורסם

מתמטיקה זה כלי, וזה יופי של כלי, כי הוא עובד.

ברמות הגבוהות ביותר של כל מקצוע מדעי, כולל כלכלה וביולוגיה, ודי הרבה מקצועות הומניים, יש שימוש מאוד חזק במתמטיקה.

לכל הפחות, בסטאטיסטיקה לא ממש פשוטה, ובד"כ ע"מ לבנות מודלים ולנסות למצוא חוקיות.

ד"א, אחד החברים שלי עשה תואר שני בכלכלה, והתזה שלו היא מתמטיקה כמעט נקייה..

בקיצור, המתמטיקה באוניברסיטה תפתח לך קצת את ה***, אבל עושים את זה לכולם, אז אל תפחד מזה יותר מדי.

  • תגובות 102
  • צפיות 22.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

[br]פורסם בתאריך: 8.11.2009 בשעה 08:54:47


במקצועות המדעיים וההנדסיים אין בכלל מקום להשוואה בין תואר מאוניברסיטה לתואר ממכללה. לא ברמת הידע, הקושי, ובוודאי לא בתעסוקה בשנים הראשונות.

בדוק אתרי משרות והשמות, ותראה בעצמך. בוגרי המכללות צריכים לאסוף את השאריות, עד אשר הם צוברים ניסיון מספק בשביל לעמוד בקו אחד עם בוגרי האוני'.

הייתי לא מזמן בראיון עבודה ושמעתי מאנשים שהגיעו ממכללה (ועוד יחסית נחשבת בתחום) שזימנו אותם ערב לפני. הם היו הברירה האחרונה כי לא מצאו מספיק אנשים. כלומר זה עוד מקרה טוב עבורם.

פורסם

[br]פורסם בתאריך: 8.11.2009 בשעה 08:54:47


אני בטוח שיש לך יותר ניסיון ממני.... אבל איך בדיוק ניקבעת רמה? אם לרגע נוציא את "היוקרה" (אני לא מזלזל חס וחלילה) מהמשוואה איך B.SC של מכללה שונה מB.SC של אוניברסיטה הרי הם פחות או יותר אותם קורסים ופחות או יותר אותן ש"ס ונ"ז .... איך בדיוק מתבטע השוני הזה ברמת קורס כמו חדו"א בין מכללה לאוניברסיטה?

אני במקרה נימצא בפרשת דרכים .... האם לחכות עוד שנה ולשפר ציונים או לפנות למכללה כבר במועד הקרוב.

אני אתן לך דוגמא,

סמסטר שעבר לקחתי קורס שניתן ע"י המרצה שלי כמה סמסטרים קודם באחת המכללות (אני לומד באוניברסיטת ת"א). כשראיתי את המבחן במכללה פשוט התעצבנתי, המבחן הורכב משאלות שבחציין היו שאלות של זיכרון (מה שלא מוכיח שום דבר על סטודנט בטח ובטח אם יש מבחנים שיש להם חומר פתוח), ובחציין שאלות שכשלימדו אותנו הן היו השאלות שרק מדגימות לך את השימוש הבסיסי בנוסחאות.

אני לא אומר שכל המכללות גרועות, אבל הרמה שלהן באופן גורף פחות גבוהה. לאחרונה יש נסיונות להעלות את הרמה אבל הדרכים שבהן נוקטות המכללות לא תמיד כשרות (למשל, המכון הטכנולוגי חולון במקום להעלות את רמת המבחנים או הקורס באינפי פשוט מונע מסטודנטים לבוא עם דף נוסחאות, ככה שאתה צריך לזכור עשרות משפטים בע"פ במקום אשכרה לדעת לפתור תרגילים).

אני יכול להגיד לך שכל פעם שהשוותי קורסים שאני לקחתי וקורסים שנתנו במכללה (אני מדבר ברמת המבחן, לא ברמת החומר עצמו) תמיד התעצבנתי שבסופו של דבר הם מקבלים את אותו התואר כמוני כי הם פשוט נדרשים לרמה פחותה.

מה שכן, היחס כלפי סטודנטים ממכללות לאחר הסיום הוא כמו שנאמר כאן, לא מזהיר. אני יודע שעכשיו כשהמצב קשה (ואני אעיד על הנדסת חשמל כי זה מה שאני לומד) גם סטודנטים שסיימו עם ממוצע 85 מאוניברסיטה מתקשים למצוא עבודה בתחום (ולא אני לא מדבר על QA ידני או QA תוכנה), ככה שמי שהוא לא אולטרה מצטיין ממכללה יתקשה מאוד למצוא את עצמו במציאות התעסוקתית הנוכחית.

אגב, לפחות מהסילבוס של תואר במדעי המחשב והנדסת חשמל בת"א, בסמסטר 3 במדמ"ח מפסיקים ללמוד מתמטיקה והקורסים הבאים הם קורסים פחות עם אוריאנטציה מתמטית ויותר דגש על אלגוריתמים, מבני נתונים, סיבוכיות ודברים שהם יותר בהקשר למדעי המחשב.

בהנדסת חשמל 90% מהקורסים הם קורסים מתמטיקה כמעט טהורים לחלוטין (כאשר בשנים המתקדמות אתה רואה איך המתמטיקה אשכרה משפיעה על דברים כמו עיבוד אותות, עיבוד תמונה,בקרה וכו') בין אם הקורס הוא מתמטי טהור ובין אם הוא הנדסי.

פורסם
  • מחבר

טוב, החלטתי לרדת סופית מהנדסה ומדעי המחשב (לא כי קשה, אלא כי אני פשוט לא אוהב את זה).

אני כבר כמעט משוכנע שכלכלה זה הכי מתאים לי. אולי השכר ההתחלתי לא גבוה כמו של מהנדס תוכנה, אבל אפשרויות הקידום עצומות ויחד עם זאת גם ההעלאה במשכורת הולכת וגדלה בקצב מהיר. (אלא אם כן יש לכם משהו להגיד בנושא? אשמח לשמוע!)

פורסם

אני אתן לך דוגמא,

סמסטר שעבר לקחתי קורס שניתן ע"י המרצה שלי כמה סמסטרים קודם באחת המכללות (אני לומד באוניברסיטת ת"א). כשראיתי את המבחן במכללה פשוט התעצבנתי, המבחן הורכב משאלות שבחציין היו שאלות של זיכרון (מה שלא מוכיח שום דבר על סטודנט בטח ובטח אם יש מבחנים שיש להם חומר פתוח), ובחציין שאלות שכשלימדו אותנו הן היו השאלות שרק מדגימות לך את השימוש הבסיסי בנוסחאות.

אני לא אומר שכל המכללות גרועות, אבל הרמה שלהן באופן גורף פחות גבוהה. לאחרונה יש נסיונות להעלות את הרמה אבל הדרכים שבהן נוקטות המכללות לא תמיד כשרות (למשל, המכון הטכנולוגי חולון במקום להעלות את רמת המבחנים או הקורס באינפי פשוט מונע מסטודנטים לבוא עם דף נוסחאות, ככה שאתה צריך לזכור עשרות משפטים בע"פ במקום אשכרה לדעת לפתור תרגילים).

אני יכול להגיד לך שכל פעם שהשוותי קורסים שאני לקחתי וקורסים שנתנו במכללה (אני מדבר ברמת המבחן, לא ברמת החומר עצמו) תמיד התעצבנתי שבסופו של דבר הם מקבלים את אותו התואר כמוני כי הם פשוט נדרשים לרמה פחותה.

מה שכן, היחס כלפי סטודנטים ממכללות לאחר הסיום הוא כמו שנאמר כאן, לא מזהיר. אני יודע שעכשיו כשהמצב קשה (ואני אעיד על הנדסת חשמל כי זה מה שאני לומד) גם סטודנטים שסיימו עם ממוצע 85 מאוניברסיטה מתקשים למצוא עבודה בתחום (ולא אני לא מדבר על QA ידני או QA תוכנה), ככה שמי שהוא לא אולטרה מצטיין ממכללה יתקשה מאוד למצוא את עצמו במציאות התעסוקתית הנוכחית.

אגב, לפחות מהסילבוס של תואר במדעי המחשב והנדסת חשמל בת"א, בסמסטר 3 במדמ"ח מפסיקים ללמוד מתמטיקה והקורסים הבאים הם קורסים פחות עם אוריאנטציה מתמטית ויותר דגש על אלגוריתמים, מבני נתונים, סיבוכיות ודברים שהם יותר בהקשר למדעי המחשב.

בהנדסת חשמל 90% מהקורסים הם קורסים מתמטיקה כמעט טהורים לחלוטין (כאשר בשנים המתקדמות אתה רואה איך המתמטיקה אשכרה משפיעה על דברים כמו עיבוד אותות, עיבוד תמונה,בקרה וכו') בין אם הקורס הוא מתמטי טהור ובין אם הוא הנדסי.

מצטער שאני נדחף לנושא, אבל מה שאמרת קצת מטריד אותי.

אני נמצא לפני תחילת לימודי מדעי המחשב במכללת ת"א יפו.

אתה מכיר את המכללה במקרה? אני שמעתי עליה דבים מצוינים, אבל מה שאתה אומר פה מכניס אותי לכמעט שוק.

פורסם

טוב, החלטתי לרדת סופית מהנדסה ומדעי המחשב (לא כי קשה, אלא כי אני פשוט לא אוהב את זה).

אני כבר כמעט משוכנע שכלכלה זה הכי מתאים לי. אולי השכר ההתחלתי לא גבוה כמו של מהנדס תוכנה, אבל אפשרויות הקידום עצומות ויחד עם זאת גם ההעלאה במשכורת הולכת וגדלה בקצב מהיר. (אלא אם כן יש לכם משהו להגיד בנושא? אשמח לשמוע!)

תאמין לי

אני בדיוק באותו המצב כמו שלך =\

פורסם
  • מחבר

גם לך הציעו להיות שחקן פורנו?

פורסם

מצטער שאני נדחף לנושא, אבל מה שאמרת קצת מטריד אותי.

אני נמצא לפני תחילת לימודי מדעי המחשב במכללת ת"א יפו.

אתה מכיר את המכללה במקרה? אני שמעתי עליה דבים מצוינים, אבל מה שאתה אומר פה מכניס אותי לכמעט שוק.

רוב אם לא כל מה שאמרתי תקף לתחום הלימודים שלי - הנדסת חשמל.

במדמ"ח אני לא לחלוטין יודע איך המצב עכשיו. אני יודע שאצלי בחברה מגייסים לא מעט בוגרי מכללות.

בנוגע למה ששמעתי על המכללה, שמעתי עליה המון דברים טובים והבנתי שהיא המכללה המועדפת מבין כל המכללות.

בימים שהשוק רגיל, לבוגרי מכללות יש מקום בשוק העבודה, מה קורה עכשיו? תשאל מדמ"חניקים P:

פורסם

מצטער שאני נדחף לנושא, אבל מה שאמרת קצת מטריד אותי.

אני נמצא לפני תחילת לימודי מדעי המחשב במכללת ת"א יפו.

אתה מכיר את המכללה במקרה? אני שמעתי עליה דבים מצוינים, אבל מה שאתה אומר פה מכניס אותי לכמעט שוק.

מכללה מצויינת אין לך מה לחשוש.

ובכל מקרה אם אתה טוב, לא משנה באיזה מכללה למדת, אתה תמצא עבודה.

פורסם

[br]פורסם בתאריך: 8.11.2009 בשעה 08:54:47


אני בטוח שיש לך יותר ניסיון ממני.... אבל איך בדיוק ניקבעת רמה? אם לרגע נוציא את "היוקרה" (אני לא מזלזל חס וחלילה) מהמשוואה איך B.SC של מכללה שונה מB.SC של אוניברסיטה הרי הם פחות או יותר אותם קורסים ופחות או יותר אותן ש"ס ונ"ז .... איך בדיוק מתבטע השוני הזה ברמת קורס כמו חדו"א בין מכללה לאוניברסיטה?

אני במקרה נימצא בפרשת דרכים .... האם לחכות עוד שנה ולשפר ציונים או לפנות למכללה כבר במועד הקרוב.

אני אגיב לך ולאחרים כאן. לא אשקר, ההבדל הוא עצום. ראשית הסילבוסים לא זהים, אך אכן דומים. במכללות לא יורדים לעומק הנושאים, ומלמדים אותם שטחית. המבחנים בהתאם קלים, ולכן הציונים גבוהים.

קח בחשבון שתנאי הקבלה למדמ"ח ולהנדסה הינם די גבוהים. בכיתה שלי למשל, כמעט ואין אדם שלא עבר את ה-700 בפסיכומטרי (והרבה יותר) ו\או עם ממוצע 110 בבגרויות. ועדיין, לראות מצב של 40% נכשלים במבחן זה משהו שהינו שכיח למדי.

למכללה אין תנאי קבלה, ולכן האוכ' בהתאם ורמת הלימוד מותאמת להם. לפני כשנתיים היה מחקר גדול של המל"ג, שבדק את רמת הלימודים בחוגי הנדסת חשמל בארץ. נאמרו דברים מאוד קשים על המכללות בהשוואה לאוניברסיטאות. המצב דומה בפקולטה להנדסה בכלל, וגם במדעי המחשב.

התארים כל כך שונים בפועל, שאין לי בכלל מקום להתחיל להשוות. ואכן, לא פלא שההתייחסות בתעשייה לבוגרי אוניברסיטאות במקצועות המדעיים וההנדסיים בהשוואה לבוגרי מכללות היא שונה לגמרי.

למכללה אתה הולך כסוג של פשרה, ובידיעה שאתה הולך לרכוש מקצוע בעיקר, ולא ידע ברמה הכי גבוהה. זו דעתי, יש כאלה שלא יסכימו, אך לרוב הם בעצמם לומדים במכללה ולכן משוחדים (ויש שיגידו שאני משוחד כי אני לומד באוניברסיטה).

אפשרות נוספת שהינה עדיפה לדעתי היא האוני' הפתוחה. בהנדסה זה לא כל כך רלוונטי, אך במדעי המחשב - אין שום סיבה להעדיף מכללה על המקום הזה, אלא אם מסגרת של למידה עצמית לא מתאימה לך (מה שכנראה נכון למרבית האנשים).

[br]פורסם בתאריך: 10.11.2009 בשעה 10:53:50


אגב, לפחות מהסילבוס של תואר במדעי המחשב והנדסת חשמל בת"א, בסמסטר 3 במדמ"ח מפסיקים ללמוד מתמטיקה והקורסים הבאים הם קורסים פחות עם אוריאנטציה מתמטית ויותר דגש על אלגוריתמים, מבני נתונים, סיבוכיות ודברים שהם יותר בהקשר למדעי המחשב.

בהנדסת חשמל 90% מהקורסים הם קורסים מתמטיקה כמעט טהורים לחלוטין (כאשר בשנים המתקדמות אתה רואה איך המתמטיקה אשכרה משפיעה על דברים כמו עיבוד אותות, עיבוד תמונה,בקרה וכו') בין אם הקורס הוא מתמטי טהור ובין אם הוא הנדסי.

בתור אחד שלומד גם הנדסת חשמל וגם מדעי המחשב הרשה לי לתקן אותך. האורנטייצה המתמטית במדמ"ח מתפרשת על כל התואר כמעט. אלגוריתמים, מבני נתונים, וסיבוכיות הינם נושאים שרובם מתמטיים, ולמעשה עוסקים במתמטיקה תיאורטית ובהוכחות פורמליות - על טהרת המתמטיקה הדיסקרטית והלוגיקה.

בהנדסת חשמל המתמטיקה היא יותר טכנית, 'שחורה', וארוכה.

מדובר בשימושים שונים של המתמטיקה - ושניהם קשים ומסובכים.

פורסם
  • מחבר

אני אגיב לך ולאחרים כאן. לא אשקר, ההבדל הוא עצום. ראשית הסילבוסים לא זהים, אך אכן דומים. במכללות לא יורדים לעומק הנושאים, ומלמדים אותם שטחית. המבחנים בהתאם קלים, ולכן הציונים גבוהים.

קח בחשבון שתנאי הקבלה למדמ"ח ולהנדסה הינם די גבוהים. בכיתה שלי למשל, כמעט ואין אדם שלא עבר את ה-700 בפסיכומטרי (והרבה יותר) ו\או עם ממוצע 110 בבגרויות. ועדיין, לראות מצב של 40% נכשלים במבחן זה משהו שהינו שכיח למדי.

למכללה אין תנאי קבלה, ולכן האוכ' בהתאם ורמת הלימוד מותאמת להם. לפני כשנתיים היה מחקר גדול של המל"ג, שבדק את רמת הלימודים בחוגי הנדסת חשמל בארץ. נאמרו דברים מאוד קשים על המכללות בהשוואה לאוניברסיטאות. המצב דומה בפקולטה להנדסה בכלל, וגם במדעי המחשב.

התארים כל כך שונים בפועל, שאין לי בכלל מקום להתחיל להשוות. ואכן, לא פלא שההתייחסות בתעשייה לבוגרי אוניברסיטאות במקצועות המדעיים וההנדסיים בהשוואה לבוגרי מכללות היא שונה לגמרי.

למכללה אתה הולך כסוג של פשרה, ובידיעה שאתה הולך לרכוש מקצוע בעיקר, ולא ידע ברמה הכי גבוהה. זו דעתי, יש כאלה שלא יסכימו, אך לרוב הם בעצמם לומדים במכללה ולכן משוחדים (ויש שיגידו שאני משוחד כי אני לומד באוניברסיטה).

אפשרות נוספת שהינה עדיפה לדעתי היא האוני' הפתוחה. בהנדסה זה לא כל כך רלוונטי, אך במדעי המחשב - אין שום סיבה להעדיף מכללה על המקום הזה, אלא אם מסגרת של למידה עצמית לא מתאימה לך (מה שכנראה נכון למרבית האנשים).

[br]פורסם בתאריך: 10.11.2009 בשעה 10:53:50


בתור אחד שלומד גם הנדסת חשמל וגם מדעי המחשב הרשה לי לתקן אותך. האורנטייצה המתמטית במדמ"ח מתפרשת על כל התואר כמעט. אלגוריתמים, מבני נתונים, וסיבוכיות הינם נושאים שרובם מתמטיים, ולמעשה עוסקים במתמטיקה תיאורטית ובהוכחות פורמליות - על טהרת המתמטיקה הדיסקרטית והלוגיקה.

בהנדסת חשמל המתמטיקה היא יותר טכנית, 'שחורה', וארוכה.

מדובר בשימושים שונים של המתמטיקה - ושניהם קשים ומסובכים.

אתה לומד לתואר כפול?

פורסם

מכללה מצויינת אין לך מה לחשוש.

ובכל מקרה אם אתה טוב, לא משנה באיזה מכללה למדת, אתה תמצא עבודה.

יש לך ליד גם את אבו חסן - אז זה בכלל מקום טוב ללמוד בו :smile1:

פורסם

במה תרצה לעסוק אחר כך? חומרה או תוכנה?

(יש לי הרגשה שאתה מהיזמים האלה שמוגרים את הסטארט אפ שלהם תמורת כמה מיליונים).

זה החלום...

ואני נוטה לכיוון התוכנה. זו העדפתי. יחד עם זאת, אני שמח שיש לי את הבחירה ותמיד טוב להשאיר אפשרויות פתוחות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים