עבור לתוכן

תמחור מכוניות

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

זה עיניין של מיקום והגדרה כמו כן של מנטליות , אני כאן מתכוון לנושא איכות ההרכבה שהיא בכלל לא "מערבית" , אבל אם יש התענינות אז אני חושב שWV קנו את סקודה בשנת 1993 ותחליט לבד מה מזרח ארופיאי בשבילך ומה לא . עובדות הן כמו שציינתי לידיעתי , מי שמוכן לתקן להוסיף יבורך .

91' אאל"ט...

בכול אופן, זה נכון שהפלאסטיקה של סקודה לא הכי מתאימה לישראל, אבל אתה מציג את זה כאילו מדובר בלאדה :P

מדובר ברכב עם מערכת הנעה גרמנית ונוחות אירופאית (אולי לא אלפא, אבל עדיין לא קוריאני). כל עוד זה יביא אותי למרחק של 200 ק"מ בנסיעה בלי גב שבור ובלי גרר זה מספיק לי... פלאסטיקה מתפרקת אפשר להחליף פעם ב5~7 שנים אם זה מפריע לך...

  • תגובות 54
  • צפיות 4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

מה אתה רוצה ?

אמרתי לך אוטו טוב - יא גנוב .

אתה עשית אותה לאדה - חחחח

תקרא מה כתבתי , רק בשביל העליות של טבריה הגבתי :-*

פורסם
  • מחבר

לא רוצה שום דבר... פשוט הפרש של איזה 40% במחיר בגלל פלאסטיקה נשמע לי מוזר אם אתה לא משווה בין איזה פורשה לטאטא (רכב הודי אאל"ט :P) מבחינת איכות החומרים...

אגב, לגבי סיאט, מה המקבילה שלהם לפולו ולפאביה? לשתי האחרונות יש דגמים של 1.4L עם 100 כ"ס, ולסיאט לא מצאתי משהו דומה (באותו טווח מחירים...)

לאיביזה יש פחות כוח...

פורסם

איזו סקודה רכשת ?

סוג ושנה ?

הרכבים יוצאים על פי שוק יעודי ( למי הם מיועדים ) , כלומר דגמים של רכבים יהיו מיועדים לשיכבה מסויימת של לקוחות סתם לדוגמה מבלי להיכנס , אתה מכיר את המושג מכוניות משפחה , מכוניות מנהלים , ריכבי ספורט , ריכבי שטח , אלו ענפים של שווקים לאחר מיכן יש את התת חלוקה בדרך כלל הולך לפי תקציב קרי "גימור" וכו' , לא חשוב כרגע ,

אההה כן , סקודה על פי דעתי זו הברירה החכמה :xyxthumbs:

פורסם
  • מחבר

עוד לא קניתי... כנראה זה יהייה הסקודה פאביה 2003/2002 אאל"ט לתת דגם קוראים קומפורט (100 כ"ס)

או אם חבר יתפשר במחיר אז זה יהייה אלפא 147 2001 (או 2002... לא זוכר... הבעיה שהיא עם קלומטראז' של מונית :P)

פורסם

תראה האלפא זו חוויה של נהיגה ואין הרבה מכונאים שיש להם את הכלים היעודיים לטפל באלפא , אבל ללא ספק זה רכב תענוג , הפביא היא רכב לא רע , אמין וכו' אם כי שמעתי דעות כי הוא יותר מתאים לנשים מבחינת גודל וסיגנון תפקוד , הייתי ממליץ לך ללכת על סקודה אבל דגם אחר מהפביה , משהו כמו מכוניות המנהלים שלהם , יותר מרוווחות ויותר ניראות טוב ,

על כל מקרה אתה לא תיטעה עם שני הרכבים האלו , אני מציע להיכנס לפורום של הרכבים ולראות תגובות , אני בטוח שתבין יותר , אבל שמע לעצה הכי טוב ה שיש לי לתת למי שקונה מכונית משומשת , אל תסגר על חברה , אתה צריך רכב טוב ואמין שטופל טוב והדגש כאן על טופל טוב , כמעט כל הרכבים מביאים לידי ביטוי בצורה די טובה את האיכות שלהם ביחס לכסף שלהם . יותר טוב רכב מפירמה סבירה שטופל טוב מאשר רכב מפירמה טובה שטופל רע .

פורסם
  • מחבר

אני יודע את כל זה...

לגבי הרכב מנהלים- סבבה. אם אתה מממן לי חצי ממנו... מה נראה לך, לא הייתי הולך על משהו יותר טוב מהפאביה אם היה לי את הכסף?

פורסם

כן ודאי ,

אני לא יודע מה השימושים שאתה מתכנן לאוטו , אבל אם זה רק נסיעה ( להבדיל מעבודה ) לימודים וחזרה ( כי לפביה יש שטח אחסנה לא רע ) צריך לבדוק את מספר הקילומטרים שאתה הולך לעשות מבחינת דיזל ודלק , על כל מקרה את זה אני חושב שאתה יודע לבד , באמת הסקפטיות היחידה שלי היא הפביה , אני חושב שקראתי עליה ביקורות לא מזהירותת בפורום של המכונית , זה פחות או יותר מה שאני מנסה להגיד , השאר אתה יודע לבד :)

פורסם
  • מחבר

היום אין הבדל גדול בין דיזל לבנזין עד כמה שאני זוכר מהתידלוק האחרון שיצא לי לעשות לרכב של ההורים...

מרחק- אני מעריך שזה יהייה 400~450 ק"מ בשבוע... בגלל זה אני רוצה משהו גם נוח וגם אמין... רכב של "בחורות" גם מתאים לצרכים שלי....

פורסם

אני חושב שבכייף אתה יכול להשתמש בבנזין ,

מנוע של פאביה לא צריך לאכול יותר מ 16 ממוצע לקמ' אולי מעט פחות .

קראת בפורום של הרכבים ?

אני כבר לא זוכר מה הם אומרים עליה .

על כל מקרה אתה בחור לא קטן ( אתה אמרת באחת ההודעות , זה לא שאני עוקב ) תראה אם יש לך מספיק מרחב שם , הפאביה היא בעיקרון המקבילה של הפולו / גולף למרות שמשנת 2001 אני חושב שסקודה התחילה להיות מותג בזכות עצמם ומשם האיכות רק עלתה .

פורסם

לצערי בארץ דיזל משתלם רק אם נוסעים מעל 30,000 ק"מ בשנה. בגלל רפורמה "מס ירוק" רכבי דיזל קטנים ויעילים שנמכרים באירופה כמו לחמניות טריות לא יגיעו לשוק הישראלי.

אולי תצחק, אבל במחיר של פאביה אתה יכול לקנות פיאט פנדה 2004 - 2005. הרכב אומנם סובל מתדמית איומה בארץ, אבל מדובר במכונית אמינה מאד (מבוסס על נתונים של ארגון הצרכנים הגרמני), חלקים זולים, ביטוח זול, חסכונית בטירוף (1 ל-20 מחוץ לעיר), בטיחות סבירה לחלוטין (הרבה יותר טובה מיונדאי גטס, למשל), נוחה מאד לנהיגה בסביבה עירונית צפופה. לא סתם פנדה נמצאת בראש טבלת המכירות באירופה 6 שנים ברציפות.

פורסם

קודם כל מחזק את עניין הפנדה, אחלה אוטו באופן כללי - אבל אני לא בטוח שהוא מתאים לנסיעות ארוכות והרבה קילומטראז', בכל זאת הוא תוכנן כרכב די עירוני.

לגבי השאלה המקורית - ההבדל במחיר לא נובע בכלל מההבדל ברכבים, הוא נובע רק מההבדל ביכולת למכור את הרכב. לסקודה בארץ עדיין יש שם של מכונית פחות טובה מפולקסווגן, בעיקר כשהולכים כמה שנים אחורה. לכן יותר קשה למכור אותה ולכן המחירון שלה יותר נמוך. יכול להיות שיש בסיס עובדתי, יכול להיות שאין - זה לא משנה. כל עוד רוב ה'שוק' חושב שאוטו מסויים פחות טוב, ה'שוק' מוכן לשלם פחות.

לגבי ההבדל בפועל:

...אגב בדרך כלל רכבים של סקודה (ושל סיאט) זה אותם רכבים כמו vw רק על שילדות לא מעודכנות (דור קודם והכל ,זה לא משנה הרבה אבל זה עדיין משפיעה על המחיר ).

כשקונצרן גדול מפתח פלטפורמה (לא רק שילדה - פלטפורמה של רכב זה שילדה ועוד כמה רכיבים) רב-שימושית השיקולים של מי מקבל אותה קודם כ"כ מורכבים, זה ממש לא עניין של 'מותג הבית' ראשון. למעשה הרכב הראשון שעשה שימוש בפלטפורמה החדשה של VW הוא הפאביה החדשה. אחריה באה האיביזה החדשה והפולו רק עכשיו יוצאת עם אותה פלטפורמה.

לגבי החשיבות של זה, אני דווקא מאמין שזה די חשוב - הפלטפורמה זה מה שמכתיב את היכולת הבסיסית של הרכב - בין אם זה בטיחות בסיסית, התאמה למגוון מנועים ואפילו עמידות ואמינות. זה ההבדל העיקרי בין רכב מודרני לישן (מעבר לזה יש בעיקר עניין של פלסטיק וחשמל, אבל כל השאר זה בעצם ב'אחריות' הפלטפורמה).

בקיצור, שווה לבדוק ספציפית לגבי השנה המבוקשת באיזה בסיס מדובר ולבדוק מה בדיוק ההבדלים.

הפאביה מ-2002 קיבלה ביקורות די טובות סה"כ ונחשב אוטו טוב - לראיה עדיין מסתובבות אלפי מוניות כאלה. נכון, לא בדיוק סקסי, אבל מלמד משהו על האמינות הבסיסית של הרכב.

אגב, מישהו פה דיבר על זה שהשלדה והמנוע זה VW וכל השאר זה צ'כי - לא לגמרי מדויק. גם הרבה פלסטיקים והרבה חשמל וכו' משותפים. ההרכבה בד"כ כן נעשית בצ'כיה - אבל ההרכבה של VW נעשית בכ"כ הרבה מדינות שונות שאני לא ממש חושב שזה רלוונטי. לכל החברות הגדולות יש מפעלים בכל העולם.

הקורולות מהשנים האחרונות מגיעות אלינו מתאילנד וטורקיה, מישהו בכלל שם לב...?

עוד עניין ששווה תיקון - VW לא עושים יותר כסף על פולו לעומת סקודה בישראל! ממש ממש לא. למעשה המחירון שלהם כ"כ קרוב שזה מגוחך... אני הייתי בשוק בשביל רכב חדש בתחילת השנה וההבדל במחיר בין פולו לפאביה הוא 2-3 אלפים בודדים מקסימום (ולא תמיד לטובת הפולו אגב, תלוי בגרסה ובאבזוק).

אם אתה שואל אותי, הסיבה היחידה לא לקנות כזו פאביה היום זה עניין של פחד מירידת ערך עתידית, כי השוק עדיין לא קלט שזה רכב טוב במחיר טוב. אבל חוץ מזה אתה מקבל אחלה רכב, אמין מאד, באחלה מחיר.

פורסם

תגובה שאני יכול להסכים עם רובה למעט דבר אחד והוא בנושא הפנדה ל IG - חחח

הוא מאצ'ו מידיי לפנדה - חחח .

פורסם
  • מחבר

לא קשור למאצ'ו... היא פשוט לא מתאימה לנסיעות ארוכות וכו'... גם חלשה מידי (לא זוכר שראיתי דגמים במחיר הגיוני עם יותר מ-80 כ"ס) וגם לא נוחה בנסיעה (לא רק המושבים אלא גם מערכת המיתלים וכו'... כל בור וכול פניה זה 9G...)

לגבי הגודל- אל תדאג... אני לא עד כדי כך גדול... (יש לי חבר פי 2 ממני בגודל שנוסע על גטס... הוא לוקח את הכיסא נהג בערך עד המושב האחורי כדי להכנס לאוטו :P)

תודה לכולם על העזרה (ואני מבקש לא להקפיץ את הדיון הזה כדי שאנשים לא קבלו רעיונות... גם ככה קשה להשיג פאביה 02/03 עם קלומטראז' נמוך ::))

פורסם

תקח לפחות את הפאביה ספייס

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים