מלחמים ובדילים - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מלחמים ובדילים


DarkRise

Recommended Posts

השאלה שלי היא מה ההבדלים בין מלחם 15W ל30W וכו'

ואיפה אני יכול לקנות בדילים בשביל ההלחמה? באותו השאלה איפה אני קונה נגדים או חוטים חשמלים [הקטנים בשביל ההלחמה מחוץ ללוח שורות]

תודה מראש לעונים

עריכה: בנוגע לנגד 500 אום שנראה כזה http://media.digikey.com/photos/Copal%20Photos/CT94EP%20SERIES.jpg

איפה אני משיג?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה, גיליתי שקוראים לזה "נגד משתנה" [כנראה בגלל שזה נותן שליטה על כמות המתח שעובר דרכו]

אני עדיין צריך לדעת מה ההבדל בין מלחם של 15W ל30W ול60W ? זה כאילו מה שיש לו יותר הספק יותר טוב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שיש לו הספק יותר גדול וואט יותר חזק.

המלחם מתחמם לטמפרטוררה חזקה יותר,יש לי שני מלחמים של וואט שונה והוואט הגדול יותר הוא בעצם יותר חם מהשני.

זה מה שאני הבנתי מין המלחמים שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תיאורטית גם מלחם של 25W יגיע לטמפרטורה מספיק לגמרי. לי יש מלחם של 75 וואט שבעבודות מאוד גדולות אני רק מגרד את ה-400 מעלות (ואפשר להגיע איתו עד 470 אם רוצים), אז טמפרטורה מקסימלית זה לא ממש הקטע ברוב המקרים.

הבעיה הגדולה ביותר עם מלחמים בדר"כ היא לא הטמפרטורה המקסימלית שלהם, אלא היכולת שלהם לשמור על הטמפרטורה הזו גם תחת עומס. אם תיקח מלחם 25 וואט ותתחיל לעבוד על לוח שלם של הלחמות, מהר מאוד תראה שהוא מתקרר יותר מדיי ולא נותן להלחים כראוי וצריך לתת לו דקה להתאושש. עם מלחמים טובים יותר וחזקים יותר (סתם לדוגמא ה-FX951 כמו שיש לי), אין את הבעיה הזו. גם כשאני פשוט שופך עליו בדיל בלי הפסקה הטמפרטורה על הצג לא זזה (ובתהחשב בזה שיש לו דיוק של פחות מ-5 מעלות), זה אומר שהוא יציב מאוד וייתן לי לעבוד ללא הפסקה (אני כבר לא מדבר שהוא מתחמם תוך בערך 20 שניות לטמפרטורה של 400 מעלות, וזה תענוג). זו הייתה כמובן דוגמא קיצונית, אבל זה מדגיש את ההבדלים.

אני מציע לך ללכת על מלחם של 25-30 וואט פחות או יותר. מלחם של 15וואט זה פשוט קצת מדיי. אם תמצא משהו עם טמפרטורה משתנה זה יהיה אפילו טוב יותר לעבודות עם שבבים רגישים. לי היה אחד של ZICO של 25W שעלה בערך 60 שקלים והיה שווה את זה, אומנם בלי טמפרטורה משתנה, אבל בתור התחלה הוא הספיק. היו לו חלקי חילוף (ראשים), והוא היה נוח יחסית לעבודה. אתה יכול גם לבדוק מה יש ל-DX במלאי, אולי תמצא משהו שיתאים לך. פעם היה להם כל מניי מלחמים דיי קטנים פיסית, ודקים יחסית של בערך 25W שנראים דיי נוחים.

למלחם חזק יותר יש כמה יתרונות וכמה חסרונות.

חסרונות:

1 - גדול יותר

2 - כבד ופחות נוח

3- עולה יותר

יתרונות:

1 - יציב יותר בטמפרטורה

2 - מתחמם ומתאושש מהר יותר

3 - אפשר להלחים איתו דברים גדולים יותר

בסופו של דבר אתה תראה שאם אתה תעבוד עם המלחם הרבה, יהיה הרבה יותר כדאי לעבוד לתחנת הלחמה. יש להן הרבה יתרונות, וזה ליגה אחרת לחלוטין בכל הקשור לנוחות. לשימוש פעם בכמה זמן מספיק לך מלחם בסיסי כמו שהמלצתי עם 30W בערך, לרובם יתאימו ראשים של ZICO, ואולי אפילו של HAKKO.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנאטולי - המלחם שאתה מתאר (שמתחמם מהר ושומר אל טמפרטורה מדוייקת) מכיל מעגל PWM ובקרה אלקטרונית שמכבה ומדליקה אותו במהירות של כל כמה שניות או פחות

מלחם רגיל שהוא גוף חימום שמחובר קבוע לחשמל לא מכיל את הפיצ'רים האלה. ואם הוא בהספק גבוה הוא יכול להגיע לטמפרטורות גבוהות

מה שכן ניתן לשלוט בהספק של כל מלחם על ידיי חיבור שלו לחשמל אם dimmer רגיל של תאורה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל מה שאתה אומר נכון, אבל זו בכלל לא הנקודה של מה שאמרתי.

תקרא שוב מה שרשמתי, לא אמרתי שאין הבדל בטמפרטורה. ציינתי שהטמפרטורה לא רלוונטית במיוחד. 350 מעלות יספיקו לכל דבר כמעט שהמשתמש הממוצע צריך.

הבעיה היא ההתאוששות של המלחם אחרי "שוק" כמו הלחמה של חיבור גדול, או כמה ברצף. בזה מלחם חזק יהיה עדיף, וזה ללא ספק הדבר החשוב ביותר במלחם (לדעתי).

כמובן שיש גבול, לא לרוץ לקנות 100W כי זה פשוט מטומטם ולא מתאים לצרכים.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פירטתם כאן יפה מאוד אבל מה הצרכים של הכותב הודעה? איזה סוג של מעגלים הוא רוצה לבנות לא שאלתם... כדאי להתחיל בשאלות האלה.

הרי יש הרבה מלחמים ואף אחד לא פחות טוב מהאחר השאלה מה הצרכים של המשתמש? בדיוק כמו שאני לא אקנה מלחם אינפרה אדום שמשמש בעיקר לרכיבי SMT להלחמות של הרכיבים הרגילים או למספר מועט של הלחמות. ואני יעדיף מלחםשל 100W להלחמות של משטח גדול ובדיל "קשה" מאשר מלחמים של 25W שפשוט לא יצליחו להתמודד עם העבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...