עבור לתוכן

חברת סקאי פי סי ונפלאות השירות שלה

Featured Replies

פורסם

שלום לכולם,

לפני שנה וחצי בערך קניתי מחשב חדש

לפני חודש התקלקל לי הכרטיס מסך Leadtek nVIDIA GeForce 8800 GT 512MB

יש לי על הכרטיס מסך אחריות ל-3 שנים כך שיש עדין אחריות על המוצר

הלכתי לחנות ממנה קניתי את המחשב (סקאי פי סי)

הם אמרו שהם היו שמחים להחליף לי את הכרטיס מסך לחדש אבל החברה Leadtek של הכרטיס מסך פשטה רגל והם לא אחראים על הכרטיס אלה היצרן

עכשיו אני תקוע עם כרטיס מסך מקולקל שעלה לי אלף שקל בזמנו והם לא מוכנים להחליף לי אותו למרות שקיבלתי אחריות

רציתי לשאול אם באמת Leadtek פשטו רגל

וגם אם משהו נתקל במצב כזה והאם אפשר לעשות משהו בנידון

תודה מראש.

  • תגובות 75
  • צפיות 17.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

LEADTEK ממש לא פשטו רגל, אבל עד כמה שאני יודע היבואן שלהם לארץ כן.

בכל מקרה, זה ממש לא אמור לעניין אותך. אם החנות כתבה בזמנו "3 שנים" באתר וזה מה שמופיע על הקבלה, גם אם היבואן ואפילו היצרן פשטו רגל הם מחוייבים לתת לך מוצר חלופי בעל ערך זהה - במקרה הזה כרטיס דומה מיצרן אחר.

לך כצרכן אמור להיות עסק עם היבואן רק אם צויין מפורשות במעמד הקניה, בקבלה\כתב האחריות ובפרסומים באתר האנטרנט (היכן שמצויין משך האחריות) שהאחריות תנתן ישירות ע"י היבואן ולא דרך החנות.

בנוסף, אני מציע שתערוך את הכותרת אחרת אנשים פשוט לא יכנסו לדיון הזה, כי באופן לא מפתיע כל דיון במדור הזה אפשר לסכם במילים "שאלה לגבי כרטיס מסך". השאלה כאן היא לא לגבי רכיב זה או אחר אלא לגבי התנערות מאחריות - ואני מציע שתכלול גם את שם החנות בכותרת. כבר היה פה דיון ארוך בנוגע לנפלאות האחריות של SKYPC.

פורסם
  • מחבר

תודה רבה לך על העזרה...

אין עם מי לדבר בחברה הזאת

שקניתי את המחשב קיבלתי חשבונית ובה אחריות אבל לא קיבלתי דף של היבואן על אחריות

הכוונה שהם נתנו לי את האחריות

ידוע לך אולי על מישהו שהם עשו לו קטע דומה והוא תבע אותם וזכה במשפט?

כי אם לא תהיה לי ברירה אני אגיש תביעה... אלף שקל לא בא ברגל

פורסם

אל תדאג... הם יביאו לך כרטיס חלופי שווה ערך (אני מקווה...)

דבר איתם ותאמר להם שזה לא מעניין לך את הת** שהיבואן בארץ פשט רגל כי הם חייבים לספק לך את האחריות.

ממש מקומם לראות את החנות הזאת מתפוררת... חבל אבל שרק עוד שנתיים אנשים יבינו\יפנימו עד כמה היא "טובה".

פורסם

הפעם הבעיה היא לא SKY, גם אני עכשיו צריך ללכת אליהם עם כרטיס של LEADTEK מתוך ידיעה שתיהיה בעיה. SKY אינה מספקת את האחריות (כתוב במפורש באתר שלהם), האחריות היא אחריות של היבואן/יצרן.

http://skypc.co.il/Page.asp?page=182

"האחריות הינה אחריות יבואן או יצרן בלבד. SKYPC מהווה כספק שירות בלבד."

במקרה שלך היצרן אמור לפתור את הבעיה, LEADTEK מספקים שנתיים אחריות + שנה אחריות של היבואן. אתה עוד בשנה השניה אז אמורים עוד למצוא פתרון (במקרה שלי אני מתחילת השנה השלישית ואז זה בעייתי יותר).

היו בעיות דומות עם דיסקים קשיחים של WD (אותו יבואן), אחרי שהיבואן התחלף היבואן החדש עשה הרבה בעיות ולא היה מוכן לממש אחריות להרבה אנשים. כרגע לא ניראה לי שיש בכלל יבואן ל LEADTEK, היה את ח.י. אבל ניראה לי הם הפסיקו מהר מאוד להביא את הכרטיסים כי אין בכלל כרטיסים של LEADTEK בארץ.

נ.ב.

כדאי להעביר לכללי

פורסם

^ אם כך, אתם בבעיה.... צריך לפנות ישירות ל-LEADTEK ולהסביר את המצב.

פורסם

אכן, צר לי לצנן את ההתלהבות, אבל במקרה הזה, סקיי פועלת במסגרת החוק.

האחריות כמו שנאמר היא אחריות יצרן/יבואן, מכיוון שהיבואן היא חברה בע"מ שפשטה את הרגל, אין לך הרבה מה לעשות, אתה יכול לנסות לשלוח את הכרטיס על חשבונך ליצרן ולקוות לטוב.

פורסם

אם אני לא טועה, בזמנו הם כתבו ליד סעיף האחריות "האחריות תנתן במעבדות SKYPC".

פורסם

הסעיף הזה רק מציין את מקום מסירת/קבלת הכרטיס לצורך טיפול במסגרת האחריות.

פורסם

אכן, צר לי לצנן את ההתלהבות, אבל במקרה הזה, סקיי פועלת במסגרת החוק.

האחריות כמו שנאמר היא אחריות יצרן/יבואן, מכיוון שהיבואן היא חברה בע"מ שפשטה את הרגל, אין לך הרבה מה לעשות, אתה יכול לנסות לשלוח את הכרטיס על חשבונך ליצרן ולקוות לטוב.

זאת פרשנות מעט מרחיקת לכת של החוק

במסגרת חוק הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) כתוב:

"זולת אם נאמר אחרת בתקנות אלה, יחולו על עוסק שמכר לצרכן טובין במחיר העולה על 400 שקלים חדשים, כל החיובים המוטלים בתקנות אלה על יצרן טובין, כאשר אין אפשרות לאתר את היצרן, היצרן שנדרש לקיים את חיוביו הוכרז פושט רגל ואם הוא תאגיד- ניתן לגביו צו פירוק זמני או מונה לו כונס נכסים, או בהעדר אפשרות לאתרו.

כאשר במסגרת החוק - יצרן זה גם יבואן של מוצרים המיובאים מחו"ל

פורסם

תלוי מה מצוין בחוזה הרכישה (אשר מופיע על החשבונית בד"כ). במידה והרשום שהיבואן הוא נותן האחריות,

והחנות הינה רק צינור בתהליך - אין מה לעשות. הם יכולים להחליף לך את הכרטיס כמחווה של רצון טוב, אבל כנראה שזה לא יקרה.

במידה ולא מצוין סעיף כזה בחוזה, אזי הם מחויבים לספק לך את האחריות. במידה וחוזה הרכישה מפנה לתנאים באתר, שוב המצב לא לטובתך,

כיוון שבאתר מצוין כי החנות אחראית רק להעביר את המוצרים ליבואן.

במידה ולא מצוין על החוזה תנאי מגביל כאמור לעיל, והם עדיין מסרבים להחליף לך את הכרטיס הייתי פונה במקומך לאמון הציבור+המועצה לצרכנות

על מנת לקבל עזרה בנושא.

אופס: בדיוק שמתי לב למה ש OMRIJ רשם, ונראה שהוא צודק. אבל בפועל עדיין כדאי לפעול מול אמון הציבור/המועצה לצרכנות לפני שתגיש תביעה או משהו אחר.

פורסם
זולת אם נאמר אחרת בתקנות אלה, יחולו על עוסק שמכר לצרכן טובין במחיר העולה על 400 שקלים חדשים, כל החיובים המוטלים בתקנות אלה על יצרן טובין, כאשר אין אפשרות לאתר את היצרן, היצרן שנדרש לקיים את חיוביו הוכרז פושט רגל ואם הוא תאגיד- ניתן לגביו צו פירוק זמני או מונה לו כונס נכסים, או בהעדר אפשרות לאתרו.

האם המחיר של 400שקל מתיחס:

במחיר שהיה בעת רכישת המוצר או במחיר השוק הנוכחי?

פורסם

"שמכר לצרכן טובין במחיר העולה על 400 שקלים חדשים", אין לזה שום קשר למחיר שוק.

פורסם

הציטוט מקודם לא יצא כ"כ טוב (ככה GOOGLE מראה DOC בHTML)

הנה ציטוט מדוייק יותר

סעיף 18

בטובין מיובאים יראו את מי שייבא אותם כיצרן לענין תקנות אלה

סעיף 19

זולת אם נאמר אחרת בתקנות אלה, יחולו על עוסק שמכר טובין לצרכן כל החיובים המוטלים בתקנות אלה על יצרן טובין, כאשר היצרן שנדרש לקיים את חיוביו הוכרז פושט רגל ואם הוא תאגיד- ניתן לגביו צו פירוק זמני או מונה לו כונס נכסים, או בהעדר אפשרות לאתרו.

וכמובן סעיף 21

אין להתנות על הוראות תקנות אלו, אלא לטובת הצרכן.

אגב, אם מישהו שאל פעם על העברת אחריות לצד ג' (לשמל כשמוכרים מוצר שקנית למישהו אחר)

סעיף 17

זכויות הנתונות לצרכן על פי תקנות אלה או על פי תעודת האחריות או חוזה השירות, לגבי טובין אשר הבעלות בהם הועברה לצרכן אחר, יהיו נתונות לנעבר.
פורסם
  • מחבר

מאיפה הציטוט שהבאת?

והיכן אני יכול להשיג את "המועצה לצרכנות"?

בדקתי בקבלה ולא רשום שהאחריות נופלת על היבואן או היצרן וגם לא מפנים אותי לאתר שלהם

אך בדקתי בחשבונית חדשה יותר שהיא מלפני חודשים בערך ואין קשר למחשב שלי אך רשום שהאחריות על היבואן והיצרן

הכוונה שהם שינו את הדברים שהם רשמו

שבת שלום לכולם ותודה רבה על העזרה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים