עבור לתוכן

מבקש עזרה עם התוכנה TESTDISK לשחזור מידע

Featured Replies

פורסם

שלום רב,

יש לי דיסק חיצוני 500GB של WD , שאני משתמש בו כבר קרוב לשנתיים.

אתמול הדיסק הפסיק לפתע לפעול, כאשר מתקבלת הודעה שיש צורך לפרמט אותו.

העליתי את הבעיה בפורום אמצעי אחסון, אך לצערי לא מצאתי פתרון לתקלה:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=433472.new;topicseen

בלית ברירה מצאתי בדביק את התוכנה המומלצת TESTDISK, בכדי לנסות לתקן את הבעיה, או לפחות לחלץ מהדיסק את המידע החשוב.

אבל אז באחד השלבים, קיבלתי את החלון הבא, שממנו אין לי מושג איך להמשיך:

testdisk.th.jpg

אני לא יודע איזה סוג PARTITION יש בדיסק התקול, ולכן אינני יודע באיזה אופציה עליי לבחור.

אקבל בברכה כל עזרה בנושא, ואם לדעתכם יש תוכנה יותר טובה מ-TESKDISK, שגם יותר פשוטה לשימוש- אשמח לשמוע

תודה רבה

פורסם

קרוב לוודאי שהמחיצה היא Intel/PC partition כלומר האפשרות הראשונה.

אגב, ניסית לחבר את הדיסק למחשב אחר (או מערכת הפעלה אחרת) כדי לבדוק אם גם שם מתרחשת הבעיה?

פורסם
  • מחבר

תודה על התגובה About:blank

אכן אתה צודק, הצלחתי גם למצוא מדריך, שמסביר צעד אחר צעד כיצד לפעול:

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step

אבל אז נתקעתי בשלב Quick Search for partitions

אחרי שהוא מוצא את הדיסק, הפעולה הבאה שיש לבצע היא:

Highlight this partition and press p to list your files

ברגע שאני מקיש על P התוכנה פשוט נסגרת :kopfpatsch:

איך ממשיכים מכאן?

אני לא סבור שמדובר בבעיה של המחשב, כי ניסיתי לחבר כוננים חיצוניים אחרים, והם פועלים ללא דופיי

פורסם

אני לא יודע למה היא נסגרת. לא נתקלתי בתופעה כזאת עד היום.

אם אתה נכנס ל-Disk management האם השטח על הדיסק מופיע כשטח לא מוקצה?

פורסם
  • מחבר

לא בדיוק הבנתי את שאלתך :silly:

מה הכוונה -Disk management ?

פורסם

כפתור ימני על הסמל של המחשב שלי > נהל > שם מנהל הדיסק

או

Right click My computer < Manage > Disk Management

זה רק כדי לוודא איך מערכת ההפעלה רואה את הדיסק.

אגב, כמה מידע יש על הדיסק?

פורסם
  • מחבר

עכשיו זה הרבה יותר ברור:)

הנה תמונת מסך עם המידע הרלוונטי:

37344986.th.jpg

מה שאני לא מבין זה , מדוע מערכת הקבצים היא RAW ולא NTFS כפי שהיה אמור להיות.

יכול להיות שזה המפתח לכל הבעיה.

אני לא יודע כמה מידע יש על הדיסק. לפני יומיים הורדתי לשם קבצים, ואז לפתע גיליתי שהדיסק הפסיק להיות פעיל.

יכול להיות שמשהו השתבש שם בעת תהליך קבלת הקבצים המרובה.

פורסם

משמעות הדבר היא ש-Windows לא מזהה את מערכת הקבצים של הדיסק. RAW מלשון גולמי.

השאלה היחידה היא האם נפגע מערכת הקבצים של הדיסק (מה שסביר להניח) או שזאת בעיה של WIndows (נתקלתי גם בזה). לכן שאלתי אם ניסית לחבר למחשב אחר.

במידה ואכן נפגמה מערכת הקבצים זה לא אומר שהמידע אבד, פשוט צריך לשחזר את המחיצה. אתה אומר ש-TestDisk לא עובדת וזה מוזר.

הורדת ואתה משתמש בגרסה האחרונה שלה?

האם יש בו מידע חיוני שבמקרה הכי גרוע אם צריך לפרמט אסור שילך לאיבוד?

פורסם
  • מחבר

כן, יש לי מחשב נוסף, בדקתי את הדיסק גם שם, וזה בדיוק אותו הדבר.

גרסת ה-TESTDISK שברשותי היא 6.11.3. לדעתי זו הגרסה העדכנית ביותר.

מה שמעצבן הוא שהתוכנה נסגרת באותה שלב כאשר אני לוחץ על P

אם מערכת הקבצים נפגמה, אז היה צורך להתקבל הודעה שאין אפשרות לראות את ה-LIST, אבל למה לעזאזל התוכנה נסגרת???

יכול להיות שזה התמורה שמקבלים מתוכנה חינמית, ולכן בעצם אין לי על מה להתרעם.

אגב, קיימת תוכנה נוספת EASEUS, שהורדתי את הדמו שלה, ולאחר סריקה שנמשכה כ- 9 שעות, קיבלתי הודעה שכדי להמשיך בשחזור הקבצים, עליי לרכוש את הגרסה המלאה.

הבעיה היא שהגרסה המלאה עולה כ- 80 דולר, והמחיר הזה קצת מרתיע, כי אולי בכלל לא תהיה אפשרות לשחזר את המידע.

וזו בעצם שאלת "מיליון הדולר"- האם יש פרמטר כלשהו, שלפיו אפשר לדעת האם הדיסק תקול ואין שום אפשרות לשחזר את המידע עליו (להוציא אולי אצל חברות שחזור שמתמחות בעניין, אבל גובות המון כסף), או שניתן לשחזר את המידע (או לפחות חלק ממנו) באמצעות אחת מהתוכנות הקיימות בשוק?

בוא נגיד שאין לי שם מידע כזה שבמקרה של אבדה, ייהרס לי מפעל חיים, אבל יש מספר קבצים די חשובים, בעיקר כל מיני קודים לרישיונות של תוכנות שרכשתי, ודברים כגון אלו...

פורסם

הסיכוי שהתוכנות האלה יצליחו לשחזר את המידע הוא סביר+.

למעשה המידע לא "אבד" פשוט טבלת מערכת הקבצים נפגמה. לדוגמה, זה יכול לקרות אם ניתקת את הדיסק בזמן שעדיין הייתה כתיבה/קריאה ממנו, יש מקרים בהם זה קורה אם ניתקת את הדיסק מבלי שבחרת ב"הסר התקן זה בבטחה".

לא נעשתה פה כתיבה נוספת על המידע הקיים ולכן שחזור טבלת מערכת הקבצים צריכה בעקרון לשחזר את המידע בלי בעיה מיוחדת.

לא ברור לי למה TestDisk נסגרת, אולי כדאי שתנסה להפעיל אותה ממחשב אחר (אם עדיין לא ניסית) רק כדי לשלול בעיה כלשהי בחיבור ה-USB של המחשב הנוכחי. זה שהיא חינמית לא אומר שהיא פחות טובה מתוכנה בתשלום, ממש לא. פשוט בתוכנה בתשלום יש לך למי "להתלונן" כלקוח. בתוכנת חינם (ובטח שקוד פתוח) יש לך למי לדווח על הבעיה, אבל בטח לא ל"דרוש" שירות.

עכשיו כמה שאלות.

1) אתה משתמש ב-Live CD של TestDisk או מתוך Windows?

2) אתה בטוח שבחרת במחיצה הנכונה? (אם היו יותר מאחת)

ותנסה גם את התוכנה הזאת http://www.piriform.com/recuva אמנם לא קרובה להיות עוצמתית כמו TestDisk וגם ייעודה קצת שונה, אבל אולי היא תצליח בכל זאת (אני בספק) לאתר את הקבצים ואולי תצליח לשחזר לפחות את היותר חשובים מביניהם.

פורסם
  • מחבר

לשאלותיך:

1. השתמשתי בתוכנה בסביבת WINDOWS

2. לא היו בכלל מחיצות בדיסק הזה. כל המידע ישב במיקשה אחת.

עשיתי קצת גוגולינג, וגילתי שלא רק אני נתקלתי בבעיה כזו ;D

בין היתר המליצו שם בחום על תוכנה בשם GET-DATA-BACK :

http://forums.windrivers.com/showthread.php?t=76784

האם מישהו בפורום מכיר את התוכנה?

בקיצור, הורדתי את גרסת הדמו, ואז לקחתי את הצ'אנס ורכשתי את הגרסה המלאה.

כך נראית התמונה לאחר שלב 3:

getdata.th.jpg

סך הכול 180MB, כאשר צריך להיות שם מעל 300GB

האם יתכן שרוב המידע אבד, או שפשוט לא עשיתי משהו בצורה נכונה?

פורסם

אני מציע שתנסה שוב את הTESTDISK.

היא הצילה לי את כל המידע מהארד דיסק שנדפקה לו המערכת קבצים.

אם שוב התוכנה נסגרת כשאתה לוחץ P, תנסה DEEPER SEARCH ולא את המהיר.

פורסם
  • מחבר

cky4life

ניסיתי כבר קודם את האופציה של DEEPER SEARCH

הסריקה לקחה כמה שעות, ובסופו של דבר כאשר התהליך הסתיים, לחצתי על P, ושוב התוכנה נסגרה.

אני שונא דברים כאלה, כאשר תוכנות פועלות באופן בלתי צפוי וללא שום שליטה עליהם.

אם הצלחת להציל את המידע באמצעות TESTDISK, אז ממש שיחק לך המזל, אין לי הסבר אחר לכך.

בכל אופן ניסיתי שוב לחזור על התהליך עם התוכנה GET-DATA-BACK .

הפעם תהליך הסריקה הוא כבר ארוך מאוד, כמו שאכן אמור להיות. כעבור כשלושת רבעי השעה רק 4 אחוז הושלמו, לפי האומדן זה צפוי לקחת עוד כ 10-11 שעות.

(בגלל שהחיבור הוא דרך USB)

בסיום התהליך תהיה לי כבר האינדיקציה הראשונית אם תהליך השחזור הצליח או לא.

למרות כל זה, אם למישהו יש הסבר למה TESTDISK נסגרת כאשר לוחצים על P, אשמח לדעת.

אמנם כבר שלמתי את הכסף על GET-DATA-BACK , אבל תמיד טוב אם יש אופציה נוספת...

[br]פורסם בתאריך: 8.10.2009 בשעה 01:54:41


אגב, יש עוד שאלה אחת כללית לגבי כל תוכנות השחזור מהסוג הזה:

האם בזמן תהליך השחזור, מומלץ שלא לגעת בכלל במחשב, אפילו לא לגלוש באינטרנט, או לשלוח מיילים, כי זה עלול לפגום בתהליך?

או שבעצם אפשר לעשות הכול, ללא שום חשש?

פורסם

אני גלשתי באינרטנט בזמן תהליך השחזור.. והכל עבר בשלום.

אתה הרצת את הTESTDISK כRUN AS ADMIN?

ואם אפשר תצלום מסך מהשלב שזה נסגר.

המליצו על זה לשיחזור RAW:

http://www.z-a-recovery.com/download.htm

פורסם
  • מחבר

תודה cky4life

עדכון:

לאחר תהליך ארוך של יותר מ-12 שעות הצלחתי לשחזר את המידע שעל הדיסק באמצעות התוכנה GET-DATA-BACK

למען ההגינות, אני חייב לציין שלא הכול עבר חלק. אני לא בטוח שכל המידע שהיה שם שוחזר, וגם חלק מסרטוני הווידאו לא פועל כמו שצריך, אבל העיקר שהרוב בסדר.

לפחות אני יודע שלא זרקתי לחינם כ- 80 דולר ;D

אכן הרצתי את TESTDISK כמנהל.

אני מבטיח שלפני שאבצע איתחול לדיסק, אנסה לחבר אותו למחשב השני ולהריץ שם את TESTDISK. זה פשוט מסקרן אותי למה זה לא עבד.

אשתדל להעלות גם תצלום מסך באותו שלב שבו אני אמור ללחוץ על P

רשמתי לפני גם את התוכנה שהמלצת עליה.

אני מקווה שלא יהיה עוד צורך בשחזורים כאלה, כי כעת למדתי לקח ואני דואג לעשות גם גיבוי לגיבוי.

אבל תמיד טוב כשיש ביד כלים כאלה, לכל צרה שלא תבוא...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים