מחיצות - טיפים - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחיצות - טיפים


lilian

Recommended Posts

פרמטתי את המחשב ואני רוצה לחלק מחיצות באופן אופטימלי ע"י תכנה לחילוק מחיצות כלשהי.

יש לי מערכת הפעלה אחת ו- 70 GB זיכרון.

האם ואנטי-וירוס חייב להיות במחיצה עם מערכת ההפעלה ?

האם עלי לשמור מקום רזרבי בכל מחיצה, ואם כן של כמה GB?

האם זה נכון שיש להקצות מחיצה ריקה של 2GB ?

האם יש מדריך כלשהו לחלוקה למחיצות וטיפים חשובים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם ואנטי-וירוס חייב להיות במחיצה עם מערכת ההפעלה ?

ממש לא. שים לב אבל שכל תוכנה שאתה מתקין גם תתקין דברים בתיקייה של מערכת ההפעלה, גם בלי שתבקש ממנה.

האם עלי לשמור מקום רזרבי בכל מחיצה, ואם כן של כמה GB?

תגדיר מקום רזרבי. מערכת ההפעלה נוטה להתנפח עם הזמן (בין אם תוכנות שמתקינות דברים בתיקייה של מערכת ההפעלה, או כל מיני דברים שמערכת ההפעלה עושה בעצמה), לכן צריך לשמור מקום רזרבי עבורה (וגם לשמור 1-2 ג'יגה פנויים עבור ה-pagefile). עבור כל השאר, פשוט שמור מספיק מקום לפי מה שאתה מתכנן להשתמש בו...

האם זה נכון שיש להקצות מחיצה ריקה של 2GB ?

רק בלינוקס, שמשומשת לצורך ה-swap.

האם יש מדריך כלשהו לחלוקה למחיצות וטיפים חשובים?

תכלס זה לא ממש משנה. אם אתה צריך להתקין מחדש את ה-, גם ככה תצטרך להתקין (כמעט) את כל התוכנות. אין מניעה להתקין את כל התוכנות על אותה מחיצה כמו . הייתי ממליץ לעשות מחיצה נפרדת לכל המידע החשוב שיש לך על המחשב (מסמכים, הורדות וכו').

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני דווקא חשבתי שאם אפריד באמצעות מחיצות את התכנות ומערכת הפעלה, בעתיד אם ארצה לשדרג את מערכת ההפעלה לא אצטרך להוריד תכנות כי הן כבר יהיו מותקנות לי במחשב (במחיצה נפרדת).

אני מדברת על תכנות כמו ADOBE,,MEDIA PLAYER שאינן תלויות במערכת הפעלה.

אגב, קראתי באיזה מדריך שהחילוק למחיצות טוב יותר כי אז החיפוש הוא קל יותר עבור המחשב (תעשה אנלוגיה לחיפוש מחט בערימת שחט).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שניצל,

מצטערת על הבורות אך בבקשה הקלד כמה אותיות וענה לי כדי שאבין משהו מההתכתבות הזו :

זה נכון שאם אשדרג שנמצאת במחיצה X ,לא אאבד את התכנות שהיו במחיצה Y ? כיוון שההתקנה היא במחיצה X.

במידה והתשובה היא חיובית, שווה להפריד מחיצות בין OS ותכנות ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה אני חילקתי את המחשב שלי ל 2 מחיצות -

על אחת יושבת מערכת ההפעלה ואת כל התכנות שאני מתקין אני מתקין שם

על השניה יש לי את כל השירים/סרטים/סדרות/התקנות והורדות למיניהן..

אין טעם שתיצור מחיצה שלמה בשביל להתקין תכנות מהסיבה הפשוטה שכמו שכבר נאמר לך כאן - תכנות מתקינות קבצים גם לספריות של מערכת ההפעלה.

זה אומר שלאחר פירמוט יש מצב שחלק מהתוכנות לא יעבדו, או לא יפעלו כמו שצריך.. למה להסתבך? אחרי פירמוט תתקין הכל התקנה נקיה ויפה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא להסתבך, זה פשוט לעבוד עם שכל ולסדר כוננים באופן אופטימלי.

אני בן אדם עסוק ורוצה פעם אחת לסדר את המחשב כמו שצריך עם מחשבה תחילה ותכנונים להמשך.

אני לא רוצה לנהל את המחשב שלי כמו ילד בן 6, אלא לבנות כוננים לפי ידע וכלים שרכשתי .

אז הפרדתי את המחשב שלי לכמה מחיצות האחת , השנייה תכנות (תבדוק ותמצא שרב התכנות לא תלויות במערכת הפעלה) והשלישית הורדות- כדי שאם אוריד בטעות וירוס אוכל לפרמט רק את המחיצה הנגועה.

מחשבה תחילה ... -לא יזיק גם לך 8)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השנייה תכנות (תבדוק ותמצא שרב התכנות לא תלויות במערכת הפעלה) והשלישית הורדות- כדי שאם אוריד בטעות וירוס אוכל לפרמט רק את המחיצה הנגועה.

רוב התוכנות המקובלות (נגני מדיה שאינם , תוכנות , תוכנות הגנה ואבטחה) כן קשורות קשר הדוק עם מערכת ההפעלה. התקנת תוכנה זה לא רק העתקת קבצים לספרייה של התוכנה, אלא התקנת קבצים מסוימים לספריות של מערכת ההפעלה, וכן שינוי הגדרות מערכת ב-registry ובמקומות נוספים.

כך שבכל זאת תגלי שחלק גדול מזה צריך להתקין מחדש.

אני לא מדבר על תוכנות קטנות כמו CPUZ, או משחקים, שלעיתים באמת אין צורך בהתקנות מחודשות (חוץ מהנטיה המעצבנת שלהם לשמור הגדרות בספריית My Documents, כך שאם הספרייה ההיא תימחק, השמירות/הגדרות עשויות לעוף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

QTTP, תודה על ההבהרה.

אבל אפשר להודות שהרעיון של מחיצה נפרדת להורדות כמו ומוזיקה זה רעיון טוב, כיוון שאם מתגלה וירוס ניתן לפרמט רק את המחיצה הנגועה.

גם כל הרעיון של המחיצות הרבות זה גם נחמד כי אם רוצים לחפש קבצים זה נעשה במהירות ויעילות (כפי שציינתי כבר, כמחט בערימת שחט).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוודאי שזה רעיון טוב. אני משתמש בו בכל מחשב שלי. מחיצה אחת למע' הפעלה ותוכנות, מחיצה אחרת להורדות, מסמכים, קבצים מדיה (מוזיקה, , תמונות) וכו'.

בעת הצורך, אפשר לפרמט את המחיצה הראשית, בלי לגעת במשנית ששם שמור כל המידע. ואם יש חומרה כלשהו במחיצה הראשית שבא לי לשמור, אני תמיד יכול להעתיק אותו למשנית לפני הפרמוט.

בד"כ אצלי יחס הגדלים הוא בין 1:1.5 ל-1:2, כאשר המחיצה המשנית היא הקטנה יותר.

אגב, במחשבים ניידים, שם לרוב יש כונן קשיח אחד בלבד, אני עושה מחיצות לוגיות. במחשבים השולחניים כבר לא - פשוט קונה שני דיסקים קשיחים.

לגבי תאוריית הוירוסים שלך - זה לרוב לא יתפוס. בימינו מעטים הוירוסים שמשחיטים קבצים. לרוב מדובר סתם ב-trojan/malware שמשבש את הפעילות התקינה של המחשב או מתחיל להפיץ זבל דרך הרשת. אבל לרוב שמשחיטים קבצים גם יודעים טוב מאוד להתפשט על מחיצות שונות, וגם לפעמים דרך הרשת, ולעשות את זה מאוד מהר, כך שהמחיצות לא יגינו עלייך.

לגבי חיפוש קבצים במהירות ויעילות - זה תלוי הרבה יותר בארגון ובסדר שבראש המשתמש מאשר בחלוקת המחיצות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בד"כ אצלי יחס הגדלים הוא בין 1:1.5 ל-1:2, כאשר המחיצה המשנית היא הקטנה יותר.

האם יש ליחס חשיבות כלשהי ?

האם לדעתך עלי לאחד בין המחיצות: OS ןתכנות, , או שזה לא משנה ?

הקציתי מחיצה של 12GB ל- OS , ו- 30GB לתכנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי האישית אין טעם להפריד בין מחיצת מערכת ההעפלה ומחיצת התוכנות שדורשות התקנה. רוב התוכנות לא יעבדו לאחר התקנה מחדש של מערכת ההפעלה.

אם את משתמשת בתוכנות Portable (שאינן דורשות התקנה) ניתן לשמור אותן במחיצת המידע (כלומר זאת שמיועדת לאחסון מסמכים, קבצי מדיה וכו').

12 GB למערכת ההפעלה עלול להיות מעט מדי. הכל תלוי בהרגלי השימוש שלך, כמה תוכנות את מתקינה, כל כמה זמן את מנקה קבצי "זבל" וזמניים מהמחשב וכו'.

פשוט אין כל טעם בהלתקין ותוכנות דומות במחיצה משלהן בכלל, כמו שציינו קודם לכן, התנקתם כוללת גם דברים שמעבר להעתקת הקבצים לתיקייה מסוימת ושקשורים ישירות למערכת ההפעלה. ואין ממש יתרון לחיפוש (אם התכוונת לחיפוש לפי מילות מפתח ולא לאיתור קבצים לפי סדר ומבנה היררכי והגיוני).

לדעתי עדיף לחלק את המחשב לשתי מחיצות בלבד. הראשונה למערכת ההפעלה והתוכנות שדורשות התקנה - מחיצה בנפח של כ-25GB (שוב, זה תלוי בכמות התוכנות שלך, כל כמה זמן את מבצעת ניקיון וכו'). ומחיצה שנייה לאחסון מידע (מסמכים, קבצי מדיה וכו'). שתתפוס את שאר הנפח. אין פה חוק ברזל והכל תלוי בשימושים שלך. אם לדוגמא את מאחסנת המון מידע (תמונות, מוסיקה, מסמכים) על המחשב אבל משתמשת במעט תוכנות אז אולי עדיף אפילו להקצות שטח גדול יותר לאחסון על חשבון מחיצת מערכת ההפעלה. אם המצב הפוך, כנ"ל המחיצות.

הפתרון האידיאלי, הוא פשוט לרכוש הארד דיסק נוסף. ה-70GB ישמש למערכת ההפעלה והתוכנות, והחדש לאחסון המידע.

והמלצה אחרונה לסיום. אחרי שסיימת להתקין את מערכת ההפעלה וכל התוכנות ולהגדיר את הכל בדיוק כמו שאת אוהבת. הייתי פשוט יוצר Image למחיצת מערכת ההפעלה בעזרת תוכנה כמו Acronis True Image. זה יאפשר לך במקרה של תקלה או נזק לתוכנה לשחזר את המחשב למצב בו הוא נמצא ברגע לקיחת ה-Image תוך מספר דקות מועט ויחסוך את הצורך להתקין מחדש את מערכת ההפעלה, מנהלי ההתקן והתוכנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...