עבור לתוכן

חוות דעת לגבי עבודה שעשיתי

Featured Replies

פורסם

אהלן,

אני יודע שזה דבילי, אבל ממש רציתי לחלוק עם אנשים משהו שעשיתי בפוטושופ.

עבדתי על זה בדיוק שעה ואני שונא שהעבודות שלי תקועות...והעבודה הספציפית מרגישה "תקועה".

אבקש חוות דעת איפה לשפר ומה לשנות די להגיע לתוצר סופי.

תודה :)

[attachment deleted by admin]

פורסם

בהתחלה הכל בפוטושופ נראה כמו קסם וזה תענוג לזרום עם כל האפקטים והאפשרויות, לכן זה לא דבילי זה התחלתי.

לפני הכל כדאי שתשקיע קצת קריאה והבנה לגבי "קומפוזיציה" והיחס בין האלמנטים לגודל/צורת הבמה("נייר) עליו אתה עובד.

סה"כ אהבתי את הציבעוניות, החצים גדולים מידי, השם גבוה מידי והצל שלו רחב מידי וכו'.

פורסם
  • מחבר

יש לך מקור שאני אוכל לקרוא לגבי זה?

אני יודע שזה לא מדע מדויק כל נוסע הקומפוזיציה, אבל כמה טיפים תמיד יכולים לעזור.

וכמו שאמרתי, העלתי את זה לפה כי לא הייתי מרוצה.

פורסם

לדעתי תתחיל מחדש, זה לא זה !

אחלה, ממש עזרת לו עם הסברים מנומקים :-X ::)

פורסם
  • מחבר

לא מתחיל מחדש. כל הכיף זה להגיע לתוצר סופי שאתה מרוצה ממנו מעבודה שהיא חצי אפויה.

מה דעתכם על הצעת הייעול הבאה:

הקו האדום מסמן את מקום החיתוך, כל מה שמעל הקו ייחתך.

והטקסט במיקום שציינתי.

ישפר את העסק?

יש צורך להקטן את החצים?

ומה בנוגע לביטול הניסיון שלי לעשות DEPTH OF FIELD לחצים? לבטל את הBLUR שלהם?

[attachment deleted by admin]

פורסם

אני חושב שהדבר הראשון שאתה צריך להחליט זה "מה זה?" (ואם כבר החלטת, אז לפחות לספר גם לנו ;))

מה אתה עושה? זה סוג של פלייר? סוג של כרטיס ביקור? זה אמור לייצג אותך? (אני מניח שכן, לפי הניק שמופיע באמצע בגדול)

יכול ליהיות שזה עיצוב לאתר? אם כן, מה יהיה באתר?

ואיך בדיוק מה שיש כרגע מייצג אותך? (אני מניח לפי הסמן של העכבר והמס' הבינארים מאחורה שיש קשר למחשבים?)

בקשר למה שיש כרגע, תנסה למקם את החצים בצורה קשתית, ולא בקו ישר, זה יכול לעזור, הBlur דווקא נחמד לדעתי.

לא הבנתי כל כך את הסימונים בתמונה השניה, מזאת אומרת יחתך?

דווקא הפס הכחול הזה נחמד, ונותן קונטרס חשוב לכל התמונה, ומה זה בדיוק הטקסט? (שוב, זה אמור ליהיות עיצוב לאתר? אם כן, איזה אתר?)

פורסם

^^^

הבנאדם ביקש ביקורת, אז תנו לו ביקורת בונה, בונה הכוונה לעצות וכיוונים ולא הרצת מונה הודעות.

הפורום הזה אומנם ישנוני אבל חלאס עם הודעות חסרות תכלית!

פורסם
  • מחבר

הטקסט הורד, הפס הכחול הכהה נמחק ובמקומו השתמשתי בהצללה "עמוקה" יותר מאחורי הטקסט והוספתי כמה שכבות של צבעים כחולים בחלקו העליון של הלוגו.

הלאה, ממתין לעוד עצות.

תודה.

[attachment deleted by admin]

פורסם

... והיחס בין האלמנטים לגודל/צורת הבמה("נייר) עליו אתה עובד.

החיצים עדיין גדולים ביחד לטקסט לדעתי

אם זה היחס שאתה רוצה אז אולי כדאי לשנות לגמרי את הצבע של הטקסט (צבע בולט וחזק)

כדי שהדגש יהיה עליו.

פורסם
  • מחבר

אני לא מחפש פה אוסף תשבוחות, מחפש הערות כדי לתקן את זה.

ואם אני מבקש הערות לתיקון, אז הערה כמו "תתחיל מחדש" היא מאוד לא קשורה למציאות ו\או לבקשתי ויכולת לחסוך את זה ממך, מהפורום וממני.

מה גם שהמצב של הלוגו הוא לא כזה קטסטרופלי שצריך להתחיל מחדש.

טוב הנה מה שעשיתי עד עכשיו. ממתין לעוד הערות, הארות מענות.

[attachment deleted by admin]

פורסם
  • מחבר

אין לי צורך להעביר פואנטה פה. אין אפילו לציור שעשיתי שימוש. מדובר בציור שאני מעוניין שייראה טוב, בלי הצורך להעביר מסרים ו\או בלי הצורך לתחכום. לכן גם בחרתי שטח פנים כ"כ גדול ולא ייחסתי חשיבות לפרזנטציה.

פורסם

מר ex_ היקר - מאיפה הביטחון שלך שאני מעלה את מונה התגובות :screwy:,

או שמא יש תמלוג כספי עבור אלף תגובות ? :pissed:

ההמלצות שלי לא פחות תכליטיות משלך, אם פותח הדיון רוצה חוות

דעת על עבודתו, ולא להקת תשבחות, אז שיהיה מוכן לקבל גם

הערות כמו שלי, שמא לעשות, לא יורדות לפרטים, כי לדעתי

הסה"כ כמו שהו לא נראה טוב, ועל כן המלצתי את מה שהמלצתי.

ודרך אגב, מי שמעוניין להגדיל מונה, לא צריך לטרוח לכתוב כ"כ הרבה !

:xyxthumbs:

מר קקדו היקר, תעשה לי טובה.

מעבר לכך שמר ex_ הוכיח עד כמה שהוא יקר כמה וכמה פעמים בפורום, ורבים מהגולשים כאן יכולים ללמוד ממנו רבות (נראה לי שאתה במיוחד), שורה אחת שלו בדיון הזה היתה הרבה יותר אינפורמטיבית ומועילה מכל הפוסטים שלך. אז לפני שאתה מעז להעיר כלפיו שהוא לא נותן יותר מאוסף תשבוחות (דבר שלא נכון בעליל), כדאי שתכבד קצת את דבריהם של אחרים. במיוחד כשאתה משווה אותם לפידבק חסר התכלית שלך ומציג אותו כמשהו שפותח הדיון צריך "להיות מוכן לקבל", כאילו מדובר בדברים רציניים שיש לקחת בכובד ראש, כשלמעשה זה anything but.

אני מצטער על הבוטות, אבל אני מקדש את ערכו של פידבק לכל יצירה שהיא. כאשר מישהו זורק מלים לאויר ועוד מעז לדון עם אחרים על "איכות הביקורת שלו", זה חצוף ומקומם.

Toxin II, לעניינינו

ראשית דבריהם של ex_ ושל RLM עדיין רלוונטיים, ואני ארחיב -

דבר ראשון, עניין הקומפוזיציה והיחס בין אלמנטים חשוב למדי, ויכול לעשות הבדל משמעותי גם אם אין מטרה ספציפית לתמונה שאתה יוצר.

אחד הדברים העיקריים שצריכים להנחות אותך הוא - כל האלמנטים שאתה ממקם בתמונה שאתה יוצר, צריכים למקד את העין לאנשהו. (זה רק אחד הדברים, אני לא רוצה להכנס עכשיו להעברה של תחושות כמו דינאמיות או שלווה, או להכנס לקומפוזיציות שמשרתות מטרה ספציפית כמו לוגו/פוסטר וכד')

דבר נוסף לידע כללי - כשאני (או כל אחד אחר) רואה תמונה מסויימת, אני כצופה מנסה לשייך אותה אוטומטית לקטגוריה מסויימת מהעולם המוכר לי. זאת הסיבה ש RLM שאל האם יש תכלית כלשהי מאחורי כל העניין. במקרים רבים (אבל לא בכולם כמובן), אם הצופה לא מזהה איזשהו סדר מהעולם המוכר לו (שזה אחד מהדברים שתכלס מגדירים מה זה אסתטיקה), הוא יחליט שזה פשוט לא נראה לו / לא לטעמו / הוא לא מתחבר לזה / לא מבין את זה, או שלא יודע לפי אילו אמות מידה לעכל את היצירה, שזה המקרה הנוכחי :).

2 טיפים קטנים שיכולים לעזור משמעותית:

1) היפוך מראה

זה תמיד הרגל טוב לעשות מדי פעם במהלך העבודה היפוך מראה. Flip Horizontal, או אפילו Flip Vertical. תמונה שאתה יוצר צריכה להראות טוב באותה מידה גם בהיפוך מראה.

למה זה טוב?

במהלך העבודה של היוצר, המוח שלו לאט לאט משלים אוטומטית פרטים ומפצה על מגרעות שאנשים אחרים רואים אם מביטים בפעם הראשונה בתמונה. זה נכון במיוחד בפרופורציות ובפרספקטיבה. צפייה בהיפוך מראה משבשת את התהליך הזה, כך שבמובן מסויים אתה רואה את היצירה שלך כאילו בפעם הראשונה ושם לב לפגמים או דברים שמציקים לעין.

2) צפייה ב greyscale

דבר ראשון, צפייה בכל התמונה בצבע אחיד יכולה להראות לך מה הרושם המיידי שמתקבל בעינו של הצופה, כי התמונה מוצגת כ"יחידה אחת" מבחינה צבעונית, שזה שקול ל"בום הראשוני" שהצופה מקבל לפני שהמוח מתחיל לעכל את המידע של הצבעים והיחסים ביניהם.

דבר שני - מלבד הצבעוניות בתמונה, יש חשיבות לניגודיות ולטונים (דרגות בהירות). צפייה ב greyscale יכולה להראות לך מקרים בעייתיים שלא תשים לב אליהם בגלל הצבעים, או כי שוב המוח מפצה עבורך על הבעיות. דוגמה שחוזרת על עצמה פעמים רבות היא חפץ מסויים שאמור לבלוט מהרקע לעיני הצופה אבל בעצם הוא בדיוק באותה רמת בהירות או רמת פירוט, כך שב greyscale אפשר לראות שלעיני צופה זר האובייקט לא ייבלט מספיק.

באופן דומה צפייה ב greyscale יכולה להראות לך כיוצר האם ההיררכיה שרצית לתת לאלמנטים שונים (למשל אחד אחרי השני, אחד רחוק ואחד קרוב וכו') באמת באה לידי ביטוי כפי שהתכוונת.

אם תעשה את 2 הדברים הנ"ל אני מאמין שתמצא כמה וכמה דברים לשפר, אבל מבחינת קומפוזיציה, אני רוצה לכוון אותך למשהו ספציפי - היחס בין הכיתוב והחצים.

נכון לעכשיו, הכיתוב גדול מדי (ביחס לכל התמונה), למרות שממוקם היטב (הייתי מקטין אבל משמר את הגובה של הגבול העליון), והאופן בו החצים נושקים לכיתוב לא ממש טוב.

שים לב איזה קו הם יוצרים לעין שלי כצופה:

arrows41.jpg

נראה לא משהו נכון? זו מעין צורה לא אסתטית במיוחד שמגיעה מצד התמונה ולא נראית קשורה למשהו.

דוגמה מאוד בסיסית למצב בו הייתי רוצה למקד את העין למרכז, ולתת אולי הרמוניה כללית, היא להוסיף עוד חץ ולמרכז עוד יותר את הכיתוב כדי ליצור משהו כזה (הקוים האדומים מהווים את המתווה הכללי שהקומפוזיציה יוצרת לעין):

arrows42.jpg

אבל זו רק דוגמה פשוטה.

הרעיון הכללי הוא - נסה להחליט מה אתה רוצה לעשות לעין שלי :P

מאוחר יותר תחליט איך אתה רוצה שהאלמנטים בתמונה ישפיעו זה על זה, תכנן זאת מראש, ומשם תתחיל להכנס לפרטים.

ולסיום, עוד משהו קטן -

יש דרך נוספת לתת תחושה של מרחק ועומק מלבד blur, והיא הקטנת ה contrast ורמת הפירוט של האובייקטים המרוחקים. גם באובייקטים עצמם, וגם יחסית לרקע.

הנה דוגמה קטנטנה:

arrows.jpg

שים לב שהחצים המרוחקים מתמזגים עם הרקע בהדרגה. אמנם עשית משהו מזה אצלך, אבל אני חושב שעדיף ללכת לגמרי על השיטה הזאת במקום על טשטוש של depth of field שניסית להשיג.

פורסם
  • מחבר

וואו. פשוט...וואו.

המון המון תודה.

הארת את עיני בכ"כ הרבה דברים.

ממש התקדמתי בפוטושופ לאחרונה, אבל מה שהראת לי פשוט הוסיף לי המון לפרספקטיבה לגבי איך לעצב משהו בצורה מושכת לעין.

המון תודה.

התקדמות אני אציג כשתהיה אחת. מצפה לעוד טיפים ממך :) .[br]פורסם בתאריך: 3.10.2009 בשעה 01:04:31


טוב,להלן ההתקדמות:

הוספתי עוד חץ, יישרתי קו לכלל החצים, מיקמתי את הכיתוב יותר במרכז העמוד והרחבתי אותו.

החלטתי שמה שיסגור מראה יותר שלם לתמונה זה מסגרת...מכיוון וחיפשתי מסגרת שלא תהיה סימטרית, ומכיוון והTHEME הכללי מבוסס על כחול-טורקיז-תכלת, שמזכירים צבעים של קרח \ קפוא, עשיתי מסגרת מ"קרח". להתאמת המראה הוספתי קצת נגיעות לכתב ועשיתי לו מראה של כתב "קפוא" [שימו לב לקצוותיו התחתונים].

כמו-כן, ע"מ שיראו הבדלים בין מה התמונה למה שמתחת למסגרת, עשיתי אפקט RIPPLE לחלקי החצים שמתחת למסגרת.

טוב...ממשיכים הלאה. אני מתחיל להרגיש שזה מתקרב לתוצר סופי :silly:

[attachment deleted by admin]

פורסם

עניתי לך בפרטי. אין שום צורך לסטות מהדיון ולגרום לו לעסוק בך. שים את האגו בצד בבקשה, זה יועיל לכולנו.

ההודעות שלא קשורות והובילו לספאם נמחקו, עוד אחת כזאת תוביל לאזהרות.

Toxin, אמנם החלטת על theme כללי, אבל לפני שתמשיך כדאי שתחליט כמה החלטות לגבי מה שאתה רוצה להשיג בתמונה מבחינת קומפוזיציה. כרגע אתה מתחיל להעמיס קצת יותר מדי בפרטים, והגודל של החצים מצופף מאוד את כל התמונה ומעמיס על העין. וכשהוספת את המסגרת זה מגביר את האפקט הזה.

(אגב, המסגרת בעייתית כי היא נראית יותר כמו אפקט של חשמל/ברק, יש יותר מדי תנודות בקוים. שבירה של קרח לא נראית ככה)

ברוב המקרים זה מה שקורה בהתחלה - אתה רוצה להעביר רעיון כלשהו, אז אתה מוסיף פרט מסויים לגביו, ועוד פרט, ועוד פרט, עד שאתה מאבד את המראה הכללי שרצית ליצור מההתחלה והתמונה הופכת להיות אוסף של אפקטים. שים לב שאתה לא נגרר למצב הזה.

ולגבי החלטות שאמרתי בהתחלה, דבר חשוב שתצטרך להחליט זה מתי התמונה גמורה. תאמין לי, זה לא פשוט להגיע למצב שאתה אומר "זהו, סיימתי ונעבור ליצירה הבאה", כי תמיד אפשר ללטש ולשפר בלי סוף דברים שאתה עושה בלי דד-ליין, ובלי מדד מוגדר מראש שיאמר לך מתי סיימת.

פורסם
  • מחבר

להלן התקדמות אחרונה.

צימצמתי את כמות החצים בתמונה ועשיתי יישור קו כללי שלהם כדי שזה יראה יותר סימטרי לעין.

אומנם אני חצי מרוצה מהמסגרת, פשוט שאני לא מצליח ליצור מסגרת יותר מוצלחת שנראית כאילו היא "קרח".

היא מורכבת מ-2 שכבות, אחת מטושטשת שיוצרת את אפקט הBLOOM והעליונה, שהיא פשוט מברשת עם BLEND MODE.

בכל אופן, הייתי אומר שזה קיינד אור לס גמור. קצת עמוס מדי, אבל אני לא רואה לאין אפשר להתקדם. ליטוש תמיד אפשר לעשות, אבל זה רק מכביד על התמונה עוד יותר.

יש טיפים איך לעשות מסגרת מוצלחת יותר?

[attachment deleted by admin]

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים