הקונג פו שלי הכי מאאגניב ! - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הקונג פו שלי הכי מאאגניב !


almonime

Recommended Posts

הבעיה שלא ראיתי זאת באינטרנט ,אלה אצל חבר .

הוא עשה שם דברים בכמה דרגות יותר ממה שהבאת [כמובן דברים אחרים] הוא נתן שם קפיצה לגובה משהו לא יאומן, הוא רץ על 10 ראשי בני אדם, בקיצר חייתי.

לגבי ברוס לי אף פעם לא ראיתי אותו עושה תרגילים כאלה, זה קונג פו מתקדם? :lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מגניב? בהחלט!!!! אומנות לחימה? בקושי. קונג פו? ממש לא...

בד"כ מדובר בוריאציה של אומנויות לחימה שנקראת Martial Arts או XMA, וזה יותר ענף ספורטיבי של gymnastics מאשר אומנות לחימה. יצא לי להכיר כמה חבר'ה ברמה גבוהה מאוד, ומלבד ההתרשמות שלי מ sparring איתם, הם גם אמרו לי במפורש שהתמקדות ב XMA בסופו של דבר מקנה מעט מאוד בכל מה שקשור ביכולת פרקטית. הם תמיד אמרו לי שהם מרגישים יותר כמו רקדנים ואקרובטים מאשר אמני לחימה, ולרוב מנסים להשלים את החסר באימונים פרקטיים יותר (שלא מהווים חלק משגרת אימוני XMA), בד"כ בקפואירה, טה-קוואן-דו או קראטה, שהם הבסיס לרוב התרגילים האקרובטיים כמו בוידאו.

אגב, יש גם בקונג פו את ה Wushu התחרותי, שהוא מאוד דומה מבחינת ההתמקדות באקרובטיקה וביכולות אתלטיות על חשבון יכולות מעשיות. אבל הקטע הנ"ל ‎לא קשור לזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובכן, אין לי ממש הרבה מה להרחיב. מהמעט שאני יודע, מדובר באימונים דומים להתעמלות קרקע, וזה נחשב כמעט כענף אתלטי לכל דבר, אבל אין לו אופי תחרותי של אולימפי. אימוני הגנה עצמית וקרב מגע קיימים מעט מאוד ובעיקר מדובר בקאטות/תבניות, ובהחלט מרגישים בחסרון כשמתאמנים ב sparring עם מתאמן XMA. (לרוב זה בא לידי ביטוי בחוסר יציבות וחוסר כוח, ולמרות שהם בכושר פנטסטי בד"כ, הם מאבדים אויר מהר מאוד בגלל שהגוף לא מורגל לכוח נגדי של יריב דינאמי)

הפעמים שבשגרת האימונים של XMA מתאמנים מול "יריב", הם בעיקר כאשר עובדים על קטעי כוריאוגרפיה בשביל ה show (לתחרויות למשל).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...