כדאיות של רכבים - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כדאיות של רכבים


IG

Recommended Posts

אהלן לכולם.

מעניין אותי לדעת איזה יצרני כדאיים יותר מבחינת טיפולים (עלות טיפול, עלות חלקי חילוף וכמות טיפולים), זמינות מוסכים מורשים וביטוח, ברכבים מלפני 7~10 שנים מהחברות (ודגם לדוגמא): סיאט (איביזה...), סקודה (פאביה...), פולסוואגן (פולו...), או של חברה אחרת באיכות דומה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם תקנה מכל אחד מהרכבים שציינת - האמינות (סיאט\סקודה) והחלפים (פולקסווגן) - יגרמו לך לסבול קשות

עדיף יפאני - יש לא מעט מזדות טובות (לנטיס), או טויוטה (קורולה או סטרלט) או דייהטסו (שרייד - דגם האלמוות) אשר יתנו לך אמינות ועלות חלפים יותר טובה מאשר אחיותיהן האירופאיות באותה שנת דגם.

לי אישית יש דייהטסו סיריון - אני מאוד אוהב את האוטו הזה - די אמין ודי תחזוקה זולה (אין לו יומרות של בעל ביצועים - אבל אני מזמן כבר עברתי את הפזה הזו)

כל טוב,

גבריאל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שכתב המגיב שמעליי מבוסס על דיעות קדומות ועל סיפורי סבתא ישראלים.

קודם כל סקודה, סיאט, פולקסוואגן הם במקרה כולם שייכים לפולקסוואגן, אז להגיד של שסקודה וסיאט לא אמינות ופולקסוואגן כן ושלפולקסוואגן יש חלקים יקרים ולסיאט וסקודה לא, זה בולשיט מוחלט ומתבסס רק על ה"שם" של החברה.

מבחינת כל ענייני התחזוקה הרכבים האלה יהיו דומים-זהים אחד לשני, הם כולם פולקסוואגן. מבחינת ביטוח אולי יהיה הבדל, כי בגלל אנשים כמו המגיב הקודם, המחירון של כל אוטו כזה שונה משל אוטו שמאוד דומה לו, בגלל הסמל.

בפולקסוואגן (וסקודה וסיאט) האמינות ומחירי החלקים בסדר, אבל לא ב"טופ". אם חשובה לך האיכות, ה"רושם" על הכביש והאיכות ולא רק פח למטר ואמינות מוחלטת אז פולקוואגן יתאים לך. היפניות אמינות למדיי ברוב המקרים אבל החלקים בכלל לא זולים והנוחות, האיכות והעיצוב רחוקים מאוד משל הפולקסוואגנים.

אם מחירי החלקים והאמינות זה מה שחשוב (ואם אתה מחפש מכונית קטנה) אז הכי טוב יהיה פיאט פונטו/פנדה, החלקים הכי זולים מכל המכוניות ואמינות ברמה גבוהה, בנוסף לזה המחירון שלהם לא הכי גבוהה אז תוכל לקנות פיאט הרבה יותר חדשה ממה שהיית קונה פולקסוואגן או יפנית, ומכונית חדשה תהיה יותר אמינה משל יצרן אחר 4 שנים יותר ישן.

הפיאטים בתקציב המדובר נוחים מאודדד אבל אין להם את הרושם החיצוני כמו שיש למכוניות פולקסוואגן, תחליט כמה זה חשוב לך.

אני הנחתי שאתה מחפש מכונית לצעיר, קטנה, ידנית.. אם אתה מחפש מכונית משפחתית אז אין לך מה לחפש אצל פיאט, אבל שאר המשוואה נשארת דומה... יפניות/פולקסוואגן בהתאם למה חשוב יותר - הנוחות שלך, איך אתה נראה, האיכות או רק אמינות.

אני ממליץ לך להתייעץ גם ב carsforum.co.il

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם תקנה רכב מכל אחד מהרכבים שציינת - האמינות (סיאט\סקודה) והחלפים (פולקסווגן) - יגרמו לך לסבול קשות

עדיף רכב יפאני - יש לא מעט מזדות טובות (לנטיס), או טויוטה (קורולה או סטרלט) או דייהטסו (שרייד - דגם האלמוות) אשר יתנו לך אמינות ועלות חלפים יותר טובה מאשר אחיותיהן האירופאיות באותה שנת דגם.

לי אישית יש דייהטסו סיריון - אני מאוד אוהב את האוטו הזה - די אמין ודי תחזוקה זולה (אין לו יומרות של רכב בעל ביצועים - אבל אני מזמן כבר עברתי את הפזה הזו)כל טוב,

גבריאל

מצחיק אותי שב-"וואלה רכב" החליטו לתאר אותו כ-"מכונית נשים עירונית טובה מאוד"... LOL

http://cars.walla.co.il/ts.cgi?w=/@model&model_id=103

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פנדה / פונטו אמינות? אני לא מתיימר להיות מומחה בתחום הרכב, אבל כל מכונית רביעית שרואים בצד הכביש תקועה, היא לא פיאט או רנו (מה ששם 3 מתוך 4 כן להיות פיאט או רנו למי שפספס). מדובר במכוניות רגישות להחריד לטיפולים. אני לא יודע אם החלפים יקרים או לא, אבל המכוניות מצריכות תחזוקה רבה.

דגם שקשה להתווכח עם האמינות שלו הוא הFORD FIESTA הישנה, זול ואמין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו באמת איזה חרטא, וגם אם אתה באאאמת רואה כל הזמן אונואים ופונטו 95 תקועות, זה לא אומר שום דבר בקשר לפיאט משנת 2006!!! ככה נולדות סטיגמות. תשאל כל מי שיש לו פיאט חדישה והוא יגיד לך שהוא מרוצה מאוד מהאוטו. בקשר לישנות זה כבר תלוי אם אתה דואג לטפל בהם ברמה סבירה או מחכה שהם יתפגרו.

לאמא שלי יש פיאט פנדה שהייתה של אבא שלי בהתחלה, האוטו כבר בן 4 כמעט וחוץ מתקלה אחת במזגן לא היתה אף תקלה... לאבא שלי יש פולקסוואגן פולו 2008 אז גם בשנה וחצי שהיא הספיקה לנסוע עוד לא הייתה אף תקלה, אבל בכל מקרה בעייתי מתחיל לעשות בעיות כבר מההתחלה, ככה היה לנו עם פז'ו 307... (וגם זה עניין של מזל, דוד שלי קנה 307 סטיישן ואחרכך סיטרואן פיקאסו ושתיהם לא עשו לו אף תקלה, בעוד שה307 של אבא שלי הייתה הרכב הכי לא אמין שהיה לו מעולם)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי פונטו ידנית מודל 95, נכון שכבר החלפתי לה אלטרנטור ותיבת הגה אבל החלקים זולים להפליא והאוטו שמור. אפילו העברתי אותו טסט לשנה נוספת.

בינתיים קניתי אוטו חדש שאמור להגיע עד סוף השנה, סוזוקי אלטו תוצרת הודו עם 3 שנים אחריות, עולה 70,000 ש"ח נראה לי עדיף על משומש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פנדה / פונטו אמינות? אני לא מתיימר להיות מומחה בתחום הרכב, אבל כל מכונית רביעית שרואים בצד הכביש תקועה, היא לא פיאט או רנו (מה ששם 3 מתוך 4 כן להיות פיאט או רנו למי שפספס). מדובר במכוניות רגישות להחריד לטיפולים. אני לא יודע אם החלפים יקרים או לא, אבל המכוניות מצריכות תחזוקה רבה.

דגם שקשה להתווכח עם האמינות שלו הוא הFORD FIESTA הישנה, זול ואמין.

אני נוהג בפיאט טיפו שנת 95 שעברה 200,000 ק"מ ונסעתי במקומות שמכוניות הרבה יותר חדשות נתקעו. הכל עניין של תחזוקה. ישראלים קמצנים. חוסכים על טיפולים, חוסכים על חלקים, לא מתחזקים נכון את הרכבים, לא עושים בזמן טיפולים. רוב הישראלים בכלל לא יודעים איך נראה ספר רכב/ספר טיפולים, מה עושים, מתי ואיך. מכוניות יפניות פחות רגישות לתחזוקה לקויה לכן נתפסות בארץ כפסגת האיכות העולמית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה תמיד נכנסים לעניין הזה של סטיגמות?

כל פעם אותו הסיפור.

גרמניה טוב, איטליה לא משהו, צרפת רע, יפן טוב, קוריאה על הפנים, ארה"ב גרוע בד"כ בלה בלה בלה בלה.

נגיד וראיתי 100 פיאטים תקועים בצד מתוך 150 סה"כ. זה באמת טיעון לגיטימי למשהו? 100 מתוך עשרות (מאות?) אלפי פיאטים שנמכו, שאתה ראית 100 יושבות בצד? זה לא אומר כלום...

כל אחד מכיר מישהו שהייתה לו סיטרואן שאמורה להיות הכי מצ'וקמקת באמינות אבל וואללה 'לא ראתה מוסך 7 שנים'.

וכל אחד מכיר איזה מישהו עם טויוטה שכל חודשיים צריכה תיקון.

אבל מה? על הסיטרואן אומרים שהיה לו מזל, וכל הכבוד ואיזה כיף לך, ועל הטויוטה אומרים 'מסכן הוא נפל על לימון'.

אז כן, יש הבדלים באמינות, בסדר. ברור שלא הכל אותו דבר. אבל רבאק לך תחפור באינטרנט תחפש סקרי אמינות רציניים של דגמים ספציפיים (לא יצרן - מה עוזר לי יצרן אמין כשמסתבר שהדגם המסוים שאני רוצה דפוק..?) ואז אפשר ללכת לפי זה.

תמיד מתחייסים לכל נושא האמינות ברצינות תהומית כאילו זה הכי חשוב, ואז מבססים את ההחלטה על פאקינג סטיגמות שכבר עשרות שנים לא משתנות...

לגבי שאר השאלות של פותח הת'רד:

ביטוח - ההבדלים בין הדגמים בד"כ מזעריים ותלויים בחברת ביטוח יותר מאשר ברכב. אני עברתי מטויוטה לסקודה וירדתי משמעותית במחיר של הביטוח כי הייתה ספציפת הנחה לפאביה בתאום עם היבואן באותה תקופה.. צריך לחפש, לא הייתי מבסס קניית על מחירי ביטוח.

לגבי טיפולים וחלפים, פולקסווגן ושות' קצת יותר יקרים מהיפניות בד"כ. לרוב מכוניות אירופאיות יהיו יקרות יותר לאחזקה.

מצד שני, בגלל שהשוק שלנו מונע על-ידי סטיגמות אז מכוניות יפניות שומרות על הערך הרבה יותר טוב - בשבילך זה חסרון! אתה קונה ישן יחסית, שבכל מקרה לא תפסיד עליו יותר מדי. אבל זה אומר שאם אתה קונה אירופי ולא יפני אז תוכל לקנות באותו כסף שנתון חדש יותר - או לחילופין לקנות מאותו שנתון אבל לחסוך כמה אלפים טובים שיתקזזו לך עם מחירי הטיפולים היותר יקרים בשנתיים-שלוש הראשונות.

לגבי זמינות מוסכים מורשים, לכל היצרנים יש פריסה לא רעה בכלל - יכול להיות שבמקרה איפה שאתה צריך לא יהיה משהו, אז תבדוק ספציפית.. בגדול יש מספיק מוסכים מורשים בכל מקום.

דברים כמו תדירות טיפולים אין ממש הבדלים גדולים ברכבים משנים 2000-2002 ככה - וגם היום אגב. טיפול כל 15 במקום 10 אבל עולה 50% יותר ככה שאתה הולך קצת פחות למוסך, אבל משלם אותו דבר בסוף... כל עניין מרווחי הטיפולים הוא די בדיחה בד"כ (כמובן לא תמיד, כל מקרה לגופו).

לסיכום: מכל מה ששאלת רק עניין עלות התחזוקה רלוונטי לדעתי, יקר יותר באירופאי לעומת יפני (כמעט תמיד) אבל עשוי להתקזז עם מחיר יותר נמוך של אירופאי מאותו השנתון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל מילה בסלע. הכל מבוסס על סטיגמות. פעם בגלל החרם הערבי לא היו בארץ מכוניות למעט אמריקאיות, קצת אירופאיות וסובארו. הסובארו הייתה פשוטה להחריד, אבל אמינה בטירוף. (רק תראו את הסובארו DL במגזר החרדי שנוסעת כל יום ולא ראתה מוסך עשר שנים) מאותה תקופה היפניות נתפסות בתודעה הישראלית כפסגת האמינות ואיכות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה לכולם על התשובות.

אני יודע שכל החברות ששאלתי לגביהן משתמשות בחלקים של WV, ובגלל זה שאלתי עליהן... אני נוסע די הרבה לטווחים ארוכים ואני צריך שיביא אותי לאן שצריך בלי בעיות ויהייה נוח לשבת בו שעתיים- לא בגלל פוזה (ראבק, הפאביה מכוערת לאללה... איזה פוזה?)...

חשבתי גם על מאזדה\ טויוטה, אבל בתקציב שלי יש את הדגמים שציינתי קודם אז אם כבר, אני חושב שעדיף WV... במידה והטיפולים\ חלפים\ ביטוח לא יקרים משמעותית...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החלפים והטיפולים אכן יקרים משמעותית בWV,

הכי מצחיק זה שהסקודות החדשות יותר אמינות מהדגמים של WV ואאודי שעליהם הן מבוססות,

כנראה כתוצאה מאובר שאמורה למצב אותן גבוה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

VW יותר יקרים אבל אני לא יודע כמה 'משמעותית' יותר יקרים...

מה שאני כן יודע זה שנסעתי על יאריס המון וזה היה אוטו מעולה ונוח וסבבה - אבל איך שלא תסתכל על זה בנסיעות ארוכות הוא פשוט לא עושה את העבודה.

עכשיו אני על פאביה (החדשה!! נראית בסט, לא כמו הקודמת, אדומה נוצצת עם גג לבן :yelclap:) וזה כמה ליגות מעל היאריס ולא בגלל שהיא יותר חדשה.

פשוט באירופה בכלל וב-VW בפרט משקיעים יותר בנוחות, המושבים ותנוחת הנהיגה פשוט הרבה יותר טובים. אני לא עייף גם אחרי שלוש שעות על הכביש.

אם אתה שוקל לקנות טויוטה/דייאטסו וכו' לנסיעות ארוכות אני מאד ממליץ לנסות קודם אם אתה יכול - קח אוטו של חבר או משהו לנסיעה של חצי שעה לפחות, תראה כמה זה מתאים. ואז קח איזה פולו/פאביה/פונטו. יש אנשים שממש מרגישים את ההבדל ולא נוח להם ביפניות (כמוני) ויש אנשים שלא ממש מרגישים הבדל בנוחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל מילה בסלע. הכל מבוסס על סטיגמות. פעם בגלל החרם הערבי לא היו בארץ מכוניות למעט אמריקאיות, קצת אירופאיות וסובארו. הסובארו הייתה פשוטה להחריד, אבל אמינה בטירוף. (רק תראו את הסובארו DL במגזר החרדי שנוסעת כל יום ולא ראתה מוסך עשר שנים) מאותה תקופה היפניות נתפסות בתודעה הישראלית כפסגת האמינות ואיכות.

למה רק בישראל? בכל העולם היפניות נחשבות כפסגת האמינות והאיכות.

טויוטה נחשבת למלכת האמינות והאיכות העולמית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...