עבור לתוכן

כך יעשה לפורץ חולרה בארה"ב ! - דיקור יפני בחרב סמוראים

Featured Replies

פורסם

לא, הוא רומז בעדינות שאתה חופר.

  • תגובות 73
  • צפיות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

כן זה בהומור.

אדם שלא מעונין לשמוע תשני -אומר הוא חופר.

האשכול לא נגרר יותר מידי -הרוב דובר בנושא גנב.

פורסם

כמה גנבים זה הורג לשעה ? :biglaugh:

פורסם

אדם שלא מעונין לשמוע תשני -אומר הוא חופר.

זה כל העניין: השאלה היחידה שנדונה היא האם מוסרי להרוג גנב שפרץ לביתך, ובאילו נסיבות. אף אחד לא ביקש ממך לתת ניתוח מלא למידת צדיקותו הכללית של מי מבאי הדיון. הבאת את מה שהתורה אומרת (לדעתך, כי יש פרשנויות אחרות). יופי. הביאו גם נקודות מבט אחרות.

אם ההצדקה היחידה שיש לך לדבריך היא "המוסר האלוהי הוא מעל לכל טעות" וההפרכה היחידה לדברי מתנגדיך היא "המוסר האנושי פגום בכללותו" - אני מציע שתהרהר בשקט בפינה האם יש לך בכלל נימוקים רלוונטיים לנושא הנידון. אם וכאשר תמצא, אתה מוזמן לחזור אלינו.

פורסם

:lol:

קיבלת טעימה קטנה בדף הקודם, סייג לחכמה שתיקה.

אין בעיה אני ציינתי זאת כל אדם רשאי לתת את דעתו, לא צריך להתווכח, אתה לא צריך "לחנוק" אותי כל פעם,תכתוב את דעתך בנושא -וזהו.

לגבי גנב יש הלכה -אין מחלוקות על ההלכות.

פורסם

סייג לחכמה שתיקה.

אכן. בגלל זה אני מסתפק במשפט או שניים ואתה כותב מגילות ;D

פורסם

אוקי זאת דעתך האישית.[אבל אתה אדם מאמין בתורה משמים ואתה יודע שחוקי האלוקים הם האבסולוטיים ביותר]

יש קריטריונים בהלכה, מותר לבעל הבית ליהנות מן הספק, מכיון שהגנב הוא זה שפלש לביתו, עליו להוכיח שאינו חמוש ואינו מתכוין לפגוע, וכמובן שאם הנורמות שונות, כגון מקום שבו אין רגילים גנבים לפגוע אלא שיש בידם להימלט וכדו' אין ההיתר הזה קיים.

............

...........

" vic07 "

היקר אני לא רוצה להתווכח -במיוחד לא עם אתאיסטים.

אני חושב שיש עלייך כבר חזקה כאדם עם דעות קדומות ומסלף [לא בכוונה אני מאמין] את דברי התורה.

אני לא רוצה להראות לך כמה מהדברים שציינת כמו עבדות וכדומה שזה בסדר מהתורה, איך אתה יכול להקשות עלי אם אתה בעצמך כתבת [אז] שאינך בקיא במושגי היהדות ואף התוכן שבה.

מה גם האשכול פה מדבר על גנב -חבל לגרר אותו.

רק טעימה קטנה [שלא תחשוב שאין לי מה לומר].

1. שמות פרק כא: "וכי יכה איש את עין עבדו או את עין אמתו ושחתה - לחפשי ישלחנו תחת עינו, ואם שן עבדו או שן אמתו יפיל - לחפשי ישלחנו תחת שנו" [אם יפגע האדון בעבדו, יצא העבד לחופשי].

2. שמות שם: "וכי יכה איש את עבדו או את אמתו בשבט ומת תחת ידו נקם ינקם" [-ההורג את עבדו חייב מוות. ראה סנהדרין עא].

3.דברים פרק כג, טז: "לא תסגיר עבד אל אדוניו אשר ינצל אליך מעם אדוניו, עמך ישב בקרבך, במקום אשר יבחר, באחד שעריך בטוב לו, לא תוננו" [אם ברח עבד מאדונו, אסור להחזירו או להשלין עליו, כי כנראה אדונו רדה בו]. גם בספר משלי נאמר פרק ל: "אל תלשן עבד אל אדונו, פן יקללך ואשמת".

4. דברים פרק ה: "לא תעשה כל מלאכה, אתה ובנך ובתך ועבדך ואמתך ושורך וחמורך וכל בהמתך וגרך אשר בשעריך, למען ינוח עבדך ואמתך כמוך" [כל העבדים זוכים לחופש ומנוחה ביום השבת].

אמרו חז"ל קידושין כב: "כי טוב לו עימך - עימך במאכל, אימך במשתה. שלא תהא אתה אוכל פת נקיה והוא אוכל פת קיבר. אתה שותה יין ישן, והוא שותה יין חדש. אתה ישן על גבי מוכין, והוא ישן על גבי התבן. מכאן אמרו חכמים, הקונה עבד עברי - כקונה אדון לעצמו". והוסיפו התוספות מן הירושלמי: "דפעמים אין לו אלא כר אחת... שעל כן צריך למסור לעבדו".

5.עוד יש לדעת כיצד הופך אדם לעבד. בספר שמות פרק כא, טז נאמר: "וגונב איש ומכרו ונמצא בידו, מות יומת". אסור לחטוף אדם, ולא כך הופך אדם לעבד. עבד גוי הוא אדם שמכר את עצמו לעבד [בחר מרצונו להיות עבד], או נתפס במהלך מלחמה [כלומר היה מאוייבי ישראל, והפכו אותו לעבד במקום להרוג אותו]. עבד יהודי הוא אדם אשר נתפס בגניבה, ולא יכל לשלם את גניבתו [או הגזילה אשר גזל]. כדי להחזיר את חובו - הוא הופך לעבד בידי בית-דין, והתשלום הולך לנגנב. כך כתב גם הרמב"ם הלכות עבדים, פרק א: "ואין לך איש מישראל שמוכרין אותו בית דין אלא הגנב בלבד, ועל זה שמכרוהו בית דין הוא אומר "כי תקנה עבד עברי" שמות כא: ועליו הוא אומר במשנה תורה "כי יימכר לך אחיך העברי" דברים טו".

כך שעבד הוא למעשה גנב אשר לא שילם את חובו, והוא הופך לעבד כדי להחזיר את תשלום מה שגנב. הדרך השנייה בה יכול אדם להפוך לעבד הוא מרצונו החופשי [כנראה שהיו אנשים עניים שהעדיפו להיות עבדים, או כאלו הרוצים לחיות תחת אדון עשיר]. לכן כתבה התורה דינים לעבד הרוצה להשאר אצל אדונו. היחס לעבדים היה כה מתורבת ביהדות, עד שהיו אנשים הבוחרים להיות עבדים מרצונם החופשי. וכבר לימדו אותנו חכמי ישראל, שדיני עבדים נמסרו בין השאר כדי לשקם פושעים וגנבים, ולהחזירם לתוך המסגרת החברתית [בדומה ל"עבודות שרות" בימינו]. לכן גם נאמר בתורה "לא תעבוד בו עבודת פרך". על כך כתב הרמב"ם הלכות עבדים א, ז "כל עבד עברי אסור לישראל שקנהו להעבידו בדברים בוזים שהם מיוחדים לעשות העבדים כגון שיוליך אחריו כליו לבית המרחץ או יחלוץ לו מנעליו שנאמר לא תעבוד בו עבודת עבד. אינו נוהג בו אלא כשכיר". היחס הנכון צריך להיות בין עובד לשכיר, ולא עבד לאדון. על כן אמרו חז"ל קידושין כ: "כל הקונה לו עבד - קנה אדון לעצמו" [כלומר העבד קונה לו אדון]. אם נצטרך לדמיין כיצד נראו עבדים בזמן התורה, נוכל אולי לתאר את ימי המלוכה בבריטניה, כאשר משרתים ומשרתות עמדו לרשותם של לורדים ואדונים עשירים. אך באמת, לא קיימים חוקי עבדות מוסריים מאלה בשום אומה אחרת בעולם כולו [ומובן שאיש לא היה מצפה למצוא אותם לפני שלושת אלפים שנה בארץ כנען].

ואני בטוח שאתה יודע מה היה מעמד העבדים לעומת זאת עד המאה ה18 אפילו בארה"ב - גופם היה הפקר.

אני אפילו לא אולך לדמיין שאני קורה את זה :lol:

כמה שעות לקח לך לכתוב את זה <??

פורסם

שכותבים בכמה מילים -אומרים זה לא כל כך מובן- שמביאים קצר -אומרים אוו זה ארוך.

לא לומדים את התורה ברגל אחת.

שאני מביא משהו -ואין לך מה לומר אתה עושה את הדבר שכל אתאיסט עושה -מתחיל הזילזול- לכן אין להתווכח עם אתאיסטים [בעיקר שליליים].

"!sos! "

את זה דווקא לא כתבתי.

רוצה קצר קצר

התורה מדברת בהרבה מקרים על נורמות קיימות, אין זה אומר שהיא מצדיקה אותם, התורה לא מנסה לשנות את כל הנורמות, בעולם אוטופי אין בכלל מזיקים גנבים ושקרנים ולא צריך את כל משפטי התורה, במציאות ישנן תרבויות שונות בתקופות שונות והתורה מדברת אל כולם. אבל התורה מגבילה גם את הנורמות האלו, התורה הגבילה מאד את דיני עבדים, משפט התורה הוא היחידי בעולם בו אדון שמכה את עבדו וגורם לו חבלה - העבד יוצא לחפשי באופן סופי ללא יכולת לשינוי ולא יועילו פיצויים. התורה אוסרת להסגיר עבד שברח מעם אדוניו, ועוד זכויות רבות. אני בטוח שאתה יודע מה היה מעמד העבדים לעומת זאת עד המאה ה18 אפילו בארה"ב - גופם היה הפקר

[אבל ברור שרצוי שתקרא ביותר פירוט -זה לוקח נראה לי 2 דקות]

סייג לחוכמה שתיקה- זה בסך הכל עצה לאדם ,אם אין לך מה לחדש -עדיף תשתוק [כך תצא יותר חכם] =יוצא שאתה מרוויח מזה.

פורסם

לא לומדים את התורה ברגל אחת.

לא באתי לפה ללמוד תורה. באתי לעסוק בסוגיית הרג הגנבים ובה בלבד. תפנים את זה כבר.

פורסם

נכון,אז אל תפנה אלי יותר עם כל מיני שאלות ששיכות לדברי התורה.

לגבי גנב הבאתי את דעתי ,יש כאלה שהסכמו [אפילו הכנסת]

תביא אתה את דעתך -וזהו.

בסך הכל לאותו בחור לדעתי ההשקפה שלו לא נכונה כלל, אז ציינתי זאת ושאלתי אותו כמה שאלות לראות עד כמה רחוק זה מגיע.

לא מנסה לשנות אותו -או משהו דומה.

פורסם

"!sos! "

את זה דווקא לא כתבתי.

רוצה קצר קצר

התורה מדברת בהרבה מקרים על נורמות קיימות, אין זה אומר שהיא מצדיקה אותם, התורה לא מנסה לשנות את כל הנורמות, בעולם אוטופי אין בכלל מזיקים גנבים ושקרנים ולא צריך את כל משפטי התורה, במציאות ישנן תרבויות שונות בתקופות שונות והתורה מדברת אל כולם. אבל התורה מגבילה גם את הנורמות האלו, התורה הגבילה מאד את דיני עבדים, משפט התורה הוא היחידי בעולם בו אדון שמכה את עבדו וגורם לו חבלה - העבד יוצא לחפשי באופן סופי ללא יכולת לשינוי ולא יועילו פיצויים. התורה אוסרת להסגיר עבד שברח מעם אדוניו, ועוד זכויות רבות. אני בטוח שאתה יודע מה היה מעמד העבדים לעומת זאת עד המאה ה18 אפילו בארה"ב - גופם היה הפקר

[אבל ברור שרצוי שתקרא ביותר פירוט -זה לוקח נראה לי 2 דקות]

סייג לחוכמה שתיקה- זה בסך הכל עצה לאדם ,אם אין לך מה לחדש -עדיף תשתוק [כך תצא יותר חכם] =יוצא שאתה מרוויח מזה.

זה הרבה יותר קצר אבל הייתה יכול לשים רק את המשפט שסימנתי והפירוש של זה היה נישאר אותו הדבר

כול השאר זה היה סתם ליתכון מים ולהגיד את אותו הדבר ב 101 דרכים שונות

תורת התימצות (מסתבר שזה עובד ;D)

פורסם

אתה במקרה אידיוט?

זה בהחלט הגיוני, אבל זה לא משנה את העובדה שכל שמאלני שפגשתי אי פעם הוא גם באופן אוטומטי יפה נפש (ולהיפך).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים