עבור לתוכן

אוטו/טוסטוס תחזוק הכלי

Featured Replies

פורסם

אני כרגע בהלבטות קשה במה לבחור.

אני רוצה לעשות על טוסטוס אבל יש מסביבי לחץ שזה מאד מסוכן, מספרים לי סיפורי זוועה על מכרים שהפכו לנכים, ריסקו את הרגלים וכו'. :P :P :P

כעיקרון אני חושב על טוסטוס כי הבנתי שזה הרבה יותר זול מבחינת תחזוקת הכלי, והדלק. זה באמת ככה?

וזה גם יותר נוח באזור המרכז.

יש פה משהו שיכול להסביר לי את העינין של החזקת מכונית מבחינה כלכלית? תחזור הרכב, דלק.

כמובן שאני יודע שזה משתנה לרכב לרכב.

כעיקרון אם אני ישכתנע אני ישקיע עד כ30 אלף שקל לרכב. מבחינה תחזוק זה יהיה יותר זול או יקר יותר?

פורסם

כמובן שקטנוע זה הרבה אבל הרבה יותר זול .

קטנועי ה50-125 סמ"ק בקושי לוקחים דלק .

חברים שלי שמים דלק ב20 שקל ונוסעים כמה ימים .

וכמובן שקטנוע יותר מסוכן מאוטו כי בקטנוע אתה חשוף ואפילו נגיעה קטנה במכונית במהירות גבוהה יכולה להעיף אותך מהקטנוע .

בשביל מה אתה צריך קטנוע\אוטו ?

אם זה רק בשביל לנסוע בעיר אז עדיף קטנוע .

כי בעיר אתה לא נוסע במהירות גבוהה וגם אם תיפול אז רוב הסיכויים שלא יקרה לך כלום .

אם אתה צריך לנסוע בכבישים מהירים אז עדיף אוטו .

אני עכשיו מתכוון לעשות רשיון על קטנוע בשביל לנסוע לבית הספר ובשביל לנסוע בעיר .

כי רשיון על קטנוע אפשר לסיים תוך שבועיים-שלושה .

ואוטו לוקח המון זמן +3 חודשים מלווה .

אחרי שאני יעשה רשיון על קטנוע אני עדיין ממשיך לעבוד ורק אז יתחיל לעשות רשיון לאוטו .

פורסם
  • מחבר

וכמה עולה טוסטוס 125 סמק?

- ואני צריך בשביל לנסוע בעיר, וקצת מחוץ לעיר לאזור המרכז כזה.

חולון,בת ים, תל אביב, ראשון וזהו כעיקרון

פורסם

אם יש לך משאלת מוות- קח קטנוע. (בהנחה שאתה יוצא איתו מחוץ לעיר)

לדעתי צריכים לאסור נסיעה של קטנועים עד 125 סמ"ק על כבישים ראשיים במדינה (כביש החוף, כביש 6 וכו')

הרבה אידיוטים נדחפים בין הגלגלים של כולם, ומצד שני הרבה נהגים לא שמים קצוץ על זה שיש קטנוע על הכביש, והתוצאה- תאונות, והרבה.

עלויות-

ביטוחים- בביטוח חובה, מכונית תהיה זולה בהרבה, ועוד מעט עומדים לייקר את ביטוח החובה על אופנועים לרוב הקבוצות, חוץ מבני 40 פלוס עם מספר פצפון עד כדי לא קיים של הרשעות/אירועים שכוללים את האופנוע.

בביטוח מקיף/צד ג', קטנוע יהיה זול יותר. סה"כ ביחד- קטנוע קצת יקר יותר.

דלק-

קטנוע ממוצע במצב טוב עושה בין 1/20 ל 1/30, תלוי של מי ובעוד הרבה דברים.

מכונית חסכונית טובה (סיטרואן סקסו/פיאט פנטו לדוגמה) עומדות על 1/17. אז בהחלט יש חיסכון בדלק, אבל הוא לא אסטרונומי, ובנוסף יש את הנקודה השניה-

על קטנוע רק אתה נוסע. במכונית יכולים להיכנס עוד אנשים, ואם אתה צריך לנסוע עם מישהו לאנשהו- הוא יכול להשתתף איתך בדלק.

תחזוקה- לשני הרכבים דרוש טסט, ומבחינת חלקים וטיפולים זה תלוי בכלי המדויק שתבחר בסוף. בכלליות דו גלגלי יהיה זול יותר לתחזק, אבל לא בהרבה.

שורה תחתונה-

אם אתה לא גר באיזור המרכז וכבר יש לך רשיון על מכונית- קנה מכונית, ללא ספק. בטיחותי יותר, אפשר לשמוע מוזיקה שנוסעים, לשבת במזגן בכיף, ועד כמה שגם אני אוהב נסיעות על אופנוע וכו'- אישית בחרתי בסוף במכונית, ואני לא מתחרט לרגע.

פורסם

תחזוקה- לשני הרכבים דרוש טסט, ומבחינת חלקים וטיפולים זה תלוי בכלי המדויק שתבחר בסוף. בכלליות דו גלגלי יהיה זול יותר לתחזק, אבל לא בהרבה.

זה תלוי בקטנוע.

לרוב הקטנועים החלקים בהרבה יותר זולים מאשר חלקים לאוטו.

פעם היה חוק שאסור לעלות על כבישים מהירים עם 50סמ"ק אבל ביטלו אותו.

לדעתי לא היו צריכים לבטל אותו.

בכלל מסוכן לעלות לכביש עם קטנוע .

בקטנועים של 50-125 סמ"ק עדיף לא לעלות איתם על הכביש המהיר .

אם אתה עולה על כביש מהיר את תעשה רשיון על מכונית .

ולנסיעות בעיר עדיף קטנוע.

פורסם

דלק-

קטנוע ממוצע במצב טוב עושה בין 1/20 ל 1/30, תלוי של מי ובעוד הרבה דברים.

מכונית חסכונית טובה (סיטרואן סקסו/פיאט פנטו לדוגמה) עומדות על 1/17. אז בהחלט יש חיסכון בדלק, אבל הוא לא אסטרונומי, ובנוסף יש את הנקודה השניה-

על קטנוע רק אתה נוסע. במכונית יכולים להיכנס עוד אנשים, ואם אתה צריך לנסוע עם מישהו לאנשהו- הוא יכול להשתתף איתך בדלק.

מכונית ממוצעת עושה 10 ק"מ לליטר,

בעוד שקטנוע ממצוצע (125-50) עושה יותר לכיוון ה-25-20 ק"מ לליטר, ככה שהפרש כן משמעותי.

פורסם

דלק-

קטנוע ממוצע במצב טוב עושה בין 1/20 ל 1/30, תלוי של מי ובעוד הרבה דברים.

מכונית חסכונית טובה (סיטרואן סקסו/פיאט פנטו לדוגמה) עומדות על 1/17. אז בהחלט יש חיסכון בדלק, אבל הוא לא אסטרונומי, ובנוסף יש את הנקודה השניה-

על קטנוע רק אתה נוסע. במכונית יכולים להיכנס עוד אנשים, ואם אתה צריך לנסוע עם מישהו לאנשהו- הוא יכול להשתתף איתך בדלק.

1/17 בחלום. רכב בנזין מודרני לא עושה 1/17 מחוץ לעיר.

אם אתה מתכנן לנסוע על דו"ג מחוץ לעיר תקנה רק 250 סמ"ק ומעלה. בעיר אפשר להסתפק גם ב-125. [br]פורסם בתאריך: 26.08.2009 בשעה 16:08:37


תחזוקה- לשני הרכבים דרוש טסט, ומבחינת חלקים וטיפולים זה תלוי בכלי המדויק שתבחר בסוף. בכלליות דו גלגלי יהיה זול יותר לתחזק, אבל לא בהרבה.

אני מתערב על 200 שקלים שלא הכנסת את המכונית למוסך. חכה, חכה לטסט. במוסך יעשו על האש על חשבונך.

למעט הביטוח דו"ג יותר זול בכל בחינה. הבעיה שאין בארץ תרבות הנהיגה, אין מודעות לדו-גלגלי. אנשים לא מאותתים, לא מסתכלים במראות. כבישים במצב לא מזהיר במיוחד, כתמי שמן, לכלוך. ברכב חוטפים מכה אז חוטפים מכה. על דו"ג כל מכה קטנה יכול להרוג. על דו"ג קל לאבד שליטה, קל להחליק. בחורף אתה הבן אדם הכי מסכן על כביש.

פורסם

1/17 בחלום. רכב בנזין מודרני לא עושה 1/17 מחוץ לעיר.

פיאט פונטו גראנדה 2008 ידנית, עושה 1/17 בכיף מחוץ לעיר. סיטרואן סקסו 2001, 1/16

סיטרואן AX (לא שאני ממליץ לקנות את האוטו הזה...) 97' שטופלה היטב- 1/16 גם כן.

ואני מדבר על דברים בדוקים, לא נתוני יצרן. ומצד שני, מדובר על נהיגה חסכונית (90 קמ"ש) על כבישים סלולים היטב.

מכונית ממוצעת עושה 10 ק"מ לליטר,

בעוד שקטנוע ממצוצע (125-50) עושה יותר לכיוון ה-25-20 ק"מ לליטר, ככה שהפרש כן משמעותי.

בשקלול של בתוך/מחוץ לעיר... בערך. 1/10 זו קצת הגזמה, אבל קרוב.

*למקרה שמישהו תוהה, אני מתייחס בהודעות שלי אך ורק לידני, אוטומט מבחינתי לא בא בחשבון בכלל, במיוחד מבחינת חיסכון בדלק.

אה, ולב, עשיתי טסט שבוע אחרי שקניתי את האוטו.

לא טיגנו, לא עשו על האש, לא אפו ולא בישלו. (ועל הדרך, הטסט היה על חשבון המוכר, אבל זה כבר שטויות)

האופטימיות שלך לגבי דברים מדהימה.

פורסם
  • מחבר

בנוגע לטיפולים, כמה זה יוצא בערך?

יש לציין שהיה מדובר באוטו 30-40 אלף.

פורסם

גראנדה פונטו 2008 לא נכנסת בתקציב 30 - 40 אלף. מה שכן אפשר לרכוש אחלה רכב שנת 2002 - 2004. תלוי בחברה, קבוצה, יד, מצב טכני. בגדול הטיפולים הגדולים זה טיימינג (1,000 שקלים לפחות), ברקסים, 10K. יש כמובן טיפולים נוספים שמשתנים מרכב לרכב, משנה לשנה. תמיד יש רצועות שצריך להחליף, גומיות, תושבות, צמיגים. כמו כן צריך לקחת בחשבון יישור קו אחרי רכישת הרכב, תקלות לא צפויות, ביטוח. אני אומר תקנה רכב ב-30K ותשאיר עוד 10K לתקלות בלתי צפויות. עצוב לראות עוד דוס מוביל על הכביש.

פורסם
  • מחבר

גראנדה פונטו 2008 לא נכנסת בתקציב 30 - 40 אלף. מה שכן אפשר לרכוש אחלה רכב שנת 2002 - 2004. תלוי בחברה, קבוצה, יד, מצב טכני. בגדול הטיפולים הגדולים זה טיימינג (1,000 שקלים לפחות), ברקסים, 10K. יש כמובן טיפולים נוספים שמשתנים מרכב לרכב, משנה לשנה. תמיד יש רצועות שצריך להחליף, גומיות, תושבות. כמו כן צריך לקחת בחשבון יישור קו אחרי רכישת הרכב, תקלות לא צפויות, ביטוח. אני אומר תקנה רכב ב-30K ותשאיר עוד 10K למקרה חירום.

בסדר גמור.

כניראה שבסוף אני יעשה על רכב.

רק שלרכב אין לי כסף כרגע, אז יקח לי זמן לאסוף כמות כסף כזאת.

תודה לכולם

פורסם

גראנדה פונטו 2008 לא נכנסת בתקציב 30 - 40 אלף.

אתה מנסה להיות קטנוני או שזה סתם יוצא לך ככה?

הוא יכול לקנות סקסו/פונטו (לא גראנדה) שהצריכה שלהן גם נמוכה יחסית (ראה פוסט קודם) במחירים טובים כי יש הרבה היצע. לדעתי, 20-22 אלף על אוטו, ולהשאיר עוד איזה 10 ככה על תקלות לא צפויות. אין סיבה להוציא 30 על אוטו שהולך להיות בשימוש יחסית מועט.

פורסם
  • מחבר

אתה מנסה להיות קטנוני או שזה סתם יוצא לך ככה?

הוא יכול לקנות סקסו/פונטו (לא גראנדה) שהצריכה שלהן גם נמוכה יחסית (ראה פוסט קודם) במחירים טובים כי יש הרבה היצע. לדעתי, 20-22 אלף על אוטו, ולהשאיר עוד איזה 10 ככה על תקלות לא צפויות. אין סיבה להוציא 30 על אוטו שהולך להיות בשימוש יחסית מועט.

שמע, אם אני כבר הולך להשקיע על רכב הוא לא יהיה רק לאזור המרכז..

אני גם יצאה איתו לצפון,לדרום - אתה יודע טיולים כאלה:יערות בצפון, נחלים וכאלה

יש לקרוב משפחה שלי מזדה(עם פנסים מקדימה נסטרים, שעולים כזה) שווה משו כמו 10 אלף, לא יודע תדגם.

והיא סחבה נסיעה עד אילת :o

פורסם

"סחבה"... כל מכונית ב 8-9 אלף ומעלה שלא התייחסו אליה כמו גרוטאה במהלך השנים תעשה בכיף נסיעה ממטולה לאילת, הרבה יותר חשוב איך טיפלו במכונית מכמה היא עלתה. זה לא ממש משהו שאתה צריך להתפלא בגללו.

פורסם

וואו עד אילת ? 400 ק"מ ממש הרבה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים