פורסם 2009 באוגוסט 2516 שנים שלום חברים יקרים למי שלא זוכר (או לא מכיר את השתלשלות העניינים): http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=423219.0 לפני יומיים התקשרו אלי מ-CPM והודיעו לי שהמחשב שלי תוקן, לאחר שהם קיבלו אישור מ-HP ישראל שאכן המחשב שלי סבל מפגם בייצור (שהם מצידם, קיבלו אישור זה מ-HP העולמית לאחר שהעבירו אליהם את פנייתי כולל האיום בתביעה ייצוגית וכו', כל הפרטים בפוסט המקורי שמופיע לעיל). שתי מסקנות: 1. HP ישראל + HP העולמית מודים שאכן היה פגם בייצור בסדרה pavilion dv2500t (מבוסס אינטל) עם צ'יפ גראפי של NVIDIA 8400M 2. מי שלא מוותר ודופק מספיק חזק על השולחן, ומאמין בכל ליבו שהצדק איתו ומוכן ללכת עם זה עד הסוף, מנצח (טוב, לא תמיד זה ככה, אבל לי זה עבד. מה שבטוח שהגישה ההפוכה גם עובדת: כלומר, מי שלא מאמין שהצדק יצא לאור, ומרים ידיים אז אכן הצדק לא יוצא לאור). אני מניח שהסיפור שלי יכול להוות תקדים חיובי לכל מי שהנייד שלו סובל מהפגם האמור, ויהיה ל-HP קשה מאוד להסביר למה לאחד הם הסכימו לתקן את המחשב על חשבונם ואילו לאחר שסובל מאותה בעיה בדיוק הם לא מסכימים. אגב, קצת על מנת להרגיע את ההתלהבות, אני מניח שהחליפו לי את לוח האם בלוח אם מחודש או משהו כזה עם אותה חומרה פגומה, ובטח תוך כמה זמן שוב יחזור הקלקול. זו אמנם סיטואציה של "זמן שאול", אבל לפחות המחשב שלי בינתיים עובד אני חייב תודה מיוחדת ל-HP ישראל, על כך שהם מצידם יצאו איתי בסדר גמור, ועשו מה שצריך כדי להעביר את הבקשה שלי באופן מהיר וענייני ל-HP העולמית. מה שבטוח, זו פעם אחרונה שאני קונה מחשב של HP, וממליץ לכם גם להתרחק מהניידים של החברה הזו. בהצלחה לכולם, ומאחל לכם לא לעבור סיפור דומה.
פורסם 2009 באוגוסט 2616 שנים זה הכל עניין של מזל מחר זה יכול לקרות ב-IBM או ב-Dell. כמובן שהדרך שבההתנהלה HP ישראל רק גורע מכלל ההתנסות וזה בעצם ההבדל העיקרי. אנימאמין שאם זה היה קורה בחברה אחרת, חברה שרוצה לשמור על היחסי ציבורשלה כטובים, היא ישר הייתה מחליפה לך את הלוח אם ומודה בכשל ולאמטרטרת אותך. מקווה מאוד שהסיפור הזה יגיע להמון מקורות ו-HP ישראלתשפר את השירות שלה.בקשו ממנהל הפורום לאחד את הנושאים.
פורסם 2009 באוגוסט 2616 שנים זה הכל עניין של מזל מחר זה יכול לקרות ב-IBM או ב-Dell. כמובן שהדרך שבההתנהלה HP ישראל רק גורע מכלל ההתנסות וזה בעצם ההבדל העיקרי.אתה שוכח שלמעשה החליפו לו את הלוח מחוץ לתקופת האחריות, למרות שהם לא חייבים? לדעתי הם דווקא יצאו בסדר ומעבר לבסדר פה. לזה אתה קורה שירות לא טוב? ???אפילו פותח הדיון אמר:אני חייב תודה מיוחדת ל-HP ישראל, על כך שהם מצידם יצאו איתי בסדר גמור, ועשו מה שצריך כדי להעביר את הבקשה שלי באופן מהיר וענייני ל-HP העולמית.אני מאמין שאם זה היה קורה בחברה אחרת, חברה שרוצה לשמור על היחסי ציבורשלה כטובים, היא ישר הייתה מחליפה לך את הלוח אם ומודה בכשל ולאמטרטרת אותך.אני די בטוח, שלנובו למשל, על אף שהשירות שלהם מעולה, בחיים לא הייתה מחליפה לך שום דבר מחוץ לתקופת האחריות, וגם לא הייתה משקשקת מהאיומים בתביעה ייצוגית. כאמור, יש לי ניסיון רב עם מחשבי לנובו/IBM חדשים וישנים, ואני יכול לומר שגם בעבר, וגם בסדרות הכי נחשבות שלהם, היו פגמי ייצור בסדר גודל כזה שגרמו לאחוזי תקלות גבוהים משמעותית מהרגיל, ומעולם לא החליפו לאף אחד שום דבר מחוץ לאחריות.בסופו של דבר, כמו שאמר פותח הדיון, מה שמאפיין את המקרה הנ"ל הוא:מי שלא מוותר ודופק מספיק חזק על השולחן, ומאמין בכל ליבו שהצדק איתו ומוכן ללכת עם זה עד הסוף, מנצחוזה פחות קשור להאם הצדק באמת עימו או לא.מניסיון שלי, על IBM השיטה הזו עובדת פחות מאשר על HP/DELL ואחרים.
פורסם 2009 באוגוסט 2616 שנים יש מושג שנקרא "גילוי נאות" ואני אסביר איך זה בא לידי ביטוי בעניין הזה.אני חברה ואני מייצר מוצר כלשהו. גילתי בשלב מסויים שהמוצר שאנימייצר בעל פגם מולד שאני אחראי אליו. אני יכול לשמור את זה בסודולקוות שאף אחד לא ישים לב. או שאני יכול לנסות ולפצות על הפגםשאני אחראי אליו בשביל להחזיר בחזרה את הלקוחות אלי. שהם ידעושגם אם המוצרים שאני מוכר הם פגומים, אני מוכן להחליף להם אותם.זה בכלל לא קשור לתקופת אחראיות. כמובן שאם הפגם מתגלה אחרי20 שנה אני לא מוכרח לפצות על זה, כי אני אוכל לבוא בטענה, תגידתודה שהמוצר בכלל החזיק לך 20 שנה או שאני אמכור את המוצר עםאזהרה שאחרי 20 שנה הוא הופך להיות בלתי שמיש.דוגמא מעולם המצלמות, לכל מצלמה יש תריס. התריס הזה בשלב מסוייםאחרי עשרות אלפי חשיפות פשוט נשבר (ובדרך כלל לוקח איתו בדרך עודכמה חלקים). כמות החשיפות המקסימלית לכל מצלמה לרוב מתפרסמתשהקונים ידעו שבשלב מסויים המצלמה שלהם לא תהיה שמישה יותרוהם יצטרכו לתקנה (בעלות שהיא בין 200 ל-400 פאונד, תלוי במצלמה).(אגב, אם המצלמה שלך הגיע ל חמישית מכמות החשיפות המוצהרתוהתריס נשבר, רוב החברות הגדולות יחליפו לך את התריס בחינם, אתהתשלם דמי טיפול [במצלמות מקצועיות])הבעיה שהוזכרה במחשב היא בעיה שהתוצאה שלה זהה, בשלב מסוייםהמחשב יהיה בלתי שמיש, והמשתמש יצטרך להשקיע סכום נכבד בשביללקנות לוח אם חדש. החברה (HP) אינה יכולה להגיד למשתמש שלה תגידתודה שהמחשב שלך בכלל החזיק שנה... זה ישמע טיפשי לכן הם חייביםלהחליף למשתמש את המוצר. שוב, זה לא תקלה שנגרמת בעיקבותבלאי, אלא פגם מולד - פגם שקיים בכל הסדרה, והחברה (HP ישראלבכל אופן) מנסה למזער עליות והיא מטרטרת את המשתמש בתקווה שהואיעשה כל מה שישראלי עייף עושה - יפסיק להציק להם.אז כן, השמחה של duhifat לא ברורה לי. כן יש חברות ישראליות שלאהיו בכלל מסתכלות לכיוון שלו. זה אומר שזה מנהל תקין?!אני בדעתי. אולי אתה פשוט לא רגיל לראות מנהל תקין ואתה חושב שהםעשו משהו מעבר. הם לא. הם עשו מה שהם חייבים לעשות, וצריך להקפידשזה ימשיך להיות.
פורסם 2009 באוגוסט 2616 שנים זה בכלל לא קשור לתקופת אחראיות. כמובן שאם הפגם מתגלה אחרי20 שנה אני לא מוכרח לפצות על זה, כי אני אוכל לבוא בטענה, תגידתודה שהמוצר בכלל החזיק לך 20 שנה או שאני אמכור את המוצר עםאזהרה שאחרי 20 שנה הוא הופך להיות בלתי שמיש.אתה יודע איפה להעביר את הגבול שמעבר אליו אתה כבר לא "חייב" לפצות את הלקוחות? אתה חושב שזה משהו שקל להגדיר משפטית?שוב, זה לא תקלה שנגרמת בעיקבותבלאי, אלא פגם מולדבטח שזה נגרם בעקבות בלאי. הבעיה נובעת משיטת ייצור באיכות ירודה, שגורמת לבלאי מואץ. השאלה היא איך אתה מגדיר שמדובר פה בתהליך ייצור שהוא כל-כך לא תקין, שהיצרן חייב לפצות את כל לקוחותיו. - פגם שקיים בכל הסדרה, והחברה (HP ישראלבכל אופן) מנסה למזער עליות והיא מטרטרת את המשתמש בתקווה שהואיעשה כל מה שישראלי עייף עושה - יפסיק להציק להם.אז כן, השמחה של duhifat לא ברורה לי. כן יש חברות ישראליות שלאהיו בכלל מסתכלות לכיוון שלו. זה אומר שזה מנהל תקין?!אני בדעתי. אולי אתה פשוט לא רגיל לראות מנהל תקין ואתה חושב שהםעשו משהו מעבר. הם לא. הם עשו מה שהם חייבים לעשות, וצריך להקפידשזה ימשיך להיות.למה אתה נטפל רק ל-HP, לעזאזל? מדובר בפגם בשבב של nVidia שקיים במחשבים של כל היצרנים. אני מסכים איתך שהתנהגות כזו מנהל תקין, רק שבפועל אף חברה לא מתנהלת ככה, לא בישראל ולא בחו"ל. לא ראיתי אף חברה שיצאה לקראת לקוחותיה בעניין זה לפנים משורת הדין ואמרה "נחליף לכולם את כל הלוחות התקולים".אגב, אם עוד חצי שנה יילך לו עוד פעם הלוח (חס וחלילה), האם לדעתך HP צריכה להחליף אותו שוב, ללא עלות? במשך איזו תקופה?
פורסם 2009 באוגוסט 2616 שנים אתה יודע איפה להעביר את הגבול שמעבר אליו אתה כבר לא "חייב" לפצות את הלקוחות? אתה חושב שזה משהו שקל להגדיר משפטית?בשביל זה יש בתי משפט ותקדימים משפטיים, העניין של צדק נבחן בביתהמשפט. ישראל עדיין לא מפותחת בנושא הזה, אבל תמיד אפשר לנסות.בטח שזה נגרם בעקבות בלאי. הבעיה נובעת משיטת ייצור באיכות ירודה, שגורמת לבלאי מואץ. השאלה היא איך אתה מגדיר שמדובר פה בתהליך ייצור שהוא כל-כך לא תקין, שהיצרן חייב לפצות את כל לקוחותיו.בשביל זה יש תקנים בין לאומיים.למה אתה נטפל רק ל-HP, לעזאזל? מדובר בפגם בשבב של nVidia שקיים במחשבים של כל היצרנים. אני מסכים איתך שהתנהגות כזו מנהל תקין, רק שבפועל אף חברה לא מתנהלת ככה, לא בישראל ולא בחו"ל. לא ראיתי אף חברה שיצאה לקראת לקוחותיה בעניין זה לפנים משורת הדין ואמרה "נחליף לכולם את כל הלוחות התקולים".לא קרה כבר שחברות קראו ללקחות להחזיר אליהם מוצרים שכן הםפגומים? זה קורה בדרך כלל כאשר המוצר הפגום עלול לפגועבמשתמשים. החברות סך הכל רוצות למזער לעצמם עלויות כי הןיודעות שתביעה ניזקין תעלה להם הרבה יותר ובסופו של דבר הן ביןכו וכו יחליפו לכולם את המוצר לאחר שזה יקרה.אגב, אם עוד חצי שנה יילך לו עוד פעם הלוח (חס וחלילה), האם לדעתך HP צריכה להחליף אותו שוב, ללא עלות? במשך איזו תקופה?כל מה שאני אומר שצריך לעודד חברות להמשיך ולפעול ככה.עם בדבש ועם בעוקץ.
פורסם 2009 באוגוסט 2616 שנים בשביל זה יש תקנים בין לאומיים.וידוע לך מה הם אומרים בנושא הזה, במקרה?לא קרה כבר שחברות קראו ללקחות להחזיר אליהם מוצרים שכן הםפגומים? זה קורה בדרך כלל כאשר המוצר הפגום עלול לפגועבמשתמשים.בדיוק. בנושא הזה זה לא קרה, למרות שהיה שיח מאוד סוער ומספיק אנשים שדרשו שזה כן יקרה.כל מה שאני אומר שצריך לעודד חברות להמשיך ולפעול ככה.עם בדבש ועם בעוקץ.ללא ספק. בסופו של דבר, הדבר היחיד שאני מתנגד בו בהקשר הזה, זה ההתמקדות ב-HP, וההתעלמות מהעובדה שמדובר בבעיה גורפת שלאו דווקא ייחודית ל-HP.
פורסם 2009 באוגוסט 2616 שנים אין לי שום דבר נגד HP, היא פשוט נושא הדיון... ואני מצטערשהבנת מדברי שאני יוצא במסע צלב כנגד HP\HP ישראל.מבחינתי אתה יכול למחוק את HP מכל הדיון הזה ולחליףאת המילה הזאת ב"חברה כלשהית".
פורסם 2009 בספטמבר 216 שנים מחבר התייחסות ל-2 דברים שכתב QttP:טענת שכל החברות מתנהגות באותה צורה, ולא מודות באופן גורף בפגם הנ"ל:למה אתה נטפל רק ל-HP, לעזאזל? מדובר בפגם בשבב של nVidia שקיים במחשבים של כל היצרנים. אני מסכים איתך שהתנהגות כזו מנהל תקין, רק שבפועל אף חברה לא מתנהלת ככה, לא בישראל ולא בחו"ל. לא ראיתי אף חברה שיצאה לקראת לקוחותיה בעניין זה לפנים משורת הדין ואמרה "נחליף לכולם את כל הלוחות התקולים".זה לא מדוייק. חברות כמו APPLE ו-SONY החליפו לכל המשתמשים שלהם את הניידים (באנגלית: הן ביצעו RECALL) בלי למצמץ (SONY הודתה בקלקול באופן גורף מעט באיחור, אך בסופו של דבר הרחיבה את האחריות למשתמשים שלה עם השבב הפגום ל-4 שנים). כך נהגה APPLE:Apple will fix any Nvidia graphics card problem for free within two years of the original purchase date. If you've had to pay to get the problem fixed before, Apple will give you a refund.הציטוט הנ"ל נלקח מתוך:http://gizmodo.com/5061605/apple-confirms-failing-nvidia-graphics-cards-in-macbook-pros-offers-free-repairs-and-refundsוכך נהגה SONY:That small percentage comes from the FZ, AR, C, LM and LT model lines, and Sony is offering to repair yours for free within four years of the purchase date, irrespective of warranty status.הציטוט הנ"ל נלקח מתוך:http://www.engadget.com/2009/08/11/sony-finally-admits-nvidia-chips-are-borking-its-laptops-offers/אתייחס לנקודה מעניינת נוספת שהעלית:אגב, אם עוד חצי שנה יילך לו עוד פעם הלוח (חס וחלילה), האם לדעתך HP צריכה להחליף אותו שוב, ללא עלות? במשך איזו תקופה?ובכן, חברה אחראית לכך שהמוצר אותו היא מכרה, נמכר תקין ללא פגמים. בלי קשר למושג "תקופת אחריות", ברגע שמתגלה קלקול במוצר הנובע מפגם שהיה קיים במוצר בעת רכישתו, החברה שמכרה את המוצר חייבת להחליף את המוצר הפגום במוצר תקין (או לפחות לתקן אותו כך שלא יהיה קיים בו יותר הפגם המולד. שים לב שזה מאוד מקובל בתעשיית הרכב, כאשר ייצרנים מבצעים לפעמים תיקונים גורפים על חשבונם גם מחוץ לתקופת האחריות). אם כל מה שהחברה עשתה הוא להחליף את החלק שקרס בחלק שעדיין לא קרס (אך הפגם המולד מקנן גם בו), למעשה היא לא באמת פתרה את הבעיה, אלא שמה עליה "פלסתר". מבחינה משפטית טהורה, אם החברה החליפה לי פעם אחת, על חשבונה, את החלק שקרס (מחוץ לתקופת האחריות), היא בעצם נוטלת אחריות על הפגם הזה, ולכן אם אותו פגם בדיוק יתגלה שוב, היא מחוייבת לקחת עליו שוב אחריות (לתקופה לא מוגבלת. חשוב לציין שעל הלקוח להוכיח שאכן מדובר בפגם בייצור ולא מבלאי סביר של המוצר).
פורסם 2009 בספטמבר 216 שנים זה לא מדוייק. חברות כמו APPLE ו-SONY החליפו לכל המשתמשים שלהם את הניידים (באנגלית: הן ביצעו RECALL) בלי למצמץ (SONY הודתה בקלקול באופן גורף מעט באיחור, אך בסופו של דבר הרחיבה את האחריות למשתמשים שלה עם השבב הפגום ל-4 שנים).טוב לדעת. אגב, זה לא recall. recall זה כאשר אתה מחזיר להם את המוצר ומקבל מוצר חדש, בלי קשר להאם הייתה קיימת בו תקלה. עושים זאת מתוך חשש לתקלה עתידית. במקרה זה פשוט הרחיבו את תקופת האחריות, על חשבונם, (שזה גם מבורך) אבל לא לתקופה בלתי-מוגבלת.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.