המסע לפולין - מי שכבר נסע - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המסע לפולין - מי שכבר נסע


Old Cat

Recommended Posts

למי שנסע/ה במשלחות/קבוצות למסע לפולין, בשנתיים האחרונות, אשמח לשמוע דעה או התרשמות על ההכנה לפני הנסיעה: היקפה, תוכנה ותרומתה מכל היבט שהוא. כמו כן לשאלת מיון הנוסעים ובחירתם/אישורם לנסיעה אם היה כזה.

אין הכוונה לפתוח בדיון על כדאיות הנסיעות או הצדקתן אלא לימוד ההתרשמות והדעה של הנוסעים בתקופה האחרונה.

ה "שנתיים" זה לא קשיח, פשוט היו בשנתיים-שלוש האחרונות שינוייים במערכת ובמיוחד לפני שנה במבנה ההכנה וההדרכות שלפני המסע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, צריך גם התנהגות טובה, שלא יהיו בעיות בחו"ל...

קרה אצלנו פעם בבי"ס שבמלון בחו"ל כמה עישנו בחדר, גלאי העשן התחיל לפעול, ובגלל זה באמצע הלילה הוציאו את כל הקומה החוצה, כולל הרבה אנשים שלא קשורים. בבוקר העיפו את כל הבי"ס מהמלון...

בכל מקרה גם אני נוסע השנה, היו לנו גם הכנות לפולין, ב-30.9... אז זה גם מעניין אותי לשמוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למי שנסע/ה במשלחות/קבוצות למסע לפולין, בשנתיים האחרונות, אשמח לשמוע דעה או התרשמות על ההכנה לפני הנסיעה: היקפה, תוכנה ותרומתה מכל היבט שהוא. כמו כן לשאלת מיון הנוסעים ובחירתם/אישורם לנסיעה אם היה כזה.

באתי לכתוב אם גם לפני שלוש שנים זה בסדר, אבל עכשיו שאני מסתכל על התאריכים בבלוג - וואלה, הייתי שם בדיוק לפני שנתיים(אוגוסט 07').

את ההכנה שלנו לפני הנסיעה עשה בחור חביב וידען ביותר, עם קול טיפה מצחיק, בשם אבנר.

התקיימו מספר מפגשים בבית הספר, שכללו הקרנת שונים וקצת הרצאות - את רוב החומר כבר הכרתי(בתור חובב היסטוריה לא קטן) אך חלק מחבריי לא - על רוב הדברים גם חזרו, בהרחבה יתרה יותר, במהלך המסע עצמו.

דיברו איתנו גם קצת על המסע עצמו לא במשמעות ההיסטורית/סמלית אלא במשמעות האירגונית - מי הוא "אחראי המסע", עלויות, אוכל(מזעזע), שפה, מטבע וכו'.

מיון הנוסעים? בתור חנון לא קטן שחבריו חנונים לא קטנים גם הם, כולנו "התקבלנו" למסע... נדמה לי שהיו אחד או שניים שעשו להם טיפה בעיות כי סחבו כמה בעיות משמעת קצת יותר רציניות מהפרעות וחיסורים, אך אם אינני טועה הם בסוף באו יחד איתנו.

אם אתה רוצה עוד קצת מידע(אני מניח שאתה שואל בשביל בת/בן/נכד/נין), רק תשאל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדהים . פשוט מדהים המסע הזה . אני כלכך רוצה לעשות אותו שוב אבל לצערי אני יודע שזה לא יקרה .. לפחות לא עם החברים.(וזה עושה את הכל החברים במסע!)

מיון? אין בדיוק דבר כזה.. הדבר היחידי שצריך הוא התנהגות דיי טובה וזהו..למרות שדילגו על זה קצת אצלנו .

בעזרתו של Old Cat היקר ארזתי דברים באמת נחוצים ולא כל מיני שטויות.. לצערי לא היה אפילו שלג (אוליי רק במקומות שאנחנו ביקרנו)P: למרות שזה היה כבר בחופש פסח ושלג לא צריך להיות שם הרבה.

המסע יקר . אפילו יקר מאוד אבל שווה את זה מאוד מאוד! אני פשוט צוחק על הילדים שאמרו לי שזה בזבוז כסף .. אתם פשוט לא מבינים כמה שאתה קולט שאשכרה מתו 6 מיליון אנשים ! וזה פתאום נהיה לא סתם 6 מיליון שמתו ואתה יודע על זה.. אלא אתה מבין את זה.

המלונות היו די טובים (אפילו אחד מהם היה 4 כוכבים!) והאוטובוסים גם אחלה .. מאוד ממליץ לכם להנות במסע! שלא תחשבו שצריך להיות עצובים ובבאסה מבוקר עד ערב. למעשה,אנחנו כמעט אחרי חצי שעה ממקום כלשהו שמעלה עצב שביקרנו בו , התחלנו לצחוק ולעשות כיף (וצריך את זה שם ! )

המחנות עצמם,המקומות,האתרים שביקרנו בהם באמת עזרו לנו להבין מה קרה שם ..אין לי תלונות בקשר להיקף הביקור במחנות וכו .. היה בדיוק במינון הנכון.

כמו כן , נתנו לנו פעמיים זמן חופשי - פעם אחת בכיכר ענקית שממש נהנתי בה (היה קרב כריות ע-נ-ק-י ! לדעתי איזה 2000 איש קרב כריות באמצע הכיכר חח היה אדיר! .. למרות שאיזה ילד אידיוט החליט להיאבד לנו באמצע ונאלצנו לוותר על שיחה עם איש עדות . בסוף הסתבר שהאידיוט החליט להיעלם בכוונה תחילה אבל בסופו של דבר מצאו אותו על רכבת לבלרין או משהו בסיגנון ) .. והוא עוד היה איתי בקבוצה (מרשים להסתובב רק 3 ביחד לא פחות..)

ממליץ לכל אחד ואחד לעשות את המסע , גם אם זה אומר שלא תקבלו מחשב חדש וגם אם זה עולה 6000 שקל כמו שזה עלה אצלי. יקר אבל מחייב ! פשוט מחייב!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקר לאור השינויים שחלו בארגון ובתכנים של המערך הזה בתקופה האחורנה, בעיקר בשנה האחרונה אך גם בשנה שלפניה:

עיקר הענין והשאלה על ההכנה, שעות הלימוד וכד' שלפני המסע , ותרומתם - אם בכלל - למסע ולהבנת התכנים הלימודיים והחינוכיים שלו.

ההיקף והתוכן של השיעורים וההדרכה שלפני המסע לעומת התכנים שנמסרו והועברו במהלכו, החשיבות או אי החשיבות בהכנות הללו לפני הנסיעה לעומת המסע עצמו, וכד'. כך לדוגמא למדתי היום על היקף השטויות שהמורה להיסטוריה (בבית הספר) העבירה להם לפני הנסיעה, ועל העבודה הרבה שזה יגרום למדריך עצמו שמלווה אותם.

על רקע בעיות התנהגות שהיו בעבר דובר במשרד החינוך רבות על מיון וניפוי. האם זה מבוצע באמת או רק כמס שפתיים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון (למרות שזה לא נושא הדיון) - מסע מומלץ ביותר, לדעתי צריך להפוך אותו לחובה אבל זה לא תלוי בי לצערי.

בכל מקרה, ההכנות קצת מייגעות (לדעתי בכל בית ספר זה קצת שונה אבל הבסיס דומה), אבל אפשר תמיד להפיק מכל דבר את המיטב. תהיה עם חברים שלך, תתנהגו ברצינות ובבגרות ותאמין לי שזו תהיה חוויה שלא תשכח בחיים שלך.

תכלס שאלה קצת מיותרת אבל אין דבר העומד בפני הסקרנות ( :smile1:).

בהצלחה :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מיפוי ילדים עם בעיות התנהגות? ממש לא.

הילדים מהשכבה שלי עישנו ושתו ללא בעיה בחדרים במלון , וכאשר לא היה להם משקה בחדר הם ירדו לפאב קטן שהיה בתוך המלון לאחר שקיבלנו תדריך מהקב"ט שבמפורש אמר שאסור.

בכלל אני לא מבין איך אפשר לשתות בירה אחרי כל הדברים שראינו במשך היום .. אפילו כבוד אין להם.

אממ המדריכים אצלנו עשו עבודה מעולה . אפילו עשו הצגות מידיי פעם וזה היה דיי נחמד .. למרות שהם ממש אוהבים לשים שירים קשורים למרות שזה לא ממש מעניין או הכרחי ..

ההכנה לפני פשוט לא הכרחית ומיותרת לחלוטין. ועוד לוקחים על זה בין 150 ל-300 שקל (וזה חובה). לא מצאתי משהו אחד שהסבירו לנו בהדרכה הזו שהייתה אפילו קשורה במעט למסלול שלנו בפולין. למעשה,אני אפילו לא זוכר כמעט כלום מההדרכה הזו.

יש הדרכת קב"ט לפני שבאמת עזרה ולימדה מה לעשות במצבים שונים,מה אסור ומה מותר וכו.

בנוגע לאתרים עצמם-כמו שאמרתי , אין לי אפילו תלונה אחת . היה מספק מאוד , לימודי מאוד ונוגע מאוד ..באמת שאין לי משהוא רע אחד \ביקורת על המסלול..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמנם נסעתי ב-2001 במשלחת הנוער הציוני ואין לי מושג על אילו שינויים מדובר, גם איתנו נסע עד והמסע הוא סה"כ אותו מסע.

אני פשוט חייב לציין שכל יהודי חייב את זה לעצמו בשביל להבין בכלל למה הוקמה מדינת , למה הצבא מעל הכל בישראל ולמה בער לבן גוריון לפתח גרעיני.

כשנמצאים שם, מבינים, דורכים ונמצאים במקום, בפלנטה אחרת, במין בועת זמן שהשתמרה פלאים עם אותם אנשים, עם אותם עצים, עם אותם מראות שמדברים אלייך.

האמת? לא הרגשתי ישראלי ב-100% עד שדרכתי על אדמת פולין במחנות ההשמדה בירקנאו (אושוויץ II, היו שלושה מחנות אושוויץ) ומיידאנק וחשתי את הזוועה בעצמי.

לאחר חזרתי לארץ, כפר הנוער אלוני יצחק בו למדתי הגדיל שצילמתי במהלך המסע ומאז כל שנה שם אותן כתערוכה ביום השואה לתלמידים הצעירים.

הנה כמה מהתמונות:

הגדר של אוושויץ II בירקנאו:

n620352170_769310_3063.jpg

מיידאנק. ברקע המשרפה והבור עם 7 טון אפר אנושי

n620352170_769311_3369.jpg

אותו בור מקרוב. אתם מסתכלים על אפר אדם עם כמות אדירה של אנשים בפנים

n620352170_769320_6008.jpg

הגדרות הכפולות של מיידאנק שלא נתנו סיכוי לברוח

n620352170_769312_3638.jpg

מיכלים אמיתיים של ציקלון B

n620352170_769315_4517.jpg

הקרבה של מיידאנק לעיר לובלין. טענות התושבים בדבר "לא ידענו" הפכו למגוכחות כשראיתי כמה המחנה קרוב לעיר

n620352170_769318_5377.jpg

תאי הגזים במיידאנק שהשתמרו להפליא

n620352170_769319_5667.jpg

משרפה במיידאנק

n620352170_769324_7697.jpg

"העבודה משחררת". השער בכניסה לתת המחנה אושוויץ II בירקנאו

n620352170_769321_6306.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר למיידאנק - במהלך המסע לקחתי איתי פנקס קטן וגם בי המרחק הלא קיים בין לובלין למיידאנק הותיר רושם לא קטן.

אחרי ארוחה חמה,

שלהם לא הייתה

מיידאנק.

מחנה השמדה,

במרחק רבע שעה נסיעה

http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=383726&blogcode=7282948

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...