עבור לתוכן

לאיזה כרטיס מסך משתווה המאיץ התלת מימדי ב XBOX

Featured Replies

פורסם

מעניין אותי מכיוון שעברתי לשחק בקונסולות לאחר כל השנים ששיחקתי במחשב עם כרטיסי המסך הכי חזקים בעולם בערך (כולל SLI ו CROSSFIRE) וגיליתי שאני מקבל למעשה את אותה גרפיקה במשחקים בין אם על מסך המחשב לבין על הפלזמה בסלון ב-XBOX 360.

  • תגובות 38
  • צפיות 3.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אז הנה יתחיל דיון מעניין.

לדעתי עוצמתו הגרפית של XBOX360 היא איי שם באיזור ה8800GT +-, יותר נוטה ל-.

הדרישות החומריות נמוכות הרבה יותר פשוט.

פורסם

אתה אולי מקבל תחושה כזאת בגלל המרחק הפיזי מהמסך

רוב משחקי ה360 רצים ברזולוציה של 720P שזה נמוך יחסית למחשב משחקים חדיש

בכל מקרה אין השווה אחד לאחד

אבל בכללי הכרטיס של ה360 מבוסס על כרטיס של ATI יש לו זיכרון שמשותף אם המעבד של 512 מגה

מבחינת טכנולוגיה זה כמו DX9וחצי כי יש לו כמה תוספות שלא היו בDX9 הרגיל

ומבחינת יכולות גרפיות הוא משמעותית פחות חזק מה8800GT גם אם אתה לוקח בחשבון את התאימות שיש בקונסולות ואין במחשב

או במילים אחרות ברוב המשחקים שיוצאים מולטיפלטפורם 8800GT כבר נותן ביצועים גרפים גבוהים יותר וזה בלי להזכיר כרטיסים חזקים יותר או מערכי SLI\CF

פורסם

אלכס, הבאת חתיכת שאלה טובה! :yelclap:

פורסם

ממה שידוע לי המאיץ הגראפי בבוקס בנוי על בסיס הליבה של הHD1900PRO, לליבה המקורית הוסיפו אפשרות לPARALAX MAPPING ועוד כל מיני טכנולוגיות של DX10 (כמובן אחרי שהליבה עברה הסבה בשביל לעבוד עם הAPI של הבוקס), כמו כן בליבה יש יחידת עיבוד נוספת (לא יודע בידיוק איך להסביר את דברי אבל אני אנסה) שנותנת למאיץ להפעיל פילטרים קלים או לבצע חישובי עזר.

למשל בHALO3 כל הHDR מחושב על יחידת העיבוד הזאת...

לקונסולה יש 512 מגה זיכרון משותף לCPU ולGPU.

יחידת העיבוד הגראפית בבוקס נותנת 750 גיגה פלופים ומסוגלת לחשב כ500 מיליון פוליגונים לשנייה.

עוד משהו?

פורסם

אהמ אהמ:

בעוד שבXBOX הייתה יחידת עיבוד גרפית של NVIDIA, בXBOX 360 וודקא יש אחת של ATI ונקראת XENOS.

השבב פותח תחת שם הקוד C1 וR500. השבב המשתווה לכרטיס דו ליבתי בעל תהליך ייצור 90 ננומטר ושעוני ליבה של כ-500 מגה-הרץ.

הזנוס מסוגל להפעיל פילטרים כמו 4XFCAA, z-buffering ו-alpha blending ללא שימוש בGPU (כמו שאמרת מקסים).

לשבב ישנם 512 מגה-בייט זכרון מסוג GDDR3 במהירות של 700 מגה-הרץ (אפקטיבי 1400 מגה-הרץ) אשר עוברים ברוחב פס של 128 ביט.

הזכרון נחלק בין המעבד לכרטיס המסך דרך ארכיטקטורת זכרון מאוחד. את הזכרון מייצרים סמסונג או קימונדה.

(מקור - ויקיפדיה).

בקיצור על פי הנתונים אפשר להבין פחות או יותר את עוצמתו של השבב שבאמת נמצא באיזור הX1900-X1950

פורסם

http://en.wikipedia.org/wiki/Xenos_(graphics_chip)

קצת יותר בהרחבה אם יש מעוניינים.

למעבד של הבוקס קוראים XENON, בהתחלה חשבתי שהתבלבלתה בין הCPU לGPU><

רק אני רואה בסוף הכותרת &? אולי היה שם "&PS3"?

פורסם

טוב מהלינק למי שרוצה ליכנס לפרטים טכנים -

Specifications

On chip, the shaders are organized in three SIMD engines with 16 processors per unit, for a total of 48 shaders. Each of these shaders is comprised of two ALUs that can execute a single operation per cycle, so that each shader unit can execute two floating-point operations per cycle.

* 500 MHz 10 MiB daughter embedded DRAM (eDRAM) framebuffer on 65 nm process.

o NEC designed eDRAM die includes additional logic (192 parallel pixel processors) for color, alpha compositing, Z/stencil buffering, and anti-aliasing called Intelligent Memory (eDRAM), giving developers 4-sample anti-aliasing at very little performance cost.

o 105 million transistors [2]

o 8 Render Output units

+ Maximum pixel fillrate: 4 gigapixel per second (8 ROPs x 500 MHz)

+ Maximum Z sample rate: 8 gigasamples per second (2 Z samples x 8 ROPs x 500 MHz),16 gigasamples per second using 4X anti aliasing (2 Z samples x 8 ROPs x 4X AA x 500 MHz)[1]

+ Maximum anti-aliasing sample rate: 16 gigasamples per second (4 AA samples x 8 ROPs x 500 MHz)[1]

* 500 MHz parent GPU on 65 nm TSMC process of total 232 million transistors

o 48-way parallel floating-point dynamically-scheduled shader pipelines[3]

+ Unified shading architecture (each pipeline is capable of running either pixel or vertex shaders)

+ 10 FLOPS per pipeline per cycle

+ Maximum vertex count: 1.5 billion vertices per second ( (48 shader pipelines x 500 MHz) / 16)

+ Maximum polygon count: 500 million triangles per second[3] (1.5 Billion vertices / 3 vertices per triangle)

+ Maximum shader operations: 48 billion per second

+ 240 GFLOPS (10 FLOPS x 48 shader pipelines x 500 MHz)[4]

+ MEMEXPORT shader function

o 16 texture filtering units (TF) and 16 texture Addressing unit (TA)

+ 16 filtered samples per clock

# Maximum texel fillrate: 8 gigatexel per second (16 textures x 500 MHz)

+ 16 unfiltered texture samples per clock

o Maximum Dot product operations: 9.6 billion per second

o Support for a superset of DirectX 9.0c API DirectX Xbox 360, and Shader Model 3.0

* Cooling: Both the GPU and CPU of the console have heatsinks. The CPU's heatsink uses heatpipe technology, to efficiently conduct heat from the CPU to the fins of the heatsink. The heatsinks are actively cooled by a pair of 60 mm exhaust fans

בכל מקרה הכרטיס נותן יותר מה19XX וזה בעיקר בגלל התאימות לחומרה שיש בקונסולות

אבל בכל זאת צריך לזכור שבסופו של דבר מחשב משחקים מודרני הרבה יותר חזק ונותן בפועל ביצועים טובים יותר

אלקס תנסה לחבר את המחשב לאותה טלוויזיה ותריץ את אותו המשחק ותצפה מאותו מרחק

טוב לפחות תעשה את זה בטלוויזית FHD שהתמונה מהמחשב לא תירד ל720P כמו ברוב משחקי ה360

ככה תקבל את ההשווה הטובה ביותר

פורסם
  • מחבר

השוויתי HAWX, אחד המשחקים היפים מבחינה גרפית וכל אפקטי התאורה, העננים, הפיצוצים וכדומה נראים בדיוק אותו דבר.

עכשיו, אתם יודעים איזה מחשב יש לי ובחנתי עם שני 4870 ואח"כ עם שני 260 וזה פשוט אותו דבר.

גם משחק המירוצים GRID נראה פצצה

פורסם

Alex גימספוט עושים לפעמים בדיקות כאלו

והיום מחשב תמיד מנצח בבדיקות האלו

יכול להיות ששיחקתה במשחקים שלא קיבלו תוספות במעבר למחשב והם פורט ישיר לגמרי

פורסם

הודעות המעקב נמחקו, אם מישהו רוצה לראות את הדיון ב"הראה תגובות חדשות להודעות שלי" שלפחות יוסיף משהו לדיון כי הן מהוות ספאם.

פורסם

השוויתי HAWX, אחד המשחקים היפים מבחינה גרפית וכל אפקטי התאורה, העננים, הפיצוצים וכדומה נראים בדיוק אותו דבר.

עכשיו, אתם יודעים איזה מחשב יש לי ובחנתי עם שני 4870 ואח"כ עם שני 260 וזה פשוט אותו דבר.

גם משחק המירוצים GRID נראה פצצה

grid בULTRA HIGH על המחשב ניראה הרבה יותר טוב מבקונסולות, אתה לא תשים לב לזה באמצע מירוץ אבל אם תקח סקרין זה כבר יהיה משהו אחר...

תראה מה הולך עם FO3, COD WAW , enemy territory quake wars, וAC.

ועדיף לשהוות ע"י תמונות יחידות ולא סרטונים

פורסם

אלקס מצאתי לך את הסקירה של גימספוט מ2008 כבר אז מחשב משחקים הציג גרפיקה טובה יותר -

http://www.gamespot.com/features/6202552/index.html

ותזכור שזה מ2008

אני חושב שהרבה מתבלבלים בגלל שימוש בטלוויזיות HDR ולא FHD ששם היתרון של המחשב ברור

וחלק פשוט משווים צפיה מרחוק מה שנהוג בקונסולות מול צפיה צמוד למסך כמו שנהוג בPC

פורסם

אתם יכולים לערוך השוואה כזו של כרטיס מסך מול קונסולות אחרות?

פורסם

כן ולא

תראה ל360 מעבד מבוסס PPC ככה שכבר יש לך שוני וחוץ מזה גם המערכת הפעלה שלו שונה והאופטימיזציה

שמפתחות המשחקים יכולות להגיע אליה הרבה הרבה יותר גבוה

אבל כן אפשר להשוות גרפיקה בפועל משחק מול משחק

וכן אפשר להשוות את חלק מהנתונים הטכנים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים