חן מ פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 וואי PEGASUS,אתה אשכרה מתנה כמו ילד קטן,הוא עשה לי אז אני אחזיר לולעזעל,תנהג פשוט לפני תנאי הדרך וזהו...אל תיהיה ילד קטן ותשחק עם החיים שלך ותסנוור את כולם ותצפצף לכולם רק כי אתה רוצה לנסוע ב120 בסבבה שלך... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Yoav פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 מאוד חשוב תקינות הרכב , ואם אתה עם מושכרת או משהו (רוב הסכויים שהם טובים)רכבי ליסינג/מושכרות בד"כ אלה מכוניות עם טיפול מחורבן, לא הייתי סומך על זה.אבל כמו כל דבר בעולם , גם זה מנהרס לפעמים גם מתי שלא צריך.אין מה לעשות , והדוגמא שאתה נתת זה כבר תאונות כתוצאה מכשל ברכב או עייפות חומר.כשאתה מתחזק כל ציוד מכני שהוא, הסיכוי לכשל יורד. הצמיג הזה עשה 15K ק"מ שזה די כלום ביחס למה שהוא אמור להיות מסוגל לעשות, ככה שהתעייפות זה לא (מעבר לכך שפלסטיק לא מתעייף עד כמה שאני יודע, התעייפות מתרחשת אחרי די הרבה מחזורי שימוש), זה סתם צמיג דפוק מהמפעל. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
The Dom פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 PEGASUS אתה נשמע כמו ילד בן 2."אבל הוא התחיל!!!1!!! זו לא אשמתי, הוא סימן לי לעקוף ואני התעצבנתי!!!!"אותו נהג שסימן לך עם היד.. הוא עשה לך אצבע משולשת? אני מניח שלא ואני מניח שהוא סתם עשה לך תנועה של" תעקוף אותי." וגם אם הוא כן עשה לך אצבע משולשת זו לא סיבה להתעצבן.אתה לא יכול לשלוט בעצמך בנאדם? קצת איפוק! נניח והמכונית שהייתה בנתיב לידך לא הייתה מכונית רגילה אלא משאית או סמי טריילר... היית מחזיר לו גם כן? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
wrecker פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 רכבי ליסינג הם רכבים כלכך גרועים! טיפולים בחלפים לא מקוריים, צמיגים הכי זולים שיש, ובטיחות? בו נגיד שזה כמו סלרון.. אין בקרת יציבות אין בקרת אחיזה אין 5-6 כריות אויר הכל בשביל שהרכב יעלה פחות כסף!ואיך שהאנשים נוסעים באוטו.. הדבר השני הכי גרוע אלה אנשי הג'יפים.. נוהגים כאילו הכביש שלהם וידחפו אותך כאילו אתה לא נמצא..יש להם ג'יפ! יחנו על מדרכות ויחסמו נתיבים .. הכי עצוב שהם בחיים לא נוסעים בשטח, רק פוזה ולהיות גבוה מעל כולם.. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
aviram20 פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 כן למה שלא הייתי מחזיר לו?וזה הבעיה שלי , שאני לא שולט שאני מתעצבן.יש לי בעיה מאוד גדולה.והוא עשה תנוע של קפוץ לי!וזה מאוד מעצבן אותי . (מה אני יעשה ? )עריכהחח אני לא יודע מה אתה השכרת , אבל אויס הביאו לנו B4 רצחנית . נוהגים כאילו הכביש שלהם וידחפו אותך כאילו אתה לא נמצא?מז''א ידחפו אותך ?יענו יכנסו לפנייך? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
J0n1 פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 מה שבאמת מעצבן אלו המבחני תאוריה.מאז שהתאוריה היא דרך גוף פרטי השאלות כ"כ מטומטות שזה לא יאמן, הכל כדי שתכשל ותעשה שוב.אין שום הגיון בשאלות, ויש שם שאלות שאני בטוח ש90% מנהגי המכוניות הפרטיות לא יודעים, כי זה פשוט לא נוגע להם. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
aviram20 פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 שאלות כגון........?וממתי זה עבר לגוף פרטי? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
wrecker פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 אתה לא יודע מזה לדחוף? בטוח שיש לך רשיון?זה מצב שהוא נמצא לידך ואז מחליט שבא לו על הנתיב שלך..אז הוא פשוט פונה! ואתה? או שהוא שורט לך את כל הצד או שאתה מאט בשבילו.. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
alexrta פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 אז לך תתנדב למשטרה ואולי תתפוס אותי או נהגים אחרים נוסעים מהר אם כלכך אכפת לך .זה לא שאני רוצה שינהגו כמו שאני רוצה (אני יודע את מקומי , ואני לא יכפה על אף אחד לנהוג בדרך כזו או אחרת, ואני בטח לא יגיד לאחרים מה לעשות)מה שכן , אני ידרך על מי שמפריע לי בכביש נקודה.ואני כן יהיה קטנוני ויציק ויסנוור ויעשה הכל למי שמפריע לי בכביש בכדי שיזוז.ואמרתי את זה כבר.זה דרך לפרוק עצבים.וזה הדרך שלי.(ואני לא כופה אותה על אף אחד)(ואני ממש ממש לא עושה את זה לעיתים תקופות)אני עושה את זה שאנשים כמו הטמבל ההוא עושים לי תנועות מגונות .אין לי בעייה שתיסע מהר, גם אני נוסע מהר במקומות שאפשר ליסוע בהם מהר, לדעתי הגבלת המהירות שיש בארץ היא מגוכחת. המשטרה בכלל מרכזת יותר מדי מאמץ בתפיסת נהגים מהירים ומתעלמים כמעט לגמרי מעבירות אחרות שנעשות על הכביש שלדעתי הם הרבה יותר חמורות.והכביש הוא לא המקום לפרוק בו עצבים, אתה מתנהג כמו ילד קטן ובסוף גם תפגע במישהו. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
aviram20 פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 חהחהחהאיפה עושים כאלה דברים אני אף פעם לא ראיתי ?במחסומים שאני נתקל אני תמיד נותן לרכב משמאל להיכנס.וגם בכלל לרכבים הנה נגיד אתמול נסעתי הגעתי לכיכר ועשיתי פרסה באתי לחזור לאיפה שהייתיעכשיו בדרך כלל מי שבא מכביש הימני של הכיכר לא חוזר לימניהוא ממשיך ישר , או לא יודע.. אבל בקיצר לא חוזר לאן שהוא הייה ברוב המקרים. ובקיצור לא מפרסס בכיכר.ואני ראיתי סוברו שבא במהירות ואני יודע שהוא יכנס לכיכר ואני בכיכר וזה זכות שלי הוא חושב אני יפנה אז הוא נתן גז ואני כבר קלטתי את התרחיש אז האטתי ואכן הוא לא שם לב ואם לא הייתי עוצר ונותן לו לעבור (שתבין אני בתוך הכיכר)הוא הייה נכנס לי בדלת שלידי.והוא אשם.. אז מה לעשות תגיד לי ?ואם מישהו ינסה לדחוף , אל תזוזהוא אשם לא אתה.תשאר בנתיב שלך.ואז אתה תווכח לדעת , שהוא נהייה חזק כי אתה חלש.ואם תהייה חזק הוא יתחלש.עריכה:אתה צודק מאוד.אני מעדיף חולרע שנוסע 120 (דרך אגב רוב התאונות לא נגרמות ממהירות בכלל)ולא איזה חוליגן שחותך אותי כאילו אין מחר.ואני יגיד לך עוד משהויש כבישים בארץ שאפשר לפתוח גם יותר מ150 קמ''ש..אבל טחלס , מה הפואנטה? אני אישית נותן קיקים ונוסע מהר בדרך כלל שאני לבד לא תמיד, ובישביל ההנאה שלי..פעם ב....... (צריך לשמור על האוטו)כשהכביש פתוח אני מרשה לעצמי כן.לצורך העניין , פעמים בודדות בחודש , וצא לי לעלות מעל בהרבה מהמותר , 140+(אני לא יעלה על 120 בסיירים 6 בערב)מצד שני אם זה לא אחת הסיבות של הנאה , למה לנסוע 150 ? (אתה גם קורע את הרכב מבזבז דלק ומסכן את עצמך יותר)אתה ממהר , צא חצי שעה לפני... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
J0n1 פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 שאלות כגון........? וממתי זה עבר לגוף פרטי? הנה סתם שאלה שנתקלתי בה עכשיו: שים לב לשאלה הבאה מהמאגר :כיצד מוגדר 'טרקטור משא'? התשובה הנכונה לשאלה זו היא: טרקטור שנתקיימו בו כל אלה: הוא נע על ארבעה גלגלים לפחות ומשקלו הכולל המותר אינו עולה על 1,500 ק"ג. מה אני צריך לדעת את זה? אני מוציא רשיון על מכונית פרטית. ועוד כל מיני שאלות שלא קשורות לחיים. פעם נתקלתי בשאלה כזאת: תמונה של תחנת דלק (תמרור) ושואלים אותך מה אומר התמרור, התשובות היו בערך: 1. דלק ושמנים 2. תחנת דלק 3. תדלוק עצמי 4. ועוד איזה משהו ממש דומה WTF?! אני צריך דלק אז אני אסע לשם... תוסיף לזה את העובדה שהמחשבים שם טועים הרבה ומכשילים אנשים (זה הופיע גם בעובדה/רפי גינת) והסיכוי לעבור תאוריה הוא אפסי קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
חן מ פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 כל התיאוריה זה שטויות,כי בתכלס אחרי שיש לך כבר רישיון לא מעניין אותך בכלל מה שכתוב בתיאוריה,רק אתה יודע שהלחץ אוויר בצמיגים הוא לרוב 32,זה מה שאתה הולך וממלא,אתה יודע איזה סוג דלק הרכב שלך צורך וזהושאר הדברים חוץ מתמרורים כמו עצור זכות קדימה ומהירות לא מעניינים אף נהג קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Yoav פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 הנה סתם שאלה שנתקלתי בה עכשיו: מה אני צריך לדעת את זה? אני מוציא רשיון על מכונית פרטית. ועוד כל מיני שאלות שלא קשורות לחיים. פעם נתקלתי בשאלה כזאת: תמונה של תחנת דלק (תמרור) ושואלים אותך מה אומר התמרור, התשובות היו בערך: 1. דלק ושמנים 2. תחנת דלק 3. תדלוק עצמי 4. ועוד איזה משהו ממש דומה WTF?! אני צריך דלק אז אני אסע לשם... תוסיף לזה את העובדה שהמחשבים שם טועים הרבה ומכשילים אנשים (זה הופיע גם בעובדה/רפי גינת) והסיכוי לעבור תאוריה הוא אפסי למען האמת השאלה על הטרקטור היא לגיטימית, הרבה אנשים שוכחים אבל רישיון ב' מאפשר לנהוג לא רק על רכב פרטי אלא על עוד כמה סוגי רכבים, בין היתר - טרקטור משא. אבל כן, יש שם הרבה בעיות במערכת הזאת, ומסיבה "לא מובנת" לא מתקנים את זה. אני לא מבין מה הייתה הבעיה בשיטה הקודמת. הוי שם כמה בעיות טכניות כמו כפל שאלות (ולפעמים שאלות שחזרו על עצמן 5-6-7 פעמים באותו מבחן), אבל זה משהו טיפשי שאפשר לפתור בשניות. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
GNR פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 אני עברתי תאוריה ראשונה אחרי פחות משבוע של חרישה של מבחנים בלמד.. אני לא מבין מה אתם עושים מזה כזה סיפור , התאוריה באמת מגוחכת, אז תלמדו כמו תוכי. ברגע שאתה מתחיל ללמוד נהיגה התאוריה באמת לא שווה כלום, כי גם ככה המורה של מסביר לך אותם, ואתה גם לומד מעשי. (שיעור 12 מתוך 28 מינימלי ) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
חן מ פורסם 2009 ביולי 27 Share פורסם 2009 ביולי 27 אולי זה יהיה הפיתרון לכאן כמו פגסוס ואחרים שעושים שטויות למרות שהם כבר עברו טסט אבל זה ימנע מפרחחים לעלות על הכביש:שלום לכולם מורים לומדים וסתם מבקריםאני הולך לפתוח פה נושא חשוב בעקבות גל השמועות ההולך וגדל, אבקש בראש ובראשונה לקרוא טוב טוב לפני פתיחת שירשורים.אני מבקש לשרשר פה רק!!!!! תגובות אישיות ולא ויכוחים ארוכים ומיותרים הנושא ארוך מורכב ושנוי בהרבה מחלוקות מקצועיות וחברתיות בכל השכבות (מורי הנהיגה, מנהלי בתי הספר, בוחנים, אנשי משרד התחבורה וכו'), ניתן כמובן לשאול ואני ושאר האנשים המעורבים ו/או מביני הנושא ננסה לענות.בטוח שכחתי פרטים למרות שניסיתי להקיף את הכל אז אנשי מקצוע מוזמנים להוסיף, אוסיף ואומר כי הייתי חבר בפיילוט הניסיוני בכפר סבא ואף עברתי קורס מדריכים/מרצים וגם הרצתי במסגרת הפיילוט.לפני הרבה שנים בערך באמצע שנות ה 90 הועלה בפני משרד התחבורה עניין לימוד הנהיגה, תוכנית הלימודים הותיקה והצורך לשנות.כבר 40 שנה לומדים נהיגה בארץ באותה המתכונת כאשר בינתיים גדלים מס' הכבישים, כמות הנהגים, המכוניות ואיתם תאונות הדרכים.התוכנית הייתה בחיתולים ועברה הרבה שינויים ותכנונים במהלך השנים עד שלפני כ 3 שנים "הרים את הכפפה" מנהל אגף הרישוי אז מר שוקי שדה והחל להריץ אותה קדימה ובמזל טוב לתינוק החדש קראו מל"ן - מרכז לימודי נהיגה.מטרת העל של המל"ן "להוציא נהג טוב יותר בעל איכויות נהיגה טובות ובכך להפחית את תאונות הדרכים"אז מה זה המל"ן איך זה יעבוד ומה התוכנית???קודם כל מדובר בשינוי במתכונת הקיימת היום ולא בשינוי בתוכן הלימוד!המל"ן יהיה בית ספר לנהיגה גדול! בבית הספר יהיו מאוגדים כ 30 מורים לנהיגה תחת אותה המסגרת (במקור היה 40 עכשיו אומרים 20 נראה מה יהיה...)על כל 10 מורים יהיה פיקוח מנהל מקצועי אחד ויהיה מנהל על כל בית הספר שלא יעסוק בהוראה בפועל אלה רק בניהול.בית הספר יהיה בנוי מכיתת לימוד עיונית, חדר מחשבים, מזכירות עם חדר המתנה וחדר מנהל (כמו כל בית ספר נורמאלי).תוכנית הלימודים במל"ן תכלול 24 שעורים עיוניים שיעשו ב 12 מפגשים בני כשעתיים בערך (שעור 45 דקות הפסקה ושעור נוסף)השעורים הם לא שיעורי תיאוריה!!!!! אומנם הם מכילים את חומר התיאוריה כי כמובן שהחוקים בנהיגה הם אותם חוקיםהשעורים יהיו שיעורי השלמה לשיעור המעשי כלומר במקום לעצור עם התלמיד וללמד אותו פניות שמאלה בצורה עיונית ברכב ואז ליישם למעשה התלמיד ילמד עיוני בכיתה ויתרגל ברכב (להוציא את הלימוד העיוני מהרכב ולהפוך את הרכב לכלי תרגול ולא כיתת לימוד), השיעורים יחולקו לשלבים והתלמיד יקבל מהמורה הפניה למל"ן לפי השלבים אותם הוא צריך ללמוד ולפי ההתקדמות שלו ברכב.במשפט אחד - מנסים ליצור הקבלה בין הלימוד המעשי לעיוני.לאחר שהתלמיד יסיים 12 מפגשים שהם 24 שעורים הוא יקבל מהמל"ן אישור ורק לאחר קבלת האישור יוכל הוא לגשת למבחן התיאוריהמטרת המל"ן הוא ליצור לימוד אחיד בין כל התלמידים שלומדים אצל מורים שונים ובנוסף להביא את התלמיד לרמת ידע טובה יותר ורמת הבנה טובה יותר לחוקים ולנעשה בכבישים כך שתלמיד שכבר יודע מהמל"ן באופן תאורתי איך מבצעים עקיפה יהיה לו קל יותר ליישם את זה ברכב באופן מעשיבנוסף כל תלמיד יבחן מבחן פנימי רציני יותר וארוך יותר ממה שיש היום (יהיה טופס כזה כמו של הבוחנים בו יסמן המנהל המקצועי את השגיאות)וכל מורה יחויב לאחר כל לימוד השלבים לבצע נסיעה אל מחוץ לעיר עפ"י מסלול מתוכנן ומאושר במל"ןבמסגרת המל"ן יהיה פיקוח (קל יותר לפקח על פחות בתי ספר) של אנשי משרד הרישוי על תפקוד בתי הספר ותכני הלימוד הן בכיתות והן ברכבים (סוג של ביקורות)בוצע פיילוט למל"ן במשך כחצי שנה באזור כפר סבא בו היו חברים מורי הנהיגה באזור כפר סבא והשתתפו בו כ-200 תלמידים ומרבית המורים עברו הכשרה והשתלמות למל"ן ומקצתם גם עברו קורס מדריכים/מרצים לתיאוריה במל"ןבתוך כך מתוכנן להיכנס עם המל"ן שיטת הרישיון המדורגמה זה רישיון מדורג??בעניין זה גם כמו המל"ן הכל בגדר רעיון ועדיין לא נסגר סופית אבל אלו הדבריםהגיל המינימאלי לתחילת לימודי הנהיגה יישאר 16 וחצי כמו היום, ולטסט יהיה אפשר לגשת לפני גיל 17.מי שיעבור בהצלחה את מבחן הנהיגה המעשי, יגיע עם המלווה למשרד הרישוי, שם יקבל היתר לנהיגה בליווי, במקום רישיון נהיגה.כל מלווה יידרש לעבור הכשרה ייעודית קצרה.תקופת הליווי תימשך שישה חודשים לפחות, כאשר מספר השעות המינימאלי הנדרש יהיה 50 שעות, מתוכן לפחות 10 שעות נהיגה בלילה ו-10 שעות נהיגה בכבישים בינעירוניים.בשלושת החודשים האחרונים של התקופה ולא לפני גיל 17 (דיברו גם על 17 ושלושה חודשים, אבל נדמה לי שסגרו על 17, כמו שאמרתי לא הכל סגור) - יוכלו הצעירים לנהוג ללא מלווה בשעות היום בלבד. בין השעות 21:00 ל-06:00 תחול עליהם חובת ליווי.עם תום תקופת הליווי, ולא לפני גיל 17 וחצי (או 17 ושלושה חודשים, תלוי מה יחליטו), ישובו הנהג החדש והמלווה למשרד הרישוי, שם יחתמו על הצהרה כי הליווי בוצע כנדרש. ואז יקבל התלמיד את הרישיון "נהג חדש" שלולנהגים חדשים עד גיל 21, אסור יהיה לשתות אלכוהול בכלל לפני הנהיגה, לעומת היום שמגבלת השתייה לנהגים חדשים זהה לזו של נהגים ותיקים.מתי כל זה יכנס???המל"ן כבר נדחה מ 2008 ל 2009 וב2009 ל 2010 בגלל בעיות בירוקרטיות כך מספריםנכון להיום מדובר על תחילת עד אמצע 2010 לא נקבו בתהליך ועדיין לא סיימו עם עניין החקיקההרישיון המדורג יכנס לאחר שיפעלו מל"נים בכל הארץ בצורה סדירה וגם שם עדיין אין חקיקהמי יזם??את המל"ן יזמו מס' אנשים מתוך תחום הנהיגה והבטיחות בינהם מורים לנהיגה אשר מוכרים לי אישית ואנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםאת הרישיון המדורג יזמו אנשי "אור ירוק"השיטות האלה של מל"ן ורישיון מדורג קיימות כבר הרבה שנים במתכונות דומות במדינות רבות בעולם ויש מדינות שאף התעניינו בתוכנית הספציפית שלנו למרות שעדיין לא יצאה לפועלאז מה אתם אומרים? מה הם בעצם יתרונות/חסרונות המל"ן?? ומה דעתכם??את זה דווקא הייתי רוצה לשמוע מהגולשים והחברים קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.