איך נוהגים עם גיר גיר טיפטרוניק? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך נוהגים עם גיר גיר טיפטרוניק?


zombie

Recommended Posts

  • תגובות 33
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

זה סוג של גיר ידני,אבל לא ממש

אתה מדבר עם הטויוטה קורולה החדשה עם הגיר הזה?אם כן,כמו שאמרת הוא משמש כדי להאיט ולהאיץ את הרכב,אני לא בדיוק יודע באופן ספציפי איך להשתמש כי אני לא נוהג אוטו כזה,אבל אני רק יודע שיש כזה מצב באוטו שאתה שם אותו ואז אתה מזיז את הידית הילוכים יעני נותן מין מכה קטנה וזה מעלה\מוריד הילוך

זה הכל,בהצלחה

ושתדע,מי שאומר לך שזה גיר ידני ממש טועה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא נועד לאנשים שרוצים לנהוג "בטורים גבוהים" על כל נגזורתיו.

כן חן מ, תתפלא, מומחה למכניקה שכמוך - זה בדיוק כמו הילוכים במישור הזה.

אז תספיק לקשקש כבר.

(הצאה מהירה, הרגשה קצת יותר ספורטיבית, צריכת דלק משופרת וכו')

שורה תחתונה זה קישקוש, לי יש בלנסר 2006 טפטורניק,

התלהבתי מהדבר הזה בדיוק פעם וחצי, אני נוהג קבוע עם אוטומט. (כשאני נוהג)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טיפטרוניק זה חרטא אחת גדולה, פשוט נותן לך לשלוט חלקית בהעברת ההילוכים.

זה לא יתן לך תאוצה טובה יותר וזה לא יחסוך לך דלק... רוצה לחסוך דלק? תלחץ פחות על הגז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טיפטרוניק זה חרטא אחת גדולה, פשוט נותן לך לשלוט חלקית בהעברת ההילוכים.

זה לא יתן לך תאוצה טובה יותר וזה לא יחסוך לך דלק... רוצה לחסוך דלק? תלחץ פחות על הגז.

אז למה קיימת האופציה בעצם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגלל זה שאני נוסע עם חבר שלי הוא לוחץ על הגז ולא נוסע מהר מידי וכבר האוטו מגיע למהירות גבוהה ושומעים את המנוע צועק?

לא, זה בגלל שחבר שלך לא יודע לנהוג, וכנראה גם נוהג על מכונית עם מנוע גמור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה קיים בשביל לתת לנהג הרגשה של שליטה על הרכב

ועצה שלי אל תוריד הילוכים כדי לבלום את האוטו זה ייגמור לך על הגיר כל עוד הוא אוטומטי רגיל ולא רובוטי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוב הגירים הטיפטרוניים לא ייתנו לך להוריד הילוך כשזה לא מתאים, בגלל זה זו שליטה חלקית.

הרבה מהם גם יורידו הילוך אוטומטית בנק' מסויימת אם אתה לא תעשה את זה, וחלקם בסופו של דבר גם יעלו הילוך.

למה זה קיים? בכל תיבה אוטומטית יש הילוכים סטטיים (1,2,3).

בעלייה רצינית עדיף לכניס להילוך ראשון כדי לקבל יותר כוח ולאמץ פחות את המנוע.

הילוך שני נועד להתחלת נסיעה על משטחים חלקים כדי לא לסחרר את הגלגלים.

טיפטטורניק זה האבולציה של האופציה הזו אבל זה לא באמת מוסיף משו חדש.

התיבות האוטומטיות יודעות לתת קיק דאון כשצריך ויודעות למשוך הילוכים כשצריך, אין שום שימוש הגיוני ביומיום לטיפטרוניק.

וכך בחשבון שככל שהטורים גבוההים יותר הבלאי למנוע, לתיבה ולשאר החלקים גדול יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה זמן יש לך רשיון שאתה שואל מתי להעביר הילוך :-\

בכל מקרה צריך לעשות הפרדה בין רובוטי (קורולה, DSG של פולקסווגן ועוד) לבין טיפטרוניק.

טיפטרוניק זה תיבה אוטומטית רגילה לכל דבר ועניין. בכל התיבות יש בקרים ואלקטרוניקה שמנהלים את העברת ההילוכים. ההבדל שבטיפטרוניק הוסיפו כמה שורות קוד איפשהו שנותנות לך לבחור הילוך בלחיצת כפתור. ולא, זה ממש לא כמו ידני - מבחינה מכנית זה הבדל של שמיים וארץ.

השימושים הסבירים של זה כמו שכבר נאמר זה עליות וירידות (מכירים את התמרור 'שמור על הילוך נמוך'? בדיוק לזה).

בנהיגה ספורטיבית (לא מהירה, ספורטיבית, יש הבדל גדול) יש חשיבות יותר גדולה להילוך, להכנס לסיבוב בהילוך הנכון וכו'. לא ממש רלוונטי אליך.

זה נכון שבתאוריה אם תעלה הילוכים ממש מוקדם כבר בסל"ד נמוך אז תוכל לחסוך דלק, אבל בסה"כ זה כמו לנסוע עם רגל עדינה על הגז, בלי האצות מוגזמות וכו'.

בקיצור, זה יותר גימיק שיווקי מאשר משהו שימושי.

להבדיל אלפי הבדלות, גיר רובוטי טוב זה כבר משהו אחר, מאד שימושי חסכוני ונוח. אבל כרגע יש מעט כאלה טובים, רוב הגירים הרובוטיים בשוק מחורבנים בצורה בלתי רגילה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...